Jaká je slabina Lewise Hamiltona? Podle Damona Hilla to jsou psychologické hry.
Lewis Hamilton je momentálně na vrcholu své výkonnosti. Šestinásobný mistr světa má na dosah překonání všech myslitelných rekordů, které byly ve Formuli 1 kdy stanoveny. Společně s Mercedesem vytvořil Brit takřka neporazitelný koktejl, jenž se soupeřům nedaří zdolat.
Počínaje sezonou 2014 porazil Hamiltona pouze Nico Rosberg, toho času jeho týmový kolega u Stříbrných šípů. Vztah těchto dvou pilotů byl přitom velmi vyhrocený. Podle mnohých zdrojů spolu nemluví dodnes. Však také došlo k několika vzájemným kolizím s většími či menšími následky. S trochou nadsázky se dá říct, že šéf stáje Toto Wolff zestárnul během této doby o několik desítek let.
Roky 2014 a 2015 patřily Lewisi Hamiltonovi. Pro sezonu 2016 se Nico Rosberg rozhodl změnit svůj přístup. Němec se pokusil rozhodit Hamiltonův vnitřní klid, což se mu dle mnohých pozorovatelů povedlo. Sám Rosberg se nechal slyšet, že právě této taktice vděčí za mistrovskou korunu z oné sezony. Hned poté ukončil svou kariéru.
O čtyři roky později se Damon Hill zamýšlí nad otázkou, jak je možné Hamiltona v hodnocení šampionátu porazit. Mistr světa v barvách Williamsu se domnívá, že by se všichni měli poučit z výše popisované strategie Nica Rosberga. Pokusit se rozhodit Hamiltonovu pohodu je dle Hillova mínění momentálně asi jedinou možností, která by mohla vést k jeho sesazení z mistrovského trůnu.
„Lewis výjimečný. Má všechny potřebné přísady, které potřebujete. Je mimořádně talentovaný. Jediný způsob, jak ho porazit je ten, že musíte udělat to, co udělal Nico Rosberg. To znamená rozhodit ho. On tyhle vlastnosti nevyužívá, takže pokud je proti němu někdo využije, tak je zranitelný,“ líčí Damon Hill.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.