Ve středu byl v Barceloně nejrychlejší Robert Kubica s Alfou Romeo. V dobrém světle se opět ukázal Racing Point, solidní čas rovněž zajel Kvjat. Elitní stáje se soustředily zejména na delší jízdy a práci s pneumatikami. Viděli jsme celou řadu hodin a výletů mimo trať. Těch se dopustili kupříkladu Vettel nebo Verstappen, který se roztočil několikrát.
- Dopoledne byl nejrychlejší Kubica na nejměkčích pneumatikách před Gaslym, odpoledne jeho čas už nikdo nepřekonal.- Týmy testovaly speciální pneumatiky pro Zandvoort (bez označení).- Jízdy byly dvakrát přerušeny - postarali se o to Vettel a Latifi.- Odpoledne všechny týmy kromě Haasu vystřídaly své jezdce.
Konečné pořadí:
Průběh dne:
18:01 Dnešní testy končí. Nejrychlejší čas si připsal Robert Kubica
17:59 Verstappen se zřejmě ocitl v hodinách.
17:57 Běží poslední tři minuty dnešních testů.
17:50 Verstappen se dostal na druhé místo. Zrychlil také Kvjat, který je aktuálně čtvrtý.
17:27 Norris měl menší krizový okamžik ve druhé zatáčce. Musel proto využít únikovou zónu. Nic z voz si však nepoškodil, byť na konci kola zamířil do boxů.
Verstappen goes for a quick spin in sector three 🔃He's back up to speed, and currently sixth-fastest#F1 #F1Testing pic.twitter.com/55evyOIOCb
— Formula 1 (@F1) February 26, 202017:13 Marcin Budkowski z Renaultu připustil, že cesta, kterou se při návrhu svého vozu vydal Racing Point může být budoucí cestou pro celou F1. Hovoříme i spolupráci mezi týmy.
17:00 Podle pozorovatelů na okruhu vypadá Toro Rosso dobře vyvážené. Alfa Romeo by zase měla disponovat solidním přítlakem. Williams se zdá být opět nejpomalejší ze všech, a to s odstupem.
16:43 Ferrari a Mercedes už odjezdili hodně přes 100 kol.
16:29 Grosjean a Russell vyráží na trať.
16:13 Šéf Ferrari Mattia Binotto prozradil na odpolední tiskové konferenci několik zajímavých informací: "Dnes jezdíme s motorem, který jsme používali minulý týden. Problém s mazáním byla drobnost. Už se jednou na testovací stolici objevil. Přijali jsme opatření, aby se už neopakoval." Podle něj pracují na vylepšení svého balíku a svou rychlost více odhalí na konci týdne, v Austrálii ale "budeme pozadu." Ferrari v minulosti uvažovalo o systému řízení DAS, kvůli pochybám o dopadu na výkonnost a jeho legálnost se mu však nevěnovali. Vettel si pochvaloval, že je nové auto rychlejší v zatáčkách, nicméně ztrácí na rovinkách.
16:03 Renault konečně na trati. Ocon si dopřává první odpolední výjezd.
15:52 Fernando Alonso si nemyslí, že revoluční systém DAS poskytne Mercedesu klíčovou výhodu. Jedním dechem však dodává, že na zisk mistrovských titulů favorizuje Stříbrné šípy a Lewise Hamiltona.
15:45 Leclerc s C3. Vypadá to, že má hodně paliva. Jeho kolo je o dvě sekundy pomalejší.
15:36 Pérez jede stint na pneumatikách C2. Racing Point zatím vypadá velmi dobře. Mnozí ho označují za černého koně letošního šampionátu.
15:30 Russell s Leclercem testují speciální pneumatiky pro Zandvoort.
15:23 Krouží také Russell s Leclercem.
15:17 Po tratí krouží Grosjean s Haasem. Nazuty má žluté pneumatiky.
15:04 Red Bull dopoledne stál kvůli problémům se zavěšením, Verstappen teď dohání zmeškaný čas - 1:18,054 min na C2 pneumatikách, předčí Bottase.
15:00 Šéf Mercedesu Toto Wolff říká, že nový vůz W11 stále poznávají a že nic neberou jako zaručené: "Auto se zdá být stabilní a chová se dobře i ve větrných podmínkách. Vypadá to, že máme solidní základ pro začátek sezóny. Možná není nejrychlejší, máme však základ, který můžeme dále vyvíjet a dále navyšovat naši výkonnost. V mysli máme to, že nejsme dostatečně dobří. A tak to má být."
Od Ferrari toho očekává mnohem více: "Vidíte, co dokáže pohonná jednotka Ferrari za zády Alfy nebo Haasu. A v maximálních rychlostech se Ferrari drží hodně zpátky. Díky motoru můžou získat možná sekundu. A to nevíte, jak jsou na tom s množstvím paliva. Opravdu jen hádáte, jak na tom všichni jsou. Nemyslím si, že byste toho z časů mohli moc vyčíst," dodává Wolff.
