Podle Daniela Ricciarda nás po zvládnutí pandemie koronaviru čeká v prvním závodě chaos, nicméně doufá, že se vše podaří zvládnout. Odložená sezóna by se přitom mohla protáhnout až do ledna příštího roku.
Představitelé F1 doufají, že by se mohlo začít závodit 5. července v Rakousku, ovšem ještě bez přítomnosti diváků. Týmy od předsezónních testů již 4 měsíce stojí a jsou bez příjmů, všichni si proto přejí rychlý návrat do normálního stavu.
Chaos v prvním závodě?"Půjde o určitou formu chaosu, snad se uskuteční řízeným způsobem," říká Ricciardo o očekávaném prvním závodu sezóny 2020. "Nemyslím tím, že by měla být auta všude. Všechno ale bude zašlé, půjde o kombinaci emocí, vzrušení a nedočkavosti."
"Všichni budou připravení začít. Někteří kluci dokážou podávat výkony při takové úrovni adrenalinu, jiní ne. Dočkáte se tedy odvážných předjížděcích manévrů, ale i těch, při nichž se přepočítají. Jsem si jistý tím, že uvidíte kousek všeho," ujišťuje australský pilot.
Výhodu podle něj budou mít zkušenější jezdci: "Zimní testování je obvykle dobrým výchozím měřítkem. První den mých několika prvních zimních testů mi připadal vždy tak trochu jako šok pro systém. Ale jak má kariéra pokračovala, tak se jednalo stále o menší šok. Začátečníci, kluci v prvním nebo ve druhém roce, to pocítí více."
Konec v roce 2021 a další nové okruhy?Kvůli pozdnímu začátku se letošní sezóna o pár týdnů protáhne. "Momentálně plánujeme skončit v prosinci. O něco později, než bylo původně v plánu, zhruba 13. či 14. prosince. Ale vyhodnocujeme to ještě, zvážíme to," popisuje Chase Carey, ředitel společnosti Liberty Media.
"Skončit v lednu je rozhodně možností, mohli bychom to udělat, můžeme. Pokud bychom podle mě mohli, tak raději skončíme v prosinci. Pak by nás samozřejmě čekala během svátků dlouhá přestávka, během těch týdnů bychom nezávodili."
"Nicméně jde o jednu z možností. Museli bychom na tom zapracovat s našimi promotéry a zúčastněnými stranami. Ale přemýšleli a hovořili jsme o tom. Zatím je naším cílem skončit o několik týdnů později proti původnímu datu, ale zvládnout to do půlky prosince, do svátků," pokračuje.
"Nakonec musíme obnovit některé smlouvy a pokračují jednání s několika novými závody, které by podle nás byly přínosným obohacením byznysu pro fanoušky a akcionáře," upozorňuje v závěru Carey na to, že by F1 příští rok mohla zavítat do dalších nových míst.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.
Ferrari oznámilo, že během středečního filmovacího dne na okruhu Mugello usednou do vozu oba jeho jezdci – Lewis Hamilton i Charles Leclerc. Italský tým zde poprvé nasadí nové zadní zavěšení, které má být klíčové před nadcházející Velkou cenou Belgie.
Helmut Marko oznámil, že Max Verstappen může očekávat řadu technických vylepšení před posledními dvěma závody před letní přestávkou. Rakouský poradce Red Bullu potvrdil, že tým připravil několik důležitých upgradů, které by měly pomoci Verstappenovi udržet tempo v boji o šampionát.
Lando Norris označil své vítězství na Velké ceně Velké Británie 2025 za nejdůležitější moment své dosavadní kariéry. Emotivní triumf před domácím publikem pro něj znamená naplnění dlouholetého snu.