Jaká bude podoba letošního šampionátu Formule 1? Ross Brawn přichází s konkrétními obrysy. Seriál 2020 by mohl obsahovat devatenáct závodů, všechny by ale pravděpodobně byly bez diváků. Ve hře je taktéž zkrácení závodních víkendů.
Podoba letošní sezony Formule 1 je stále zahalena pořádně hustou mlhou. Pandemie koronaviru si vybírá stále další a další oběti ve formě zrušených či odložených závodů. Tím nečerstvějším přírůstkem na seznamu neuskutečněných klání je GP Kanady. Ta se měla jet v polovině června.
Z toho ale sešlo. Za jisté můžeme označit také zrušení závodu ve Francii. Země galského kohouta je jednou z nejvíce postižených novým typem koronaviru, takže uspořádání zdejší Velké ceny je v tuto chvíli opravdu nepravděpodobné.
Celý kolotoč královny motorsportu by se tak mohl roztočit na počátku července, kdy je na programu závod v Rakousku. Stejného názoru je i sportovní šéf F1 Ross Brawn. Ten však upozorňuje, že se případné závody odjedou nejspíš "jen" před prázdnými tribunami. Smyslem toho všeho je, aby si fanoušci závody užili alespoň z pohodlí vlastních domovů.
„V tuto chvíli preferujeme evropský start sezony. Bylo by to ale za zavřenými dveřmi. Připravujeme scénář, kdy týmy přiletí speciálními lety a my pak všechny dopravíme na okruh, aby bylo zajištěno, že půjde o uzavřenou společnost. Zároveň budou všichni testovaní, aby nehrozilo žádné riziko," poodhaluje Brawn plány nadcházejících měsíců
„Bylo by to, jak říkám bez diváků. Není to žádná hitparáda, ale lepší než nic. Musíme brát v potaz, že je tu spousta lidí, kteří by chtěli závod sledovat z pohodlí domova. Takových jsou miliony. Řada z nich se pak nachází a bude nacházet v domácí karanténě, my bychom jim to mohli zpříjemnit alespoň tímto způsobem," přemítá někdejší respektovaný inženýr.
Pokud by se šampionát opravdu rozjel v červenci, bylo by podle Brawna reálné odjet 18 nebo 19 závodů. Princip je takový, že by se tři týdny v měsíci závodilo a ten čtvrtý by byl volný.
Ve hře je rovněž zkrácení závodních víkendů. „Mohli bychom mít závodní víkendy trvající dva dny. To by pomohlo logistice, což by všichni uvítali," líčí na závěr Ross Brawn.
Eddie Jordan, bývalý majitel týmu Formule 1, zemřel ve věku 76 let po dlouhém boji s rakovinou močového měchýře a prostaty. Zakladatel týmu Jordan F1, který dosáhl historických úspěchů v 90. letech, byl po prodeji týmu známý komentátor a podnikatel, jehož smrt zasáhla motorsport i širší veřejnost.
Kimi Antonelli, mladá naděje italského motorsportu, si na své debutové Velké ceně Austrálie ve Formuli 1 zajistil místo mezi bodujícími. Jeho působivý výkon ukázal, že je připravený čelit výzvám nejprestižnějších závodních sérií.
Velká cena Číny se vrací s osmnáctým ročníkem a hned od startu přináší neobvyklé výzvy. Týmy, jezdci i Pirelli se budou muset rychle přizpůsobit zcela přepracované trati, přičemž na analýzu změn jim zůstane pouhá hodina volného tréninku.
Šéf McLarenu Zak Brown se otevřeně vyjádřil k svému skutečnému postoji vůči Christianu Hornerovi, šéfovi Red Bullu. V době rostoucího napětí mezi týmy v šampionátu tak nabírá jejich vzájemný vztah na důležitosti.
Několik týmů Formule 1 čelilo logistickým komplikacím, které zpozdily přepravu materiálu na Velkou cenu Číny, což mělo vliv na jejich přípravy. Stáje jako McLaren, Mercedes, Red Bull a Aston Martin obdržely své náklady až ve středu odpoledne, což znamenalo, že mohly začít sestavovat své monoposty až po plánovaném termínu a tím došlo k narušení jejich běžného harmonogramu před závodním víkendem.
Sergio Pérez se ještě nesmířil s koncem své kariéry ve Formuli 1. Mexický pilot plánuje návrat na startovní rošt v roce 2026, kdy chce opět bojovat o pozice mezi nejlepšími.
McLaren si v Melbourne zajistil skvělý výsledek a vyslal jasný signál – letos chce být prvním týmem, který dokáže prolomit nadvládu konkurence ve Formuli 1.
Lewis Hamilton si debut ve Ferrari představoval úplně jinak. V Melbourne se trápil, nestačil na špičku a nakonec bral jen desáté místo.
Po náročné Velké ceně Austrálie, kde oba vozy Haas trpěly slabým tempem, vyjádřil Esteban Ocon překvapení nad výkonem týmu. Šéf Ayao Komatsu nyní čelí výzvě identifikovat příčiny problémů, včetně špatných výsledků v kvalifikaci a komplikací u debutujícího Ollie Bearmana.
FIA zavádí novou směrnici TD055A, která zpřísňuje pravidla pro kontrolu aerodynamických prvků. Tento krok reaguje na problémy z loňské sezóny a má zajistit spravedlivější podmínky pro všechny týmy.
Charles Leclerc hodnotil obtížný start do sezóny 2025 po závodě v Austrálii, kde skončil na osmé příčce. Uvedl, že Ferrari musí zaměřit pozornost na dvě klíčové oblasti, které budou rozhodující pro zlepšení výkonu týmu v dalších závodech.
Lando Norris se pustil do kritiky George Russella, když se vyjádřil k jejich sporu ohledně výhody McLarenu v porovnání s ostatními týmy ve Formuli 1. Norris naznačil, že Russellův přístup k této debatě není úplně správný.