McLaren nám před chvíli potvrdil, že to Velké ceny Austrálie 2020 nenastoupí. Jeden z členů jeho závodního týmu měl pozitivní test na koronavirus.
Zatímco u Haasu se u všech tří mechaniků a jednoho inženýra nepotvrdila nákaza nemocí Covid-19, od McLarenu už tak dobré zprávy nepřicházejí. Jeden z jeho členů, jenž byl po příznacích v karanténě na hotelu, má koronavirus.
McLaren na to reaguje tím, že do Velké ceny Austrálie nenastoupí. "Potvrzujeme, že se stahujeme z GP Austrálie 2020. Na tuto možnost jsme se připravovali a na místě máme podporu pro své zaměstnance, kteří vstoupí do karantény. Tým spolupracuje s patřičnými místními orgány, aby napomohl jejich vyšetřování a analýze."
Šéfové týmu Zak Brown a Andreas Seidl o tomto rozhodnutí před chvíli informovali Formuli 1 a Mezinárodní automobilovou federaci. K tomuto závěru dospěli na základě povinnosti postarat se nejen o zaměstnance McLarenu, ale také o partnery, soupeře, fanoušky Formule 1 a její akcionáře.
📷🎥🎤📸📹#AusGP 🇦🇺 pic.twitter.com/XOmNGpER60
— McLaren (@McLarenF1) March 12, 2020Vedení soutěže nyní řeší, co bude dále. Sportovní ředitel F1 Ross Brawn již dříve prohlásil, že se velká cena nepojede, pokud se jí nebude moci účastnit i jeden z 10 týmů. "Nemohlo by jít o závod mistrovství světa F1, těžko by to fér," uvedl.
Očekáváme tedy, že dojde ke zrušení závodu v Austrálii. Velká cena Číny již byla odsunuta na neurčito, příští týden v Bahrajnu se mělo závodit bez diváků, vzhledem k vývoji v padoku (rozšíření koronaviru, potenciálně je nyní kvůli úzkému kontaktu nakaženo více lidí) je však i to nepravděpodobné. Italské týmy čeká náročný návrat domů, protože letecké společnosti ruší spoje kvůli celostátní karanténě. Místní autority mohou uvalením karantény na týmy F1 navíc zcela zablokovat.
Úřadující šampion Lewis Hamilton dnes již dříve uvedl, že pro něj byla "šokující" snaha uskutečnit Velkou cenu Austrálie. Někteří piloti sice byli na vážkách, proti se však vyslovili i další: podle veterána Kimiho Räikkönena by "to nebylo správné." Lidé v padoku nyní kritizují vedení F1 za to, že závod nezrušilo dřív - ušetřily by se tím totiž čas všech a zbytečné náklady na cestování a přepravu velkého množství materiálu.
Christian Horner byl v úterý oficiálně odvolán z vedení týmu Red Bull a ve středu se emotivně rozloučil se zaměstnanci v továrně v Milton Keynes. Red Bull zároveň zpřísnil komunikaci s médii a veškerá veřejná prohlášení nyní řídí centrála v Salcburku.
Red Bull provedl zásadní změnu ve svém vedení, když se rozhodl ukončit spolupráci s Christianem Hornerem. Max Verstappen na tuto nečekanou zprávu reagoval s klidem a zaměřil se na pokračování sportovních cílů týmu.
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.