Tvůrci pravidel Formule 1 společně se šéfy týmů včera rozhodli, že dojde k prodloužení povinné uzávěry továren o další dva týdny.
Minulý měsíc se mezinárodní automobilová federace (FIA) rozhodla přesunout tradiční letní přestávku trvající 2 týdny do současného období března a dubna s tím, že ji prodlouží na 3 týdny a týmy si budou moci zvolit, kdy s ní začnou.
Kvůli šíření koronaviru, který zaskočil celý svět, však většina byla ochotna prodloužit uzavření svých továren. "V závislosti na vývoji situace v Anglii, Itálii a tam, kde jsme, by mohlo být současné období uzávěry prodlouženo. Svět není jen o nás. Abych to řekl jasně: pro společnost nejsme nějak zvlášť užiteční. F1 musí zůstat pokornou a klidnou. Dokud přibývá nemocných lidí, není ten správný čas pro závodění," uvedl například minulý týden šéf Alfy Romeo Frederic Vasseur.
Včera se prostřednictvím videokonference týmy znovu sešly s FIA a držitelem komerčních práv, společnosti Liberty Media, aby prodiskutovali několik záležitostí. I když se hovořilo zejména o snížení rozpočtových stropů, tak se dohodli i na prodloužení povinné přestávky.
Podle FIA dala Strategická skupina, Komise F1 i všech 10 stájí jednomyslný souhlas, aby došlo k prodloužení ze současných 21 na 35 dní, což Světová rada motorsportu následně schválila.
Co to pro týmy znamená? Konstrukční, výzkumná, vývojová a výrobní oddělení nesmí pracovat. Toto pravidlo bylo rozšířeno i na výrobce pohonných jednotek ve snaze omezit náklady.
Týmy si začátek období mohly vybrat, proto se v některých případech protáhne až do května. U Ferrari měla třítýdenní přestávka například končit dnes, 9. dubna; u Alfy Romeo 13. dubna.
FIA ve svém prohlášení dodává: "Další rozhovory o tomto tématu zůstávají mezi FIA, F1 a všemi týmy ve světle pokračujících globálních dopadů Covid-19 otevřené." Není tedy vyloučeno, že nedojde k dalšímu prodloužení, pokud se pandemii nebude dařit zvládnout.
Některé britské týmy (McLaren, Racing Point, Williams) již využily státního programu, který hradí až 80 % platů zaměstnanců do výše 2500 liber, a poslali své lidi na nucenou dovolenou. Jiné v omezeném režimu fungují (Mercedes, Red Bull), protože se věnují výrobě zdravotnických pomůcek a zařízení pro nemocnice.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.
Martin Brundle nastínil, co bude klíčové pro Landa Norrise, má-li v letošní sezóně porazit týmového kolegu Oscara Piastriho. Podle bývalého pilota F1 musí Norris ve zbytku šampionátu potvrdit svou zkušenost, jezdeckou vyzrálost a pravidelně přivážet silné výsledky, pokud si chce udržet pozici jedničky v týmu McLaren.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.