Šéf Ferrari Mattia Binotto nevylučuje ani letos využití týmové režii v jasných případech, jinak podle něj budou moci Charles Leclerc se Sebastianem Vettelem volně závodit. V Austrálii se svým týmem budou i přes šíření koronaviru závodit.
Oba jeho jezdci podle něj přitom dobře chápou, že zájmy týmů jsou nadřazený jejich vlastním prioritám. Před rokem označil Vettela díky zkušenostem za jedničku týmu, Leclerc však potvrdil svůj talent a v šampionátu jej porazil.
"Podle mě už prokázal, že je připravený. Myslím, že loni odjel fantastickou, skvělou sezónu. Ke konci roku byl na stejné úrovni jako Sebastian, pokud jde o konečné výsledky. Prokázal, že na to má," chválí Binotto mladého jezdce, jenž přišel z Alfy Romeo jako náhrada za Kimiho Räikkönena.
"Proto si myslím, že bude správné, když budou na počátku sezóny 2020 na stejné úrovni. Podle mě také vědí, že prioritou je tým. Týmová režie se tedy může objevit. Neříkám, že ji nevyužijeme. Týmové pokyny můžeme využít pro zájmy celého týmu. Musí ale jít o jasnou situaci," snaží se vysvětlit šéf Ferrari.
Piloti podle něj lépe chápou situaci a budou se snažit vyhnout loňský přešlapům, které vyvrcholily vzájemným vyřazením v Brazílii. Proto doufá, že do průběhu jejich závodů nebude muset zasahovat.
"Myslím si, že loňský rok byl pro oba a pro mě velmi užitečný v tom, že jsme se poznali. Pochopili jsme, jak bychom se měli chovat a jaké role bychom měli v týmu zastávat," pokračuje Binotto.
"Co je prioritou? Tým je na prvním místě. myslím, že dva piloti se teď znají mnohem lépe a dobře se chovají. Mám radost z úrovně rozhovorů, které vedeme, z úrovně příspěvku k vývoji auta, týmu a z toho, že spolu skutečně diskutují. Proto jim obecně není moc co říci, protože perfektně chápou, jakým způsobem vítězit na dráze," shrnuje šéf Ferrari.
Koronavirus účast Ferrari v Austrálii zřejmě neohrozíScuderia v Austrálii navzdory domácím přísným opatřením proti šíření koronaviru a uzavření celých regionů bude závodit. Panovaly totiž obavy, že se alespoň část zaměstnanců Ferrari, AlphaTauri či Pirelli nebude moci do Melbourne kvůli cestovním omezením dostat.
"Jsme v kontaktu s relevantními orgány a všemi organizacemi. Vyhovění vládním nařízením představuje pro Ferrari základní záruku pro zajištění bezpečnosti svých zaměstnanců a jejich rodin, což je pro nás prioritou. Každé rozhodnutí bude učiněno s ohledem na tento princip. Část týmu a vybavení už dorazila do Melbourne a odlet zbývajících členů týmů probíhá dle plánů, dokud nedostaneme pokyny, které by tomu zabránily," ujišťuje Ferrari.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.