Angažmá Kevina Magnussena u McLarenu a Renaultu nebyla příliš podařená. Sedmadvacetiletý pilot se však svému návratu do důvěrně známých míst nebrání. Zároveň nevylučuje možnost působení u Alfy Romeo.
Kevin Magnussen zahájil svou kariéru ve Formuli 1 s příchodem sezony 2014. A byl to vskutku exkluzivní debut. Tehdy jednadvacetiletý Dán si totiž hned ve svém prvním závodě připsal pódium.
Také proto mu byla prorokována velká budoucnost, jenže o šest let později můžeme říci, že Magnussen (zatím) žádný další pódiový úspěch v královně motorsportu nepřidal.
Faktorů, proč se tak stalo nalezneme několik. K těm nejpádnějším patří zkrátka to, že Dán nebyl ve správný čas na správném místě. Je to sice často využívané klišé, avšak kus pravdy v sobě nepochybně skrývá. McLaren na tom nebyl v roce 2014 dobře. Sedmadvacetiletý Dán následně přestoupil do Renaultu, přičemž ani tímto krokem si moc nepomohl.
Francouzi se toho času teprve vraceli do nejvyšší třídy motorsportu. Jejich výkonnost rozhodně nebyla z nejlepších a v době, kdy se měla začít zvyšovat, nahradil Magnussena v kokpitu továrního týmu Nico Hulkenberg.
Řada zákulisních zdrojů navíc tvrdila, že Kevin ze zmíněných dvou stájí neodešel zrovna v dobrém. V současnosti se ale návratu do některé z nich nebrání. Dost možná přitom jde o vypočítavé prohlášení, neboť americký Haas dle všeho vážně zvažuje své další účinkování ve Formuli 1.
„Jsem absolutně otevřený všem variantám. Když se mě McLaren po roce zbavil, bylo to těžké. Ale na druhou stranu... Dali mi jako první šanci ve Formuli 1, na to se nezapomíná," vykládá Magnussen.
„Také Renaultu jsem vděčný, A náš vzájemný rozchod? No takový je prostě život, ani tam bych mosty nepálil," svěřuje se.
Další alternativu pak pro Magnussena představuje rovněž Alfa Romeo. Dán se totiž může pochlubit velmi dobrými vztahy se současným šéfem tohoto týmu Fredericem Vasseurem.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.