McLaren nám před chvíli potvrdil, že to Velké ceny Austrálie 2020 nenastoupí. Jeden z členů jeho závodního týmu měl pozitivní test na koronavirus.
Zatímco u Haasu se u všech tří mechaniků a jednoho inženýra nepotvrdila nákaza nemocí Covid-19, od McLarenu už tak dobré zprávy nepřicházejí. Jeden z jeho členů, jenž byl po příznacích v karanténě na hotelu, má koronavirus.
McLaren na to reaguje tím, že do Velké ceny Austrálie nenastoupí. "Potvrzujeme, že se stahujeme z GP Austrálie 2020. Na tuto možnost jsme se připravovali a na místě máme podporu pro své zaměstnance, kteří vstoupí do karantény. Tým spolupracuje s patřičnými místními orgány, aby napomohl jejich vyšetřování a analýze."
Šéfové týmu Zak Brown a Andreas Seidl o tomto rozhodnutí před chvíli informovali Formuli 1 a Mezinárodní automobilovou federaci. K tomuto závěru dospěli na základě povinnosti postarat se nejen o zaměstnance McLarenu, ale také o partnery, soupeře, fanoušky Formule 1 a její akcionáře.
📷🎥🎤📸📹#AusGP 🇦🇺 pic.twitter.com/XOmNGpER60
— McLaren (@McLarenF1) March 12, 2020Vedení soutěže nyní řeší, co bude dále. Sportovní ředitel F1 Ross Brawn již dříve prohlásil, že se velká cena nepojede, pokud se jí nebude moci účastnit i jeden z 10 týmů. "Nemohlo by jít o závod mistrovství světa F1, těžko by to fér," uvedl.
Očekáváme tedy, že dojde ke zrušení závodu v Austrálii. Velká cena Číny již byla odsunuta na neurčito, příští týden v Bahrajnu se mělo závodit bez diváků, vzhledem k vývoji v padoku (rozšíření koronaviru, potenciálně je nyní kvůli úzkému kontaktu nakaženo více lidí) je však i to nepravděpodobné. Italské týmy čeká náročný návrat domů, protože letecké společnosti ruší spoje kvůli celostátní karanténě. Místní autority mohou uvalením karantény na týmy F1 navíc zcela zablokovat.
Úřadující šampion Lewis Hamilton dnes již dříve uvedl, že pro něj byla "šokující" snaha uskutečnit Velkou cenu Austrálie. Někteří piloti sice byli na vážkách, proti se však vyslovili i další: podle veterána Kimiho Räikkönena by "to nebylo správné." Lidé v padoku nyní kritizují vedení F1 za to, že závod nezrušilo dřív - ušetřily by se tím totiž čas všech a zbytečné náklady na cestování a přepravu velkého množství materiálu.
Jezdec IndyCar z týmu Andretti se stane testovacím pilotem Cadillacu ve Formuli 1. Pomůže Valtterimu Bottasovi a Sergiu Pérezovi s přípravami na vstup stáje do šampionátu v roce 2026.
Lando Norris přiznal, že jeho osobnost a přístup k závodění se liší od špičkových jezdců F1, Maxe Verstappena a Oscara Piastriho. Podle něj to ovlivňuje nejen jeho výkon, ale i způsob, jakým zvládá tlak na trati.
Max Verstappen po Zandvoortu otevřeně kritizoval Red Bull a přiznal, že souboj se sesterským týmem Racing Bulls by se vůbec neměl odehrávat.
Šéf Mercedesu Toto Wolff připustil, že Hamiltonův odchod do Ferrari mu ulehčil situaci, protože se tak vyhnul těžkému rozhodnutí o Britově budoucnosti u stříbrných šípů.
Půl století uplynulo od chvíle, kdy Niki Lauda poprvé korunoval svou kariéru mistrovským titulem. Ve službách Ferrari tehdy začal psát příběh, který z něj učinil jednu z největších ikon F1.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce
Během bujarých oslav po Velké ceně Nizozemska se jezdci týmu Racing Bulls, Isacku Hadjarovi, rozlomila trofej za třetí místo. Hadjar se v tu chvíli fotil se svým týmem, když se trofej vlivem tlaku rozlomila.
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.
Po Grand Prix Holandska má Oscar Piastri poprvé výrazný náskok před Landem Norrisem, který činí 34 bodů. Přesto australský jezdec dostal varování, aby při obhajobě vedení šampionátu nezaváhal.
Lewis Hamilton po havárii v Zandvoortu slíbil, že „nenechá kámen na kameni“ při přípravě na další závod. Na Monze chce využít každou šanci k nápravě a návratu do boje o body.
Liam Lawson přiznal, že ztráta místa v Red Bullu na startu sezóny 2025 byla tvrdou ranou, ale bere ji jako součást neúprosné reality Formule 1. Dodává, že se nevzdává a zůstává připravený na další šanci v šampionátu.