Ve středu byl v Barceloně nejrychlejší Robert Kubica s Alfou Romeo. V dobrém světle se opět ukázal Racing Point, solidní čas rovněž zajel Kvjat. Elitní stáje se soustředily zejména na delší jízdy a práci s pneumatikami. Viděli jsme celou řadu hodin a výletů mimo trať. Těch se dopustili kupříkladu Vettel nebo Verstappen, který se roztočil několikrát.
- Dopoledne byl nejrychlejší Kubica na nejměkčích pneumatikách před Gaslym, odpoledne jeho čas už nikdo nepřekonal.- Týmy testovaly speciální pneumatiky pro Zandvoort (bez označení).- Jízdy byly dvakrát přerušeny - postarali se o to Vettel a Latifi.- Odpoledne všechny týmy kromě Haasu vystřídaly své jezdce.
Konečné pořadí:
Průběh dne:
18:01 Dnešní testy končí. Nejrychlejší čas si připsal Robert Kubica
17:59 Verstappen se zřejmě ocitl v hodinách.
17:57 Běží poslední tři minuty dnešních testů.
17:50 Verstappen se dostal na druhé místo. Zrychlil také Kvjat, který je aktuálně čtvrtý.
17:27 Norris měl menší krizový okamžik ve druhé zatáčce. Musel proto využít únikovou zónu. Nic z voz si však nepoškodil, byť na konci kola zamířil do boxů.
Verstappen goes for a quick spin in sector three 🔃He's back up to speed, and currently sixth-fastest#F1 #F1Testing pic.twitter.com/55evyOIOCb
— Formula 1 (@F1) February 26, 202017:13 Marcin Budkowski z Renaultu připustil, že cesta, kterou se při návrhu svého vozu vydal Racing Point může být budoucí cestou pro celou F1. Hovoříme i spolupráci mezi týmy.
17:00 Podle pozorovatelů na okruhu vypadá Toro Rosso dobře vyvážené. Alfa Romeo by zase měla disponovat solidním přítlakem. Williams se zdá být opět nejpomalejší ze všech, a to s odstupem.
16:43 Ferrari a Mercedes už odjezdili hodně přes 100 kol.
16:29 Grosjean a Russell vyráží na trať.
16:13 Šéf Ferrari Mattia Binotto prozradil na odpolední tiskové konferenci několik zajímavých informací: "Dnes jezdíme s motorem, který jsme používali minulý týden. Problém s mazáním byla drobnost. Už se jednou na testovací stolici objevil. Přijali jsme opatření, aby se už neopakoval." Podle něj pracují na vylepšení svého balíku a svou rychlost více odhalí na konci týdne, v Austrálii ale "budeme pozadu." Ferrari v minulosti uvažovalo o systému řízení DAS, kvůli pochybám o dopadu na výkonnost a jeho legálnost se mu však nevěnovali. Vettel si pochvaloval, že je nové auto rychlejší v zatáčkách, nicméně ztrácí na rovinkách.
16:03 Renault konečně na trati. Ocon si dopřává první odpolední výjezd.
15:52 Fernando Alonso si nemyslí, že revoluční systém DAS poskytne Mercedesu klíčovou výhodu. Jedním dechem však dodává, že na zisk mistrovských titulů favorizuje Stříbrné šípy a Lewise Hamiltona.
15:45 Leclerc s C3. Vypadá to, že má hodně paliva. Jeho kolo je o dvě sekundy pomalejší.
15:36 Pérez jede stint na pneumatikách C2. Racing Point zatím vypadá velmi dobře. Mnozí ho označují za černého koně letošního šampionátu.
15:30 Russell s Leclercem testují speciální pneumatiky pro Zandvoort.
15:23 Krouží také Russell s Leclercem.
15:17 Po tratí krouží Grosjean s Haasem. Nazuty má žluté pneumatiky.
15:04 Red Bull dopoledne stál kvůli problémům se zavěšením, Verstappen teď dohání zmeškaný čas - 1:18,054 min na C2 pneumatikách, předčí Bottase.
15:00 Šéf Mercedesu Toto Wolff říká, že nový vůz W11 stále poznávají a že nic neberou jako zaručené: "Auto se zdá být stabilní a chová se dobře i ve větrných podmínkách. Vypadá to, že máme solidní základ pro začátek sezóny. Možná není nejrychlejší, máme však základ, který můžeme dále vyvíjet a dále navyšovat naši výkonnost. V mysli máme to, že nejsme dostatečně dobří. A tak to má být."
Od Ferrari toho očekává mnohem více: "Vidíte, co dokáže pohonná jednotka Ferrari za zády Alfy nebo Haasu. A v maximálních rychlostech se Ferrari drží hodně zpátky. Díky motoru můžou získat možná sekundu. A to nevíte, jak jsou na tom s množstvím paliva. Opravdu jen hádáte, jak na tom všichni jsou. Nemyslím si, že byste toho z časů mohli moc vyčíst," dodává Wolff.
