Ve Formuli 1 se letos neodjede ani jeden závod, pokud by kvůli cestovním omezením způsobeným šířením koronaviru nemohly nastoupit všechny týmy, říká šéf Formule 1 Ross Brawn.
Sezóna má začít sice již příští týden 15. března Velkou cenou Austrálie, první tři závody (po odsunutí GP Číny na neurčito) jsou však v ohrožení. FIA sleduje vývoj situace kolem šíření koronaviru a různé státy zavádějí omezení cestování - například zakazují vstup na svá území občanům Itálie, kde sídlí AlphaTauri a Ferrari.
Co by se stalo, pokud by nemohli dorazit, ale 8 ostatních týmů by bylo na místě připraveno? "Pokud by týmu bylo zabráněno vstoupit do nějaké země, pak bychom nezávodili. Nemohlo by jít o závod mistrovství světa Formule 1, protože by to bylo nefér," potvrzuje Brawn.
"Samozřejmě se tým může rozhodnout, zda na závod dorazí či nikoliv. Ale když mu v tom je zabráněno rozhodnutím dané země, pak by se těžko dalo mluvit o férové soutěži," pokračuje šéf F1.
Řešením by mohl být závod, který by se kvůli omezenému množství účastníku nezapočítával do mistrovství světa, neudílely by se v něm tedy žádné body. F1 podle Brawna tvrdě pracuje na tom, aby se úvodní velké ceny uskutečnily, nicméně připouští, že je to komplikované. Ochranná opatření zavádí také Bahrajn, kde se má jet týden po Austrálii.
"Jde o velmi vážnou situaci, nechce nic předjímat. Chceme, aby se ty závody odjely. Musíme to ale učinit zodpovědným způsobem. Minimalizujeme počet lidí v padoku, žádáme týmy o to, aby vyslaly minimum personálu, který k závodění potřebují," vysvětluje Brawn.
Odložen test Ferrari s PirelliKvůli šíření koronaviru v Itálii došlo včera k odložení testu nových Pirelli ve Fioranu, kde mělo ve čtvrtek 5. března s upraveným monopostem kroužit Ferrari.
"Kvůli omezujícím politikám společnosti Ferrari a Pirelli v důsledku celosvětového šíření koronaviru byl plánovaný mokrý test 18" pneumatik pro rok 2021 ve Fioranu 5. března odložen. Ve Fioranu bude znovu naplánován při nejbližší příležitosti," oznamuje Pirelli.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.