O tom, kdo bude týmovým parťákem Charlesa Leclerca u Ferrari počínaje sezonou 2021 stále ještě není jasno. Felipe Massa by však v týmu uvítal Lewwise Hamiltona.
Kdo bude týmovým parťákem Charlesa Leclerca u Ferrari? To je otázka, na kterou stále neznáme odpověď. V současné koronavirové krizi vlastně ani není prioritou. Její rozřešení se ale každopádně blíží. Sebastianu Vettelovi totiž končí smlouva se závěrem letošní sezony. Šéf Scuderie Mattia Binotto chtěl o jeho osudu rozhodnout po GP Španělska.
Jenže ta se neodjede. Barcelonský závod byl totiž zrušen. Ostatní Velké ceny na tom navíc nejsou o moc lépe, takže to, kdy aktuální ročník odstartuje zatím není jasné. Nastalý scénář může být pro Sebastiana Vettela teoreticky výhodou. Maranello možná dojde k závěru, že si chce zkušeného pilota ponechat, aby si zajistilo kontinuitu. Stejně tak ale nelze vyloučit druhý a naprosto opačný scénář – Sebastianovo nahrazení.
K celé záležitosti se vyjádřil také Felipe Massa. Brazilec už je nějaký ten pátek mimo kolotoč Formule 1, avšak znalosti s prostředím Ferrari má velké. Vždyť strávil v kokpitu rudého vozu celou řadu dlouhých sezon. V Maranellu zažil Michaela Schumachera, Fernanda Alonsa i Kimiho Räikkönena.
Nyní by se přimlouval za angažování Lewise Hamiltona. Právě britského šampiona by totiž chtěl vidět vedle ambiciózního Leclerca. Uvědomuje si však, že by se tím mohl zastavit Monačanův výkonnostní pokrok, to v případě, pokud by Charles na Lewise rychlostně nestačil.
„Bylo by skvělé, vidět Charlese a Lewise v jednom týmu. Leclerc by na to ale mohl doplatit, pokud by ho Hamilton porážel. V takovém případě by to pro něj bylo špatné,“ hlásí Massa.
Brazilec zastává názor, že si v Maranellu současný jezdecký tandem ponechají. Z jeho pohledu není důvod ke změně. Vettel s Leclercem prý dávají dohromady mix zkušeností a potenciálu. Ale kdyby k jezdecké rošádě přece jen došlo, Massa by okamžitě sáhl po jednom jménu.
„Daniel Ricciardo je velmi dobrý jezdec. Vždy je zábava, když ho sledujete při závodech,“ radí Massa svému bývalému zaměstnavateli.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.