Podle šéfů McLarenu by Formuli 1 mohlo pomoci, kdyby se o víkendech odjely rovnou dvě Velké ceny, aby se podařilo zachránit šampionát a alespoň část příjmů. V Evropě by se přitom zřejmě závodilo za zavřenými dveřmi.
Mistrovství světa F1 musí podle pravidel alespoň osm podniků. Jenže televizní společnosti, které jsou klíčovým zdrojem příjmů, požadují jako minimum vyšší počet.
Týmy proto musí být podle šéfa McLarenu Andrease Seidla "přizpůsobivé a otevřené novým nápadům, která nám pomohou odjet co nejvíce závodů, pokud to dává smysl také z komerčního hlediska."
Dva závody za víkend"Nejdůležitější je ochránit naše lidi, pokud bychom jim tedy mohli pomoci dvoudenními podniky, pak by to dávalo smysl. Pokud jde o formát závodního víkendu, tak znovu: je-li za tím komerční důvod, ano, může to dávat smysl odjet dva závody během víkendu," pokračuje Seidl.
"Ale myslím si, že pokud tomu tak nebude, tak za mě by současný formát s vrcholem v podobě sobotní kvalifikace se závodem v neděli fungoval dobře. Nevidím důvod, proč bychom to museli měnit, pokud k tomu znovu nebude silný komerční důvod za letošních zvláštních podmínek," domnívá se dále.
Pro mechaniky a inženýry na trati by mohlo jít o příliš velkou zátěž. "Rozhodně to máme na myslí. Nejdůležitější je ochrana lidí. Pro mě není největším problémem závodní víkend, ale počet dní, kdy budeme všichni mimo domovy. V případě médií tomu není jinak."
"Pokud tomu můžete pomoc dvoudenními podniky nebo například vynecháním jednoho testu příští rok navíc k úsporným opatřením, které z toho budou pramenit, pak se na to rozhodně musíme podívat. O tom se také hovoří mezi týmy, FIA a F1," prozrazuje Seidl.
V Evropě bez divákůPodle výkonného ředitele McLarenu Zaka Brown by se mohlo závodit již v červenci v Silverstone, ovšem s jednou nepříjemnou podmínkou: "Všechno je velmi provizorní, ale GP Británie by se mohla odjet v původním termínu, jen za zavřenými dveřmi."
"Ve skutečnosti to vypadá jako možnost pro všechny evropské podniky, že se budou vyvíjet podle tohoto scénáře," upozorňuje Brown. Prvních devět již bylo odloženo a GP Monaka zrušena, F1 se nyní zabývá dalšími možnostmi, jak a kdy konečně zahájit sezónu, která byla kvůli šíření koronaviru postavena na hlavu.
Vedení stále věří, že se podaří zorganizovat 18 nebo 19 velkých cen, pokud se podaří zastavit šíření pandemie do začátku letní sezóny v Evropě. Se závodem v Silverstone 19. července se stále počítá.
"Je to extrémně náročné. Příjmů je velmi málo až skoro žádné. Jak víte, tak se nezávodí. Příspěvky promotérů a sponzorských partnerů byly skvělé, ale oni sami teď čelí obrovskému tlaku. Jako bychom uzavřeli kohoutky peněz, které utrácíme, abychom se nějak dokulhali a byli připraveni, až se opět začne závodit," popisuje Brown kritickou situaci v F1.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.