Fernando Alonso se stále netají svými myšlenkami na návrat do Formule 1. Italská média ho nyní začínají spojovat s Ferrari. Dvojnásobný mistr světa by zde údajně mohl vystřídat Sebastiana Vettela.
Budoucnost Fernanda Alonsa je stále zahalena rouškou tajemství.Ostřílený osmatřicetiletý bard se netají svými ambicemi, které spočívají v návratu do Formule 1. Jenže pouze s konkurenceschopným materiálem. Právě to byl důvod, proč populární pilot na konci ročníku 2018 královnu motorsportu opustil. Po letech bezedného trápení s McLarenem, které často připomínalo scény z těch nejděsivějších hororů, si už zkrátka rodák z Ovieda řekl dost.
„Tenkrát jsem ten krok (odchod z F1) potřeboval. Byl jsem unavený. Osmnáct let jste neustále na cestách. Prakticky si neodpočinete. Defacto jsem byl celé ty roky v neustálém zápřahu," vrací se Alonso ke svému přerušení kariéry ve Formuli 1 , jež se datuje dva roky nazpět.
Během těchto 24 měsíců si pak dvojnásobný mistr světa v barvách Renaultu vyzkoušel další motoristické disciplíny. Ty, které jsou časově o cosi méně náročné, dalo by se říct. Máme na mysli Le Mans, WEC nebo Dakar.
Nyní už ale pomyslný stav Alonsových baterek ukazuje status plně nabito. Znamená to jediné. Všeobecně uznávaný Španěl, chce znovu naskočit do vlaku s názvem Formule 1.
„Během těch dvou let bez Formule 1, jsem zvládl načerpat řadu nových sil. Chci se vrátit. Cítím se znovu na 23 let věku. V krátkodobém horizontu přesně vím, co chci dělat. Zbytek se uvidí až časem," líčí Alonso.
Italská média pak přišla během posledních dní se spekulacemi, které tvrdí, že se velezkušený Španěl, jenž už v Maranellu působil mezi lety 2010 až 2014, Ferrari znovu nabídl.
Mělo se tak stát v reakci na (údajně) neúspěšné první kolo jednání mezi Scuderií a Sebastianem Vettelem o novém kontraktu.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.