Ředitel okruhu v britském Silverstone, Stuart Pringle, by chtěl letos uspořádat dva podniky šampionátu Formule 1 s tím, že jeden závod by se jel v opačném směru, než je obvyklé.
Tento nápad vznikl z potřeby uspořádat co nejvíce mistrovských závodů ve zkráceném období kvůli pandemii koronaviru. Ve Velké Británii se má závodit 19. července, je však otázkou, zda k tomu za současné situace skutečně dojde - rozhodnutí má padnout do konce tohoto měsíce.
Pokud by došlo k odkladu, tak by podle Pringla "nebylo vůbec hloupé" uspořádat druhý závod na tomtéž místě v protisměru. "Nemáme licenci na to, aby se jezdilo v opačném směru, ale v těchto výjimečných časech podle mě dochází k výjimečným rozhodnutím. Nic tedy není mimo."
"Zároveň však uvidíme, jak se věci během čtyř týdnů vyvinou. Pro Formuli 1 to je těžké. Nehledí jen na to, co se děje ve Velké Británii. Sleduje celý svět a to, jak by se dalo zařídit cestování v rámci budoucího rozpisu závodů. Možná to není tak šílené," uvažuje šéf okruhu v Silverstone.
Zatímco jiné sportovní série přemýšlejí o závodech bez diváků, tak pro Silverstone nejde o kýžený scénář. Nicméně by se mu musel přizpůsobit. "Bylo by to divné. Ale jak už jsem Formuli 1 sdělil, budeme s ní spolupracovat, abychom jí jakkoliv pomohli rozjet šampionát. A pomůžeme, pokud to bude zapotřebí pro jeho dokončení."
Výhodou tohoto okruhu je to, že se nachází v blízkosti továren sedmi z deseti F1 týmů. "Jen jsem F1 řekl, že jsme ochotni jakkoliv spolupracovat, utvářet či formovat to, co je podle nich v nejlepším zájmu šampionátu," pokračuje Pringle.
"Většina týmů sídlí od okruhu tak daleko, co by kamenem dohodil. Z provozního hlediska by to tedy bylo celkem jednoduché. Máme pevnou infrastrukturu, většina zaměstnanců může odcházet spát do svých domovů. Pokud bychom tedy mohli takto pomoci, tak by nám bylo potěšením," dodává.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.
Christian Horner nebude na startovním roštu v Belgii poprvé po téměř 21 letech. Po náhlém odvolání z čela Red Bullu zůstává mimo dění Formule 1 a sezona 2025 pro něj předčasně skončila.
Nelson Piquet Jr., švagr Maxe Verstappena, prozradil, že úřadující mistr světa se rozhodne o své budoucnosti už v srpnu. Jeho slova tak přilila olej do ohně spekulací o možném odchodu z Red Bullu.
Liam Lawson na Silverstonu závod nedokončil, když se stal obětí incidentu, který nemohl ovlivnit. Mladý Novozélanďan ale zůstává realistou a ví, že podobné situace k Formuli 1 patří, a v jeho současné pozici nováčka půjde často spíše o přežití než o boj o body.
Jeden z nejvýraznějších a nejdiskutovanějších aktérů historie Formule 1 se ozval ve chvíli, kdy Red Bull čelí otřesům po nečekaném odvolání Christiana Hornera. Bývalý vlastník šampionátu se rozhodl veřejně reagovat na události, které zasáhly nejen jeho dlouholetého přítele, ale i celý paddock – a naznačil, zda podle něj bylo možné Hornerův pád odvrátit.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.