O vstup do Formule 1 se údajně zajímá nový tým. Panthera Team Asia by chtěla svůj příběh v královně motorsportu začít psát počínaje sezonou 2022.
Je to už pár let zpátky, kdy naposledy vstoupil do Formule 1 nový a neokoukaný tým. To by se mohlo už brzy změnit. O vstup do královské třídy motorsportu totiž usiluje asijská stáj Panthera.
První zmínky o nově vznikajícím projektu spatřily světlo světa loni. Nutno říct, že zatím jde spíše jen o matné obrysy. Moc relevantních informací zkrátka nemáme. Panthera prý chtěla vstoupit do Formule 1 s příchodem ročníku 2021. Od svého záměru ale upustila s tím, že si chce počkat na rok sezonu 2022. Ta má být ve znamení nástupu nových technických pravidel.
Jenže současná ekonomická krize, která postihla celý svět její plány dost možná zhatí. Šéf týmu Benjamin Durand ale zůstává optimistou.
„Pořád hledáme způsob, jak se na startovní pole dostat v roce 2022. Jednáme s investory, připravujeme si podklady... Ještě před vypuknutím současné krize jsme měli skupinu lidí, která dělala základní práce ohledně aerodynamiky a s ní souvisejících věcí," líčí.
Každý nový uchazeč, jež se chce postavit na startovní rošt však musí nejdříve podat závaznou přihlášku. V případě Panthery se tak zatím nestalo.
Durand přiznává, že na celou záležitost bude mít vliv řada různých aspektů. Především pak ty, které zohledňují současnou nelehkou ekonomickou situaci. „Před dalšími kroky, které učiníme, si musíme počkat na to, jak se dění ve Formuli 1 vyvine. Jsou tu třeba spekulace o možnosti zákaznických vozů. Čas ukáže," uzavírá šéf týmu.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.