Podle posledních informací jsou členové týmů McLaren a Haas v domácí karanténě. Závod v Melbourne by se měl odjet za zvýšených bezpečnostních opatření.
Podle zpráv z Melbourne jsou někteří členové týmů v izolační karanténě. Mělo by se jednat o jednoho příslušníka týmu McLaren, respektive dva zaměstnance amerického Haasu. V obou případech byly symptomy nového koronaviru zjištěny při namátkových kontrolách. Nyní se čeká na konečné výsledky testů.
Ostatní týmy začínají reagovat. Třeba takový Renault podle všeho stáhne své jezdce z plánované autogramiády, která měla završit plánované setkání s fanoušky. Cíl tohoto rozhodnutí je zřejmý – omezit kontakt závodníků, popřípadě členů týmu s veřejností, a tím minimalizovat možnost nákazy.
„Naši jezdci měli být při téhle akci s námi. Nakonec jsme je ale omluvili. Věřím, že tenhle krok pochopíte. Je to situace, s kterou jsme se ještě nikdy nesetkali,“ říká šéf Renaultu Cyril Abiteboul.
Z Mclarenu pak přišlo potvrzení, že jeden z členů týmu byl opravdu uveden do karantény. V tuto chvíli je izolovaný na hotelu, přičemž se čeká na bližší výsledky podrobných testů. Závod by nicméně neměl být ohrožen Přípravy zatím probíhají podle plánu. Veškerý personál, který připravuje vozy a zařízení na start pátečních tréninků, už je na místě.
Zároveň se začíná notně spekulovat o zrušení či přeložení GP Vietnamu, Asijská destinace je takřka přímo v epicentru nákazy, což logicky nezůstává bez povšimnutí. Žádné konkrétní informace ale zatím nebyly k tomuto tématu zveřejněny.
Aktualizace (12. 3. 2020, 7:00):U Haasu šli do karantény další dva zaměstnanci. Celkově jde o tři mechaniky a jednoho inženýra. Výsledky by podle šéfa týmu Günthera Steinera měly být k dispozici odpoledne (místního času).
McLaren s monopostem MCL39 si získává pozornost výjimečně šetrným zacházením s pneumatikami, obzvlášť v průběhu závodů, což naplno potvrdil i výkon v Miami. Za tímto náskokem může stát chytrý systém chlazení brzd.
Před 75 lety odstartoval na trati v Silverstone první závod mistrovství světa Formule 1, který se stal symbolem poválečné obnovy a začátkem nové éry motorsportu. Alfa Romeo tehdy ovládla stupně vítězů a zrodil se fenomén, který dodnes fascinuje miliony fanoušků po celém světě.
Toto Wolff je přesvědčen, že Lewis Hamilton neztratil své schopnosti, i když se zatím ve Ferrari trápí.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari provází zatím rozpačitý začátek, jelikož vůz týmu neodpovídá jeho jezdeckému stylu. Podle analytika Jolyona Palmera spočívá problém v samotném konceptu monopostu, nikoliv ve strategii nebo týmu.
Formule 1 zveřejnila finální trailer k chystanému filmu s Bradem Pittem v hlavní roli, který se odehrává v prostředí špičkového motorsportu a sleduje návrat bývalého pilota do závodního světa. Snímek slibuje napětí, rivalitu i autentické záběry ze skutečných F1 okruhů.
Šéf Williamsu James Vowles věří, že Formule 1 je blízko příchodu nové americké hvězdy. Podle něj mají Spojené státy čím dál větší vliv na sport jak komerčně, tak z pohledu jezdeckého talentu.
Martin Brundle se zaměřil na to, jak Max Verstappen závodí proti Landu Norrisovi a Oscaru Piastrim. Podle něj je v těchto duelech patrný vzájemný respekt i promyšlenější strategie než vůči jiným soupeřům.
Christian Horner se domnívá, že nové motorové regule pro příští sezónu přinesou Mercedesu výrazné výzvy, a podobný pohled sdílí i řada dalších v paddocku. Jeho názor podpořil i Ford, který očekává, že změny zásadně ovlivní výkonnost týmů.
Mick Schumacher nadále usiluje o návrat do Formule 1 a do své blízkosti přizval zkušeného poradce Dirka Müllera. Ten věří, že Schumacher je dnes mentálně i jezdecky dál než při svém debutu a má šanci znovu prorazit.
Liam Lawson hodnotí svůj start do sezóny 2025 jako slabý, když po čtyřech závodech stále nemá žádné body, přičemž technické problémy a penalizace mu ztěžují šance na lepší umístění. I přesto zůstává optimistický a věří, že s vyhnutím se dalším chybám a zlepšením stability na trati přijdou lepší výsledky.
Lewis Hamilton dojel v Miami až osmý a jeho závod poznamenaly napjaté rádiové výměny i nejistota v taktice. Podle novináře Ferreta však vztahy ve Ferrari zůstávají harmonické a napětí mezi jezdci je přirozené vzhledem k jejich ambicím.
Lewis Hamilton čelí kritice za své rádiové komentáře během Velké ceny Miami, které rozladily tým Ferrari i veřejnost. Podle bývalého pilota F1 Ralfa Schumachera měl britský jezdec projevit více pokory a omluvit se, místo aby vše shazoval na sarkasmus.