McLaren příští rok přejde na pohonné jednotky Mercedesu, přesto se nechce vydat cestou kopírování, jako to udělala stáj Racing Point, jejíž letošní monopost RP20 je kvůli podobě s loňským W10 nazýván růžovým Mercedesem.
McLaren se sice chce vrátit mezi špičku Formule 1, hodlá to však dosáhnout svou vlastní cestou, nikoliv jen reverzním inženýrstvím a kopírováním svých soupeřů, jako to učinil Racing Point na základě detailních fotografií loňského vítězného monopostu, čímž se ostatně v Silverstone nikterak netají.
"McLaren je nezávislým výrobcem závodních vozů a chceme, aby to tak zůstalo. Jdeme za svými ambiciózními cíli a chceme jich dosáhnout pomocí tvrdé práce," ujišťuje šéf závodního týmu z Wokingu. Tam již pracují na vývoji nového vozu, který místo Renaultu bude pohánět Mercedes.
Seidl však svými slovy nechtěl naznačit, že Racing Point podvádí, jak někteří spekulovali: "Jsem si jistý tím, že na jejich voze je všechno legální. Nevidím základ pro protest. A kromě toho nemám tolik energie, abych jí mrhal. Pro mě jsou důležitější jiné věci jako například rozpočtová omezení."
McLaren je jediným týmem, který příští rok mění dodavatele motorů. Kvůli tomu dostal výjimku na úpravu šasi, byť technická pravidla jinak zůstávají kvůli současné koronavirové krizi zmražená, aby se ušetřily náklady. Nasazení nové generace monopostů bylo odloženo až na rok 2022.
Změna motorů je podle jezdce Landa Norrise jednou ze stovek tisíc vylepšení, která jeho tým potřebuje: "Jde o něco, na co se těším. Věříme, že to bude přínosem a že nám to pomůže učinit krok vpřed."
"Nebude to ale vším. Stále je spousta času, který musíme najít v samotném šasi a ne jen v motoru. Bude to tedy pomocí a krokem kupředu, ale v F1 jde o spoustu věcí, které zajišťují rychlost vozu F1 - a tohle je jedna ze statisíců," dodává Norris, jenž volný čas v současné době tráví hraním simulátorů přes internet.
Brand new unseen content coming this Sunday... 🤩👀Watch McLaren drivers @Carlossainz55 & @LandoNorris attempt to tackle @Circuitcat_eng whilst asking each other YOUR questions! 😂Carlos & Lando Special | Sky Sports F1 | Sunday 7:30 PM ⏰#SkyF1 | #F1 | @McLarenF1 pic.twitter.com/aCbIdW3cS9
— Sky Sports F1 (@SkySportsF1) May 6, 2020Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.