Podle šéfů McLarenu by Formuli 1 mohlo pomoci, kdyby se o víkendech odjely rovnou dvě Velké ceny, aby se podařilo zachránit šampionát a alespoň část příjmů. V Evropě by se přitom zřejmě závodilo za zavřenými dveřmi.
Mistrovství světa F1 musí podle pravidel alespoň osm podniků. Jenže televizní společnosti, které jsou klíčovým zdrojem příjmů, požadují jako minimum vyšší počet.
Týmy proto musí být podle šéfa McLarenu Andrease Seidla "přizpůsobivé a otevřené novým nápadům, která nám pomohou odjet co nejvíce závodů, pokud to dává smysl také z komerčního hlediska."
Dva závody za víkend"Nejdůležitější je ochránit naše lidi, pokud bychom jim tedy mohli pomoci dvoudenními podniky, pak by to dávalo smysl. Pokud jde o formát závodního víkendu, tak znovu: je-li za tím komerční důvod, ano, může to dávat smysl odjet dva závody během víkendu," pokračuje Seidl.
"Ale myslím si, že pokud tomu tak nebude, tak za mě by současný formát s vrcholem v podobě sobotní kvalifikace se závodem v neděli fungoval dobře. Nevidím důvod, proč bychom to museli měnit, pokud k tomu znovu nebude silný komerční důvod za letošních zvláštních podmínek," domnívá se dále.
Pro mechaniky a inženýry na trati by mohlo jít o příliš velkou zátěž. "Rozhodně to máme na myslí. Nejdůležitější je ochrana lidí. Pro mě není největším problémem závodní víkend, ale počet dní, kdy budeme všichni mimo domovy. V případě médií tomu není jinak."
"Pokud tomu můžete pomoc dvoudenními podniky nebo například vynecháním jednoho testu příští rok navíc k úsporným opatřením, které z toho budou pramenit, pak se na to rozhodně musíme podívat. O tom se také hovoří mezi týmy, FIA a F1," prozrazuje Seidl.
V Evropě bez divákůPodle výkonného ředitele McLarenu Zaka Brown by se mohlo závodit již v červenci v Silverstone, ovšem s jednou nepříjemnou podmínkou: "Všechno je velmi provizorní, ale GP Británie by se mohla odjet v původním termínu, jen za zavřenými dveřmi."
"Ve skutečnosti to vypadá jako možnost pro všechny evropské podniky, že se budou vyvíjet podle tohoto scénáře," upozorňuje Brown. Prvních devět již bylo odloženo a GP Monaka zrušena, F1 se nyní zabývá dalšími možnostmi, jak a kdy konečně zahájit sezónu, která byla kvůli šíření koronaviru postavena na hlavu.
Vedení stále věří, že se podaří zorganizovat 18 nebo 19 velkých cen, pokud se podaří zastavit šíření pandemie do začátku letní sezóny v Evropě. Se závodem v Silverstone 19. července se stále počítá.
"Je to extrémně náročné. Příjmů je velmi málo až skoro žádné. Jak víte, tak se nezávodí. Příspěvky promotérů a sponzorských partnerů byly skvělé, ale oni sami teď čelí obrovskému tlaku. Jako bychom uzavřeli kohoutky peněz, které utrácíme, abychom se nějak dokulhali a byli připraveni, až se opět začne závodit," popisuje Brown kritickou situaci v F1.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.