Současný ročník je tím posledním, kdy platí současná technická i sportovní pravidla. Od sezony 2021 se svět Formule 1 přeorientuje na zbrusu nové regule. Ty si vyžádají značné investice a mnoho času. Kdy se na tuto změnu začnou jednotlivé stáje výhradně soustředit?
Ferrari by letos chtělo konečně získat další mistrovský titul. Scuderia investovala do vývoje letošního vozu nemalé prostředky, ale zdá se, že své ovoce to nepřineslo. Alespoň zatím. Ferrari totiž v předsezónních testech na své soupeře ztrácelo. SF1000 trpí podle mnohých pozorovatelů aerodynamickými problémy, vůz má být nedotáčivý a nestabilní. Konstruktérům se sice podařilo získat více přítlaku, avšak pohonná jednotka nevypadá tak silně, jako v minulé sezoně.
To dává dohromady předpokládané manko několika desetin na kolo. Navíc před sezonou, která bude jistým předělem. Jedná se totiž o poslední ročník, kdy budou v platnosti současná technická a sportovní pravidla. Od sezony 2021 dojde k velkým změnám na sportovním a stejně tak ekonomickém poli. Tento fakt si samozřejmě vyžádá nemalé investice. Kupříkladu takový Renault se netají tím, že letošní rok defacto „odpískal“. Právě s cílem co nejlépe se připravit na klíčovou změnu regulí.
Podobnou cestu zvolí brzy také další týmy. Může mezi nimi být i Ferrari. Šéf stáje Mattia Binotto se nechal slyšet, že forma z prvních několika závodů rozhodne o tom, do jaké míry bude Maranello svůj letošní projekt dále rozvíjet. Pokud by byla ztráta rudých vozů na čelo až příliš velká, tak se Ferrari letošní sezony vzdá.
„V začátku se budeme soustředit na letošní vůz. Jde o to, abychom ho pochopili. Času je stále dostatek, nechceme dělat unáhlené závěry. Momentálně hledáme mezi projekty 2020 a 2021 kompromis. Pakliže však usoudíme, že ztráta je příliš velká, budeme se muset začít brzy soustředit výhradně na rok 2021. Stále nicméně věříme v dobrý ročník. Jsou věci, které na voze můžete zlepšit celkem rychle,“ praví Binotto.
Boss Red Bullu Christian Horner tvrdí, že rakouský tým se na revoluční změnu začne soustředit už po GP Španělska. Podle Toto Wolffa z Mercedesu je z gruntu nový vůz výzvou. Dle jeho názoru je začátek v takovém případě vždy velmi důležitý. Stačí jedna jediná chyba, a můžete rázem ztrácet půl sekundy na kolo. Wolff ovšem svému týmu před novou érou Formule 1 věří.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.