Podle šéfů McLarenu by Formuli 1 mohlo pomoci, kdyby se o víkendech odjely rovnou dvě Velké ceny, aby se podařilo zachránit šampionát a alespoň část příjmů. V Evropě by se přitom zřejmě závodilo za zavřenými dveřmi.
Mistrovství světa F1 musí podle pravidel alespoň osm podniků. Jenže televizní společnosti, které jsou klíčovým zdrojem příjmů, požadují jako minimum vyšší počet.
Týmy proto musí být podle šéfa McLarenu Andrease Seidla "přizpůsobivé a otevřené novým nápadům, která nám pomohou odjet co nejvíce závodů, pokud to dává smysl také z komerčního hlediska."
Dva závody za víkend"Nejdůležitější je ochránit naše lidi, pokud bychom jim tedy mohli pomoci dvoudenními podniky, pak by to dávalo smysl. Pokud jde o formát závodního víkendu, tak znovu: je-li za tím komerční důvod, ano, může to dávat smysl odjet dva závody během víkendu," pokračuje Seidl.
"Ale myslím si, že pokud tomu tak nebude, tak za mě by současný formát s vrcholem v podobě sobotní kvalifikace se závodem v neděli fungoval dobře. Nevidím důvod, proč bychom to museli měnit, pokud k tomu znovu nebude silný komerční důvod za letošních zvláštních podmínek," domnívá se dále.
Pro mechaniky a inženýry na trati by mohlo jít o příliš velkou zátěž. "Rozhodně to máme na myslí. Nejdůležitější je ochrana lidí. Pro mě není největším problémem závodní víkend, ale počet dní, kdy budeme všichni mimo domovy. V případě médií tomu není jinak."
"Pokud tomu můžete pomoc dvoudenními podniky nebo například vynecháním jednoho testu příští rok navíc k úsporným opatřením, které z toho budou pramenit, pak se na to rozhodně musíme podívat. O tom se také hovoří mezi týmy, FIA a F1," prozrazuje Seidl.
V Evropě bez divákůPodle výkonného ředitele McLarenu Zaka Brown by se mohlo závodit již v červenci v Silverstone, ovšem s jednou nepříjemnou podmínkou: "Všechno je velmi provizorní, ale GP Británie by se mohla odjet v původním termínu, jen za zavřenými dveřmi."
"Ve skutečnosti to vypadá jako možnost pro všechny evropské podniky, že se budou vyvíjet podle tohoto scénáře," upozorňuje Brown. Prvních devět již bylo odloženo a GP Monaka zrušena, F1 se nyní zabývá dalšími možnostmi, jak a kdy konečně zahájit sezónu, která byla kvůli šíření koronaviru postavena na hlavu.
Vedení stále věří, že se podaří zorganizovat 18 nebo 19 velkých cen, pokud se podaří zastavit šíření pandemie do začátku letní sezóny v Evropě. Se závodem v Silverstone 19. července se stále počítá.
"Je to extrémně náročné. Příjmů je velmi málo až skoro žádné. Jak víte, tak se nezávodí. Příspěvky promotérů a sponzorských partnerů byly skvělé, ale oni sami teď čelí obrovskému tlaku. Jako bychom uzavřeli kohoutky peněz, které utrácíme, abychom se nějak dokulhali a byli připraveni, až se opět začne závodit," popisuje Brown kritickou situaci v F1.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.