Sebastian Vettel letos oslaví své 33. narozeniny. Čtyřnásobný mistr světa už proto patří k nejstarším borcům aktuálního startovního pole. Novou smlouvu zatím neuzavřel. Co pro něj bude při rozhodování o jejím prodloužení klíčové?
Sebastianu Vetttelovi vyprší na konci letošní sezony smlouva u Ferrari. Obě strany sice jednají o jejím prodloužení, avšak oficiálně zatím nic potvrzeno nebylo. Ve hře tak jsou stále obě varianty. Tedy Sebastianovo pokračování v červeném a stejně tak jeho odchod k jinému týmu či úplné ukončení závodnické kariéry.
Leckomu se to nemusí zdát, nicméně čtyřnásobný mistr světa letos oslaví už své 33. narozeniny. Patří tak k nejzkušenějším jezdcům startovního pole, byť to může vypadat, že ještě nedávno patřil do té úplně opačné skupiny. Čas zkrátka neumí zastavit nikdo.
V jednom z aktuálních rozhovorů se Vettel rozpovídal o tom, co pro něj je při vyjednávání o novém kontraktu klíčové. Peníze to přitom nejsou. Hvězda Ferrari zmiňuje hlavně pocit štěstí, který souvisí s hledáním správné cesty. Právě tyto atributy jsou pro něj nyní zásadní Rodák z Heppenheimu se dokonce opřel do současných poměrů, jež ve světě Formule 1 panují. Královnu motorsportu při této příležitosti nazval „tak trochu zkaženým cirkusem“.
"Je spousta sportovců, nejen ve světě F1, kteří se doslova vyžívají v penězích, ale zajímalo by mě, jestli ti lidé vědí, kdy mají dost. Víte… Na trati riskujeme svůj život a zdraví, takže je jasné, že si zasloužíme odměnu, ale podle mě je nejdůležitější to, zda se při tom cítíme šťastní, jde tu vlastně svým způsobem o zkažený cirkus. Ty barevné papírky často člověka ničí, prostě musíte znát míru a vědět, kdy máte dost.,“ líčí Vettel svoje pocty.
A jaká bude Sebova budoucnost? Sám si prý ještě definitivu nezvolil. Na druhou stranu uznává, že konec jeho kariéry ve světě nejrychlejších vozů, se už blíží.
„Pravdou je, že za deset let už tady nebudu. Jsem klidný. Uvidíme, jak se věci vyvinou. Mám dobré možnosti. Můžu pak zkusit závodit někde jinde nebo se třeba přesunout na manažerskou pozici. Nezavrhuji ani možnost, že se zaměřím na něco zcela jiného,“ uzavírá.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.