Podle Daniela Ricciarda nás po zvládnutí pandemie koronaviru čeká v prvním závodě chaos, nicméně doufá, že se vše podaří zvládnout. Odložená sezóna by se přitom mohla protáhnout až do ledna příštího roku.
Představitelé F1 doufají, že by se mohlo začít závodit 5. července v Rakousku, ovšem ještě bez přítomnosti diváků. Týmy od předsezónních testů již 4 měsíce stojí a jsou bez příjmů, všichni si proto přejí rychlý návrat do normálního stavu.
Chaos v prvním závodě?"Půjde o určitou formu chaosu, snad se uskuteční řízeným způsobem," říká Ricciardo o očekávaném prvním závodu sezóny 2020. "Nemyslím tím, že by měla být auta všude. Všechno ale bude zašlé, půjde o kombinaci emocí, vzrušení a nedočkavosti."
"Všichni budou připravení začít. Někteří kluci dokážou podávat výkony při takové úrovni adrenalinu, jiní ne. Dočkáte se tedy odvážných předjížděcích manévrů, ale i těch, při nichž se přepočítají. Jsem si jistý tím, že uvidíte kousek všeho," ujišťuje australský pilot.
Výhodu podle něj budou mít zkušenější jezdci: "Zimní testování je obvykle dobrým výchozím měřítkem. První den mých několika prvních zimních testů mi připadal vždy tak trochu jako šok pro systém. Ale jak má kariéra pokračovala, tak se jednalo stále o menší šok. Začátečníci, kluci v prvním nebo ve druhém roce, to pocítí více."
Konec v roce 2021 a další nové okruhy?Kvůli pozdnímu začátku se letošní sezóna o pár týdnů protáhne. "Momentálně plánujeme skončit v prosinci. O něco později, než bylo původně v plánu, zhruba 13. či 14. prosince. Ale vyhodnocujeme to ještě, zvážíme to," popisuje Chase Carey, ředitel společnosti Liberty Media.
"Skončit v lednu je rozhodně možností, mohli bychom to udělat, můžeme. Pokud bychom podle mě mohli, tak raději skončíme v prosinci. Pak by nás samozřejmě čekala během svátků dlouhá přestávka, během těch týdnů bychom nezávodili."
"Nicméně jde o jednu z možností. Museli bychom na tom zapracovat s našimi promotéry a zúčastněnými stranami. Ale přemýšleli a hovořili jsme o tom. Zatím je naším cílem skončit o několik týdnů později proti původnímu datu, ale zvládnout to do půlky prosince, do svátků," pokračuje.
"Nakonec musíme obnovit některé smlouvy a pokračují jednání s několika novými závody, které by podle nás byly přínosným obohacením byznysu pro fanoušky a akcionáře," upozorňuje v závěru Carey na to, že by F1 příští rok mohla zavítat do dalších nových míst.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.