Oběma byla předpovídána velká budoucnost. Jenže osud tomu chtěl jinak.Jules Bianchi je do dnešních dní posledním pilotem, který zahynul při závodě Formule 1. Jak na něj spoléhá Charles Leclerc, jemuž Francouz zachránil kariéru?
Brzy uplyne pět let od smrti Julesa Bianchiho. Někdejší velký talent Ferrari podlehl v roce 2015 vážným zraněním hlavy, která utrpěl o několik měsíců dříve při závodě v Japonsku.
Bianchimu byla přitom prorokována velká budoucnost. Měl se stát novou hvězdou Ferrari, lídrem, který na sebe převezme zodpovědnost za výsledky nejslavnější stáje v historii Formule 1.
Tehdejší prezident Ferrari Luca di Montezemolo dokonce přiznával, že má s Bianchim právě takové plány. Jenže nic z toho už se kvůli výše zmíněným důvodům neuskutečnilo.
Bianchiho odkaz přesto ve Ferrari žije dál. Na svých bedrech ho nese zejména Charles Leclerc. Mladému Monačanovi kdysi hrozil konec závodnické kariéry. Důvod byl jednoduchý - Leclercova rodina neměla na provozování náročného koníčku dostatek financí.
Pak ale zasáhl Bianchi. Ten Leclerca doporučil svému tehdejšímu agentovi. Nicolasi Todtovi, čímž mu slibně rozjetou kariéru zachránil.
Není proto divu, že vycházející hvězda Scuderie na svého tragicky zesnulého parťáka stále vzpomíná. „Jules byl výjimečný, měl obrovský talent. Vzpomeňte si na to, co dokázal s Marussií v Monaku. Místo ve Ferrari si zasloužil víc než já. Bohužel osud rozhodl jinak," přemítá Leclerc.
„Víte... Naše kariéry si vlastně byly hodně podobné. Dám příklad, často se stávalo, že když jsme závodili v jeden víkend a on měl špatný závod, měl jsem ho špatný i já. Dělali jsme si z toho legraci a stejně tak naše rodiny. Pořád na něj hodně vzpomínám," uzavírá Leclerc.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.