Italská vláda dnes uvrhla sever země do karantény. Toto opatření se tak logicky dotkne také Ferrari, které má právě na severu země a sice v Maranellu svoji továrnu. Podle samotného týmu však zatím probíhají přípravy na první závod sezony bez omezení.
Situace kolem nového koronaviru hýbe celým světem. Italská vláda dnes uvrhla takřka celý sever země do karantény, která by měla trval minimálně do 3. dubna. Celá situace se logicky může dotknout také Ferrari, neboť Maranello se svoji zeměpisnou polohou nachází právě na severu země.
Vše se navíc odehrává v době, kdy první závod ročníku 2020 klepe na dveře. Motory monopostů Formule 1 se totiž mají rozezvučet už příští týden v Austrálii. Část týmu Ferrari a samozřejmě také určité vybavení už do Melbourne cestují, jak to bude se zbylým personálem, to se teprve uvidí.
Ferrari vydalo v návaznosti na toto téma prohlášení, které je staré jen pár minut. V něm se uvádí, že veškeré přípravy na první závod sezony zatím probíhají podle plánu. Scuderia je pak v kontaktu s příslušnými orgány a situaci dále vyhodnocuje. Část týmu už je podle zmíněného prohlášení v Melboune, transport ostatních zatím probíhá bez omezení. Může se však stát, že se celá situace diametrálně změní. Maranello hlásí, že je pro něj zdraví a bezpečnost zaměstnanců na prvním místě. Pokud by tedy zainteresované orgány vystavily cestě do Austrálie stopku, Scuderia jim v tom bránit nebude.
O tom, že závod v Bahrajnu napíše svůj příběh před prázdnými tribunami, už jsme psali. Tamní vláda se rozhodla pozastavit prodej vstupenek. Důvodem je šířící se epidemie koronaviru v této zemi. Na koronavirus může doplatit rovněž Pirelli. Výhradní dodavatel pneumatik pro Formuli 1 má totiž jedno ze svých sídel v italském Miláně.
Je otázkou, kam až celý vývoj dospěje. Lídři evropských zemí se začínají postupně přiklánět k možnosti stejně a, nebo podobně drastických opatření, jež byly učiněny dnes v noci v Itálii. Pokud by k tomu došlo, zcela jistě by to mělo dopad nejen na šampionát královny motorsportu. Dá se předpokládat, že v určitém stupni ohrožení se teď nachází naprostá většina Velkých cen. Koronavirus se totiž objevil ve všech destinacích, kde se letos má konat závod Formule 1.
FIA utvořila speciální skupinu. Ta průběh dané situace neustále sleduje. O dalším vývoji vás budeme informovat.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.