Williams v předsezónních testech musel po problémech přejít už na třetí pohonnou jednotku Mercedesu a na střed pole stále ztrácí.
Rok po katastrofálním začátku testů po zpoždění se stavbou vozu nezačal minulý týden Williams špatně, když od počátku kroužil a nové auto nemělo žádné významnější potíže. V patek před obědem ale Nicholas Latifi náhle zastavil na dráze, včera se situace opakovala.
"Měli jsme nějaké problémy s motory, což je trochu frustrující. Máme už třetí problém s motorem, což nás samozřejmě stojí nějaký čas na dráze. Je to smůla," kroutí hlavou šéfka stáje Claire Williamsová.
"Předpokládám, že to se v testech může přihodit, alespoň nejde o náš problém, pokud jde o to, co se ve voze pokazilo. Jinak vše probíhá dobře. Zvládáme náš jízdní program, jak to jen s omezeným počtem kilometrů jde. Byla bych nicméně radši, kdybychom jich ujeli více," pokračuje.
Zatímco Ferrari se včera vrátilo k agregátu z minulého týdne, Williams musel motor Mercedesu během 4 dnů už dvakrát vyměnit, menší vzdálenost ujel už jen Haas. "Minulý týden jsme měli i další potíže. Ten z pátku Mercedes stále prošetřuje, měli byste tedy hovořit spíše s nimi. Nemyslím si, že by odhalili příčinu," říká Williamsová.
"Myslím, že ve čtvrtek večer tam byl problém s MGU-H. Problém s čidlem v pátek dopoledne byl očividně naším problémem. To nás zdrželo zhruba na hodinu a půl. Šlo o jediný problém, který jsme měli," přibližuje dcera zakladatele týmu Franka Williamse.
#GR63 in the car after that engine change 🔁Pushing hard to get it in as many laps as possible before 6pm ⏳#F1Testing #WeAreWilliams pic.twitter.com/BX7RHjItZy
— ROKiT WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) February 26, 2020Mercedes na dotaz k jejich potížím ve středu uvedl: "U Williamsu dnes šlo o odlišný problém, než jsme zažili minulý týden. První vyhodnocení směřuje problému s tlakem oleje. Pohonná jednotka je teď na cestě zpět do Brixworthu, kde se na ni budeme moci podrobněji podívat."
Williams se včera po výměně motoru stihl dostat ještě odpoledne na trať, George Russell s vozem dokázal ujet 59 kol, což se blíží vzdálenosti Velké ceny Španělska vypisované na 66 okruhů, přitom o 0,235 sekundy zaostal za dopoledním časem Latifiho. I přes pokrok, který stáj z Grove učinila, se i letos zatím jeví jako nejpomalejší účastník šampionátu F1.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.
Jezdec IndyCar z týmu Andretti se stane testovacím pilotem Cadillacu ve Formuli 1. Pomůže Valtterimu Bottasovi a Sergiu Pérezovi s přípravami na vstup stáje do šampionátu v roce 2026.
Lando Norris přiznal, že jeho osobnost a přístup k závodění se liší od špičkových jezdců F1, Maxe Verstappena a Oscara Piastriho. Podle něj to ovlivňuje nejen jeho výkon, ale i způsob, jakým zvládá tlak na trati.
Max Verstappen po Zandvoortu otevřeně kritizoval Red Bull a přiznal, že souboj se sesterským týmem Racing Bulls by se vůbec neměl odehrávat.
Šéf Mercedesu Toto Wolff připustil, že Hamiltonův odchod do Ferrari mu ulehčil situaci, protože se tak vyhnul těžkému rozhodnutí o Britově budoucnosti u stříbrných šípů.
Půl století uplynulo od chvíle, kdy Niki Lauda poprvé korunoval svou kariéru mistrovským titulem. Ve službách Ferrari tehdy začal psát příběh, který z něj učinil jednu z největších ikon F1.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce