Obavy a strach z aktuální celosvětové hrozby v podobě šířícího se koronaviru doléhají i na svět Formule 1. Zatímco v Číně se minimálně v původně plánovaném termínu závod nepojede vůbec, tak v Bahrajnu nebudou na okruhu žádní fanoušci.
V kalendáři zaujímá tento noční závod druhé místo, jen týden po úvodním podniku v australském Melbourne. "Po konzultaci a našimi mezinárodními partnery a královským národním úřadem pro zdraví Bahrajn učinil rozhodnutí uskutečnit letošní Velkou cenu Bahrajnu jen za přítomnosti samotných účastníků," uvádí se v oficiálním prohlášení organizátorů závodu na okruhu v Sakhiru. "Jakožto pro zemi hostící F1 je vyvážení blaha příznivců a závodníků nesmírnou zodpovědností."
"Z důvodu nadále celosvětově šířícímu se viru Covid-19 by konání velké sportovní události, jež je otevřená veřejnosti a umožňuje tisícům mezinárodních cestujících přicházet do blízkého kontaktu s místními fanoušky nebylo v současné době nebylo správné," píše se v něm dále. "Nicméně aby bylo zajištěno, že ani sport nebo jeho celosvětová základna příznivců nebyla nadmíru zasažena, samotný závodní víkend proběhne v podobě televizního přenosu."
"Vlastní kroky Bahrajnu v rané fázi byly až dosud v rámci prevence, určení a izolaci individuálních případů Covid-19 nesmírně úspěšná. Tento přístup zahrnoval rychlá, proaktivní opatření identifikující ty, jež byli virem zasaženi, z nichž převážná většina případů se vztahuje k cestujícím do země letecky. Agresivní opatření sociálního odstupu dále zvýšily účinnost obrany proti šíření viru, což by bylo za předpokladu konání závodu dle původního plánu téměř nemožné udržet."
"Víme, jak mnozí, zejména ti, co sem na tento podnik, jenž se stal základním kamenem mezinárodního kalendáře F1 mají v plánu přijet budpu z těchto zpráv zklamáni, ale bezpečnost musí zůstat naší nejvyšší prioritou," uvádí se závěrem ve stanovisku promotérů tamní grand prix.
Mezinárodní automobilová federace ustanovila krizovou skupinu, která se bude obden scházet, aby byla sledována situace ve světě. "FIA sestavila krizovou buňku a ta se bude scházet každé dva dny, aby posoudila poslední celosvětový vývoj," uvádí ve svém stanovisku Světová rada motorsportu (WMSC).
"FIA společně s členy klubů a promotérů nadále situaci a její důsledky bedlivě monitoruje a následuje doporučení příslušných autorit včetně vlád a Světové zdravotnické organizace. FIA bude kalendář nadcházejících závodů vyhodnocovat a podnikne jakékoli nutné kroky, jež pomohou chránit komunitu globálního motorsportu a širokou veřejnost a to včetně odkladu závodů, kde to bude zapotřebí."
Red Bull provedl zásadní změnu ve svém vedení, když se rozhodl ukončit spolupráci s Christianem Hornerem. Max Verstappen na tuto nečekanou zprávu reagoval s klidem a zaměřil se na pokračování sportovních cílů týmu.
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.