14:58 Räikkönen zvládl kolo na středně-tvrdé směsi za 1:23,172, míří do boxů.
14:55 Odpoledne poprvé vyjíždí zatím nejrychlejší Alfa Romeo, tentokrát je za volantem Kimi.
14:47 Mexičan s Racing Pointem jde na 8. místo (1:18,213), zatímco Bottas v boxové uličce cvičí starty.
14:42 Fin se na středně-tvrdých pneumatikách posouvá na 6. příčku i před Vettela - 1:18,100 min.
14:40 Bottas se tlačí na 10. místo před Leclerca - 1:18,448 min.
14:34 Leclerc je v první desítce: 1:18,508 min.
14:30 Na C2 pneumatikách se přidává Leclerc, jenž vystřídal Vettela.
14:28 Pérez 1:19,585, Verstappen 1:19,344 min.
And awayyy..... goes @SChecoPerez! 👉The afternoon session is in full swing! Let’s collect that data! #F1Testing #F1 pic.twitter.com/ydf6q1TGV2
— BWT Racing Point F1 Team (@RacingPointF1) February 26, 202014:20 Pérezovo první kolo - 1:19,953 min na středně-tvrdých gumách.
14:13 McLaren opět první na dráze. MCL má zajímavě umístěné potrubí z obtokového ventilu - z vnější strany pilířů zadního křídla. Renault využívající stejný motor je vede vnitřkem.
14:10 Stále se nic neděje. Williams během pauzy potvrdil, že Latifiho dopoledne zradil motor.
14:03 Na okruh se ale zatím nikdo nehrne. U všech stájí s výjimkou Haasu došlo během přestávky k výměně sedaček a k prostřídání pilotů.
14:00 Zelená svítí, týmy mohou opět na trať.
13:45 Dopolední snímky z Barcelony najdete ve fotogalerii zde.
13:00 Končí dopolední část, nyní je na řadě hodinová přestávka na oběd.
12:59 Gasly vystřihl kolo za 1:17,540 min.
12:54 Hamilton dělá drobné chyby, teď mu ustřelila záď v pomalé technické pasáži v závěru okruhu, v zatáčce č. 13.
12:48 AlphaTauri se posouvá před Racing Point - 1:17,773 na C4 pneumatikách.
12:42 Albon vyskakuje na druhé místo před Hamiltona na C2 pneumatikách - 1:17,550 min.
12:35 Hamilton, Sainz, Stroll a Vettel krouží s větším množstvím paliva. McLaren je teď až o 5 sekund pomalejší.
12:20 Kubica sesazuje Hamiltona z trůnu: 1:16,942 na nejměkčí směsi. Jde o třetí nejrychlejší čas letošních testů, jeho Alfa Romeo C39 je vybavena novým předním křídlem.
Kubica on top! 🔥He clocks a 1:16.942 to head to the top of the times#F1 #F1Testing pic.twitter.com/73S1JwU2mY
— Formula 1 (@F1) February 26, 202012:18 Kolem garáže Williamsu se objevují zástěny. Ty jsou letos zakázány, aby diváci mohli sledovat mechaniky a monoposty. Výjimkou jsou pouze případy, kdy je třeba rozebrat vůz - což nastalo právě nyní po předchozím technickém problému.
12:10 Russell o DAS systému Mercedesu tvrdí, že jde "jen o špičku ledovce. Byl jsem dlouho součástí jejich týmu a před příchodem k Williamsu jsem viděl, na čem pracují. Ty věci, které dělají, jsou neuvěřitelné - a mají jich na voze spoustu - jen je pouhým okem nevidíte. Když jsem poprvé uviděl DAS, tak jsem si jen pomyslel: 'Wau, teď z nás všech udělali tak trochu hlupáky. Myslím, že letos budou na špici.'"
12:07 Sainz střídá Kubicu na pátém místě: 1:18,221 na C3 pneumatikách.
12:02 Ricciardo posouvá Renault na 4. příčku - 1:18,214 na středně-tvrdé směsi.
12:00 McLaren chrlí novinky ve velkém tempu, dnes jezdí s novým difuzorem. V rychlém vývoji chce pokračovat, bude to stačit na udržení 4. místa mezi konstruktéry? Konkurence bude letos tvrdá.
Getting those learnings in. 📊🧠#F1Testing pic.twitter.com/O0FrOfu0KU
— McLaren (@McLarenF1) February 26, 202011:57 Albon se dostává na 7. příčku časem 1:18,822 na C2 směsi.
Pre-season testing resumed!👌 We’re back on track after an issue with a loose pipe cost us time this morning.#AlphaTauri #F1 pic.twitter.com/biitPkwsFP
— Scuderia AlphaTauri (@AlphaTauriF1) February 26, 202011:53 Opět se rozsvěcuje zelená, garáže opouštějí Vettel a konečně také oba týmy Hondy: AlphaTauri i Red Bull, které toho zatím dnes moc nezvládly.
