Zítra začíná v Barceloně druhý předsezónní test, týmy budou mít poslední tři dny na vyladění svých monopostů pro první závod Melbourne. Ferrari minulý týden svými výkony zklamalo, nyní se ale začne zaměřovat na výkonnost a stažení náskoku na špičku v podobě Mercedesu.
Scuderia za nejrychlejším časem Valtteriho Bottase zaostala téměř o 2,5 sekundy, jezdila nicméně na tvrdších pneumatikách s větším množstvím paliva a nižším výkonem motoru. Její šéf Mattia Binotto nezastíral zklamání z dosahovaných časů, podle něj rozhodně nejsou na čele.
Fanoušky Ferrari ale uklidňuje tím, že "na výkonnosti začnou pracovat" teprve během druhého týdne testů, "přičemž se pustí do simulací kvalifikace a závodu." Jejich program zahájí ve středu Sebastian Vettel, odpoledne předá vůz SF1000 týmovému kolegovi Leclercovi. Zbývající dva dny si piloti rozdělí: čtvrtek Vettel a v pátek vše uzavře Leclerc.
V Maranellu už také odhalili příčinu selhání jejich pohonné jednotky, kvůli Vettel minulý týden zůstal stát na trati. Auto mělo za sebou kolem 1300 kilometrů, což podle Binotta bylo na poruchu "velmi brzy vzhledem k do té doby ujeté celkové vzdálenosti."
V čem tedy spočívala příčina? "Jednotka, která měla minulý pátek problém, byla v Maranellu rozebrána a zkontrolována. Za chybu mohl nestrukturální problém s mazacím systémem," vysvětluje Ferrari ve svém popisu.
Pode nich nejde o nic vážného: "Není to důvod ke znepokojení a práce na nápravě už probíhají," vysvětluje italský tým dále. Kvůli nespolehlivosti patřil k posledním třem týmům z pohledu ujeté vzdálenosti, proti loňsku si nejvíce pohoršil i dosahovaných časech.
Napraví tento týden pošramocenou pověst, naplní své fanoušky optimismem a bude moci letos konečně bojovat o titul? To budeme moci od zítřka sledovat během posledních testů v Barceloně, kde bude Scuderia pod drobnohledem.
2️⃣4️⃣ hours until more of this...Until then, you can just watch Seb on a loop 😉🔁#F1 #Formula1 @ScuderiaFerrari pic.twitter.com/EWwCZQcXK3
— Formula 1 (@F1) February 25, 2020
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.