O tom, kdo bude týmovým parťákem Charlesa Leclerca u Ferrari počínaje sezonou 2021 stále ještě není jasno. Felipe Massa by však v týmu uvítal Lewwise Hamiltona.
Kdo bude týmovým parťákem Charlesa Leclerca u Ferrari? To je otázka, na kterou stále neznáme odpověď. V současné koronavirové krizi vlastně ani není prioritou. Její rozřešení se ale každopádně blíží. Sebastianu Vettelovi totiž končí smlouva se závěrem letošní sezony. Šéf Scuderie Mattia Binotto chtěl o jeho osudu rozhodnout po GP Španělska.
Jenže ta se neodjede. Barcelonský závod byl totiž zrušen. Ostatní Velké ceny na tom navíc nejsou o moc lépe, takže to, kdy aktuální ročník odstartuje zatím není jasné. Nastalý scénář může být pro Sebastiana Vettela teoreticky výhodou. Maranello možná dojde k závěru, že si chce zkušeného pilota ponechat, aby si zajistilo kontinuitu. Stejně tak ale nelze vyloučit druhý a naprosto opačný scénář – Sebastianovo nahrazení.
K celé záležitosti se vyjádřil také Felipe Massa. Brazilec už je nějaký ten pátek mimo kolotoč Formule 1, avšak znalosti s prostředím Ferrari má velké. Vždyť strávil v kokpitu rudého vozu celou řadu dlouhých sezon. V Maranellu zažil Michaela Schumachera, Fernanda Alonsa i Kimiho Räikkönena.
Nyní by se přimlouval za angažování Lewise Hamiltona. Právě britského šampiona by totiž chtěl vidět vedle ambiciózního Leclerca. Uvědomuje si však, že by se tím mohl zastavit Monačanův výkonnostní pokrok, to v případě, pokud by Charles na Lewise rychlostně nestačil.
„Bylo by skvělé, vidět Charlese a Lewise v jednom týmu. Leclerc by na to ale mohl doplatit, pokud by ho Hamilton porážel. V takovém případě by to pro něj bylo špatné,“ hlásí Massa.
Brazilec zastává názor, že si v Maranellu současný jezdecký tandem ponechají. Z jeho pohledu není důvod ke změně. Vettel s Leclercem prý dávají dohromady mix zkušeností a potenciálu. Ale kdyby k jezdecké rošádě přece jen došlo, Massa by okamžitě sáhl po jednom jménu.
„Daniel Ricciardo je velmi dobrý jezdec. Vždy je zábava, když ho sledujete při závodech,“ radí Massa svému bývalému zaměstnavateli.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.