Williams v předsezónních testech musel po problémech přejít už na třetí pohonnou jednotku Mercedesu a na střed pole stále ztrácí.
Rok po katastrofálním začátku testů po zpoždění se stavbou vozu nezačal minulý týden Williams špatně, když od počátku kroužil a nové auto nemělo žádné významnější potíže. V patek před obědem ale Nicholas Latifi náhle zastavil na dráze, včera se situace opakovala.
"Měli jsme nějaké problémy s motory, což je trochu frustrující. Máme už třetí problém s motorem, což nás samozřejmě stojí nějaký čas na dráze. Je to smůla," kroutí hlavou šéfka stáje Claire Williamsová.
"Předpokládám, že to se v testech může přihodit, alespoň nejde o náš problém, pokud jde o to, co se ve voze pokazilo. Jinak vše probíhá dobře. Zvládáme náš jízdní program, jak to jen s omezeným počtem kilometrů jde. Byla bych nicméně radši, kdybychom jich ujeli více," pokračuje.
Zatímco Ferrari se včera vrátilo k agregátu z minulého týdne, Williams musel motor Mercedesu během 4 dnů už dvakrát vyměnit, menší vzdálenost ujel už jen Haas. "Minulý týden jsme měli i další potíže. Ten z pátku Mercedes stále prošetřuje, měli byste tedy hovořit spíše s nimi. Nemyslím si, že by odhalili příčinu," říká Williamsová.
"Myslím, že ve čtvrtek večer tam byl problém s MGU-H. Problém s čidlem v pátek dopoledne byl očividně naším problémem. To nás zdrželo zhruba na hodinu a půl. Šlo o jediný problém, který jsme měli," přibližuje dcera zakladatele týmu Franka Williamse.
#GR63 in the car after that engine change 🔁Pushing hard to get it in as many laps as possible before 6pm ⏳#F1Testing #WeAreWilliams pic.twitter.com/BX7RHjItZy
— ROKiT WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) February 26, 2020Mercedes na dotaz k jejich potížím ve středu uvedl: "U Williamsu dnes šlo o odlišný problém, než jsme zažili minulý týden. První vyhodnocení směřuje problému s tlakem oleje. Pohonná jednotka je teď na cestě zpět do Brixworthu, kde se na ni budeme moci podrobněji podívat."
Williams se včera po výměně motoru stihl dostat ještě odpoledne na trať, George Russell s vozem dokázal ujet 59 kol, což se blíží vzdálenosti Velké ceny Španělska vypisované na 66 okruhů, přitom o 0,235 sekundy zaostal za dopoledním časem Latifiho. I přes pokrok, který stáj z Grove učinila, se i letos zatím jeví jako nejpomalejší účastník šampionátu F1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.