Italská vláda dnes uvrhla sever země do karantény. Toto opatření se tak logicky dotkne také Ferrari, které má právě na severu země a sice v Maranellu svoji továrnu. Podle samotného týmu však zatím probíhají přípravy na první závod sezony bez omezení.
Situace kolem nového koronaviru hýbe celým světem. Italská vláda dnes uvrhla takřka celý sever země do karantény, která by měla trval minimálně do 3. dubna. Celá situace se logicky může dotknout také Ferrari, neboť Maranello se svoji zeměpisnou polohou nachází právě na severu země.
Vše se navíc odehrává v době, kdy první závod ročníku 2020 klepe na dveře. Motory monopostů Formule 1 se totiž mají rozezvučet už příští týden v Austrálii. Část týmu Ferrari a samozřejmě také určité vybavení už do Melbourne cestují, jak to bude se zbylým personálem, to se teprve uvidí.
Ferrari vydalo v návaznosti na toto téma prohlášení, které je staré jen pár minut. V něm se uvádí, že veškeré přípravy na první závod sezony zatím probíhají podle plánu. Scuderia je pak v kontaktu s příslušnými orgány a situaci dále vyhodnocuje. Část týmu už je podle zmíněného prohlášení v Melboune, transport ostatních zatím probíhá bez omezení. Může se však stát, že se celá situace diametrálně změní. Maranello hlásí, že je pro něj zdraví a bezpečnost zaměstnanců na prvním místě. Pokud by tedy zainteresované orgány vystavily cestě do Austrálie stopku, Scuderia jim v tom bránit nebude.
O tom, že závod v Bahrajnu napíše svůj příběh před prázdnými tribunami, už jsme psali. Tamní vláda se rozhodla pozastavit prodej vstupenek. Důvodem je šířící se epidemie koronaviru v této zemi. Na koronavirus může doplatit rovněž Pirelli. Výhradní dodavatel pneumatik pro Formuli 1 má totiž jedno ze svých sídel v italském Miláně.
Je otázkou, kam až celý vývoj dospěje. Lídři evropských zemí se začínají postupně přiklánět k možnosti stejně a, nebo podobně drastických opatření, jež byly učiněny dnes v noci v Itálii. Pokud by k tomu došlo, zcela jistě by to mělo dopad nejen na šampionát královny motorsportu. Dá se předpokládat, že v určitém stupni ohrožení se teď nachází naprostá většina Velkých cen. Koronavirus se totiž objevil ve všech destinacích, kde se letos má konat závod Formule 1.
FIA utvořila speciální skupinu. Ta průběh dané situace neustále sleduje. O dalším vývoji vás budeme informovat.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.