Podle šéfů McLarenu by Formuli 1 mohlo pomoci, kdyby se o víkendech odjely rovnou dvě Velké ceny, aby se podařilo zachránit šampionát a alespoň část příjmů. V Evropě by se přitom zřejmě závodilo za zavřenými dveřmi.
Mistrovství světa F1 musí podle pravidel alespoň osm podniků. Jenže televizní společnosti, které jsou klíčovým zdrojem příjmů, požadují jako minimum vyšší počet.
Týmy proto musí být podle šéfa McLarenu Andrease Seidla "přizpůsobivé a otevřené novým nápadům, která nám pomohou odjet co nejvíce závodů, pokud to dává smysl také z komerčního hlediska."
Dva závody za víkend"Nejdůležitější je ochránit naše lidi, pokud bychom jim tedy mohli pomoci dvoudenními podniky, pak by to dávalo smysl. Pokud jde o formát závodního víkendu, tak znovu: je-li za tím komerční důvod, ano, může to dávat smysl odjet dva závody během víkendu," pokračuje Seidl.
"Ale myslím si, že pokud tomu tak nebude, tak za mě by současný formát s vrcholem v podobě sobotní kvalifikace se závodem v neděli fungoval dobře. Nevidím důvod, proč bychom to museli měnit, pokud k tomu znovu nebude silný komerční důvod za letošních zvláštních podmínek," domnívá se dále.
Pro mechaniky a inženýry na trati by mohlo jít o příliš velkou zátěž. "Rozhodně to máme na myslí. Nejdůležitější je ochrana lidí. Pro mě není největším problémem závodní víkend, ale počet dní, kdy budeme všichni mimo domovy. V případě médií tomu není jinak."
"Pokud tomu můžete pomoc dvoudenními podniky nebo například vynecháním jednoho testu příští rok navíc k úsporným opatřením, které z toho budou pramenit, pak se na to rozhodně musíme podívat. O tom se také hovoří mezi týmy, FIA a F1," prozrazuje Seidl.
V Evropě bez divákůPodle výkonného ředitele McLarenu Zaka Brown by se mohlo závodit již v červenci v Silverstone, ovšem s jednou nepříjemnou podmínkou: "Všechno je velmi provizorní, ale GP Británie by se mohla odjet v původním termínu, jen za zavřenými dveřmi."
"Ve skutečnosti to vypadá jako možnost pro všechny evropské podniky, že se budou vyvíjet podle tohoto scénáře," upozorňuje Brown. Prvních devět již bylo odloženo a GP Monaka zrušena, F1 se nyní zabývá dalšími možnostmi, jak a kdy konečně zahájit sezónu, která byla kvůli šíření koronaviru postavena na hlavu.
Vedení stále věří, že se podaří zorganizovat 18 nebo 19 velkých cen, pokud se podaří zastavit šíření pandemie do začátku letní sezóny v Evropě. Se závodem v Silverstone 19. července se stále počítá.
"Je to extrémně náročné. Příjmů je velmi málo až skoro žádné. Jak víte, tak se nezávodí. Příspěvky promotérů a sponzorských partnerů byly skvělé, ale oni sami teď čelí obrovskému tlaku. Jako bychom uzavřeli kohoutky peněz, které utrácíme, abychom se nějak dokulhali a byli připraveni, až se opět začne závodit," popisuje Brown kritickou situaci v F1.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.