Situace okolo nového koronaviru hýbe světem Formule 1. Řada závodů je v ohrožení. Většina jezdců se však chce postavit na start.
Téma koronaviru hýbe v poslední době takřka celým světem. Výjimkou není ani Formule 1. Momentálně se má celá situace tak, že v každé zemi, která letos bude hostit Velkou cenu, už byl nahlášen minimálně jeden případ této nemoci.
K tomu si připočtěte nedobrou situaci, jež panuje v Itálii. Domovská země Ferrari je považována za epicentrum nákazy našeho kontinentu a mnohé státy kvůli tomuto faktu zakazují italským občanům vstup na svá území. Ohroženy však jsou už i jednotlivé závody. Situace se totiž mění doslova z hodiny na hodinu.
V tuto chvíli není jisté ani to, zda se odjede úvodní závod letošního šampionátu, který je již tradičně situován do australského Melbourne. Obavy jsou vysoké a nikdo nechce přílišně riskovat.
Většina jezdců nicméně chce závodit. Jedním takovým je Kimi Raikkonen. Populární Fin si hlavu z nového viru rozhodně neláme. „Myslím, že jsou věci, které prostě nelze ovlivnit. To platí také ohledně koronaviru. Jestliže máte tendenci řešit tyhle věci, tak byste raději měli zůstat doma,“ má jasno.
Velmi podobné přesvědčení zastává rovněž Daniel Ricciardo. Australan hájící barvy Renaultu doufá, že se za týden postaví na start svého domácího závodu. Zároveň si přeje, aby tak mohli učinit všichni jezdci a všechny stáje. „Nebylo by správné, pokud by tu závodili jen někteří z nás. Ještě mnohem horší by bylo, pokud by byl závod zrušen. Nicméně je nutné, abychom tu byli všichni a, nebo nikdo z nás. Tahle úroveň si to zkrátka vyžaduje,“ dodává Ricciardo.
Carlos Sainz pak hovoří o tom, že první závody se zřejmě ponesou v duchu zvýšených bezpečnostních opatření. „Doktoři nás upozorňují, abychom si často myli ruce, zejména v případě, když budeme v bezprostředním kontaktu s jinými lidmi,“ hlásí.
Celá situace se samozřejmě dále dynamicky vyvíjí, proto je možné, že k určitým změnám dojde doslova ze dne na den.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.