Mezinárodní automobilová federace včera rozhodla o přesunu a prodloužení letní přestávky ze srpna na březen a duben, týmy musí mít do konce dubna 21 místo 14 dní zavřeny své továrny. Ferrari k tomu přistupuje ihned.
V Maranellu se kvůli pandemii koronaviru stejně nepracovalo, nařízenou "letní" přestávku proto Scuderia aplikuje ihned: "Scuderia Ferrari Mission Winnow, jejíž členové se společně s miliony lidmi v Itálii a po celém světě musí vyrovnávat s pandemií viru Covid-19, plně podporuje rozhodnutí FIA a Formule 1 uspíšit letní uzávěru. Ferrari proto zavírá od zítřka, od čtvrtka 19. března, do čtvrtka 8. dubna včetně."
"Prioritou týmy vždy byla bezpečnost jeho zaměstnanců a rodin, proto je v továrně v Maranellu již několik dní práce zastavena či tam, kde je to možné, nahrazena chytrým pracovním systémem," stojí v prohlášení stáje, jejíž země má již 35 700 nakažených koronavirem a 3 000 obětí nemoci Covid-19.
"Jsme zklamáni stejně jako naši fanoušci, že nemůžeme závodit, jak jsme to dělali po 70 let. Když však čelíme tak vážné situaci, jako je tato, je nezbytné, abychom se řídili radami úřadů a co nejvíce omezili veškeré aktivity pro co nejefektivnější se vypořádání s virem."
"Počkáme, až se situace zlepší, abychom se mohli vrátit k normálu v našich každodenních životech i ve sportu včetně závodění. Mezitím jsme v myšlenkách se všemi postiženými virem a s těmi, kteří pracují v první linii, aby s ním bojovali. Udržujeme si svůj odstup, ale zůstáváme spojeni. Tento virus může být poražen!" věří Scuderia.
Haas potvrdil, že svou továrnu uzavře ve stejném termínu jako Ferrari, zatímco Red Bull k tomuto opatření přistoupí až 27. března, byť u něj "vzhledem k neustále se měnící povaze pandemie může dojít k určitému posunu těchto dat." Alfa Romeo zavírá od 23. března, Renault od 20. března.
F1 oficiálně odsunula první čtyři velké ceny sezóny (Austrálie, Bahrajn, Vietnam, Čína), kvůli pandemii se však s největší pravděpodobností nepojede v květnu ani v Holandsku, Španělsku či v Monaku. Vedení soutěže sleduje vývoj situace, podle FIA by se zatím mohlo začít závodit v červnu.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.