Angažmá Kevina Magnussena u McLarenu a Renaultu nebyla příliš podařená. Sedmadvacetiletý pilot se však svému návratu do důvěrně známých míst nebrání. Zároveň nevylučuje možnost působení u Alfy Romeo.
Kevin Magnussen zahájil svou kariéru ve Formuli 1 s příchodem sezony 2014. A byl to vskutku exkluzivní debut. Tehdy jednadvacetiletý Dán si totiž hned ve svém prvním závodě připsal pódium.
Také proto mu byla prorokována velká budoucnost, jenže o šest let později můžeme říci, že Magnussen (zatím) žádný další pódiový úspěch v královně motorsportu nepřidal.
Faktorů, proč se tak stalo nalezneme několik. K těm nejpádnějším patří zkrátka to, že Dán nebyl ve správný čas na správném místě. Je to sice často využívané klišé, avšak kus pravdy v sobě nepochybně skrývá. McLaren na tom nebyl v roce 2014 dobře. Sedmadvacetiletý Dán následně přestoupil do Renaultu, přičemž ani tímto krokem si moc nepomohl.
Francouzi se toho času teprve vraceli do nejvyšší třídy motorsportu. Jejich výkonnost rozhodně nebyla z nejlepších a v době, kdy se měla začít zvyšovat, nahradil Magnussena v kokpitu továrního týmu Nico Hulkenberg.
Řada zákulisních zdrojů navíc tvrdila, že Kevin ze zmíněných dvou stájí neodešel zrovna v dobrém. V současnosti se ale návratu do některé z nich nebrání. Dost možná přitom jde o vypočítavé prohlášení, neboť americký Haas dle všeho vážně zvažuje své další účinkování ve Formuli 1.
„Jsem absolutně otevřený všem variantám. Když se mě McLaren po roce zbavil, bylo to těžké. Ale na druhou stranu... Dali mi jako první šanci ve Formuli 1, na to se nezapomíná," vykládá Magnussen.
„Také Renaultu jsem vděčný, A náš vzájemný rozchod? No takový je prostě život, ani tam bych mosty nepálil," svěřuje se.
Další alternativu pak pro Magnussena představuje rovněž Alfa Romeo. Dán se totiž může pochlubit velmi dobrými vztahy se současným šéfem tohoto týmu Fredericem Vasseurem.
Lando Norris ukázal v Abu Dhabi svou rychlost už v prvním tréninku, když těsně porazil Maxe Verstappena, zatímco jeho týmový kolega Oscar Piastri musel kvůli závazkům mladého jezdce vynechat tuto část víkendu.
Juan Pablo Montoya vidí náročný víkend McLarenu v Kataru jako tiché varování, které může tým připravit na závěrečný souboj v Abu Dhabí.
Japonský pilot Yuki Tsunoda přiznal, že skutečnost jeho odsunutí z boje o závodní sedačku Red Bullu pro sezonu 2026 na něj ještě plně nedolehla.
Charles Leclerc se v Abú Zabí představí na trati společně se svým bratrem Arthurem, který nahradí Lewise Hamiltona během prvního volného tréninku.
Lewis Hamilton se otevřeně vyjádřil k současné generaci vozů Formule 1 a naznačil své obavy z nadcházejících technických změn v příští sezóně.
Lando Norris, Max Verstappen a Oscar Piastri vystoupili před novináři před finále sezony v Abú Zabí a snažili se působit co nejklidněji.
Lewis Hamilton poukázal na problém, který podle něj v letošní sezoně výrazně ovlivnil atmosféru uvnitř Ferrari. Podle něj tlak zvenčí na piloty výrazně zatížil psychiku celé stáje.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.
Oscar Piastri vynechá úvodní páteční trénink v Abú Zabí, aby McLaren splnil pravidlo nasazení nováčka, a jeho vůz převezme testovací jezdec Pato O’Ward, který týmu poskytne cenná data.
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.
Red Bull oznámil významné změny v jezdecké sestavě pro nadcházející sezonu, které posílí dynamiku týmu. Mladí talentovaní jezdci získávají nové příležitosti a oba týmy se připravují na náročný rok 2026.
Po Velké ceně Kataru se na sociálních sítích strhla vlna nenávistných reakcí mířených na Kimiho Antonelliho, který se stal terčem urážek a kritiky.