Jaká je slabina Lewise Hamiltona? Podle Damona Hilla to jsou psychologické hry.
Lewis Hamilton je momentálně na vrcholu své výkonnosti. Šestinásobný mistr světa má na dosah překonání všech myslitelných rekordů, které byly ve Formuli 1 kdy stanoveny. Společně s Mercedesem vytvořil Brit takřka neporazitelný koktejl, jenž se soupeřům nedaří zdolat.
Počínaje sezonou 2014 porazil Hamiltona pouze Nico Rosberg, toho času jeho týmový kolega u Stříbrných šípů. Vztah těchto dvou pilotů byl přitom velmi vyhrocený. Podle mnohých zdrojů spolu nemluví dodnes. Však také došlo k několika vzájemným kolizím s většími či menšími následky. S trochou nadsázky se dá říct, že šéf stáje Toto Wolff zestárnul během této doby o několik desítek let.
Roky 2014 a 2015 patřily Lewisi Hamiltonovi. Pro sezonu 2016 se Nico Rosberg rozhodl změnit svůj přístup. Němec se pokusil rozhodit Hamiltonův vnitřní klid, což se mu dle mnohých pozorovatelů povedlo. Sám Rosberg se nechal slyšet, že právě této taktice vděčí za mistrovskou korunu z oné sezony. Hned poté ukončil svou kariéru.
O čtyři roky později se Damon Hill zamýšlí nad otázkou, jak je možné Hamiltona v hodnocení šampionátu porazit. Mistr světa v barvách Williamsu se domnívá, že by se všichni měli poučit z výše popisované strategie Nica Rosberga. Pokusit se rozhodit Hamiltonovu pohodu je dle Hillova mínění momentálně asi jedinou možností, která by mohla vést k jeho sesazení z mistrovského trůnu.
„Lewis výjimečný. Má všechny potřebné přísady, které potřebujete. Je mimořádně talentovaný. Jediný způsob, jak ho porazit je ten, že musíte udělat to, co udělal Nico Rosberg. To znamená rozhodit ho. On tyhle vlastnosti nevyužívá, takže pokud je proti němu někdo využije, tak je zranitelný,“ líčí Damon Hill.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.