Jaká bude podoba letošního šampionátu Formule 1? Ross Brawn přichází s konkrétními obrysy. Seriál 2020 by mohl obsahovat devatenáct závodů, všechny by ale pravděpodobně byly bez diváků. Ve hře je taktéž zkrácení závodních víkendů.
Podoba letošní sezony Formule 1 je stále zahalena pořádně hustou mlhou. Pandemie koronaviru si vybírá stále další a další oběti ve formě zrušených či odložených závodů. Tím nečerstvějším přírůstkem na seznamu neuskutečněných klání je GP Kanady. Ta se měla jet v polovině června.
Z toho ale sešlo. Za jisté můžeme označit také zrušení závodu ve Francii. Země galského kohouta je jednou z nejvíce postižených novým typem koronaviru, takže uspořádání zdejší Velké ceny je v tuto chvíli opravdu nepravděpodobné.
Celý kolotoč královny motorsportu by se tak mohl roztočit na počátku července, kdy je na programu závod v Rakousku. Stejného názoru je i sportovní šéf F1 Ross Brawn. Ten však upozorňuje, že se případné závody odjedou nejspíš "jen" před prázdnými tribunami. Smyslem toho všeho je, aby si fanoušci závody užili alespoň z pohodlí vlastních domovů.
„V tuto chvíli preferujeme evropský start sezony. Bylo by to ale za zavřenými dveřmi. Připravujeme scénář, kdy týmy přiletí speciálními lety a my pak všechny dopravíme na okruh, aby bylo zajištěno, že půjde o uzavřenou společnost. Zároveň budou všichni testovaní, aby nehrozilo žádné riziko," poodhaluje Brawn plány nadcházejících měsíců
„Bylo by to, jak říkám bez diváků. Není to žádná hitparáda, ale lepší než nic. Musíme brát v potaz, že je tu spousta lidí, kteří by chtěli závod sledovat z pohodlí domova. Takových jsou miliony. Řada z nich se pak nachází a bude nacházet v domácí karanténě, my bychom jim to mohli zpříjemnit alespoň tímto způsobem," přemítá někdejší respektovaný inženýr.
Pokud by se šampionát opravdu rozjel v červenci, bylo by podle Brawna reálné odjet 18 nebo 19 závodů. Princip je takový, že by se tři týdny v měsíci závodilo a ten čtvrtý by byl volný.
Ve hře je rovněž zkrácení závodních víkendů. „Mohli bychom mít závodní víkendy trvající dva dny. To by pomohlo logistice, což by všichni uvítali," líčí na závěr Ross Brawn.
Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.