Současný ročník je tím posledním, kdy platí současná technická i sportovní pravidla. Od sezony 2021 se svět Formule 1 přeorientuje na zbrusu nové regule. Ty si vyžádají značné investice a mnoho času. Kdy se na tuto změnu začnou jednotlivé stáje výhradně soustředit?
Ferrari by letos chtělo konečně získat další mistrovský titul. Scuderia investovala do vývoje letošního vozu nemalé prostředky, ale zdá se, že své ovoce to nepřineslo. Alespoň zatím. Ferrari totiž v předsezónních testech na své soupeře ztrácelo. SF1000 trpí podle mnohých pozorovatelů aerodynamickými problémy, vůz má být nedotáčivý a nestabilní. Konstruktérům se sice podařilo získat více přítlaku, avšak pohonná jednotka nevypadá tak silně, jako v minulé sezoně.
To dává dohromady předpokládané manko několika desetin na kolo. Navíc před sezonou, která bude jistým předělem. Jedná se totiž o poslední ročník, kdy budou v platnosti současná technická a sportovní pravidla. Od sezony 2021 dojde k velkým změnám na sportovním a stejně tak ekonomickém poli. Tento fakt si samozřejmě vyžádá nemalé investice. Kupříkladu takový Renault se netají tím, že letošní rok defacto „odpískal“. Právě s cílem co nejlépe se připravit na klíčovou změnu regulí.
Podobnou cestu zvolí brzy také další týmy. Může mezi nimi být i Ferrari. Šéf stáje Mattia Binotto se nechal slyšet, že forma z prvních několika závodů rozhodne o tom, do jaké míry bude Maranello svůj letošní projekt dále rozvíjet. Pokud by byla ztráta rudých vozů na čelo až příliš velká, tak se Ferrari letošní sezony vzdá.
„V začátku se budeme soustředit na letošní vůz. Jde o to, abychom ho pochopili. Času je stále dostatek, nechceme dělat unáhlené závěry. Momentálně hledáme mezi projekty 2020 a 2021 kompromis. Pakliže však usoudíme, že ztráta je příliš velká, budeme se muset začít brzy soustředit výhradně na rok 2021. Stále nicméně věříme v dobrý ročník. Jsou věci, které na voze můžete zlepšit celkem rychle,“ praví Binotto.
Boss Red Bullu Christian Horner tvrdí, že rakouský tým se na revoluční změnu začne soustředit už po GP Španělska. Podle Toto Wolffa z Mercedesu je z gruntu nový vůz výzvou. Dle jeho názoru je začátek v takovém případě vždy velmi důležitý. Stačí jedna jediná chyba, a můžete rázem ztrácet půl sekundy na kolo. Wolff ovšem svému týmu před novou érou Formule 1 věří.
Toto Wolff přiznal, že druhé místo Mercedesu v Poháru konstruktérů 2025 v něm zanechalo smíšené emoce. Zatímco výsledek potvrzuje návrat mezi elitu, ambice týmu sahají výš než na druhou příčku.
Kimi Antonelli zažil v premiérové sezoně F1 výrazné výkyvy, kdy po slibném startu následovalo slabší období během evropských závodů. Mladý Ital prozradil, kdy nastal opětovný zlom ke zlepšení výkonů.
Sezóna 2026 ukončí éru monopostů s přísavným efektem, které formovaly současnou podobu Formule 1. Nová pravidla přinesou zcela novou technickou kapitolu šampionátu. Lewis Hamilton prozradil jeho vztah ke končící ground-effect éře.
Aston Martin údajně jedná s hlavním závodním inženýrem Maxe Verstappena. Tento krok naznačuje možné posílení technického týmu v Silverstone.
Max Verstappen potvrdil, že už slyšel nový motor Red Bull Powertrains-Ford v chodu. Podle něj jde o důležitý krok v přípravách na novou éru Formule 1.
George Russell se vyjádřil k tomu, koho považuje za měřítko kvality ve Formuli 1 a s kým by rád poměřil své síly. Britský jezdec Mercedesu otevřeně mluví o svých ambicích a pohledu na soutěžení na nejvyšší úrovni.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.