Šéf Alfy Romeo Fred Vasseur se vrací k australskému víkendu, do kterého vozy F1 nakonec nevyrazily. Rozhodnutí nezávodit nelituje, i když pro ně bylo náročné.
McLaren po pozitivním testu svého zaměstnance již ve čtvrtek večer oznámil, že do úvodní velké ceny nenastoupí. Zbývajících devět šéfů týmů se pak sešlo se sportovním ředitelem F1 Rossem Brawnem a jednali o zrušení celého podniku.
Výkonný ředitel Liberty Media Chase Carey byl nedostupný, protože zrovna přelétával z Vietnamu, a tak se celé rokování natáhlo. Pro zrušení bylo Alfa Romeo, Ferrari i Renault, zatímco AlphaTauri, Mercedes, Racing Point a Red Bull chtěli závodit i přes potvrzení nemoci v padoku.
Šéf Stříbrných šípů Toto Wolff po telefonickém rozhovoru s šéfem Daimleru Olou Källeniusem nakonec přehodnotil své stanovisko. Rozhodnutí zrušit závod pak přišlo až 12 hodin po oznámení McLarenu, doslova na poslední chvíli, kdy už byly před branami desítky tisíc fanoušků ujišťovaných organizátory, že se pojede, a týmy začaly své vozy připravovat v boxech k prvnímu tréninku.
"Pro mě jakožto závodníka je těžké přijmout takové rozhodnutí. V první řadě ale musíme myslet na naše zaměstnance, na bezpečnost fanoušků a image sportu, image sponzorů a také na McLaren, protože by to bylo trochu nefér nechat je samotné odstoupit," popisuje Vasseur.
Kromě jednoho nemocného bylo dalších 14 členů McLarenu uvrženo do karantény, nemoc Covid-19 pak byla prokázána také u jednoho z mechaniků Pirelli, které všechny týmy zásobuje pneumatikami. Italské stáje jsou nyní v karanténě, zatímco v těch britských (s výjimkou McLarenu) závodní oddělení usilovně pracují. Vozy na trať nevyjely, tudíž je krom monopostů možné stále vyvíjet a upravovat první ostrou specifikaci pohonné jednotky.
"Myslím, že šlo o správné rozhodnutí. Pro tým to není lehké, protože všichni se moc snažili, aby to do Melbourne včas stihli - jak závodní tým, tak i továrna. Musíme ale přijímat taková rozhodnutí, jen je škoda, že přišlo trochu pozdě. Jenže to tak rychle vybouchlo," vysvětluje šéf Alfy Romeo.
Následně byly odloženy také Velká cena Vietnamu a Bahrajnu, totéž postihne minimálně ještě Holandsko, Španělsko i Monako. Kdy se sezóna rozjede, to vedení F1 netuší - vše bude záležet na tom, jak se bude dařit zvládat šíření koronaviru. Chtělo by ale odjet minimálně 15 podniků s tím, že se zruší letní přestávka a závodit se bude až do prosince. Ve hře je také odklad nových technických a sportovních pravidel o jeden rok.
"Situace není jednoduchá. Jde o katastrofu pro celý svět. Formule 1 není středobodem světa, musíme tedy pokračovat krok za krokem. Ten první nebyl jednoduchý," uzavírá Vasseur.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.