McLaren příští rok přejde na pohonné jednotky Mercedesu, přesto se nechce vydat cestou kopírování, jako to udělala stáj Racing Point, jejíž letošní monopost RP20 je kvůli podobě s loňským W10 nazýván růžovým Mercedesem.
McLaren se sice chce vrátit mezi špičku Formule 1, hodlá to však dosáhnout svou vlastní cestou, nikoliv jen reverzním inženýrstvím a kopírováním svých soupeřů, jako to učinil Racing Point na základě detailních fotografií loňského vítězného monopostu, čímž se ostatně v Silverstone nikterak netají.
"McLaren je nezávislým výrobcem závodních vozů a chceme, aby to tak zůstalo. Jdeme za svými ambiciózními cíli a chceme jich dosáhnout pomocí tvrdé práce," ujišťuje šéf závodního týmu z Wokingu. Tam již pracují na vývoji nového vozu, který místo Renaultu bude pohánět Mercedes.
Seidl však svými slovy nechtěl naznačit, že Racing Point podvádí, jak někteří spekulovali: "Jsem si jistý tím, že na jejich voze je všechno legální. Nevidím základ pro protest. A kromě toho nemám tolik energie, abych jí mrhal. Pro mě jsou důležitější jiné věci jako například rozpočtová omezení."
McLaren je jediným týmem, který příští rok mění dodavatele motorů. Kvůli tomu dostal výjimku na úpravu šasi, byť technická pravidla jinak zůstávají kvůli současné koronavirové krizi zmražená, aby se ušetřily náklady. Nasazení nové generace monopostů bylo odloženo až na rok 2022.
Změna motorů je podle jezdce Landa Norrise jednou ze stovek tisíc vylepšení, která jeho tým potřebuje: "Jde o něco, na co se těším. Věříme, že to bude přínosem a že nám to pomůže učinit krok vpřed."
"Nebude to ale vším. Stále je spousta času, který musíme najít v samotném šasi a ne jen v motoru. Bude to tedy pomocí a krokem kupředu, ale v F1 jde o spoustu věcí, které zajišťují rychlost vozu F1 - a tohle je jedna ze statisíců," dodává Norris, jenž volný čas v současné době tráví hraním simulátorů přes internet.
Brand new unseen content coming this Sunday... 🤩👀Watch McLaren drivers @Carlossainz55 & @LandoNorris attempt to tackle @Circuitcat_eng whilst asking each other YOUR questions! 😂Carlos & Lando Special | Sky Sports F1 | Sunday 7:30 PM ⏰#SkyF1 | #F1 | @McLarenF1 pic.twitter.com/aCbIdW3cS9
— Sky Sports F1 (@SkySportsF1) May 6, 2020Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.