Bývalý šéf Formule F1 Bernie Ecclestone, má jasno v tom, co stálo za otálením ohledně rozhodnutí o osudu australského závodu. Podle devětaosmdesátiletého Brita to byly peníze.
Zrušit nebo nezrušit? To je to, oč tu běží. Přesně takhle by se dala nazvat čtvrteční situace v padocku Formule 1. Celý příběh se začal psát o den dříve, kdy byl jednomu zaměstnanci McLarenu proveden pozitivní test na nový typ zákeřného koronaviriu.
Od tohoto momentu si nikdo nemohl být ničím jistý. Úvodní Velká cena se najednou začala otřásat v základech. Co na tom, že na okruh už se začaly sjíždět davy fanoušků. Vedení Formule 1 bylo rázem postaveno před těžké rozhodnutí. A nikdo ho dlouhou dobu nebyl schopný učinit… Jednotné navíc nebyly ani samotné týmy. Zatímco některé závodit chtěly, jiné zastávaly diametrálně opačný postoj.
Podle zákulisních informaci to bylo v tomto ohledu dlouho „nerozhodně“, což bylo zřejmě dalším hřebíčkem do rakve pro neschopnost přinést definitivní rozhodnutí. Celý seriál si tímto jednáním zkrátka zavařil. V očích fanoušků ze všeho nejvíc… Vždyť ještě ani v pátek ráno nebylo v Melbourne jasno o tom, zda se pojede. Dokonce se to nevědělo ani v době, kdy už měly být otevřeny přístupové brány na okruh. Brány, před nimiž už v tu dobu stály zástupy natěšených fanoušků.
Avšak ti se své Velké ceny nedočkali. Sotva hodinu před začátkem pátečního programu byl totiž vynesen verdikt, který znamenal definitivní popravu úvodního závodu sezony 2020. Podle mnohých v naprosto nepřijatelném čase. Ross Brawn sice konání nebo spíše nekonání zodpovědných orgánů hájil tím, že probíhala celá řada jednání a diskuzí, nicméně naštvání řady příznivců neuchlácholil.
Na jejich stranu se nyní postavil také sám velký Bernie Ecclestone. Tedy muž, který byl pro Formuli 1 dlouhou dobu naprosto nepostradatelným. Nyní devětaosmdesátiletý Brit je velezkušeným manažerským harcovníkem. Za svou kariéru musel učinil celou řadu těžkých rozhodnutí. Pro páteční otálení vedení Formule 1 však pochopení nemá.
„Problém vidíme všichni. Je to o tom, že dlouho nikdo nic neřekl. Lidé dlouho nevěděli, na čem jsou. A víte proč? Samozřejmě, že jsou v tom peníze. Ten, kdo rozhodne o zrušení závodu, tak musí převzít veškerou odpovědnost. A to i tu finančního rázu. No a podle toho čekání je jasné, že to nikdo udělat nechtěl,“ nebere si Ecclestone servítky.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.