Ředitel okruhu v britském Silverstone, Stuart Pringle, by chtěl letos uspořádat dva podniky šampionátu Formule 1 s tím, že jeden závod by se jel v opačném směru, než je obvyklé.
Tento nápad vznikl z potřeby uspořádat co nejvíce mistrovských závodů ve zkráceném období kvůli pandemii koronaviru. Ve Velké Británii se má závodit 19. července, je však otázkou, zda k tomu za současné situace skutečně dojde - rozhodnutí má padnout do konce tohoto měsíce.
Pokud by došlo k odkladu, tak by podle Pringla "nebylo vůbec hloupé" uspořádat druhý závod na tomtéž místě v protisměru. "Nemáme licenci na to, aby se jezdilo v opačném směru, ale v těchto výjimečných časech podle mě dochází k výjimečným rozhodnutím. Nic tedy není mimo."
"Zároveň však uvidíme, jak se věci během čtyř týdnů vyvinou. Pro Formuli 1 to je těžké. Nehledí jen na to, co se děje ve Velké Británii. Sleduje celý svět a to, jak by se dalo zařídit cestování v rámci budoucího rozpisu závodů. Možná to není tak šílené," uvažuje šéf okruhu v Silverstone.
Zatímco jiné sportovní série přemýšlejí o závodech bez diváků, tak pro Silverstone nejde o kýžený scénář. Nicméně by se mu musel přizpůsobit. "Bylo by to divné. Ale jak už jsem Formuli 1 sdělil, budeme s ní spolupracovat, abychom jí jakkoliv pomohli rozjet šampionát. A pomůžeme, pokud to bude zapotřebí pro jeho dokončení."
Výhodou tohoto okruhu je to, že se nachází v blízkosti továren sedmi z deseti F1 týmů. "Jen jsem F1 řekl, že jsme ochotni jakkoliv spolupracovat, utvářet či formovat to, co je podle nich v nejlepším zájmu šampionátu," pokračuje Pringle.
"Většina týmů sídlí od okruhu tak daleko, co by kamenem dohodil. Z provozního hlediska by to tedy bylo celkem jednoduché. Máme pevnou infrastrukturu, většina zaměstnanců může odcházet spát do svých domovů. Pokud bychom tedy mohli takto pomoci, tak by nám bylo potěšením," dodává.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.
Šéf Williamsu James Vowles varuje, že tým může být v Maďarsku méně konkurenceschopný, přestože nový upgrade vozu ve Spa fungoval. Hungaroring podle něj odhalí limity vozu, který lépe sedí rychlým tratím.
Max Verstappen přiznal, že při obhajobě svých manévrů u komisařů často cituje Ayrtona Sennu. Používá jeho slavná slova: „Pokud už nezkusíš mezeru, která tam je, nejsi závodník.“
Max Verstappen potvrdil setrvání u Red Bullu i pro sezonu 2026, ačkoliv jeho budoucnost byla dlouho předmětem spekulací. Jeho rozhodnutí přichází v době příprav na novou motorovou éru Formule 1.
Red Bull nasadil Yukimu Tsunodovi novou specifikaci podlahy před kvalifikací na Grand Prix Belgie. Tento krok se vyplatil a zlepšil jeho výkon.
Lewis Hamilton přiznal, že intenzita ve Ferrari je mnohem větší, než si dokázal představit. Přechod z Mercedesu do italského týmu pro něj znamenal zásadní kulturní i pracovní změnu.
Frédéric Vasseur prodloužil smlouvu a nadále povede tým Ferrari ve Formuli 1. Tým tím vyjadřuje důvěru v jeho dosavadní práci a směr, kterým Scuderii vede.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.