Vedoucí představitelé Formule 1 se kvůli pandemii koronaviru včera dohodli na dalším prodloužení povinné přestávky, což se týká továren pro výrobu monopostů i pohonných jednotek.
Letní přestávka přesunuta na březen je opět prodloužena: tentokrát z 5 na 9 týdnů, v případě výrobců motorů na 7 týdnů. Mezinárodní automobilová federace (FIA) rozšířila omezení továren, aby ušetřila náklady týmům v obtížné době, kdy se nezávodí a ony zůstávají bez příjmů.
V opatření jsou ale i výjimky: 50 dní po uzavření továrny může maximálně 10 zaměstnanců zahájit práci na projektech s dlouhou dobou náběhu výroby, pokud nemají dopad na aerodynamiku.
Týmy přitom musí u FIA zaregistrovat jejich jména, popis práce a související projekt, což samozřejmě platí i pro výrobce motorů - tam ale mohou vybraní lidé nastoupit již 36 dní po zavření továrny. Žádosti musí být i v tomto případě doručeny do Paříže s desetidenním předstihem.
FIA také upravila bezpečnostní klauzuli (18.2.4) v Mezinárodním sportovním kodexu: za výjimečných okolností může ve zkráceném období pro ochranu šampionátu, poháru, trofeje či nějaké série, učinit změnu v pravidlech se souhlasem většiny účastníků, zatímco dříve k tomu byl vyžadován jednomyslný souhlas všech.
Sezóna Formule 1 měla původně odstartovat před měsícem v Austrálii, velké ceny se ale nedočkáme zřejmě až do července - a pokud ano, pak k tomu dojde za zavřenými dveřmi.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.