Sebastian Vettel letos oslaví své 33. narozeniny. Čtyřnásobný mistr světa už proto patří k nejstarším borcům aktuálního startovního pole. Novou smlouvu zatím neuzavřel. Co pro něj bude při rozhodování o jejím prodloužení klíčové?
Sebastianu Vetttelovi vyprší na konci letošní sezony smlouva u Ferrari. Obě strany sice jednají o jejím prodloužení, avšak oficiálně zatím nic potvrzeno nebylo. Ve hře tak jsou stále obě varianty. Tedy Sebastianovo pokračování v červeném a stejně tak jeho odchod k jinému týmu či úplné ukončení závodnické kariéry.
Leckomu se to nemusí zdát, nicméně čtyřnásobný mistr světa letos oslaví už své 33. narozeniny. Patří tak k nejzkušenějším jezdcům startovního pole, byť to může vypadat, že ještě nedávno patřil do té úplně opačné skupiny. Čas zkrátka neumí zastavit nikdo.
V jednom z aktuálních rozhovorů se Vettel rozpovídal o tom, co pro něj je při vyjednávání o novém kontraktu klíčové. Peníze to přitom nejsou. Hvězda Ferrari zmiňuje hlavně pocit štěstí, který souvisí s hledáním správné cesty. Právě tyto atributy jsou pro něj nyní zásadní Rodák z Heppenheimu se dokonce opřel do současných poměrů, jež ve světě Formule 1 panují. Královnu motorsportu při této příležitosti nazval „tak trochu zkaženým cirkusem“.
"Je spousta sportovců, nejen ve světě F1, kteří se doslova vyžívají v penězích, ale zajímalo by mě, jestli ti lidé vědí, kdy mají dost. Víte… Na trati riskujeme svůj život a zdraví, takže je jasné, že si zasloužíme odměnu, ale podle mě je nejdůležitější to, zda se při tom cítíme šťastní, jde tu vlastně svým způsobem o zkažený cirkus. Ty barevné papírky často člověka ničí, prostě musíte znát míru a vědět, kdy máte dost.,“ líčí Vettel svoje pocty.
A jaká bude Sebova budoucnost? Sám si prý ještě definitivu nezvolil. Na druhou stranu uznává, že konec jeho kariéry ve světě nejrychlejších vozů, se už blíží.
„Pravdou je, že za deset let už tady nebudu. Jsem klidný. Uvidíme, jak se věci vyvinou. Mám dobré možnosti. Můžu pak zkusit závodit někde jinde nebo se třeba přesunout na manažerskou pozici. Nezavrhuji ani možnost, že se zaměřím na něco zcela jiného,“ uzavírá.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.
Dr. Helmut Marko zavzpomínal na více než dvacet let trvající spolupráci s Christianem Hornerem, se kterým společně vybudovali z Red Bullu špičkový tým Formule 1. Jejich odlišné přístupy se často doplňovaly a stály za klíčovými rozhodnutími, která Red Bull dovedla k vrcholu.
Christian Horner sehrál klíčovou roli při uzavření dohody s Hondou, která Red Bull vrátila na špičku F1. Právě toto partnerství odstartovalo novou éru dominance týmu.
Günther Steiner vyjádřil překvapení nad nečekaným odchodem Christiana Hornera z čela Red Bullu a označil ho za výrazný otřes pro tým. Podle něj bude těžké nahradit lídra, který byl symbolem stability.
Bývalý jezdec F1 Jolyon Palmer označil penalizaci Oscara Piastriho po Velké ceně Velké Británie za „extrémní, mírně řečeno“. Trest vyvolal mezi odborníky a fanoušky kontroverzi.
James Vowles poskytl nejnovější zprávy o své manželce Rachel Rolph a jejich novorozeném miminku. Ve veřejném prohlášení vyjádřil radost a vděčnost za zdraví celé rodiny a podělil se o první dojmy z otcovství.
Andrea Kimi Antonelli začal svou kariéru ve Formuli 1 slibně, ale nyní čelí obtížím. Mercedes věří, že mu pomůže tyto problémy překonat a vrátit se zpět na vítěznou cestu.
McLaren suverénně vede šampionát konstruktérů a Lando Norris si je vědom, jaké štěstí má s monopostem MCL39. Tento vůz mu dává potřebnou rychlost a jistotu k tomu, aby tým mohl bojovat o titul.
Christian Horner nezůstal jediný, kdo opustil Red Bull, společnost s ním opustili i dva další členové vrcholového managementu. Tým tak čelí největšímu otřesu ve vedení od svého vstupu do Formule 1.
Martin Brundle se domnívá, že problémy Red Bullu začaly po odchodu Christiana Hornera, který byl klíčovým stabilizačním prvkem týmu. Podle něj tým od té doby postrádá vedení a soudržnost, což se odráží i na trati.