Williams v předsezónních testech musel po problémech přejít už na třetí pohonnou jednotku Mercedesu a na střed pole stále ztrácí.
Rok po katastrofálním začátku testů po zpoždění se stavbou vozu nezačal minulý týden Williams špatně, když od počátku kroužil a nové auto nemělo žádné významnější potíže. V patek před obědem ale Nicholas Latifi náhle zastavil na dráze, včera se situace opakovala.
"Měli jsme nějaké problémy s motory, což je trochu frustrující. Máme už třetí problém s motorem, což nás samozřejmě stojí nějaký čas na dráze. Je to smůla," kroutí hlavou šéfka stáje Claire Williamsová.
"Předpokládám, že to se v testech může přihodit, alespoň nejde o náš problém, pokud jde o to, co se ve voze pokazilo. Jinak vše probíhá dobře. Zvládáme náš jízdní program, jak to jen s omezeným počtem kilometrů jde. Byla bych nicméně radši, kdybychom jich ujeli více," pokračuje.
Zatímco Ferrari se včera vrátilo k agregátu z minulého týdne, Williams musel motor Mercedesu během 4 dnů už dvakrát vyměnit, menší vzdálenost ujel už jen Haas. "Minulý týden jsme měli i další potíže. Ten z pátku Mercedes stále prošetřuje, měli byste tedy hovořit spíše s nimi. Nemyslím si, že by odhalili příčinu," říká Williamsová.
"Myslím, že ve čtvrtek večer tam byl problém s MGU-H. Problém s čidlem v pátek dopoledne byl očividně naším problémem. To nás zdrželo zhruba na hodinu a půl. Šlo o jediný problém, který jsme měli," přibližuje dcera zakladatele týmu Franka Williamse.
#GR63 in the car after that engine change 🔁Pushing hard to get it in as many laps as possible before 6pm ⏳#F1Testing #WeAreWilliams pic.twitter.com/BX7RHjItZy
— ROKiT WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) February 26, 2020Mercedes na dotaz k jejich potížím ve středu uvedl: "U Williamsu dnes šlo o odlišný problém, než jsme zažili minulý týden. První vyhodnocení směřuje problému s tlakem oleje. Pohonná jednotka je teď na cestě zpět do Brixworthu, kde se na ni budeme moci podrobněji podívat."
Williams se včera po výměně motoru stihl dostat ještě odpoledne na trať, George Russell s vozem dokázal ujet 59 kol, což se blíží vzdálenosti Velké ceny Španělska vypisované na 66 okruhů, přitom o 0,235 sekundy zaostal za dopoledním časem Latifiho. I přes pokrok, který stáj z Grove učinila, se i letos zatím jeví jako nejpomalejší účastník šampionátu F1.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.