Současný ročník je tím posledním, kdy platí současná technická i sportovní pravidla. Od sezony 2021 se svět Formule 1 přeorientuje na zbrusu nové regule. Ty si vyžádají značné investice a mnoho času. Kdy se na tuto změnu začnou jednotlivé stáje výhradně soustředit?
Ferrari by letos chtělo konečně získat další mistrovský titul. Scuderia investovala do vývoje letošního vozu nemalé prostředky, ale zdá se, že své ovoce to nepřineslo. Alespoň zatím. Ferrari totiž v předsezónních testech na své soupeře ztrácelo. SF1000 trpí podle mnohých pozorovatelů aerodynamickými problémy, vůz má být nedotáčivý a nestabilní. Konstruktérům se sice podařilo získat více přítlaku, avšak pohonná jednotka nevypadá tak silně, jako v minulé sezoně.
To dává dohromady předpokládané manko několika desetin na kolo. Navíc před sezonou, která bude jistým předělem. Jedná se totiž o poslední ročník, kdy budou v platnosti současná technická a sportovní pravidla. Od sezony 2021 dojde k velkým změnám na sportovním a stejně tak ekonomickém poli. Tento fakt si samozřejmě vyžádá nemalé investice. Kupříkladu takový Renault se netají tím, že letošní rok defacto „odpískal“. Právě s cílem co nejlépe se připravit na klíčovou změnu regulí.
Podobnou cestu zvolí brzy také další týmy. Může mezi nimi být i Ferrari. Šéf stáje Mattia Binotto se nechal slyšet, že forma z prvních několika závodů rozhodne o tom, do jaké míry bude Maranello svůj letošní projekt dále rozvíjet. Pokud by byla ztráta rudých vozů na čelo až příliš velká, tak se Ferrari letošní sezony vzdá.
„V začátku se budeme soustředit na letošní vůz. Jde o to, abychom ho pochopili. Času je stále dostatek, nechceme dělat unáhlené závěry. Momentálně hledáme mezi projekty 2020 a 2021 kompromis. Pakliže však usoudíme, že ztráta je příliš velká, budeme se muset začít brzy soustředit výhradně na rok 2021. Stále nicméně věříme v dobrý ročník. Jsou věci, které na voze můžete zlepšit celkem rychle,“ praví Binotto.
Boss Red Bullu Christian Horner tvrdí, že rakouský tým se na revoluční změnu začne soustředit už po GP Španělska. Podle Toto Wolffa z Mercedesu je z gruntu nový vůz výzvou. Dle jeho názoru je začátek v takovém případě vždy velmi důležitý. Stačí jedna jediná chyba, a můžete rázem ztrácet půl sekundy na kolo. Wolff ovšem svému týmu před novou érou Formule 1 věří.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.