Mezinárodní automobilová federace včera rozhodla o přesunu a prodloužení letní přestávky ze srpna na březen a duben, týmy musí mít do konce dubna 21 místo 14 dní zavřeny své továrny. Ferrari k tomu přistupuje ihned.
V Maranellu se kvůli pandemii koronaviru stejně nepracovalo, nařízenou "letní" přestávku proto Scuderia aplikuje ihned: "Scuderia Ferrari Mission Winnow, jejíž členové se společně s miliony lidmi v Itálii a po celém světě musí vyrovnávat s pandemií viru Covid-19, plně podporuje rozhodnutí FIA a Formule 1 uspíšit letní uzávěru. Ferrari proto zavírá od zítřka, od čtvrtka 19. března, do čtvrtka 8. dubna včetně."
"Prioritou týmy vždy byla bezpečnost jeho zaměstnanců a rodin, proto je v továrně v Maranellu již několik dní práce zastavena či tam, kde je to možné, nahrazena chytrým pracovním systémem," stojí v prohlášení stáje, jejíž země má již 35 700 nakažených koronavirem a 3 000 obětí nemoci Covid-19.
"Jsme zklamáni stejně jako naši fanoušci, že nemůžeme závodit, jak jsme to dělali po 70 let. Když však čelíme tak vážné situaci, jako je tato, je nezbytné, abychom se řídili radami úřadů a co nejvíce omezili veškeré aktivity pro co nejefektivnější se vypořádání s virem."
"Počkáme, až se situace zlepší, abychom se mohli vrátit k normálu v našich každodenních životech i ve sportu včetně závodění. Mezitím jsme v myšlenkách se všemi postiženými virem a s těmi, kteří pracují v první linii, aby s ním bojovali. Udržujeme si svůj odstup, ale zůstáváme spojeni. Tento virus může být poražen!" věří Scuderia.
Haas potvrdil, že svou továrnu uzavře ve stejném termínu jako Ferrari, zatímco Red Bull k tomuto opatření přistoupí až 27. března, byť u něj "vzhledem k neustále se měnící povaze pandemie může dojít k určitému posunu těchto dat." Alfa Romeo zavírá od 23. března, Renault od 20. března.
F1 oficiálně odsunula první čtyři velké ceny sezóny (Austrálie, Bahrajn, Vietnam, Čína), kvůli pandemii se však s největší pravděpodobností nepojede v květnu ani v Holandsku, Španělsku či v Monaku. Vedení soutěže sleduje vývoj situace, podle FIA by se zatím mohlo začít závodit v červnu.
Jezdec IndyCar z týmu Andretti se stane testovacím pilotem Cadillacu ve Formuli 1. Pomůže Valtterimu Bottasovi a Sergiu Pérezovi s přípravami na vstup stáje do šampionátu v roce 2026.
Lando Norris přiznal, že jeho osobnost a přístup k závodění se liší od špičkových jezdců F1, Maxe Verstappena a Oscara Piastriho. Podle něj to ovlivňuje nejen jeho výkon, ale i způsob, jakým zvládá tlak na trati.
Max Verstappen po Zandvoortu otevřeně kritizoval Red Bull a přiznal, že souboj se sesterským týmem Racing Bulls by se vůbec neměl odehrávat.
Šéf Mercedesu Toto Wolff připustil, že Hamiltonův odchod do Ferrari mu ulehčil situaci, protože se tak vyhnul těžkému rozhodnutí o Britově budoucnosti u stříbrných šípů.
Půl století uplynulo od chvíle, kdy Niki Lauda poprvé korunoval svou kariéru mistrovským titulem. Ve službách Ferrari tehdy začal psát příběh, který z něj učinil jednu z největších ikon F1.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce
Během bujarých oslav po Velké ceně Nizozemska se jezdci týmu Racing Bulls, Isacku Hadjarovi, rozlomila trofej za třetí místo. Hadjar se v tu chvíli fotil se svým týmem, když se trofej vlivem tlaku rozlomila.
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.
Po Grand Prix Holandska má Oscar Piastri poprvé výrazný náskok před Landem Norrisem, který činí 34 bodů. Přesto australský jezdec dostal varování, aby při obhajobě vedení šampionátu nezaváhal.
Lewis Hamilton po havárii v Zandvoortu slíbil, že „nenechá kámen na kameni“ při přípravě na další závod. Na Monze chce využít každou šanci k nápravě a návratu do boje o body.
Liam Lawson přiznal, že ztráta místa v Red Bullu na startu sezóny 2025 byla tvrdou ranou, ale bere ji jako součást neúprosné reality Formule 1. Dodává, že se nevzdává a zůstává připravený na další šanci v šampionátu.