Začátek sezóny Formule 1 je kvůli pandemii koronaviru stále nejistý. Sezóna bude určitě zkrácena, McLaren chce i přes poslední vývoj události přejít na pohonné jednotky Mercedesu již příští rok.
Závodit se 7. června nezačne ani v Baku, pořadatelé Velké ceny Ázerbájdžánu by dnes měli oznámit odsunutí svého podniku na neurčito. Další velkou cenou, která zůstává v kalendáři, je Kanada o týden později. Jenže šíření nemoci Covid-19 nezpomaluje, v Evropě, v Americe i v jiných částech světa spíše teprve nabírá na obrátkách, proto není možné určit, kdy se začne jezdit.
"Víme, že všichni chtějí vědět, co se bude s Formulí 1 dít v roce 2020 dále. Vzhledem k proměnlivosti situace dnes nemůžeme poskytnout konkrétní odpovědi. Plánujeme však sezónu 2020 rozjet, jakmile to bude bezpečné. Denně jsme v kontaktu s odborníky a úředníky, abychom vyhodnocovali, jak postupovat v následujících měsících," popisuje ředitel F1 Chase Carey.
Carlos Sainz k případnému začátku sezóny F1 říká: "Jde o otázku, na kterou podle mě momentálně nikdo nezná odpověď. Teď to není možné vědět, snad k tomu ale dojde brzy. Zůstaneme doma a snad se rychle vrátíme k našim běžným životům. Rozhodně jde ale o divnou situaci."
"Já se jinak cítím moc dobře. Poslední dny po návratu z Austrálie trávím v domácí karanténě, cítím se však výborně, abych byl upřímný. Trénuji ještě více než kdykoliv dříve, protože je na to více času. Předsezónní trénink probíhal dobře, ale vždycky jste toho chtěli trochu více, než jste mohli zvládnout, teď se o to pokouším," pokračuje Sainz.
Jeho tým měl letos odjet poslední sezóny s motory Renault a od příštího roku přejít na Mercedesy. Jenže šíření koronaviru situaci komplikuje. Kvůli zkrácení sezóny chtějí týmy příští rok v rámci šetření nastoupit příští rok se stejnými vozy poté, co byla nová technická pravidla odložena až na rok 2022. Tým by tak byl s neprověřeným balíkem proti ostatním v nevýhodě.
Proto vznikla otázka, co se změnou dodavatele pohonných jednotek u McLarenu. Jejich mluvčí nicméně potvrzuje, že se na jejich plánech nic nemění a že i nadále usilují o to, aby už v příštím ročníku nastoupily s motory Mercedes: "V roce 2021 budeme využívat motory Mercedes, jak bylo plánováno. Zakomoponujeme ho do současného základu šasi."
Pro tým jde o problém, protože jejich šasi bude muset být upraveno, aby se přizpůsobilo odlišnému uspořádání a rozměrům pohonné jednotky Mercedes. Ta se od Renaultu dost liší, zákazníci již tak musí činit kompromisy, protože si ji nenavrhují jako jeden celek se svým vozem. To se dá ještě zvládnou u nově navrhovaného auta, problém však nastává, když se snažíte nacpat jiný motor do již existujícího šasi. Do svého auta proto budou muset investovat více než soupeři.
McLaren je jediným týmem, který má od příštího roku měnit dodavatele pohonných jednotek. I kdyby se závodilo místo letní přestávky a v prosinci, tak by sezóna byla zkrácena, tak to bude mít velký dopad na příjmovou stránku všech účastníků šampionátu.
Jenže pořád není jisté, že letos v pesimistickém scénáři k nějakému závodění vůbec dojde - zda všechny země zvládnou pandemii a budou ochotny otevřít hranice: jinak hrozí zavlečení druhé vlny epidemie z hůře postižených zemí. To by značně omezilo finanční možnosti týmů, proto dokonce přemýšlejí o zmražení letošních šasi s tím, že by se příští rok případně vyvíjely pouze aerodynamické povrchy.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.
Helmut Marko po dvaceti letech končí ve své poradní roli u týmů Red Bull. Jeho odchod zasahuje i okruh lidí kolem Maxe Verstappena, který ho dříve označil za „druhého otce“.
Carlos Sainz po závodě vyzdvihl úspěch svého bývalého parťáka Landa Norrise a ocenil nejen jeho rychlost, ale i cestu, kterou si k prvnímu titulu mistra světa vyšlapal.
Odcházející jezdec Red Bullu Yuki Tsunoda obdržel jeden trestný bod na svou superlicenci za incident během závodu v Abú Zabí, potvrdila FIA.
Lewis Hamilton plánuje po náročné sezoně F1 2025 během zimní přestávky úplně vypnout a odpočinout si od závodění i mediálních povinností.
Poté, co Lando Norris získal titul mistra světa F1 pro rok 2025, Oscar Piastri uvedl, že nečeká žádnou změnu v jejich vzájemné dynamice. Podle něj zůstane vztah mezi jezdci McLarenu stejný jako dosud.
Max Verstappen vyhrál závod v Abú Zabí, ale největší triumf víkendu patřil Landu Norrisovi. Britský jezdec se totiž stal novým mistrem světa a vstoupil do elitního klubu šampionů F1.
Max Verstappen potvrdil své kvality i v samotném závěru sezóny. Na okruhu Yas Marina získal už osmou pole position roku 2025 a vstoupí tak do rozhodující Velké ceny Abú Zabí z nejlepší možné startovní pozice.