Vedoucí představitelé Formule 1 se kvůli pandemii koronaviru včera dohodli na dalším prodloužení povinné přestávky, což se týká továren pro výrobu monopostů i pohonných jednotek.
Letní přestávka přesunuta na březen je opět prodloužena: tentokrát z 5 na 9 týdnů, v případě výrobců motorů na 7 týdnů. Mezinárodní automobilová federace (FIA) rozšířila omezení továren, aby ušetřila náklady týmům v obtížné době, kdy se nezávodí a ony zůstávají bez příjmů.
V opatření jsou ale i výjimky: 50 dní po uzavření továrny může maximálně 10 zaměstnanců zahájit práci na projektech s dlouhou dobou náběhu výroby, pokud nemají dopad na aerodynamiku.
Týmy přitom musí u FIA zaregistrovat jejich jména, popis práce a související projekt, což samozřejmě platí i pro výrobce motorů - tam ale mohou vybraní lidé nastoupit již 36 dní po zavření továrny. Žádosti musí být i v tomto případě doručeny do Paříže s desetidenním předstihem.
FIA také upravila bezpečnostní klauzuli (18.2.4) v Mezinárodním sportovním kodexu: za výjimečných okolností může ve zkráceném období pro ochranu šampionátu, poháru, trofeje či nějaké série, učinit změnu v pravidlech se souhlasem většiny účastníků, zatímco dříve k tomu byl vyžadován jednomyslný souhlas všech.
Sezóna Formule 1 měla původně odstartovat před měsícem v Austrálii, velké ceny se ale nedočkáme zřejmě až do července - a pokud ano, pak k tomu dojde za zavřenými dveřmi.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.