Stáje Ferrari, McLaren a Renault dnes vydaly časově koordinovaná prohlášení, v nichž potvrzují avizovanou jezdeckou rošádu.
"S radostí oznamuji, že se Carlos přidá ke Scuderii Ferrari od roku 2021. S pěti sezónami na kontě prokázal, že je velmi talentovaný a že má technické schopnosti a ty správné atributy, aby ideálně zapadl do naší rodiny.
Zahájili jsme nový cyklus s cílem dostat se zpět na špici F1. Bude to dlouhá cesta, neobejde se bez překážek, zejména s ohledem na současnou situací kolem financí a pravidel. Dojde k náhle změně a tuto výzvu budeme muset zvládnout jinak než v minulosti.
Věříme, že jezdecké složení s talentem a osobností Charlese a Carlose, nejmladší za posledních padesát let Scuderie, bude tou nejlepší kombinací, která nám pomůže dosáhnout cílů, které jsme si stanovili," říká šéf týmu Mattia Binotto.
Carlos Sainz k tomu uvádí: "Jsem moc rád. že budu od roku 2021 jezdit za Ferrari, jsem nadšený svou budoucností s týmem. Stále mám před sebou důležitý ročník s McLarenem a už se těším na to, až se znovu začne v této sezóně závodit."
Dear @McLarenF1 family,THANK YOU!!⬇️ Link video ⬇️ https://t.co/AwJi1hEyhV pic.twitter.com/I4Wtlk810K
— Carlos Sainz (@Carlossainz55) May 14, 2020 McLaren"Podpis Daniela přestavuje další krok vpřed v našem dlouhodobém plánu. Přinese vzrušující novou dimenzi do týmu po boku Landa. Pro náš tým, partnery a samozřejmě pro naše fanoušky jde o dobrou zprávu. Chtěl bych také poděkovat Carlosovi za jeho výtečnou práci, kterou pro McLaren odvedl v pomoci s plánem návratu k výkonnosti. Je opravdovým týmovým hráčem a do budoucna mimo McLaren mu přejeme vše nejlepší," oceňuje výkonný ředitel Zak Brown.
"Daniel je prověřeným vítězem závodů a jeho zkušenosti, odhodlání a energie bude pro McLaren cenným přínosem v naší misi návratu dopředu v poli. S Danielem a Landem jakožto týmovými kolegy věřím, že máme dva závodníky, kteří budou nadále vzrušovat naše fanoušky a pomohou týmu růst. Carlos je skutečným profesionálem, je to příjemné s ním pracovat a závodění si s ním ve zbytku roku užijeme. Přejeme mu mnoho štěstí v další fázi kariéry poté, co opustí McLaren," přidává se šéf týmu Andreas Seidl.
I am so grateful for my time with @renaultf1team and the way I was accepted into the team. But we aren’t done and I can’t wait to get back on the grid this year. My next chapter isn’t here yet, so let’s finish this one strong. Merci pic.twitter.com/YFfzbwrgD7
— Daniel Ricciardo (@danielricciardo) May 14, 2020 RenaultFrancouzský tým ve svém prohlášení uznává, že "jednání o obnovení kontraktu s Danielem Ricciardem po roce 2020 nebyla úspěšná."
"Jsem tak vděčný za svůj čas strávený s Renaultem a za způsob, jakým mě přijali. Ale ještě nejsme hotovi a já se nemůžu dočkat, až se dostanu letos zpět na rošt. Má další kapitola ještě nepřišla, zakončeme tedy tuto sezónu úspěšně. Děkuji," říká Ricciardo.
"V našem sportu a obzvlášť za současné neobvyklé situace jsou pro tovární tým vzájemná důvěra, jednota a oddanost mnohem důležitějšími. Věřím, že nám sezóna 2020 umožní završit společně ještě více. Naše ambice a strategie Renault zůstávají neměnné," dodává šéf týmu Cyril Abiteboul.
Good luck with the media sessions in 2021, @McLarenF1 😂😭#F1 pic.twitter.com/4wytMvh3ob
— Formula 1 (@F1) May 14, 2020James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.