Obavy a strach z aktuální celosvětové hrozby v podobě šířícího se koronaviru doléhají i na svět Formule 1. Zatímco v Číně se minimálně v původně plánovaném termínu závod nepojede vůbec, tak v Bahrajnu nebudou na okruhu žádní fanoušci.
V kalendáři zaujímá tento noční závod druhé místo, jen týden po úvodním podniku v australském Melbourne. "Po konzultaci a našimi mezinárodními partnery a královským národním úřadem pro zdraví Bahrajn učinil rozhodnutí uskutečnit letošní Velkou cenu Bahrajnu jen za přítomnosti samotných účastníků," uvádí se v oficiálním prohlášení organizátorů závodu na okruhu v Sakhiru. "Jakožto pro zemi hostící F1 je vyvážení blaha příznivců a závodníků nesmírnou zodpovědností."
"Z důvodu nadále celosvětově šířícímu se viru Covid-19 by konání velké sportovní události, jež je otevřená veřejnosti a umožňuje tisícům mezinárodních cestujících přicházet do blízkého kontaktu s místními fanoušky nebylo v současné době nebylo správné," píše se v něm dále. "Nicméně aby bylo zajištěno, že ani sport nebo jeho celosvětová základna příznivců nebyla nadmíru zasažena, samotný závodní víkend proběhne v podobě televizního přenosu."
"Vlastní kroky Bahrajnu v rané fázi byly až dosud v rámci prevence, určení a izolaci individuálních případů Covid-19 nesmírně úspěšná. Tento přístup zahrnoval rychlá, proaktivní opatření identifikující ty, jež byli virem zasaženi, z nichž převážná většina případů se vztahuje k cestujícím do země letecky. Agresivní opatření sociálního odstupu dále zvýšily účinnost obrany proti šíření viru, což by bylo za předpokladu konání závodu dle původního plánu téměř nemožné udržet."
"Víme, jak mnozí, zejména ti, co sem na tento podnik, jenž se stal základním kamenem mezinárodního kalendáře F1 mají v plánu přijet budpu z těchto zpráv zklamáni, ale bezpečnost musí zůstat naší nejvyšší prioritou," uvádí se závěrem ve stanovisku promotérů tamní grand prix.
Mezinárodní automobilová federace ustanovila krizovou skupinu, která se bude obden scházet, aby byla sledována situace ve světě. "FIA sestavila krizovou buňku a ta se bude scházet každé dva dny, aby posoudila poslední celosvětový vývoj," uvádí ve svém stanovisku Světová rada motorsportu (WMSC).
"FIA společně s členy klubů a promotérů nadále situaci a její důsledky bedlivě monitoruje a následuje doporučení příslušných autorit včetně vlád a Světové zdravotnické organizace. FIA bude kalendář nadcházejících závodů vyhodnocovat a podnikne jakékoli nutné kroky, jež pomohou chránit komunitu globálního motorsportu a širokou veřejnost a to včetně odkladu závodů, kde to bude zapotřebí."
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.