Sebastian Vettel letos oslaví své 33. narozeniny. Čtyřnásobný mistr světa už proto patří k nejstarším borcům aktuálního startovního pole. Novou smlouvu zatím neuzavřel. Co pro něj bude při rozhodování o jejím prodloužení klíčové?
Sebastianu Vetttelovi vyprší na konci letošní sezony smlouva u Ferrari. Obě strany sice jednají o jejím prodloužení, avšak oficiálně zatím nic potvrzeno nebylo. Ve hře tak jsou stále obě varianty. Tedy Sebastianovo pokračování v červeném a stejně tak jeho odchod k jinému týmu či úplné ukončení závodnické kariéry.
Leckomu se to nemusí zdát, nicméně čtyřnásobný mistr světa letos oslaví už své 33. narozeniny. Patří tak k nejzkušenějším jezdcům startovního pole, byť to může vypadat, že ještě nedávno patřil do té úplně opačné skupiny. Čas zkrátka neumí zastavit nikdo.
V jednom z aktuálních rozhovorů se Vettel rozpovídal o tom, co pro něj je při vyjednávání o novém kontraktu klíčové. Peníze to přitom nejsou. Hvězda Ferrari zmiňuje hlavně pocit štěstí, který souvisí s hledáním správné cesty. Právě tyto atributy jsou pro něj nyní zásadní Rodák z Heppenheimu se dokonce opřel do současných poměrů, jež ve světě Formule 1 panují. Královnu motorsportu při této příležitosti nazval „tak trochu zkaženým cirkusem“.
"Je spousta sportovců, nejen ve světě F1, kteří se doslova vyžívají v penězích, ale zajímalo by mě, jestli ti lidé vědí, kdy mají dost. Víte… Na trati riskujeme svůj život a zdraví, takže je jasné, že si zasloužíme odměnu, ale podle mě je nejdůležitější to, zda se při tom cítíme šťastní, jde tu vlastně svým způsobem o zkažený cirkus. Ty barevné papírky často člověka ničí, prostě musíte znát míru a vědět, kdy máte dost.,“ líčí Vettel svoje pocty.
A jaká bude Sebova budoucnost? Sám si prý ještě definitivu nezvolil. Na druhou stranu uznává, že konec jeho kariéry ve světě nejrychlejších vozů, se už blíží.
„Pravdou je, že za deset let už tady nebudu. Jsem klidný. Uvidíme, jak se věci vyvinou. Mám dobré možnosti. Můžu pak zkusit závodit někde jinde nebo se třeba přesunout na manažerskou pozici. Nezavrhuji ani možnost, že se zaměřím na něco zcela jiného,“ uzavírá.
Šéf McLarenu naznačil, že výběr Liama Lawsona místo Yuki Tsunody pro letošní sezónu mohl být pro Red Bull nesprávným rozhodnutím.
Eddie Jordan, bývalý majitel týmu Formule 1, zemřel ve věku 76 let po dlouhém boji s rakovinou močového měchýře a prostaty. Zakladatel týmu Jordan F1, který dosáhl historických úspěchů v 90. letech, byl po prodeji týmu známý komentátor a podnikatel, jehož smrt zasáhla motorsport i širší veřejnost.
Kimi Antonelli, mladá naděje italského motorsportu, si na své debutové Velké ceně Austrálie ve Formuli 1 zajistil místo mezi bodujícími. Jeho působivý výkon ukázal, že je připravený čelit výzvám nejprestižnějších závodních sérií.
Velká cena Číny se vrací s osmnáctým ročníkem a hned od startu přináší neobvyklé výzvy. Týmy, jezdci i Pirelli se budou muset rychle přizpůsobit zcela přepracované trati, přičemž na analýzu změn jim zůstane pouhá hodina volného tréninku.
Šéf McLarenu Zak Brown se otevřeně vyjádřil k svému skutečnému postoji vůči Christianu Hornerovi, šéfovi Red Bullu. V době rostoucího napětí mezi týmy v šampionátu tak nabírá jejich vzájemný vztah na důležitosti.
Několik týmů Formule 1 čelilo logistickým komplikacím, které zpozdily přepravu materiálu na Velkou cenu Číny, což mělo vliv na jejich přípravy. Stáje jako McLaren, Mercedes, Red Bull a Aston Martin obdržely své náklady až ve středu odpoledne, což znamenalo, že mohly začít sestavovat své monoposty až po plánovaném termínu a tím došlo k narušení jejich běžného harmonogramu před závodním víkendem.
Sergio Pérez se ještě nesmířil s koncem své kariéry ve Formuli 1. Mexický pilot plánuje návrat na startovní rošt v roce 2026, kdy chce opět bojovat o pozice mezi nejlepšími.
McLaren si v Melbourne zajistil skvělý výsledek a vyslal jasný signál – letos chce být prvním týmem, který dokáže prolomit nadvládu konkurence ve Formuli 1.
Lewis Hamilton si debut ve Ferrari představoval úplně jinak. V Melbourne se trápil, nestačil na špičku a nakonec bral jen desáté místo.
Po náročné Velké ceně Austrálie, kde oba vozy Haas trpěly slabým tempem, vyjádřil Esteban Ocon překvapení nad výkonem týmu. Šéf Ayao Komatsu nyní čelí výzvě identifikovat příčiny problémů, včetně špatných výsledků v kvalifikaci a komplikací u debutujícího Ollie Bearmana.
FIA zavádí novou směrnici TD055A, která zpřísňuje pravidla pro kontrolu aerodynamických prvků. Tento krok reaguje na problémy z loňské sezóny a má zajistit spravedlivější podmínky pro všechny týmy.
Charles Leclerc hodnotil obtížný start do sezóny 2025 po závodě v Austrálii, kde skončil na osmé příčce. Uvedl, že Ferrari musí zaměřit pozornost na dvě klíčové oblasti, které budou rozhodující pro zlepšení výkonu týmu v dalších závodech.