14:58 Räikkönen zvládl kolo na středně-tvrdé směsi za 1:23,172, míří do boxů.
14:55 Odpoledne poprvé vyjíždí zatím nejrychlejší Alfa Romeo, tentokrát je za volantem Kimi.
14:47 Mexičan s Racing Pointem jde na 8. místo (1:18,213), zatímco Bottas v boxové uličce cvičí starty.
14:42 Fin se na středně-tvrdých pneumatikách posouvá na 6. příčku i před Vettela - 1:18,100 min.
14:40 Bottas se tlačí na 10. místo před Leclerca - 1:18,448 min.
14:34 Leclerc je v první desítce: 1:18,508 min.
14:30 Na C2 pneumatikách se přidává Leclerc, jenž vystřídal Vettela.
14:28 Pérez 1:19,585, Verstappen 1:19,344 min.
And awayyy..... goes @SChecoPerez! 👉The afternoon session is in full swing! Let’s collect that data! #F1Testing #F1 pic.twitter.com/ydf6q1TGV2
— BWT Racing Point F1 Team (@RacingPointF1) February 26, 202014:20 Pérezovo první kolo - 1:19,953 min na středně-tvrdých gumách.
14:13 McLaren opět první na dráze. MCL má zajímavě umístěné potrubí z obtokového ventilu - z vnější strany pilířů zadního křídla. Renault využívající stejný motor je vede vnitřkem.
14:10 Stále se nic neděje. Williams během pauzy potvrdil, že Latifiho dopoledne zradil motor.
14:03 Na okruh se ale zatím nikdo nehrne. U všech stájí s výjimkou Haasu došlo během přestávky k výměně sedaček a k prostřídání pilotů.
14:00 Zelená svítí, týmy mohou opět na trať.
13:45 Dopolední snímky z Barcelony najdete ve fotogalerii zde.
13:00 Končí dopolední část, nyní je na řadě hodinová přestávka na oběd.
12:59 Gasly vystřihl kolo za 1:17,540 min.
12:54 Hamilton dělá drobné chyby, teď mu ustřelila záď v pomalé technické pasáži v závěru okruhu, v zatáčce č. 13.
12:48 AlphaTauri se posouvá před Racing Point - 1:17,773 na C4 pneumatikách.
12:42 Albon vyskakuje na druhé místo před Hamiltona na C2 pneumatikách - 1:17,550 min.
12:35 Hamilton, Sainz, Stroll a Vettel krouží s větším množstvím paliva. McLaren je teď až o 5 sekund pomalejší.
12:20 Kubica sesazuje Hamiltona z trůnu: 1:16,942 na nejměkčí směsi. Jde o třetí nejrychlejší čas letošních testů, jeho Alfa Romeo C39 je vybavena novým předním křídlem.
Kubica on top! 🔥He clocks a 1:16.942 to head to the top of the times#F1 #F1Testing pic.twitter.com/73S1JwU2mY
— Formula 1 (@F1) February 26, 202012:18 Kolem garáže Williamsu se objevují zástěny. Ty jsou letos zakázány, aby diváci mohli sledovat mechaniky a monoposty. Výjimkou jsou pouze případy, kdy je třeba rozebrat vůz - což nastalo právě nyní po předchozím technickém problému.
12:10 Russell o DAS systému Mercedesu tvrdí, že jde "jen o špičku ledovce. Byl jsem dlouho součástí jejich týmu a před příchodem k Williamsu jsem viděl, na čem pracují. Ty věci, které dělají, jsou neuvěřitelné - a mají jich na voze spoustu - jen je pouhým okem nevidíte. Když jsem poprvé uviděl DAS, tak jsem si jen pomyslel: 'Wau, teď z nás všech udělali tak trochu hlupáky. Myslím, že letos budou na špici.'"
12:07 Sainz střídá Kubicu na pátém místě: 1:18,221 na C3 pneumatikách.
12:02 Ricciardo posouvá Renault na 4. příčku - 1:18,214 na středně-tvrdé směsi.
12:00 McLaren chrlí novinky ve velkém tempu, dnes jezdí s novým difuzorem. V rychlém vývoji chce pokračovat, bude to stačit na udržení 4. místa mezi konstruktéry? Konkurence bude letos tvrdá.
Getting those learnings in. 📊🧠#F1Testing pic.twitter.com/O0FrOfu0KU
— McLaren (@McLarenF1) February 26, 202011:57 Albon se dostává na 7. příčku časem 1:18,822 na C2 směsi.
Pre-season testing resumed!👌 We’re back on track after an issue with a loose pipe cost us time this morning.#AlphaTauri #F1 pic.twitter.com/biitPkwsFP
— Scuderia AlphaTauri (@AlphaTauriF1) February 26, 202011:53 Opět se rozsvěcuje zelená, garáže opouštějí Vettel a konečně také oba týmy Hondy: AlphaTauri i Red Bull, které toho zatím dnes moc nezvládly.
