Šéf Ferrari Mattia Binotto nevylučuje ani letos využití týmové režii v jasných případech, jinak podle něj budou moci Charles Leclerc se Sebastianem Vettelem volně závodit. V Austrálii se svým týmem budou i přes šíření koronaviru závodit.
Oba jeho jezdci podle něj přitom dobře chápou, že zájmy týmů jsou nadřazený jejich vlastním prioritám. Před rokem označil Vettela díky zkušenostem za jedničku týmu, Leclerc však potvrdil svůj talent a v šampionátu jej porazil.
"Podle mě už prokázal, že je připravený. Myslím, že loni odjel fantastickou, skvělou sezónu. Ke konci roku byl na stejné úrovni jako Sebastian, pokud jde o konečné výsledky. Prokázal, že na to má," chválí Binotto mladého jezdce, jenž přišel z Alfy Romeo jako náhrada za Kimiho Räikkönena.
"Proto si myslím, že bude správné, když budou na počátku sezóny 2020 na stejné úrovni. Podle mě také vědí, že prioritou je tým. Týmová režie se tedy může objevit. Neříkám, že ji nevyužijeme. Týmové pokyny můžeme využít pro zájmy celého týmu. Musí ale jít o jasnou situaci," snaží se vysvětlit šéf Ferrari.
Piloti podle něj lépe chápou situaci a budou se snažit vyhnout loňský přešlapům, které vyvrcholily vzájemným vyřazením v Brazílii. Proto doufá, že do průběhu jejich závodů nebude muset zasahovat.
"Myslím si, že loňský rok byl pro oba a pro mě velmi užitečný v tom, že jsme se poznali. Pochopili jsme, jak bychom se měli chovat a jaké role bychom měli v týmu zastávat," pokračuje Binotto.
"Co je prioritou? Tým je na prvním místě. myslím, že dva piloti se teď znají mnohem lépe a dobře se chovají. Mám radost z úrovně rozhovorů, které vedeme, z úrovně příspěvku k vývoji auta, týmu a z toho, že spolu skutečně diskutují. Proto jim obecně není moc co říci, protože perfektně chápou, jakým způsobem vítězit na dráze," shrnuje šéf Ferrari.
Koronavirus účast Ferrari v Austrálii zřejmě neohrozíScuderia v Austrálii navzdory domácím přísným opatřením proti šíření koronaviru a uzavření celých regionů bude závodit. Panovaly totiž obavy, že se alespoň část zaměstnanců Ferrari, AlphaTauri či Pirelli nebude moci do Melbourne kvůli cestovním omezením dostat.
"Jsme v kontaktu s relevantními orgány a všemi organizacemi. Vyhovění vládním nařízením představuje pro Ferrari základní záruku pro zajištění bezpečnosti svých zaměstnanců a jejich rodin, což je pro nás prioritou. Každé rozhodnutí bude učiněno s ohledem na tento princip. Část týmu a vybavení už dorazila do Melbourne a odlet zbývajících členů týmů probíhá dle plánů, dokud nedostaneme pokyny, které by tomu zabránily," ujišťuje Ferrari.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.