Šéf Formule 1 Chase Carey stále očekává, že přepracovaný kalendář sezóny 2020 se bude skládat z 15 až 18 velkých cen. Podle něj pro přesuny podniků existuje stále dost prostoru.
Zatím byla zrušena Velká cena Monaka o na neurčito je odsunuto 7 závodů: v Austrálii, v Bahrajnu, ve Vietnamu, v Čině, v Holandsku, ve Španělsku, v Ázerbájdžánu. Dle současné situace by tedy sezóna měla začít 14. 6. v Kanadě.
Aby se uvolnil prostor v létě, byla přesunuta a rozšířena letní přestávka na konec března a duben - týmy právě v tomto období musí na tři týdny uzavřít své továrny a přerušit práci na vývoji monopostů. Podle Careyho by se dále mohlo závodit i po 29. listopadu 2020, kdy měla sezóna skončit Velkou cenou Abú Zabí.
"Během posledních týdnů se Formule 1 s 10 týmy a FIA sešla a přijala rychlé, rozhodné akce v rámci naší prvotní reakce na pandemii Covid-19. Zatímco si v současnosti nikdo nemůže být jistý tím, kdy se situace zlepší, tak jednou k tomu dojde. A až se zlepší, budeme připraveni závodit," říká Carey.
"Jsme odhodlaní přinést našim fanouškům šampionát sezóny 2020. Uvědomujeme si, že existuje velký potenciál pro další odklady v současně naplánovaných podnicích, my a naši partneři nicméně očekáváme, že sezóna v určitou dobu v létě začne s upraveným kalendářem čítajícím 15 - 18 závodů," pokračuje šéf Formule 1.
"Teď není možné poskytnout přesnější kalendář kvůli proměnlivosti současné situace, ale očekáváme, že v nadcházejících měsících získáme jasnější pochopení situace ve všech našich hostitelských krajinách i problémů, které se týkají cestování do těchto zemí," podotýká 66letý Ir.
"Díky oznámení FIA o dohodě zmrazit technická pravidla pro rok 2021 a přesunu letní přestávky s uzavírkou továren na březen a duben máme nyní záměr závodit v období, které je normálně vyhrazeno pro letní přestávku. Můžeme ho naplnit podniky, o které jsme přišli v úvodní části tohoto roku.
Poskytuje nám to příležitost pro rozvoj sportu, experimentování a zkoušení nových věcí. To může zahrnovat takové iniciativy, jako je esport, rozvoj inovativního obsahu jako série 'Drive to Survive' na Netflixu či další způsoby, jak zvýšit hodnotu pro sponzory sportu, vysílací partnery, organizátory závodů, týmy a fanoušky - pro ekosystém našeho fantastického sportu," uzavírá optimisticky Carey.
F1 minulý týden potvrdila odklad technických pravidel pro rok 2021 na sezónu 2022 s tím, že letošní vozy a převodovky budou zmraženy, aby je týmy mohly bez velkých nákladů přenést. Monoposty pro rok 2022 ale již budou vyvíjeny podle nově zavedených rozpočtových stropů.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.