11:45 U Williamsu to vypadá na další problém s motorem Mercedes.
11:40 Další přerušení, stojí Latifi.
🚩 Red flag is out again! 🚩It's Williams new blood Nicholas Latifi this time, as his FW43 conks out going up the hill to Turn 9#F1 #F1Testing pic.twitter.com/oJRtxuPBt3
— Formula 1 (@F1) February 26, 202011:32 Po trati krouží McLaren.
11:24 Hamilton jde opět na první místo - 1:17,753 na C2 pneumatikách. Red Bull má údajně technické problémy.
11:05 Vettel v hodinách. Do boxů dojel, ale na čtvrt hodiny musely být vyvěšeny červené vlajky kvůli úpravě trati.
🚩 RED FLAG 🚩Seb slides through the gravel at Turn 8 😨He returns to the pits, but there's gravel to be cleared#F1 #F1Testing pic.twitter.com/RmIeDZ47Wp
— Formula 1 (@F1) February 26, 202011:01 Na trati se objevují už i Gasly s Albonem.
10:44 Racing Point na první pozici - na středně-tvrdé C3 směsi 1:17,787 min.
10:35 Latifi je třetí. Williams jezdí s C4.
10:27 Hamilton v čele: 1:18.044 min.
10:15 Na třetí místo se posouvá Stroll s Racing Pointem.
10.03 Vettel je opět nejrychlejší. 1:18,283 min.
09:55 Latifi krouží na pneumatice C5. Williams po pár kolech zajíždí do boxů, načež mu mechanici mění přední křídlo.
9:50: Hamilton je v čele. 1:18.292.
¡Hola there Champ! 👋 @LewisHamilton and the W11 turning heads at the @Circuitcat_eng! 🤩 #F1Testing pic.twitter.com/PEtgSkC50G
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) February 26, 20209:47 Grosjean zajíždí po stintu trvajícím pár kol do boxů.
9:40 Vettel 1:18 775 min.
9:25 Týmy v následujících dnech budou častěji využívat nejměkčí C5 sadu pneumatik.
9:23 Williams nasazuje upravený nos, bude se snažit poznat, jak moc se přiblížil středu pole.
9:20 Na trati se zatím ukázalo 8 vozů, schází nám Racing Point a Haas, který musel minulý týden skončit předčasně po havárii Magnussena. Tu způsobil prasklý ráfek a následný defekt pneumatiky.
9:13 Na Ferrari se moc velkých novinek tento týden neobjeví. Jeho šéf Mattia Binotto řekl, že auto, s kterým začali testy minulý týden je v podstatě takové, s nímž začnou závodit v Melbourne. Určitě ale něco pro zrychlení přidají - a hlavně zvednou výkon motoru.
9:08 Mercedes na C4 pneumatikách 1:20,572, Vettel 1:21,859 min.
9:04 Hamilton do toho vlétl - 1:22,764 min.
9:02 Na dráze už je i Haas, první den opět pilotovaný rezervním jezdcem Kubicou:
Second round of #F1Testing is ON. 🔥👀 pic.twitter.com/dsbF7qeNGR
— Alfa Romeo Racing ORLEN (@alfaromeoracing) February 26, 20209:00 Zelená svítí, Sainz jako první míří na trať. Za ním Gasly s Hamiltonem, Vettelem a Latifim.
Bang on 09:00 and @PierreGASLY kicks off the second week of pre-season testing 💪 #AlphaTauri #F1 pic.twitter.com/ipsN7WvZMk
— Scuderia AlphaTauri (@AlphaTauriF1) February 26, 20208:58 Racing Point minulý týden zaujal svými časy, zřejmě se mu ještě podařilo vylepšit kopii Mercedesu. Od příštího roku podle Otmara Szafnauera plánuje "skutečnou integraci" s Aston Martinem, ta má být "užitečná pro obě strany."
8:53 Fernando Alonso letos pojede Indy 500 s McLarenem, podle ředitele týmu Zaka Brawna nejde o dohodu na poslední chvíli, podle něj o této možnosti dlouho jednali.
8:50 V padoku se hodně diskutuje o koronaviru, který řádí nedaleko továrny Ferrari v Maranellu. Italská stáj proto přijímá opatření proti nákaze, zatím zavřelo svá muzea, omezila cesty svých zaměstnanců a bedlivě monitoruje situaci. Hovoří se o případném zrušení GP Bahrajnu a Vietnamu, do něhož už zakázali vstup občanům Itálie.
8:45 V Barceloně je po ránu chladno, ale slunečno - počasí dnes bude týmům opět přát.
Those Barcelona mornings... 😊Feels good to be back! #F1Testing pic.twitter.com/SQIyVMDf0B
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) February 26, 2020Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.