11:45 U Williamsu to vypadá na další problém s motorem Mercedes.
11:40 Další přerušení, stojí Latifi.
🚩 Red flag is out again! 🚩It's Williams new blood Nicholas Latifi this time, as his FW43 conks out going up the hill to Turn 9#F1 #F1Testing pic.twitter.com/oJRtxuPBt3
— Formula 1 (@F1) February 26, 202011:32 Po trati krouží McLaren.
11:24 Hamilton jde opět na první místo - 1:17,753 na C2 pneumatikách. Red Bull má údajně technické problémy.
11:05 Vettel v hodinách. Do boxů dojel, ale na čtvrt hodiny musely být vyvěšeny červené vlajky kvůli úpravě trati.
🚩 RED FLAG 🚩Seb slides through the gravel at Turn 8 😨He returns to the pits, but there's gravel to be cleared#F1 #F1Testing pic.twitter.com/RmIeDZ47Wp
— Formula 1 (@F1) February 26, 202011:01 Na trati se objevují už i Gasly s Albonem.
10:44 Racing Point na první pozici - na středně-tvrdé C3 směsi 1:17,787 min.
10:35 Latifi je třetí. Williams jezdí s C4.
10:27 Hamilton v čele: 1:18.044 min.
10:15 Na třetí místo se posouvá Stroll s Racing Pointem.
10.03 Vettel je opět nejrychlejší. 1:18,283 min.
09:55 Latifi krouží na pneumatice C5. Williams po pár kolech zajíždí do boxů, načež mu mechanici mění přední křídlo.
9:50: Hamilton je v čele. 1:18.292.
¡Hola there Champ! 👋 @LewisHamilton and the W11 turning heads at the @Circuitcat_eng! 🤩 #F1Testing pic.twitter.com/PEtgSkC50G
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) February 26, 20209:47 Grosjean zajíždí po stintu trvajícím pár kol do boxů.
9:40 Vettel 1:18 775 min.
9:25 Týmy v následujících dnech budou častěji využívat nejměkčí C5 sadu pneumatik.
9:23 Williams nasazuje upravený nos, bude se snažit poznat, jak moc se přiblížil středu pole.
9:20 Na trati se zatím ukázalo 8 vozů, schází nám Racing Point a Haas, který musel minulý týden skončit předčasně po havárii Magnussena. Tu způsobil prasklý ráfek a následný defekt pneumatiky.
9:13 Na Ferrari se moc velkých novinek tento týden neobjeví. Jeho šéf Mattia Binotto řekl, že auto, s kterým začali testy minulý týden je v podstatě takové, s nímž začnou závodit v Melbourne. Určitě ale něco pro zrychlení přidají - a hlavně zvednou výkon motoru.
9:08 Mercedes na C4 pneumatikách 1:20,572, Vettel 1:21,859 min.
9:04 Hamilton do toho vlétl - 1:22,764 min.
9:02 Na dráze už je i Haas, první den opět pilotovaný rezervním jezdcem Kubicou:
Second round of #F1Testing is ON. 🔥👀 pic.twitter.com/dsbF7qeNGR
— Alfa Romeo Racing ORLEN (@alfaromeoracing) February 26, 20209:00 Zelená svítí, Sainz jako první míří na trať. Za ním Gasly s Hamiltonem, Vettelem a Latifim.
Bang on 09:00 and @PierreGASLY kicks off the second week of pre-season testing 💪 #AlphaTauri #F1 pic.twitter.com/ipsN7WvZMk
— Scuderia AlphaTauri (@AlphaTauriF1) February 26, 20208:58 Racing Point minulý týden zaujal svými časy, zřejmě se mu ještě podařilo vylepšit kopii Mercedesu. Od příštího roku podle Otmara Szafnauera plánuje "skutečnou integraci" s Aston Martinem, ta má být "užitečná pro obě strany."
8:53 Fernando Alonso letos pojede Indy 500 s McLarenem, podle ředitele týmu Zaka Brawna nejde o dohodu na poslední chvíli, podle něj o této možnosti dlouho jednali.
8:50 V padoku se hodně diskutuje o koronaviru, který řádí nedaleko továrny Ferrari v Maranellu. Italská stáj proto přijímá opatření proti nákaze, zatím zavřelo svá muzea, omezila cesty svých zaměstnanců a bedlivě monitoruje situaci. Hovoří se o případném zrušení GP Bahrajnu a Vietnamu, do něhož už zakázali vstup občanům Itálie.
8:45 V Barceloně je po ránu chladno, ale slunečno - počasí dnes bude týmům opět přát.
Those Barcelona mornings... 😊Feels good to be back! #F1Testing pic.twitter.com/SQIyVMDf0B
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) February 26, 2020James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.