O vstup do Formule 1 se údajně zajímá nový tým. Panthera Team Asia by chtěla svůj příběh v královně motorsportu začít psát počínaje sezonou 2022.
Je to už pár let zpátky, kdy naposledy vstoupil do Formule 1 nový a neokoukaný tým. To by se mohlo už brzy změnit. O vstup do královské třídy motorsportu totiž usiluje asijská stáj Panthera.
První zmínky o nově vznikajícím projektu spatřily světlo světa loni. Nutno říct, že zatím jde spíše jen o matné obrysy. Moc relevantních informací zkrátka nemáme. Panthera prý chtěla vstoupit do Formule 1 s příchodem ročníku 2021. Od svého záměru ale upustila s tím, že si chce počkat na rok sezonu 2022. Ta má být ve znamení nástupu nových technických pravidel.
Jenže současná ekonomická krize, která postihla celý svět její plány dost možná zhatí. Šéf týmu Benjamin Durand ale zůstává optimistou.
„Pořád hledáme způsob, jak se na startovní pole dostat v roce 2022. Jednáme s investory, připravujeme si podklady... Ještě před vypuknutím současné krize jsme měli skupinu lidí, která dělala základní práce ohledně aerodynamiky a s ní souvisejících věcí," líčí.
Každý nový uchazeč, jež se chce postavit na startovní rošt však musí nejdříve podat závaznou přihlášku. V případě Panthery se tak zatím nestalo.
Durand přiznává, že na celou záležitost bude mít vliv řada různých aspektů. Především pak ty, které zohledňují současnou nelehkou ekonomickou situaci. „Před dalšími kroky, které učiníme, si musíme počkat na to, jak se dění ve Formuli 1 vyvine. Jsou tu třeba spekulace o možnosti zákaznických vozů. Čas ukáže," uzavírá šéf týmu.
Šéf McLarenu naznačil, že výběr Liama Lawsona místo Yuki Tsunody pro letošní sezónu mohl být pro Red Bull nesprávným rozhodnutím.
Eddie Jordan, bývalý majitel týmu Formule 1, zemřel ve věku 76 let po dlouhém boji s rakovinou močového měchýře a prostaty. Zakladatel týmu Jordan F1, který dosáhl historických úspěchů v 90. letech, byl po prodeji týmu známý komentátor a podnikatel, jehož smrt zasáhla motorsport i širší veřejnost.
Kimi Antonelli, mladá naděje italského motorsportu, si na své debutové Velké ceně Austrálie ve Formuli 1 zajistil místo mezi bodujícími. Jeho působivý výkon ukázal, že je připravený čelit výzvám nejprestižnějších závodních sérií.
Velká cena Číny se vrací s osmnáctým ročníkem a hned od startu přináší neobvyklé výzvy. Týmy, jezdci i Pirelli se budou muset rychle přizpůsobit zcela přepracované trati, přičemž na analýzu změn jim zůstane pouhá hodina volného tréninku.
Šéf McLarenu Zak Brown se otevřeně vyjádřil k svému skutečnému postoji vůči Christianu Hornerovi, šéfovi Red Bullu. V době rostoucího napětí mezi týmy v šampionátu tak nabírá jejich vzájemný vztah na důležitosti.
Několik týmů Formule 1 čelilo logistickým komplikacím, které zpozdily přepravu materiálu na Velkou cenu Číny, což mělo vliv na jejich přípravy. Stáje jako McLaren, Mercedes, Red Bull a Aston Martin obdržely své náklady až ve středu odpoledne, což znamenalo, že mohly začít sestavovat své monoposty až po plánovaném termínu a tím došlo k narušení jejich běžného harmonogramu před závodním víkendem.
Sergio Pérez se ještě nesmířil s koncem své kariéry ve Formuli 1. Mexický pilot plánuje návrat na startovní rošt v roce 2026, kdy chce opět bojovat o pozice mezi nejlepšími.
McLaren si v Melbourne zajistil skvělý výsledek a vyslal jasný signál – letos chce být prvním týmem, který dokáže prolomit nadvládu konkurence ve Formuli 1.
Lewis Hamilton si debut ve Ferrari představoval úplně jinak. V Melbourne se trápil, nestačil na špičku a nakonec bral jen desáté místo.
Po náročné Velké ceně Austrálie, kde oba vozy Haas trpěly slabým tempem, vyjádřil Esteban Ocon překvapení nad výkonem týmu. Šéf Ayao Komatsu nyní čelí výzvě identifikovat příčiny problémů, včetně špatných výsledků v kvalifikaci a komplikací u debutujícího Ollie Bearmana.
FIA zavádí novou směrnici TD055A, která zpřísňuje pravidla pro kontrolu aerodynamických prvků. Tento krok reaguje na problémy z loňské sezóny a má zajistit spravedlivější podmínky pro všechny týmy.
Charles Leclerc hodnotil obtížný start do sezóny 2025 po závodě v Austrálii, kde skončil na osmé příčce. Uvedl, že Ferrari musí zaměřit pozornost na dvě klíčové oblasti, které budou rozhodující pro zlepšení výkonu týmu v dalších závodech.