Jaká je slabina Lewise Hamiltona? Podle Damona Hilla to jsou psychologické hry.
Lewis Hamilton je momentálně na vrcholu své výkonnosti. Šestinásobný mistr světa má na dosah překonání všech myslitelných rekordů, které byly ve Formuli 1 kdy stanoveny. Společně s Mercedesem vytvořil Brit takřka neporazitelný koktejl, jenž se soupeřům nedaří zdolat.
Počínaje sezonou 2014 porazil Hamiltona pouze Nico Rosberg, toho času jeho týmový kolega u Stříbrných šípů. Vztah těchto dvou pilotů byl přitom velmi vyhrocený. Podle mnohých zdrojů spolu nemluví dodnes. Však také došlo k několika vzájemným kolizím s většími či menšími následky. S trochou nadsázky se dá říct, že šéf stáje Toto Wolff zestárnul během této doby o několik desítek let.
Roky 2014 a 2015 patřily Lewisi Hamiltonovi. Pro sezonu 2016 se Nico Rosberg rozhodl změnit svůj přístup. Němec se pokusil rozhodit Hamiltonův vnitřní klid, což se mu dle mnohých pozorovatelů povedlo. Sám Rosberg se nechal slyšet, že právě této taktice vděčí za mistrovskou korunu z oné sezony. Hned poté ukončil svou kariéru.
O čtyři roky později se Damon Hill zamýšlí nad otázkou, jak je možné Hamiltona v hodnocení šampionátu porazit. Mistr světa v barvách Williamsu se domnívá, že by se všichni měli poučit z výše popisované strategie Nica Rosberga. Pokusit se rozhodit Hamiltonovu pohodu je dle Hillova mínění momentálně asi jedinou možností, která by mohla vést k jeho sesazení z mistrovského trůnu.
„Lewis výjimečný. Má všechny potřebné přísady, které potřebujete. Je mimořádně talentovaný. Jediný způsob, jak ho porazit je ten, že musíte udělat to, co udělal Nico Rosberg. To znamená rozhodit ho. On tyhle vlastnosti nevyužívá, takže pokud je proti němu někdo využije, tak je zranitelný,“ líčí Damon Hill.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.