McLaren nám před chvíli potvrdil, že to Velké ceny Austrálie 2020 nenastoupí. Jeden z členů jeho závodního týmu měl pozitivní test na koronavirus.
Zatímco u Haasu se u všech tří mechaniků a jednoho inženýra nepotvrdila nákaza nemocí Covid-19, od McLarenu už tak dobré zprávy nepřicházejí. Jeden z jeho členů, jenž byl po příznacích v karanténě na hotelu, má koronavirus.
McLaren na to reaguje tím, že do Velké ceny Austrálie nenastoupí. "Potvrzujeme, že se stahujeme z GP Austrálie 2020. Na tuto možnost jsme se připravovali a na místě máme podporu pro své zaměstnance, kteří vstoupí do karantény. Tým spolupracuje s patřičnými místními orgány, aby napomohl jejich vyšetřování a analýze."
Šéfové týmu Zak Brown a Andreas Seidl o tomto rozhodnutí před chvíli informovali Formuli 1 a Mezinárodní automobilovou federaci. K tomuto závěru dospěli na základě povinnosti postarat se nejen o zaměstnance McLarenu, ale také o partnery, soupeře, fanoušky Formule 1 a její akcionáře.
📷🎥🎤📸📹#AusGP 🇦🇺 pic.twitter.com/XOmNGpER60
— McLaren (@McLarenF1) March 12, 2020Vedení soutěže nyní řeší, co bude dále. Sportovní ředitel F1 Ross Brawn již dříve prohlásil, že se velká cena nepojede, pokud se jí nebude moci účastnit i jeden z 10 týmů. "Nemohlo by jít o závod mistrovství světa F1, těžko by to fér," uvedl.
Očekáváme tedy, že dojde ke zrušení závodu v Austrálii. Velká cena Číny již byla odsunuta na neurčito, příští týden v Bahrajnu se mělo závodit bez diváků, vzhledem k vývoji v padoku (rozšíření koronaviru, potenciálně je nyní kvůli úzkému kontaktu nakaženo více lidí) je však i to nepravděpodobné. Italské týmy čeká náročný návrat domů, protože letecké společnosti ruší spoje kvůli celostátní karanténě. Místní autority mohou uvalením karantény na týmy F1 navíc zcela zablokovat.
Úřadující šampion Lewis Hamilton dnes již dříve uvedl, že pro něj byla "šokující" snaha uskutečnit Velkou cenu Austrálie. Někteří piloti sice byli na vážkách, proti se však vyslovili i další: podle veterána Kimiho Räikkönena by "to nebylo správné." Lidé v padoku nyní kritizují vedení F1 za to, že závod nezrušilo dřív - ušetřily by se tím totiž čas všech a zbytečné náklady na cestování a přepravu velkého množství materiálu.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.