Oběma byla předpovídána velká budoucnost. Jenže osud tomu chtěl jinak.Jules Bianchi je do dnešních dní posledním pilotem, který zahynul při závodě Formule 1. Jak na něj spoléhá Charles Leclerc, jemuž Francouz zachránil kariéru?
Brzy uplyne pět let od smrti Julesa Bianchiho. Někdejší velký talent Ferrari podlehl v roce 2015 vážným zraněním hlavy, která utrpěl o několik měsíců dříve při závodě v Japonsku.
Bianchimu byla přitom prorokována velká budoucnost. Měl se stát novou hvězdou Ferrari, lídrem, který na sebe převezme zodpovědnost za výsledky nejslavnější stáje v historii Formule 1.
Tehdejší prezident Ferrari Luca di Montezemolo dokonce přiznával, že má s Bianchim právě takové plány. Jenže nic z toho už se kvůli výše zmíněným důvodům neuskutečnilo.
Bianchiho odkaz přesto ve Ferrari žije dál. Na svých bedrech ho nese zejména Charles Leclerc. Mladému Monačanovi kdysi hrozil konec závodnické kariéry. Důvod byl jednoduchý - Leclercova rodina neměla na provozování náročného koníčku dostatek financí.
Pak ale zasáhl Bianchi. Ten Leclerca doporučil svému tehdejšímu agentovi. Nicolasi Todtovi, čímž mu slibně rozjetou kariéru zachránil.
Není proto divu, že vycházející hvězda Scuderie na svého tragicky zesnulého parťáka stále vzpomíná. „Jules byl výjimečný, měl obrovský talent. Vzpomeňte si na to, co dokázal s Marussií v Monaku. Místo ve Ferrari si zasloužil víc než já. Bohužel osud rozhodl jinak," přemítá Leclerc.
„Víte... Naše kariéry si vlastně byly hodně podobné. Dám příklad, často se stávalo, že když jsme závodili v jeden víkend a on měl špatný závod, měl jsem ho špatný i já. Dělali jsme si z toho legraci a stejně tak naše rodiny. Pořád na něj hodně vzpomínám," uzavírá Leclerc.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.