Stáje Ferrari, McLaren a Renault dnes vydaly časově koordinovaná prohlášení, v nichž potvrzují avizovanou jezdeckou rošádu.
"S radostí oznamuji, že se Carlos přidá ke Scuderii Ferrari od roku 2021. S pěti sezónami na kontě prokázal, že je velmi talentovaný a že má technické schopnosti a ty správné atributy, aby ideálně zapadl do naší rodiny.
Zahájili jsme nový cyklus s cílem dostat se zpět na špici F1. Bude to dlouhá cesta, neobejde se bez překážek, zejména s ohledem na současnou situací kolem financí a pravidel. Dojde k náhle změně a tuto výzvu budeme muset zvládnout jinak než v minulosti.
Věříme, že jezdecké složení s talentem a osobností Charlese a Carlose, nejmladší za posledních padesát let Scuderie, bude tou nejlepší kombinací, která nám pomůže dosáhnout cílů, které jsme si stanovili," říká šéf týmu Mattia Binotto.
Carlos Sainz k tomu uvádí: "Jsem moc rád. že budu od roku 2021 jezdit za Ferrari, jsem nadšený svou budoucností s týmem. Stále mám před sebou důležitý ročník s McLarenem a už se těším na to, až se znovu začne v této sezóně závodit."
Dear @McLarenF1 family,THANK YOU!!⬇️ Link video ⬇️ https://t.co/AwJi1hEyhV pic.twitter.com/I4Wtlk810K
— Carlos Sainz (@Carlossainz55) May 14, 2020 McLaren"Podpis Daniela přestavuje další krok vpřed v našem dlouhodobém plánu. Přinese vzrušující novou dimenzi do týmu po boku Landa. Pro náš tým, partnery a samozřejmě pro naše fanoušky jde o dobrou zprávu. Chtěl bych také poděkovat Carlosovi za jeho výtečnou práci, kterou pro McLaren odvedl v pomoci s plánem návratu k výkonnosti. Je opravdovým týmovým hráčem a do budoucna mimo McLaren mu přejeme vše nejlepší," oceňuje výkonný ředitel Zak Brown.
"Daniel je prověřeným vítězem závodů a jeho zkušenosti, odhodlání a energie bude pro McLaren cenným přínosem v naší misi návratu dopředu v poli. S Danielem a Landem jakožto týmovými kolegy věřím, že máme dva závodníky, kteří budou nadále vzrušovat naše fanoušky a pomohou týmu růst. Carlos je skutečným profesionálem, je to příjemné s ním pracovat a závodění si s ním ve zbytku roku užijeme. Přejeme mu mnoho štěstí v další fázi kariéry poté, co opustí McLaren," přidává se šéf týmu Andreas Seidl.
I am so grateful for my time with @renaultf1team and the way I was accepted into the team. But we aren’t done and I can’t wait to get back on the grid this year. My next chapter isn’t here yet, so let’s finish this one strong. Merci pic.twitter.com/YFfzbwrgD7
— Daniel Ricciardo (@danielricciardo) May 14, 2020 RenaultFrancouzský tým ve svém prohlášení uznává, že "jednání o obnovení kontraktu s Danielem Ricciardem po roce 2020 nebyla úspěšná."
"Jsem tak vděčný za svůj čas strávený s Renaultem a za způsob, jakým mě přijali. Ale ještě nejsme hotovi a já se nemůžu dočkat, až se dostanu letos zpět na rošt. Má další kapitola ještě nepřišla, zakončeme tedy tuto sezónu úspěšně. Děkuji," říká Ricciardo.
"V našem sportu a obzvlášť za současné neobvyklé situace jsou pro tovární tým vzájemná důvěra, jednota a oddanost mnohem důležitějšími. Věřím, že nám sezóna 2020 umožní završit společně ještě více. Naše ambice a strategie Renault zůstávají neměnné," dodává šéf týmu Cyril Abiteboul.
Good luck with the media sessions in 2021, @McLarenF1 😂😭#F1 pic.twitter.com/4wytMvh3ob
— Formula 1 (@F1) May 14, 2020Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.