Williams v předsezónních testech musel po problémech přejít už na třetí pohonnou jednotku Mercedesu a na střed pole stále ztrácí.
Rok po katastrofálním začátku testů po zpoždění se stavbou vozu nezačal minulý týden Williams špatně, když od počátku kroužil a nové auto nemělo žádné významnější potíže. V patek před obědem ale Nicholas Latifi náhle zastavil na dráze, včera se situace opakovala.
"Měli jsme nějaké problémy s motory, což je trochu frustrující. Máme už třetí problém s motorem, což nás samozřejmě stojí nějaký čas na dráze. Je to smůla," kroutí hlavou šéfka stáje Claire Williamsová.
"Předpokládám, že to se v testech může přihodit, alespoň nejde o náš problém, pokud jde o to, co se ve voze pokazilo. Jinak vše probíhá dobře. Zvládáme náš jízdní program, jak to jen s omezeným počtem kilometrů jde. Byla bych nicméně radši, kdybychom jich ujeli více," pokračuje.
Zatímco Ferrari se včera vrátilo k agregátu z minulého týdne, Williams musel motor Mercedesu během 4 dnů už dvakrát vyměnit, menší vzdálenost ujel už jen Haas. "Minulý týden jsme měli i další potíže. Ten z pátku Mercedes stále prošetřuje, měli byste tedy hovořit spíše s nimi. Nemyslím si, že by odhalili příčinu," říká Williamsová.
"Myslím, že ve čtvrtek večer tam byl problém s MGU-H. Problém s čidlem v pátek dopoledne byl očividně naším problémem. To nás zdrželo zhruba na hodinu a půl. Šlo o jediný problém, který jsme měli," přibližuje dcera zakladatele týmu Franka Williamse.
#GR63 in the car after that engine change 🔁Pushing hard to get it in as many laps as possible before 6pm ⏳#F1Testing #WeAreWilliams pic.twitter.com/BX7RHjItZy
— ROKiT WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) February 26, 2020Mercedes na dotaz k jejich potížím ve středu uvedl: "U Williamsu dnes šlo o odlišný problém, než jsme zažili minulý týden. První vyhodnocení směřuje problému s tlakem oleje. Pohonná jednotka je teď na cestě zpět do Brixworthu, kde se na ni budeme moci podrobněji podívat."
Williams se včera po výměně motoru stihl dostat ještě odpoledne na trať, George Russell s vozem dokázal ujet 59 kol, což se blíží vzdálenosti Velké ceny Španělska vypisované na 66 okruhů, přitom o 0,235 sekundy zaostal za dopoledním časem Latifiho. I přes pokrok, který stáj z Grove učinila, se i letos zatím jeví jako nejpomalejší účastník šampionátu F1.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.
Christian Horner nebude na startovním roštu v Belgii poprvé po téměř 21 letech. Po náhlém odvolání z čela Red Bullu zůstává mimo dění Formule 1 a sezona 2025 pro něj předčasně skončila.
Nelson Piquet Jr., švagr Maxe Verstappena, prozradil, že úřadující mistr světa se rozhodne o své budoucnosti už v srpnu. Jeho slova tak přilila olej do ohně spekulací o možném odchodu z Red Bullu.
Liam Lawson na Silverstonu závod nedokončil, když se stal obětí incidentu, který nemohl ovlivnit. Mladý Novozélanďan ale zůstává realistou a ví, že podobné situace k Formuli 1 patří, a v jeho současné pozici nováčka půjde často spíše o přežití než o boj o body.
Jeden z nejvýraznějších a nejdiskutovanějších aktérů historie Formule 1 se ozval ve chvíli, kdy Red Bull čelí otřesům po nečekaném odvolání Christiana Hornera. Bývalý vlastník šampionátu se rozhodl veřejně reagovat na události, které zasáhly nejen jeho dlouholetého přítele, ale i celý paddock – a naznačil, zda podle něj bylo možné Hornerův pád odvrátit.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.