Bývalý šéf Formule F1 Bernie Ecclestone, má jasno v tom, co stálo za otálením ohledně rozhodnutí o osudu australského závodu. Podle devětaosmdesátiletého Brita to byly peníze.
Zrušit nebo nezrušit? To je to, oč tu běží. Přesně takhle by se dala nazvat čtvrteční situace v padocku Formule 1. Celý příběh se začal psát o den dříve, kdy byl jednomu zaměstnanci McLarenu proveden pozitivní test na nový typ zákeřného koronaviriu.
Od tohoto momentu si nikdo nemohl být ničím jistý. Úvodní Velká cena se najednou začala otřásat v základech. Co na tom, že na okruh už se začaly sjíždět davy fanoušků. Vedení Formule 1 bylo rázem postaveno před těžké rozhodnutí. A nikdo ho dlouhou dobu nebyl schopný učinit… Jednotné navíc nebyly ani samotné týmy. Zatímco některé závodit chtěly, jiné zastávaly diametrálně opačný postoj.
Podle zákulisních informaci to bylo v tomto ohledu dlouho „nerozhodně“, což bylo zřejmě dalším hřebíčkem do rakve pro neschopnost přinést definitivní rozhodnutí. Celý seriál si tímto jednáním zkrátka zavařil. V očích fanoušků ze všeho nejvíc… Vždyť ještě ani v pátek ráno nebylo v Melbourne jasno o tom, zda se pojede. Dokonce se to nevědělo ani v době, kdy už měly být otevřeny přístupové brány na okruh. Brány, před nimiž už v tu dobu stály zástupy natěšených fanoušků.
Avšak ti se své Velké ceny nedočkali. Sotva hodinu před začátkem pátečního programu byl totiž vynesen verdikt, který znamenal definitivní popravu úvodního závodu sezony 2020. Podle mnohých v naprosto nepřijatelném čase. Ross Brawn sice konání nebo spíše nekonání zodpovědných orgánů hájil tím, že probíhala celá řada jednání a diskuzí, nicméně naštvání řady příznivců neuchlácholil.
Na jejich stranu se nyní postavil také sám velký Bernie Ecclestone. Tedy muž, který byl pro Formuli 1 dlouhou dobu naprosto nepostradatelným. Nyní devětaosmdesátiletý Brit je velezkušeným manažerským harcovníkem. Za svou kariéru musel učinil celou řadu těžkých rozhodnutí. Pro páteční otálení vedení Formule 1 však pochopení nemá.
„Problém vidíme všichni. Je to o tom, že dlouho nikdo nic neřekl. Lidé dlouho nevěděli, na čem jsou. A víte proč? Samozřejmě, že jsou v tom peníze. Ten, kdo rozhodne o zrušení závodu, tak musí převzít veškerou odpovědnost. A to i tu finančního rázu. No a podle toho čekání je jasné, že to nikdo udělat nechtěl,“ nebere si Ecclestone servítky.
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.