Šéf Formule 1 Chase Carey stále očekává, že přepracovaný kalendář sezóny 2020 se bude skládat z 15 až 18 velkých cen. Podle něj pro přesuny podniků existuje stále dost prostoru.
Zatím byla zrušena Velká cena Monaka o na neurčito je odsunuto 7 závodů: v Austrálii, v Bahrajnu, ve Vietnamu, v Čině, v Holandsku, ve Španělsku, v Ázerbájdžánu. Dle současné situace by tedy sezóna měla začít 14. 6. v Kanadě.
Aby se uvolnil prostor v létě, byla přesunuta a rozšířena letní přestávka na konec března a duben - týmy právě v tomto období musí na tři týdny uzavřít své továrny a přerušit práci na vývoji monopostů. Podle Careyho by se dále mohlo závodit i po 29. listopadu 2020, kdy měla sezóna skončit Velkou cenou Abú Zabí.
"Během posledních týdnů se Formule 1 s 10 týmy a FIA sešla a přijala rychlé, rozhodné akce v rámci naší prvotní reakce na pandemii Covid-19. Zatímco si v současnosti nikdo nemůže být jistý tím, kdy se situace zlepší, tak jednou k tomu dojde. A až se zlepší, budeme připraveni závodit," říká Carey.
"Jsme odhodlaní přinést našim fanouškům šampionát sezóny 2020. Uvědomujeme si, že existuje velký potenciál pro další odklady v současně naplánovaných podnicích, my a naši partneři nicméně očekáváme, že sezóna v určitou dobu v létě začne s upraveným kalendářem čítajícím 15 - 18 závodů," pokračuje šéf Formule 1.
"Teď není možné poskytnout přesnější kalendář kvůli proměnlivosti současné situace, ale očekáváme, že v nadcházejících měsících získáme jasnější pochopení situace ve všech našich hostitelských krajinách i problémů, které se týkají cestování do těchto zemí," podotýká 66letý Ir.
"Díky oznámení FIA o dohodě zmrazit technická pravidla pro rok 2021 a přesunu letní přestávky s uzavírkou továren na březen a duben máme nyní záměr závodit v období, které je normálně vyhrazeno pro letní přestávku. Můžeme ho naplnit podniky, o které jsme přišli v úvodní části tohoto roku.
Poskytuje nám to příležitost pro rozvoj sportu, experimentování a zkoušení nových věcí. To může zahrnovat takové iniciativy, jako je esport, rozvoj inovativního obsahu jako série 'Drive to Survive' na Netflixu či další způsoby, jak zvýšit hodnotu pro sponzory sportu, vysílací partnery, organizátory závodů, týmy a fanoušky - pro ekosystém našeho fantastického sportu," uzavírá optimisticky Carey.
F1 minulý týden potvrdila odklad technických pravidel pro rok 2021 na sezónu 2022 s tím, že letošní vozy a převodovky budou zmraženy, aby je týmy mohly bez velkých nákladů přenést. Monoposty pro rok 2022 ale již budou vyvíjeny podle nově zavedených rozpočtových stropů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.