Mezinárodní automobilová federace včera rozhodla o přesunu a prodloužení letní přestávky ze srpna na březen a duben, týmy musí mít do konce dubna 21 místo 14 dní zavřeny své továrny. Ferrari k tomu přistupuje ihned.
V Maranellu se kvůli pandemii koronaviru stejně nepracovalo, nařízenou "letní" přestávku proto Scuderia aplikuje ihned: "Scuderia Ferrari Mission Winnow, jejíž členové se společně s miliony lidmi v Itálii a po celém světě musí vyrovnávat s pandemií viru Covid-19, plně podporuje rozhodnutí FIA a Formule 1 uspíšit letní uzávěru. Ferrari proto zavírá od zítřka, od čtvrtka 19. března, do čtvrtka 8. dubna včetně."
"Prioritou týmy vždy byla bezpečnost jeho zaměstnanců a rodin, proto je v továrně v Maranellu již několik dní práce zastavena či tam, kde je to možné, nahrazena chytrým pracovním systémem," stojí v prohlášení stáje, jejíž země má již 35 700 nakažených koronavirem a 3 000 obětí nemoci Covid-19.
"Jsme zklamáni stejně jako naši fanoušci, že nemůžeme závodit, jak jsme to dělali po 70 let. Když však čelíme tak vážné situaci, jako je tato, je nezbytné, abychom se řídili radami úřadů a co nejvíce omezili veškeré aktivity pro co nejefektivnější se vypořádání s virem."
"Počkáme, až se situace zlepší, abychom se mohli vrátit k normálu v našich každodenních životech i ve sportu včetně závodění. Mezitím jsme v myšlenkách se všemi postiženými virem a s těmi, kteří pracují v první linii, aby s ním bojovali. Udržujeme si svůj odstup, ale zůstáváme spojeni. Tento virus může být poražen!" věří Scuderia.
Haas potvrdil, že svou továrnu uzavře ve stejném termínu jako Ferrari, zatímco Red Bull k tomuto opatření přistoupí až 27. března, byť u něj "vzhledem k neustále se měnící povaze pandemie může dojít k určitému posunu těchto dat." Alfa Romeo zavírá od 23. března, Renault od 20. března.
F1 oficiálně odsunula první čtyři velké ceny sezóny (Austrálie, Bahrajn, Vietnam, Čína), kvůli pandemii se však s největší pravděpodobností nepojede v květnu ani v Holandsku, Španělsku či v Monaku. Vedení soutěže sleduje vývoj situace, podle FIA by se zatím mohlo začít závodit v červnu.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.
Max Verstappen po kvalifikaci v Mexiku přiznal zklamání z nedostatku přilnavosti a rovnováhy svého Red Bullu. Tyto problémy mu zabránily držet krok s McLareny a zkomplikovaly jeho boj o titul.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.
Druhý volný trénink v Mexico City přinesl napínavé momenty a technické komplikace několika jezdců. Závěr ukázal vyrovnanou konkurenci a naznačil, že nadcházející závod bude velmi zajímavý.
Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.