Podle Daniela Ricciarda nás po zvládnutí pandemie koronaviru čeká v prvním závodě chaos, nicméně doufá, že se vše podaří zvládnout. Odložená sezóna by se přitom mohla protáhnout až do ledna příštího roku.
Představitelé F1 doufají, že by se mohlo začít závodit 5. července v Rakousku, ovšem ještě bez přítomnosti diváků. Týmy od předsezónních testů již 4 měsíce stojí a jsou bez příjmů, všichni si proto přejí rychlý návrat do normálního stavu.
Chaos v prvním závodě?"Půjde o určitou formu chaosu, snad se uskuteční řízeným způsobem," říká Ricciardo o očekávaném prvním závodu sezóny 2020. "Nemyslím tím, že by měla být auta všude. Všechno ale bude zašlé, půjde o kombinaci emocí, vzrušení a nedočkavosti."
"Všichni budou připravení začít. Někteří kluci dokážou podávat výkony při takové úrovni adrenalinu, jiní ne. Dočkáte se tedy odvážných předjížděcích manévrů, ale i těch, při nichž se přepočítají. Jsem si jistý tím, že uvidíte kousek všeho," ujišťuje australský pilot.
Výhodu podle něj budou mít zkušenější jezdci: "Zimní testování je obvykle dobrým výchozím měřítkem. První den mých několika prvních zimních testů mi připadal vždy tak trochu jako šok pro systém. Ale jak má kariéra pokračovala, tak se jednalo stále o menší šok. Začátečníci, kluci v prvním nebo ve druhém roce, to pocítí více."
Konec v roce 2021 a další nové okruhy?Kvůli pozdnímu začátku se letošní sezóna o pár týdnů protáhne. "Momentálně plánujeme skončit v prosinci. O něco později, než bylo původně v plánu, zhruba 13. či 14. prosince. Ale vyhodnocujeme to ještě, zvážíme to," popisuje Chase Carey, ředitel společnosti Liberty Media.
"Skončit v lednu je rozhodně možností, mohli bychom to udělat, můžeme. Pokud bychom podle mě mohli, tak raději skončíme v prosinci. Pak by nás samozřejmě čekala během svátků dlouhá přestávka, během těch týdnů bychom nezávodili."
"Nicméně jde o jednu z možností. Museli bychom na tom zapracovat s našimi promotéry a zúčastněnými stranami. Ale přemýšleli a hovořili jsme o tom. Zatím je naším cílem skončit o několik týdnů později proti původnímu datu, ale zvládnout to do půlky prosince, do svátků," pokračuje.
"Nakonec musíme obnovit některé smlouvy a pokračují jednání s několika novými závody, které by podle nás byly přínosným obohacením byznysu pro fanoušky a akcionáře," upozorňuje v závěru Carey na to, že by F1 příští rok mohla zavítat do dalších nových míst.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.