Fernando Alonso se stále netají svými myšlenkami na návrat do Formule 1. Italská média ho nyní začínají spojovat s Ferrari. Dvojnásobný mistr světa by zde údajně mohl vystřídat Sebastiana Vettela.
Budoucnost Fernanda Alonsa je stále zahalena rouškou tajemství.Ostřílený osmatřicetiletý bard se netají svými ambicemi, které spočívají v návratu do Formule 1. Jenže pouze s konkurenceschopným materiálem. Právě to byl důvod, proč populární pilot na konci ročníku 2018 královnu motorsportu opustil. Po letech bezedného trápení s McLarenem, které často připomínalo scény z těch nejděsivějších hororů, si už zkrátka rodák z Ovieda řekl dost.
„Tenkrát jsem ten krok (odchod z F1) potřeboval. Byl jsem unavený. Osmnáct let jste neustále na cestách. Prakticky si neodpočinete. Defacto jsem byl celé ty roky v neustálém zápřahu," vrací se Alonso ke svému přerušení kariéry ve Formuli 1 , jež se datuje dva roky nazpět.
Během těchto 24 měsíců si pak dvojnásobný mistr světa v barvách Renaultu vyzkoušel další motoristické disciplíny. Ty, které jsou časově o cosi méně náročné, dalo by se říct. Máme na mysli Le Mans, WEC nebo Dakar.
Nyní už ale pomyslný stav Alonsových baterek ukazuje status plně nabito. Znamená to jediné. Všeobecně uznávaný Španěl, chce znovu naskočit do vlaku s názvem Formule 1.
„Během těch dvou let bez Formule 1, jsem zvládl načerpat řadu nových sil. Chci se vrátit. Cítím se znovu na 23 let věku. V krátkodobém horizontu přesně vím, co chci dělat. Zbytek se uvidí až časem," líčí Alonso.
Italská média pak přišla během posledních dní se spekulacemi, které tvrdí, že se velezkušený Španěl, jenž už v Maranellu působil mezi lety 2010 až 2014, Ferrari znovu nabídl.
Mělo se tak stát v reakci na (údajně) neúspěšné první kolo jednání mezi Scuderií a Sebastianem Vettelem o novém kontraktu.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.