Šéf Ferrari Mattia Binotto nevylučuje ani letos využití týmové režii v jasných případech, jinak podle něj budou moci Charles Leclerc se Sebastianem Vettelem volně závodit. V Austrálii se svým týmem budou i přes šíření koronaviru závodit.
Oba jeho jezdci podle něj přitom dobře chápou, že zájmy týmů jsou nadřazený jejich vlastním prioritám. Před rokem označil Vettela díky zkušenostem za jedničku týmu, Leclerc však potvrdil svůj talent a v šampionátu jej porazil.
"Podle mě už prokázal, že je připravený. Myslím, že loni odjel fantastickou, skvělou sezónu. Ke konci roku byl na stejné úrovni jako Sebastian, pokud jde o konečné výsledky. Prokázal, že na to má," chválí Binotto mladého jezdce, jenž přišel z Alfy Romeo jako náhrada za Kimiho Räikkönena.
"Proto si myslím, že bude správné, když budou na počátku sezóny 2020 na stejné úrovni. Podle mě také vědí, že prioritou je tým. Týmová režie se tedy může objevit. Neříkám, že ji nevyužijeme. Týmové pokyny můžeme využít pro zájmy celého týmu. Musí ale jít o jasnou situaci," snaží se vysvětlit šéf Ferrari.
Piloti podle něj lépe chápou situaci a budou se snažit vyhnout loňský přešlapům, které vyvrcholily vzájemným vyřazením v Brazílii. Proto doufá, že do průběhu jejich závodů nebude muset zasahovat.
"Myslím si, že loňský rok byl pro oba a pro mě velmi užitečný v tom, že jsme se poznali. Pochopili jsme, jak bychom se měli chovat a jaké role bychom měli v týmu zastávat," pokračuje Binotto.
"Co je prioritou? Tým je na prvním místě. myslím, že dva piloti se teď znají mnohem lépe a dobře se chovají. Mám radost z úrovně rozhovorů, které vedeme, z úrovně příspěvku k vývoji auta, týmu a z toho, že spolu skutečně diskutují. Proto jim obecně není moc co říci, protože perfektně chápou, jakým způsobem vítězit na dráze," shrnuje šéf Ferrari.
Koronavirus účast Ferrari v Austrálii zřejmě neohrozíScuderia v Austrálii navzdory domácím přísným opatřením proti šíření koronaviru a uzavření celých regionů bude závodit. Panovaly totiž obavy, že se alespoň část zaměstnanců Ferrari, AlphaTauri či Pirelli nebude moci do Melbourne kvůli cestovním omezením dostat.
"Jsme v kontaktu s relevantními orgány a všemi organizacemi. Vyhovění vládním nařízením představuje pro Ferrari základní záruku pro zajištění bezpečnosti svých zaměstnanců a jejich rodin, což je pro nás prioritou. Každé rozhodnutí bude učiněno s ohledem na tento princip. Část týmu a vybavení už dorazila do Melbourne a odlet zbývajících členů týmů probíhá dle plánů, dokud nedostaneme pokyny, které by tomu zabránily," ujišťuje Ferrari.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.