Angažmá Kevina Magnussena u McLarenu a Renaultu nebyla příliš podařená. Sedmadvacetiletý pilot se však svému návratu do důvěrně známých míst nebrání. Zároveň nevylučuje možnost působení u Alfy Romeo.
Kevin Magnussen zahájil svou kariéru ve Formuli 1 s příchodem sezony 2014. A byl to vskutku exkluzivní debut. Tehdy jednadvacetiletý Dán si totiž hned ve svém prvním závodě připsal pódium.
Také proto mu byla prorokována velká budoucnost, jenže o šest let později můžeme říci, že Magnussen (zatím) žádný další pódiový úspěch v královně motorsportu nepřidal.
Faktorů, proč se tak stalo nalezneme několik. K těm nejpádnějším patří zkrátka to, že Dán nebyl ve správný čas na správném místě. Je to sice často využívané klišé, avšak kus pravdy v sobě nepochybně skrývá. McLaren na tom nebyl v roce 2014 dobře. Sedmadvacetiletý Dán následně přestoupil do Renaultu, přičemž ani tímto krokem si moc nepomohl.
Francouzi se toho času teprve vraceli do nejvyšší třídy motorsportu. Jejich výkonnost rozhodně nebyla z nejlepších a v době, kdy se měla začít zvyšovat, nahradil Magnussena v kokpitu továrního týmu Nico Hulkenberg.
Řada zákulisních zdrojů navíc tvrdila, že Kevin ze zmíněných dvou stájí neodešel zrovna v dobrém. V současnosti se ale návratu do některé z nich nebrání. Dost možná přitom jde o vypočítavé prohlášení, neboť americký Haas dle všeho vážně zvažuje své další účinkování ve Formuli 1.
„Jsem absolutně otevřený všem variantám. Když se mě McLaren po roce zbavil, bylo to těžké. Ale na druhou stranu... Dali mi jako první šanci ve Formuli 1, na to se nezapomíná," vykládá Magnussen.
„Také Renaultu jsem vděčný, A náš vzájemný rozchod? No takový je prostě život, ani tam bych mosty nepálil," svěřuje se.
Další alternativu pak pro Magnussena představuje rovněž Alfa Romeo. Dán se totiž může pochlubit velmi dobrými vztahy se současným šéfem tohoto týmu Fredericem Vasseurem.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.