Stáje Ferrari, McLaren a Renault dnes vydaly časově koordinovaná prohlášení, v nichž potvrzují avizovanou jezdeckou rošádu.
"S radostí oznamuji, že se Carlos přidá ke Scuderii Ferrari od roku 2021. S pěti sezónami na kontě prokázal, že je velmi talentovaný a že má technické schopnosti a ty správné atributy, aby ideálně zapadl do naší rodiny.
Zahájili jsme nový cyklus s cílem dostat se zpět na špici F1. Bude to dlouhá cesta, neobejde se bez překážek, zejména s ohledem na současnou situací kolem financí a pravidel. Dojde k náhle změně a tuto výzvu budeme muset zvládnout jinak než v minulosti.
Věříme, že jezdecké složení s talentem a osobností Charlese a Carlose, nejmladší za posledních padesát let Scuderie, bude tou nejlepší kombinací, která nám pomůže dosáhnout cílů, které jsme si stanovili," říká šéf týmu Mattia Binotto.
Carlos Sainz k tomu uvádí: "Jsem moc rád. že budu od roku 2021 jezdit za Ferrari, jsem nadšený svou budoucností s týmem. Stále mám před sebou důležitý ročník s McLarenem a už se těším na to, až se znovu začne v této sezóně závodit."
Dear @McLarenF1 family,THANK YOU!!⬇️ Link video ⬇️ https://t.co/AwJi1hEyhV pic.twitter.com/I4Wtlk810K
— Carlos Sainz (@Carlossainz55) May 14, 2020 McLaren"Podpis Daniela přestavuje další krok vpřed v našem dlouhodobém plánu. Přinese vzrušující novou dimenzi do týmu po boku Landa. Pro náš tým, partnery a samozřejmě pro naše fanoušky jde o dobrou zprávu. Chtěl bych také poděkovat Carlosovi za jeho výtečnou práci, kterou pro McLaren odvedl v pomoci s plánem návratu k výkonnosti. Je opravdovým týmovým hráčem a do budoucna mimo McLaren mu přejeme vše nejlepší," oceňuje výkonný ředitel Zak Brown.
"Daniel je prověřeným vítězem závodů a jeho zkušenosti, odhodlání a energie bude pro McLaren cenným přínosem v naší misi návratu dopředu v poli. S Danielem a Landem jakožto týmovými kolegy věřím, že máme dva závodníky, kteří budou nadále vzrušovat naše fanoušky a pomohou týmu růst. Carlos je skutečným profesionálem, je to příjemné s ním pracovat a závodění si s ním ve zbytku roku užijeme. Přejeme mu mnoho štěstí v další fázi kariéry poté, co opustí McLaren," přidává se šéf týmu Andreas Seidl.
I am so grateful for my time with @renaultf1team and the way I was accepted into the team. But we aren’t done and I can’t wait to get back on the grid this year. My next chapter isn’t here yet, so let’s finish this one strong. Merci pic.twitter.com/YFfzbwrgD7
— Daniel Ricciardo (@danielricciardo) May 14, 2020 RenaultFrancouzský tým ve svém prohlášení uznává, že "jednání o obnovení kontraktu s Danielem Ricciardem po roce 2020 nebyla úspěšná."
"Jsem tak vděčný za svůj čas strávený s Renaultem a za způsob, jakým mě přijali. Ale ještě nejsme hotovi a já se nemůžu dočkat, až se dostanu letos zpět na rošt. Má další kapitola ještě nepřišla, zakončeme tedy tuto sezónu úspěšně. Děkuji," říká Ricciardo.
"V našem sportu a obzvlášť za současné neobvyklé situace jsou pro tovární tým vzájemná důvěra, jednota a oddanost mnohem důležitějšími. Věřím, že nám sezóna 2020 umožní završit společně ještě více. Naše ambice a strategie Renault zůstávají neměnné," dodává šéf týmu Cyril Abiteboul.
Good luck with the media sessions in 2021, @McLarenF1 😂😭#F1 pic.twitter.com/4wytMvh3ob
— Formula 1 (@F1) May 14, 2020George Russell označil případný závodní zákaz pro Maxe Verstappena za oprávněný a připomněl, že pravidla musí platit pro všechny stejně bez ohledu na jméno. Verstappen má na kontě 11 trestných bodů a Russell zdůraznil, že pokud někdo překročí čáru, musí nést důsledky svých činů.
Lando Norris odmítl, že by Max Verstappen měl po incidentu se Georgem Russellem měnit svůj styl jízdy, a zdůraznil, že právě jeho agresivita patří k jeho úspěchům. Podle Norrise je Verstappenův přístup tím, co dělá Formuli 1 vzrušující, a nemá důvod ho zásadně měnit.
Max Verstappen čelí před závody v Kanadě a Rakousku hrozbě zákazu startu kvůli 11 trestným bodům, ale zůstává klidný a odmítá měnit svůj styl jízdy. Incident s Georgem Russellem ve Španělsku označil za chybu, kterou však nechce dále pitvat.
Lewis Hamilton vyjádřil jasnou podporu šéfovi Ferrari Frédéricovi Vasseurovi, jehož pozice byla v poslední době předmětem spekulací. Podle něj je Vasseur skvělý lídr, kterému plně důvěřuje a s nímž má dlouhodobě dobrý vztah.
S rostoucím tlakem na Freda Vasseura Ferrari zvažuje možné změny ve vedení týmu. Novým kandidátem na jeho místo je Antonello Coletta, což svědčí o nejistotě a snaze zlepšit výkonnost stáje.
Flavio Briatore už nehovoří tak jistě o budoucnosti Franca Colapinta v Alpine jako dříve, a po třech slabých závodech se pozice argentinského nováčka začíná otřásat. Tlak na výsledky roste a v týmu, kde rozhoduje výkon, nemusí mít prostor pro druhé šance.
Jeden z klubů, které stály u zrodu FIA, nedávno překvapivě ostře zaútočil na prezidenta této organizace, Mohammeda Ben Sulayema. Tento krok vyvolal nečekané vlny kritiky a přinesl do vedení mezinárodní automobilové federace napětí, které dosud nebylo veřejně známo.
Oscar Piastri v hektickém světě Formule 1 zaujímá svým neotřesitelným klidem a vyrovnaností. Tato schopnost mu pomáhá zvládat tlak a dělat správná rozhodnutí v boji o mistrovský titul.
Přestup Lewise Hamiltona k Ferrari zůstává pro Davida Coultharda záhadou, protože podle něj znamenal nečekaný konec dlouholetého a velmi úspěšného partnerství s Mercedesem bez zjevného důvodu.
Helmut Marko přiznal, že původně nevěřil, že by se Max Verstappen mohl stát jedním z velikánů F1. Dnes už ale uznává, že trojnásobný šampion překonal veškerá očekávání svou disciplínou i vyspělostí.
Sezona 2025 Formule 1 právě začala, ale pozornost už směřuje k novým pravidlům pro rok 2026, kdy Red Bull převezme výrobu motorů ve spolupráci s Fordem, který zdůrazňuje význam elektrifikace.
Lance Stroll se po úspěšném zákroku na zraněné ruce vrací na startovní rošt Formule 1 a o víkendu pojede domácí Velkou cenu Kanady v Montrealu.