Situace okolo nového koronaviru hýbe světem Formule 1. Řada závodů je v ohrožení. Většina jezdců se však chce postavit na start.
Téma koronaviru hýbe v poslední době takřka celým světem. Výjimkou není ani Formule 1. Momentálně se má celá situace tak, že v každé zemi, která letos bude hostit Velkou cenu, už byl nahlášen minimálně jeden případ této nemoci.
K tomu si připočtěte nedobrou situaci, jež panuje v Itálii. Domovská země Ferrari je považována za epicentrum nákazy našeho kontinentu a mnohé státy kvůli tomuto faktu zakazují italským občanům vstup na svá území. Ohroženy však jsou už i jednotlivé závody. Situace se totiž mění doslova z hodiny na hodinu.
V tuto chvíli není jisté ani to, zda se odjede úvodní závod letošního šampionátu, který je již tradičně situován do australského Melbourne. Obavy jsou vysoké a nikdo nechce přílišně riskovat.
Většina jezdců nicméně chce závodit. Jedním takovým je Kimi Raikkonen. Populární Fin si hlavu z nového viru rozhodně neláme. „Myslím, že jsou věci, které prostě nelze ovlivnit. To platí také ohledně koronaviru. Jestliže máte tendenci řešit tyhle věci, tak byste raději měli zůstat doma,“ má jasno.
Velmi podobné přesvědčení zastává rovněž Daniel Ricciardo. Australan hájící barvy Renaultu doufá, že se za týden postaví na start svého domácího závodu. Zároveň si přeje, aby tak mohli učinit všichni jezdci a všechny stáje. „Nebylo by správné, pokud by tu závodili jen někteří z nás. Ještě mnohem horší by bylo, pokud by byl závod zrušen. Nicméně je nutné, abychom tu byli všichni a, nebo nikdo z nás. Tahle úroveň si to zkrátka vyžaduje,“ dodává Ricciardo.
Carlos Sainz pak hovoří o tom, že první závody se zřejmě ponesou v duchu zvýšených bezpečnostních opatření. „Doktoři nás upozorňují, abychom si často myli ruce, zejména v případě, když budeme v bezprostředním kontaktu s jinými lidmi,“ hlásí.
Celá situace se samozřejmě dále dynamicky vyvíjí, proto je možné, že k určitým změnám dojde doslova ze dne na den.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.