Stáje Ferrari, McLaren a Renault dnes vydaly časově koordinovaná prohlášení, v nichž potvrzují avizovanou jezdeckou rošádu.
"S radostí oznamuji, že se Carlos přidá ke Scuderii Ferrari od roku 2021. S pěti sezónami na kontě prokázal, že je velmi talentovaný a že má technické schopnosti a ty správné atributy, aby ideálně zapadl do naší rodiny.
Zahájili jsme nový cyklus s cílem dostat se zpět na špici F1. Bude to dlouhá cesta, neobejde se bez překážek, zejména s ohledem na současnou situací kolem financí a pravidel. Dojde k náhle změně a tuto výzvu budeme muset zvládnout jinak než v minulosti.
Věříme, že jezdecké složení s talentem a osobností Charlese a Carlose, nejmladší za posledních padesát let Scuderie, bude tou nejlepší kombinací, která nám pomůže dosáhnout cílů, které jsme si stanovili," říká šéf týmu Mattia Binotto.
Carlos Sainz k tomu uvádí: "Jsem moc rád. že budu od roku 2021 jezdit za Ferrari, jsem nadšený svou budoucností s týmem. Stále mám před sebou důležitý ročník s McLarenem a už se těším na to, až se znovu začne v této sezóně závodit."
Dear @McLarenF1 family,THANK YOU!!⬇️ Link video ⬇️ https://t.co/AwJi1hEyhV pic.twitter.com/I4Wtlk810K
— Carlos Sainz (@Carlossainz55) May 14, 2020 McLaren"Podpis Daniela přestavuje další krok vpřed v našem dlouhodobém plánu. Přinese vzrušující novou dimenzi do týmu po boku Landa. Pro náš tým, partnery a samozřejmě pro naše fanoušky jde o dobrou zprávu. Chtěl bych také poděkovat Carlosovi za jeho výtečnou práci, kterou pro McLaren odvedl v pomoci s plánem návratu k výkonnosti. Je opravdovým týmovým hráčem a do budoucna mimo McLaren mu přejeme vše nejlepší," oceňuje výkonný ředitel Zak Brown.
"Daniel je prověřeným vítězem závodů a jeho zkušenosti, odhodlání a energie bude pro McLaren cenným přínosem v naší misi návratu dopředu v poli. S Danielem a Landem jakožto týmovými kolegy věřím, že máme dva závodníky, kteří budou nadále vzrušovat naše fanoušky a pomohou týmu růst. Carlos je skutečným profesionálem, je to příjemné s ním pracovat a závodění si s ním ve zbytku roku užijeme. Přejeme mu mnoho štěstí v další fázi kariéry poté, co opustí McLaren," přidává se šéf týmu Andreas Seidl.
I am so grateful for my time with @renaultf1team and the way I was accepted into the team. But we aren’t done and I can’t wait to get back on the grid this year. My next chapter isn’t here yet, so let’s finish this one strong. Merci pic.twitter.com/YFfzbwrgD7
— Daniel Ricciardo (@danielricciardo) May 14, 2020 RenaultFrancouzský tým ve svém prohlášení uznává, že "jednání o obnovení kontraktu s Danielem Ricciardem po roce 2020 nebyla úspěšná."
"Jsem tak vděčný za svůj čas strávený s Renaultem a za způsob, jakým mě přijali. Ale ještě nejsme hotovi a já se nemůžu dočkat, až se dostanu letos zpět na rošt. Má další kapitola ještě nepřišla, zakončeme tedy tuto sezónu úspěšně. Děkuji," říká Ricciardo.
"V našem sportu a obzvlášť za současné neobvyklé situace jsou pro tovární tým vzájemná důvěra, jednota a oddanost mnohem důležitějšími. Věřím, že nám sezóna 2020 umožní završit společně ještě více. Naše ambice a strategie Renault zůstávají neměnné," dodává šéf týmu Cyril Abiteboul.
Good luck with the media sessions in 2021, @McLarenF1 😂😭#F1 pic.twitter.com/4wytMvh3ob
— Formula 1 (@F1) May 14, 2020
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.