Ředitel okruhu v britském Silverstone, Stuart Pringle, by chtěl letos uspořádat dva podniky šampionátu Formule 1 s tím, že jeden závod by se jel v opačném směru, než je obvyklé.
Tento nápad vznikl z potřeby uspořádat co nejvíce mistrovských závodů ve zkráceném období kvůli pandemii koronaviru. Ve Velké Británii se má závodit 19. července, je však otázkou, zda k tomu za současné situace skutečně dojde - rozhodnutí má padnout do konce tohoto měsíce.
Pokud by došlo k odkladu, tak by podle Pringla "nebylo vůbec hloupé" uspořádat druhý závod na tomtéž místě v protisměru. "Nemáme licenci na to, aby se jezdilo v opačném směru, ale v těchto výjimečných časech podle mě dochází k výjimečným rozhodnutím. Nic tedy není mimo."
"Zároveň však uvidíme, jak se věci během čtyř týdnů vyvinou. Pro Formuli 1 to je těžké. Nehledí jen na to, co se děje ve Velké Británii. Sleduje celý svět a to, jak by se dalo zařídit cestování v rámci budoucího rozpisu závodů. Možná to není tak šílené," uvažuje šéf okruhu v Silverstone.
Zatímco jiné sportovní série přemýšlejí o závodech bez diváků, tak pro Silverstone nejde o kýžený scénář. Nicméně by se mu musel přizpůsobit. "Bylo by to divné. Ale jak už jsem Formuli 1 sdělil, budeme s ní spolupracovat, abychom jí jakkoliv pomohli rozjet šampionát. A pomůžeme, pokud to bude zapotřebí pro jeho dokončení."
Výhodou tohoto okruhu je to, že se nachází v blízkosti továren sedmi z deseti F1 týmů. "Jen jsem F1 řekl, že jsme ochotni jakkoliv spolupracovat, utvářet či formovat to, co je podle nich v nejlepším zájmu šampionátu," pokračuje Pringle.
"Většina týmů sídlí od okruhu tak daleko, co by kamenem dohodil. Z provozního hlediska by to tedy bylo celkem jednoduché. Máme pevnou infrastrukturu, většina zaměstnanců může odcházet spát do svých domovů. Pokud bychom tedy mohli takto pomoci, tak by nám bylo potěšením," dodává.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.