Mezinárodní automobilová federace včera rozhodla o přesunu a prodloužení letní přestávky ze srpna na březen a duben, týmy musí mít do konce dubna 21 místo 14 dní zavřeny své továrny. Ferrari k tomu přistupuje ihned.
V Maranellu se kvůli pandemii koronaviru stejně nepracovalo, nařízenou "letní" přestávku proto Scuderia aplikuje ihned: "Scuderia Ferrari Mission Winnow, jejíž členové se společně s miliony lidmi v Itálii a po celém světě musí vyrovnávat s pandemií viru Covid-19, plně podporuje rozhodnutí FIA a Formule 1 uspíšit letní uzávěru. Ferrari proto zavírá od zítřka, od čtvrtka 19. března, do čtvrtka 8. dubna včetně."
"Prioritou týmy vždy byla bezpečnost jeho zaměstnanců a rodin, proto je v továrně v Maranellu již několik dní práce zastavena či tam, kde je to možné, nahrazena chytrým pracovním systémem," stojí v prohlášení stáje, jejíž země má již 35 700 nakažených koronavirem a 3 000 obětí nemoci Covid-19.
"Jsme zklamáni stejně jako naši fanoušci, že nemůžeme závodit, jak jsme to dělali po 70 let. Když však čelíme tak vážné situaci, jako je tato, je nezbytné, abychom se řídili radami úřadů a co nejvíce omezili veškeré aktivity pro co nejefektivnější se vypořádání s virem."
"Počkáme, až se situace zlepší, abychom se mohli vrátit k normálu v našich každodenních životech i ve sportu včetně závodění. Mezitím jsme v myšlenkách se všemi postiženými virem a s těmi, kteří pracují v první linii, aby s ním bojovali. Udržujeme si svůj odstup, ale zůstáváme spojeni. Tento virus může být poražen!" věří Scuderia.
Haas potvrdil, že svou továrnu uzavře ve stejném termínu jako Ferrari, zatímco Red Bull k tomuto opatření přistoupí až 27. března, byť u něj "vzhledem k neustále se měnící povaze pandemie může dojít k určitému posunu těchto dat." Alfa Romeo zavírá od 23. března, Renault od 20. března.
F1 oficiálně odsunula první čtyři velké ceny sezóny (Austrálie, Bahrajn, Vietnam, Čína), kvůli pandemii se však s největší pravděpodobností nepojede v květnu ani v Holandsku, Španělsku či v Monaku. Vedení soutěže sleduje vývoj situace, podle FIA by se zatím mohlo začít závodit v červnu.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.