Situace okolo nového koronaviru hýbe světem Formule 1. Řada závodů je v ohrožení. Většina jezdců se však chce postavit na start.
Téma koronaviru hýbe v poslední době takřka celým světem. Výjimkou není ani Formule 1. Momentálně se má celá situace tak, že v každé zemi, která letos bude hostit Velkou cenu, už byl nahlášen minimálně jeden případ této nemoci.
K tomu si připočtěte nedobrou situaci, jež panuje v Itálii. Domovská země Ferrari je považována za epicentrum nákazy našeho kontinentu a mnohé státy kvůli tomuto faktu zakazují italským občanům vstup na svá území. Ohroženy však jsou už i jednotlivé závody. Situace se totiž mění doslova z hodiny na hodinu.
V tuto chvíli není jisté ani to, zda se odjede úvodní závod letošního šampionátu, který je již tradičně situován do australského Melbourne. Obavy jsou vysoké a nikdo nechce přílišně riskovat.
Většina jezdců nicméně chce závodit. Jedním takovým je Kimi Raikkonen. Populární Fin si hlavu z nového viru rozhodně neláme. „Myslím, že jsou věci, které prostě nelze ovlivnit. To platí také ohledně koronaviru. Jestliže máte tendenci řešit tyhle věci, tak byste raději měli zůstat doma,“ má jasno.
Velmi podobné přesvědčení zastává rovněž Daniel Ricciardo. Australan hájící barvy Renaultu doufá, že se za týden postaví na start svého domácího závodu. Zároveň si přeje, aby tak mohli učinit všichni jezdci a všechny stáje. „Nebylo by správné, pokud by tu závodili jen někteří z nás. Ještě mnohem horší by bylo, pokud by byl závod zrušen. Nicméně je nutné, abychom tu byli všichni a, nebo nikdo z nás. Tahle úroveň si to zkrátka vyžaduje,“ dodává Ricciardo.
Carlos Sainz pak hovoří o tom, že první závody se zřejmě ponesou v duchu zvýšených bezpečnostních opatření. „Doktoři nás upozorňují, abychom si často myli ruce, zejména v případě, když budeme v bezprostředním kontaktu s jinými lidmi,“ hlásí.
Celá situace se samozřejmě dále dynamicky vyvíjí, proto je možné, že k určitým změnám dojde doslova ze dne na den.
Šéf Williamsu James Vowles varuje, že tým může být v Maďarsku méně konkurenceschopný, přestože nový upgrade vozu ve Spa fungoval. Hungaroring podle něj odhalí limity vozu, který lépe sedí rychlým tratím.
Max Verstappen přiznal, že při obhajobě svých manévrů u komisařů často cituje Ayrtona Sennu. Používá jeho slavná slova: „Pokud už nezkusíš mezeru, která tam je, nejsi závodník.“
Max Verstappen potvrdil setrvání u Red Bullu i pro sezonu 2026, ačkoliv jeho budoucnost byla dlouho předmětem spekulací. Jeho rozhodnutí přichází v době příprav na novou motorovou éru Formule 1.
Red Bull nasadil Yukimu Tsunodovi novou specifikaci podlahy před kvalifikací na Grand Prix Belgie. Tento krok se vyplatil a zlepšil jeho výkon.
Lewis Hamilton přiznal, že intenzita ve Ferrari je mnohem větší, než si dokázal představit. Přechod z Mercedesu do italského týmu pro něj znamenal zásadní kulturní i pracovní změnu.
Frédéric Vasseur prodloužil smlouvu a nadále povede tým Ferrari ve Formuli 1. Tým tím vyjadřuje důvěru v jeho dosavadní práci a směr, kterým Scuderii vede.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.
Martin Brundle nastínil, co bude klíčové pro Landa Norrise, má-li v letošní sezóně porazit týmového kolegu Oscara Piastriho. Podle bývalého pilota F1 musí Norris ve zbytku šampionátu potvrdit svou zkušenost, jezdeckou vyzrálost a pravidelně přivážet silné výsledky, pokud si chce udržet pozici jedničky v týmu McLaren.