Sebastian Vettel letos oslaví své 33. narozeniny. Čtyřnásobný mistr světa už proto patří k nejstarším borcům aktuálního startovního pole. Novou smlouvu zatím neuzavřel. Co pro něj bude při rozhodování o jejím prodloužení klíčové?
Sebastianu Vetttelovi vyprší na konci letošní sezony smlouva u Ferrari. Obě strany sice jednají o jejím prodloužení, avšak oficiálně zatím nic potvrzeno nebylo. Ve hře tak jsou stále obě varianty. Tedy Sebastianovo pokračování v červeném a stejně tak jeho odchod k jinému týmu či úplné ukončení závodnické kariéry.
Leckomu se to nemusí zdát, nicméně čtyřnásobný mistr světa letos oslaví už své 33. narozeniny. Patří tak k nejzkušenějším jezdcům startovního pole, byť to může vypadat, že ještě nedávno patřil do té úplně opačné skupiny. Čas zkrátka neumí zastavit nikdo.
V jednom z aktuálních rozhovorů se Vettel rozpovídal o tom, co pro něj je při vyjednávání o novém kontraktu klíčové. Peníze to přitom nejsou. Hvězda Ferrari zmiňuje hlavně pocit štěstí, který souvisí s hledáním správné cesty. Právě tyto atributy jsou pro něj nyní zásadní Rodák z Heppenheimu se dokonce opřel do současných poměrů, jež ve světě Formule 1 panují. Královnu motorsportu při této příležitosti nazval „tak trochu zkaženým cirkusem“.
"Je spousta sportovců, nejen ve světě F1, kteří se doslova vyžívají v penězích, ale zajímalo by mě, jestli ti lidé vědí, kdy mají dost. Víte… Na trati riskujeme svůj život a zdraví, takže je jasné, že si zasloužíme odměnu, ale podle mě je nejdůležitější to, zda se při tom cítíme šťastní, jde tu vlastně svým způsobem o zkažený cirkus. Ty barevné papírky často člověka ničí, prostě musíte znát míru a vědět, kdy máte dost.,“ líčí Vettel svoje pocty.
A jaká bude Sebova budoucnost? Sám si prý ještě definitivu nezvolil. Na druhou stranu uznává, že konec jeho kariéry ve světě nejrychlejších vozů, se už blíží.
„Pravdou je, že za deset let už tady nebudu. Jsem klidný. Uvidíme, jak se věci vyvinou. Mám dobré možnosti. Můžu pak zkusit závodit někde jinde nebo se třeba přesunout na manažerskou pozici. Nezavrhuji ani možnost, že se zaměřím na něco zcela jiného,“ uzavírá.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.