Oběma byla předpovídána velká budoucnost. Jenže osud tomu chtěl jinak.Jules Bianchi je do dnešních dní posledním pilotem, který zahynul při závodě Formule 1. Jak na něj spoléhá Charles Leclerc, jemuž Francouz zachránil kariéru?
Brzy uplyne pět let od smrti Julesa Bianchiho. Někdejší velký talent Ferrari podlehl v roce 2015 vážným zraněním hlavy, která utrpěl o několik měsíců dříve při závodě v Japonsku.
Bianchimu byla přitom prorokována velká budoucnost. Měl se stát novou hvězdou Ferrari, lídrem, který na sebe převezme zodpovědnost za výsledky nejslavnější stáje v historii Formule 1.
Tehdejší prezident Ferrari Luca di Montezemolo dokonce přiznával, že má s Bianchim právě takové plány. Jenže nic z toho už se kvůli výše zmíněným důvodům neuskutečnilo.
Bianchiho odkaz přesto ve Ferrari žije dál. Na svých bedrech ho nese zejména Charles Leclerc. Mladému Monačanovi kdysi hrozil konec závodnické kariéry. Důvod byl jednoduchý - Leclercova rodina neměla na provozování náročného koníčku dostatek financí.
Pak ale zasáhl Bianchi. Ten Leclerca doporučil svému tehdejšímu agentovi. Nicolasi Todtovi, čímž mu slibně rozjetou kariéru zachránil.
Není proto divu, že vycházející hvězda Scuderie na svého tragicky zesnulého parťáka stále vzpomíná. „Jules byl výjimečný, měl obrovský talent. Vzpomeňte si na to, co dokázal s Marussií v Monaku. Místo ve Ferrari si zasloužil víc než já. Bohužel osud rozhodl jinak," přemítá Leclerc.
„Víte... Naše kariéry si vlastně byly hodně podobné. Dám příklad, často se stávalo, že když jsme závodili v jeden víkend a on měl špatný závod, měl jsem ho špatný i já. Dělali jsme si z toho legraci a stejně tak naše rodiny. Pořád na něj hodně vzpomínám," uzavírá Leclerc.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.