Mistrovská stáj si pochvaluje první den testů – splnila do puntíku svůj program, auto je spolehlivé, rychlé a má velký potenciál k dalšímu zvyšování výkonnosti.
Testování letos bylo zkráceno 6 dní, týmy tedy mají před prvním závodem jen 48 hodin (každý den 8) na to, aby poznali svá auta. To není moc vzhledem k tomu, že se každé z nich skládá z více než 10 000 součástek, z nichž většina byla během zimy vylepšena či změněna.
Zajistit, aby všechny systémy fungovaly tak, jak mají, a porozumět tomu, jak získávat z nových vozů maximální výkonnost, může několik dnů na dráze zabrat, proto světla v garáži nezhasínají ani v 18, kdy se okruh uzavírá. Stále zbývá nějaká práce, týmy proto přivezly druhou směnu mechaniků, kteří pracuji v noci, aby toho mohly v Barceloně při zkrácených testech co nejvíce zvládnout, aniž by to moc narušilo jejich program.
Týmy včera byly velmi rychlé, všichni udělali velký pokrok. Z časů se už teď dá tušit, že letos dojde k překonání několika traťových rekordů. Navíc přidaly velkou spolehlivost, provoz nebyl ani jednou přerušen. Jak jsou po prvním dnu spokojeni u Mercedesu?
„Šlo o dobrý první den a opravdu dobrý začátek pro nás vzhledem k dlouhé přestávce, kterou jsme měli. Vrátit se tedy a hned ujet 170 kol ukazuje, jak tvrdě všichni přes zimu pracovali. Budeme pokračovat krok za krokem a dostávat dobrou zpětnou vazbu z auta. Máme ke stáhnutí a analýze spoustu dat, musíme na to tlačit,“ uvádí Lewis Hamilton.
„Velké poděkování patří všem v Brackley a v Brixworthu za neuvěřitelné úsilí, které dali během zimy do toho, abychom zde mohli být s autem, které je od počátku tak spolehlivé, že jsme mohli zvládnout tuto porci kilometrů. Doufám, že všichni v továrně jsou spokojeni s tím, jak den probíhal. Budeme přidávat co nejvíce kilometrů to půjde,“ pokračuje úřadující šampion.
Na Valtteriho Bottase „velmi zapůsobilo to, že jsme mohli začít v 9 hodin, hned vyrazit, odjet delší jízdy bez jakýchkoliv potíží a opravdu perfektně splnit dopolední plán. Všechno jsme zvládli, což je působivé vzhledem k tomu, kolik práce jde do těchto vozů. Soustředili jsme se na aerodynamické testy s měřicími přístroji na voze, pak jsme se věnovali práci na nastavení – na větších změnách, než bychom dělali během závodního víkendu, kdy to je spíše o jemném ladění.“
„Během testů k tomu máte příležitost a můžete pozorovat, jak auto reaguje na tyto velké změny. Měl jsem z něj dobrý pocit, auto se chová dobře a je rychlé. Jsem si nicméně jistý, že ho můžeme hodně zrychlit. Jde opravdu o dobrý výchozí bod, ale stále je ještě velmi brzy, takže to ještě nic neznamená,“ hodnotí finský pilot.
Technický ředitel James Allison však vypadal hodně spokojeně: „Jde o velmi pozitivní začátek zimního testování. Oba piloti odvedli během dne slušnou práci. Odškrtli jsme si ze seznamu několik procedurálních položek, které jsme potřebovali zvládnout před Melbourne a hlavní položky nastavení při ladění zavěšení. Jsme rádi, že kromě dobré spolehlivosti oba jezdci hlásili výbornou ovladatelnost. Těšíme se na náročnější učení v následujících dnech testování.“
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.