Mezinárodní automobilová federace (FIA) podle Bernieho Ecclestonea udělala chybu, když zveřejnila informaci o uzavření důvěrné dohody s Ferrari poté, co prozkoumala jeho loňskou pohonnou jednotku. I když Mercedes uvedl, že tuto záležitost nechá být, Red Bull se jen tak vzdát nehodlá.
"Domnívám se, že FIA neměla udělat to, co udělala, když přišla s tiskovým prohlášením o uzavření dohody s Ferrari," upozorňuje Ecclestone na nedávnou kauzu, která pobouřila soupeře italské stáje. Podle nich z ní totiž vyplývá, že v loňském roce nezávodila s legálním motorem.
"Co to znamená? Dohoda kvůli čemu? Když vše bylo v souladu s pravidly, ale oni si myslí, že by to nemělo být povoleno, tak to můžou jednoduše v budoucnu zakázat. Jinak nechápu, jakou dohodu byste měli uzavírat," kroutí hlavou Ecclestone.
Scuderia podle jeho názoru zkrátka podváděla. K dohodě, jejíž detaily FIA naštvaným týmům odmítla sdělit, říká: "Můžete se dohodnout takto: 'Dobrá, rozhodně jste na 100 % podváděli a my s tím teď už nic nenaděláme, protože k tomu docházelo. Dáme vám za to ale pokutu.'"
Ecclestoneův příklad z historie"Existoval tým, za který nesu žel vinu já, jelikož jsem navrhl pokutu ve výši 100 milionů dolarů," odkazuje na Spygate aféru McLarenu z roku 2007. "Jaká byla alternativa? Prezident FIA Max [Mosley] je v té době chtěl vyloučit ze šampionátu!"
"Já jsem řekl: 'Tím je vyřadíš přinejmenším na dva roky.' Můžou odejít na více než 2 roky, což opravdu není ten nejlepší způsob. 'Potrestejme je tak, že jím vezmeme jejich peníze, které by stejně vydělali kvůli tomu, co se stalo.' A tak jsme to nakonec udělali," vzpomíná 89letý Brit.
Ať už Ferrari loni se svou pohonnou jednotkou udělalo cokoliv, tak to podle něj "bylo skvělé, protože to fungovalo." Přes četné kontroly, úpravu technických směrnic a dodatečná měření FIA během sezóny na nic nepřišla - kromě posledního závodu, kdy nesedělo množství paliva v Leclercově nádrži - přebývalo 4,88 kg. Italský tým z toho tehdy vyvázl s pokutou 50 000 dolarů.
Mercedes se hrozby žaloby vzdal, Red Bull však zbraně neskládáJak jsme vás již informovali, týmy po poradě iniciované Mercedesem vydaly společné prohlášení, v němž FIA vyzvaly k odhalení konkrétních bodů dané dohody s Ferrari pod hrozbou soudní žaloby. Německý tým z toho nakonec vycouval, Red Bull ale nechce, aby celá záležitost vyšuměla do prázdna.
"Momentálně se žel musíme vypořádat s jinými věcmi," poukazuje odborný poradce rakouského týmu, Helmut Marko, na potíže působené šířením koronaviru.
"Nicméně to neznamená, že se vzdáme toho obchodu mezi FIA a Ferrari, až se věci vrátí k normálu. Kvůli koronaviru teď panuje krize, my se však stále domníváme, že ta dohoda byla skandální," upozorňuje Marko dále.
"Žádným způsobem nechceme uškodit Ferrari ani FIA, i nadále však požadujeme naproste vyjasnění toho, jak vznikla ta divná soukromá dohoda. I bez Mercedesu, který zvláštně vyskočil z rozjetého vlaku, byť byl od počátku v roli strojvůdce," dodává odborný poradce Red Bullu.
Pokud by totiž Ferrari závodilo s nelegálním motorem, mohlo by se změnit pořadí loňského šampionátu. Rakouský tým by si díky dodatečně přiznané druhé příčce přišel minimálně na dalších 15 mil. dolarů, ostatní týmy by si na úkor Scuderie rovněž polepšily.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.