Současný ročník je tím posledním, kdy platí současná technická i sportovní pravidla. Od sezony 2021 se svět Formule 1 přeorientuje na zbrusu nové regule. Ty si vyžádají značné investice a mnoho času. Kdy se na tuto změnu začnou jednotlivé stáje výhradně soustředit?
Ferrari by letos chtělo konečně získat další mistrovský titul. Scuderia investovala do vývoje letošního vozu nemalé prostředky, ale zdá se, že své ovoce to nepřineslo. Alespoň zatím. Ferrari totiž v předsezónních testech na své soupeře ztrácelo. SF1000 trpí podle mnohých pozorovatelů aerodynamickými problémy, vůz má být nedotáčivý a nestabilní. Konstruktérům se sice podařilo získat více přítlaku, avšak pohonná jednotka nevypadá tak silně, jako v minulé sezoně.
To dává dohromady předpokládané manko několika desetin na kolo. Navíc před sezonou, která bude jistým předělem. Jedná se totiž o poslední ročník, kdy budou v platnosti současná technická a sportovní pravidla. Od sezony 2021 dojde k velkým změnám na sportovním a stejně tak ekonomickém poli. Tento fakt si samozřejmě vyžádá nemalé investice. Kupříkladu takový Renault se netají tím, že letošní rok defacto „odpískal“. Právě s cílem co nejlépe se připravit na klíčovou změnu regulí.
Podobnou cestu zvolí brzy také další týmy. Může mezi nimi být i Ferrari. Šéf stáje Mattia Binotto se nechal slyšet, že forma z prvních několika závodů rozhodne o tom, do jaké míry bude Maranello svůj letošní projekt dále rozvíjet. Pokud by byla ztráta rudých vozů na čelo až příliš velká, tak se Ferrari letošní sezony vzdá.
„V začátku se budeme soustředit na letošní vůz. Jde o to, abychom ho pochopili. Času je stále dostatek, nechceme dělat unáhlené závěry. Momentálně hledáme mezi projekty 2020 a 2021 kompromis. Pakliže však usoudíme, že ztráta je příliš velká, budeme se muset začít brzy soustředit výhradně na rok 2021. Stále nicméně věříme v dobrý ročník. Jsou věci, které na voze můžete zlepšit celkem rychle,“ praví Binotto.
Boss Red Bullu Christian Horner tvrdí, že rakouský tým se na revoluční změnu začne soustředit už po GP Španělska. Podle Toto Wolffa z Mercedesu je z gruntu nový vůz výzvou. Dle jeho názoru je začátek v takovém případě vždy velmi důležitý. Stačí jedna jediná chyba, a můžete rázem ztrácet půl sekundy na kolo. Wolff ovšem svému týmu před novou érou Formule 1 věří.
Velká cena Austrálie 2025 v předpovědi déšť, což by mohlo výrazně ovlivnit začátek sezóny Formule 1. Po víkendových suchých podmínkách mohou mít jezdci jako Lewis Hamilton a Max Verstappen z náhlé změny počasí výhodu, kterou by mohli využít ve svůj prospěch.
Williams ukázal svou sílu... Albon a Sainz zazářili v kvalifikaci a potvrdili, že tým vsadil na správnou jezdeckou dvojici.
McLaren ovládl úvodní kvalifikaci sezóny 2025, když Lando Norris získal pole position těsně před svým týmovým kolegou Oscarem Piastrim. Britský jezdec zajel čas 1'15"096 a v dramatickém finále porazil domácího favorita o pouhých 84 tisícin sekundy.
Júki Cunoda si po skvělém kvalifikačním výkonu našel chvíli, aby poděkoval muži, který mu pomohl k jednomu z nejlepších výsledků v kariéře – Landu Norrisovi, jenž si zajistil pole position.
Lewis Hamilton zatím nejel s Ferrari na mokré trati, což by mu v případě deště mohlo zkomplikovat závod v Austrálii. Sedminásobný šampion se bude muset rychle adaptovat a najít správné nastavení pro náročné podmínky.
Lando Norris získal pole position na Velkou cenu Austrálie 2025, přičemž Oscar Piastri skončil těsně druhý a Max Verstappen obsadil třetí místo. Všichni tři jezdci se připravují na nevyzpytatelný závod, který bude ovlivněn možným deštěm a novými výzvami.
Úvodní kvalifikace sezóny 2025 v Albert Parku skončila neúspěchem pro nováčky Kimiho Antonelliho a Liama Lawsona, kteří vypadli už v první části. V závěru kvalifikace si pole position zajistil Lando Norris, který porazil týmového kolegu Oscara Piastriho o 0,084 sekundy, přičemž Max Verstappen dokončil kvalifikaci na třetím místě.
Lewis Hamilton se připravuje na svůj premiérový závod za Ferrari během Velké ceny Austrálie, kde se chystá ukázat, že jeho přechod k italské stáji přinese výrazný pokrok v jeho kariéře, po náročném roce 2024 s Mercedesem.
Oscar Piastri před domácím publikem zazářil a ovládl dramatický třetí trénink v Melbourne, kde se první tři jezdci vměstnali do rozdílu pouhých osm setin sekundy.
Red Bull plánuje požádat Mezinárodní automobilovou federaci (FIA) o výjimku, která by umožnila jednomu z jejich jezdců, jenž ještě nedosáhl věku 18 let, získat superlicenci a účastnit se závodů Formule 1.
Lewis Hamilton po druhém tréninku na Velké ceně Austrálie překvapil fanoušky, když prozradil svou předpověď ohledně pole position.
Generální ředitel F1 Stefano Domenicali zamíří po úvodní Velké ceně Austrálie do Thajska, aby jednal s organizátory, kteří doufají, že se jim podaří uspořádat závod v ulicích hlavního města Bangkoku.