Ředitel okruhu v britském Silverstone, Stuart Pringle, by chtěl letos uspořádat dva podniky šampionátu Formule 1 s tím, že jeden závod by se jel v opačném směru, než je obvyklé.
Tento nápad vznikl z potřeby uspořádat co nejvíce mistrovských závodů ve zkráceném období kvůli pandemii koronaviru. Ve Velké Británii se má závodit 19. července, je však otázkou, zda k tomu za současné situace skutečně dojde - rozhodnutí má padnout do konce tohoto měsíce.
Pokud by došlo k odkladu, tak by podle Pringla "nebylo vůbec hloupé" uspořádat druhý závod na tomtéž místě v protisměru. "Nemáme licenci na to, aby se jezdilo v opačném směru, ale v těchto výjimečných časech podle mě dochází k výjimečným rozhodnutím. Nic tedy není mimo."
"Zároveň však uvidíme, jak se věci během čtyř týdnů vyvinou. Pro Formuli 1 to je těžké. Nehledí jen na to, co se děje ve Velké Británii. Sleduje celý svět a to, jak by se dalo zařídit cestování v rámci budoucího rozpisu závodů. Možná to není tak šílené," uvažuje šéf okruhu v Silverstone.
Zatímco jiné sportovní série přemýšlejí o závodech bez diváků, tak pro Silverstone nejde o kýžený scénář. Nicméně by se mu musel přizpůsobit. "Bylo by to divné. Ale jak už jsem Formuli 1 sdělil, budeme s ní spolupracovat, abychom jí jakkoliv pomohli rozjet šampionát. A pomůžeme, pokud to bude zapotřebí pro jeho dokončení."
Výhodou tohoto okruhu je to, že se nachází v blízkosti továren sedmi z deseti F1 týmů. "Jen jsem F1 řekl, že jsme ochotni jakkoliv spolupracovat, utvářet či formovat to, co je podle nich v nejlepším zájmu šampionátu," pokračuje Pringle.
"Většina týmů sídlí od okruhu tak daleko, co by kamenem dohodil. Z provozního hlediska by to tedy bylo celkem jednoduché. Máme pevnou infrastrukturu, většina zaměstnanců může odcházet spát do svých domovů. Pokud bychom tedy mohli takto pomoci, tak by nám bylo potěšením," dodává.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.