Šéf Alfy Romeo Fred Vasseur se vrací k australskému víkendu, do kterého vozy F1 nakonec nevyrazily. Rozhodnutí nezávodit nelituje, i když pro ně bylo náročné.
McLaren po pozitivním testu svého zaměstnance již ve čtvrtek večer oznámil, že do úvodní velké ceny nenastoupí. Zbývajících devět šéfů týmů se pak sešlo se sportovním ředitelem F1 Rossem Brawnem a jednali o zrušení celého podniku.
Výkonný ředitel Liberty Media Chase Carey byl nedostupný, protože zrovna přelétával z Vietnamu, a tak se celé rokování natáhlo. Pro zrušení bylo Alfa Romeo, Ferrari i Renault, zatímco AlphaTauri, Mercedes, Racing Point a Red Bull chtěli závodit i přes potvrzení nemoci v padoku.
Šéf Stříbrných šípů Toto Wolff po telefonickém rozhovoru s šéfem Daimleru Olou Källeniusem nakonec přehodnotil své stanovisko. Rozhodnutí zrušit závod pak přišlo až 12 hodin po oznámení McLarenu, doslova na poslední chvíli, kdy už byly před branami desítky tisíc fanoušků ujišťovaných organizátory, že se pojede, a týmy začaly své vozy připravovat v boxech k prvnímu tréninku.
"Pro mě jakožto závodníka je těžké přijmout takové rozhodnutí. V první řadě ale musíme myslet na naše zaměstnance, na bezpečnost fanoušků a image sportu, image sponzorů a také na McLaren, protože by to bylo trochu nefér nechat je samotné odstoupit," popisuje Vasseur.
Kromě jednoho nemocného bylo dalších 14 členů McLarenu uvrženo do karantény, nemoc Covid-19 pak byla prokázána také u jednoho z mechaniků Pirelli, které všechny týmy zásobuje pneumatikami. Italské stáje jsou nyní v karanténě, zatímco v těch britských (s výjimkou McLarenu) závodní oddělení usilovně pracují. Vozy na trať nevyjely, tudíž je krom monopostů možné stále vyvíjet a upravovat první ostrou specifikaci pohonné jednotky.
"Myslím, že šlo o správné rozhodnutí. Pro tým to není lehké, protože všichni se moc snažili, aby to do Melbourne včas stihli - jak závodní tým, tak i továrna. Musíme ale přijímat taková rozhodnutí, jen je škoda, že přišlo trochu pozdě. Jenže to tak rychle vybouchlo," vysvětluje šéf Alfy Romeo.
Následně byly odloženy také Velká cena Vietnamu a Bahrajnu, totéž postihne minimálně ještě Holandsko, Španělsko i Monako. Kdy se sezóna rozjede, to vedení F1 netuší - vše bude záležet na tom, jak se bude dařit zvládat šíření koronaviru. Chtělo by ale odjet minimálně 15 podniků s tím, že se zruší letní přestávka a závodit se bude až do prosince. Ve hře je také odklad nových technických a sportovních pravidel o jeden rok.
"Situace není jednoduchá. Jde o katastrofu pro celý svět. Formule 1 není středobodem světa, musíme tedy pokračovat krok za krokem. Ten první nebyl jednoduchý," uzavírá Vasseur.
Šéf Williamsu James Vowles varuje, že tým může být v Maďarsku méně konkurenceschopný, přestože nový upgrade vozu ve Spa fungoval. Hungaroring podle něj odhalí limity vozu, který lépe sedí rychlým tratím.
Max Verstappen přiznal, že při obhajobě svých manévrů u komisařů často cituje Ayrtona Sennu. Používá jeho slavná slova: „Pokud už nezkusíš mezeru, která tam je, nejsi závodník.“
Max Verstappen potvrdil setrvání u Red Bullu i pro sezonu 2026, ačkoliv jeho budoucnost byla dlouho předmětem spekulací. Jeho rozhodnutí přichází v době příprav na novou motorovou éru Formule 1.
Red Bull nasadil Yukimu Tsunodovi novou specifikaci podlahy před kvalifikací na Grand Prix Belgie. Tento krok se vyplatil a zlepšil jeho výkon.
Lewis Hamilton přiznal, že intenzita ve Ferrari je mnohem větší, než si dokázal představit. Přechod z Mercedesu do italského týmu pro něj znamenal zásadní kulturní i pracovní změnu.
Frédéric Vasseur prodloužil smlouvu a nadále povede tým Ferrari ve Formuli 1. Tým tím vyjadřuje důvěru v jeho dosavadní práci a směr, kterým Scuderii vede.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.
Martin Brundle nastínil, co bude klíčové pro Landa Norrise, má-li v letošní sezóně porazit týmového kolegu Oscara Piastriho. Podle bývalého pilota F1 musí Norris ve zbytku šampionátu potvrdit svou zkušenost, jezdeckou vyzrálost a pravidelně přivážet silné výsledky, pokud si chce udržet pozici jedničky v týmu McLaren.