Mistrovská stáj si pochvaluje první den testů – splnila do puntíku svůj program, auto je spolehlivé, rychlé a má velký potenciál k dalšímu zvyšování výkonnosti.
Testování letos bylo zkráceno 6 dní, týmy tedy mají před prvním závodem jen 48 hodin (každý den 8) na to, aby poznali svá auta. To není moc vzhledem k tomu, že se každé z nich skládá z více než 10 000 součástek, z nichž většina byla během zimy vylepšena či změněna.
Zajistit, aby všechny systémy fungovaly tak, jak mají, a porozumět tomu, jak získávat z nových vozů maximální výkonnost, může několik dnů na dráze zabrat, proto světla v garáži nezhasínají ani v 18, kdy se okruh uzavírá. Stále zbývá nějaká práce, týmy proto přivezly druhou směnu mechaniků, kteří pracuji v noci, aby toho mohly v Barceloně při zkrácených testech co nejvíce zvládnout, aniž by to moc narušilo jejich program.
Týmy včera byly velmi rychlé, všichni udělali velký pokrok. Z časů se už teď dá tušit, že letos dojde k překonání několika traťových rekordů. Navíc přidaly velkou spolehlivost, provoz nebyl ani jednou přerušen. Jak jsou po prvním dnu spokojeni u Mercedesu?
„Šlo o dobrý první den a opravdu dobrý začátek pro nás vzhledem k dlouhé přestávce, kterou jsme měli. Vrátit se tedy a hned ujet 170 kol ukazuje, jak tvrdě všichni přes zimu pracovali. Budeme pokračovat krok za krokem a dostávat dobrou zpětnou vazbu z auta. Máme ke stáhnutí a analýze spoustu dat, musíme na to tlačit,“ uvádí Lewis Hamilton.
„Velké poděkování patří všem v Brackley a v Brixworthu za neuvěřitelné úsilí, které dali během zimy do toho, abychom zde mohli být s autem, které je od počátku tak spolehlivé, že jsme mohli zvládnout tuto porci kilometrů. Doufám, že všichni v továrně jsou spokojeni s tím, jak den probíhal. Budeme přidávat co nejvíce kilometrů to půjde,“ pokračuje úřadující šampion.
Na Valtteriho Bottase „velmi zapůsobilo to, že jsme mohli začít v 9 hodin, hned vyrazit, odjet delší jízdy bez jakýchkoliv potíží a opravdu perfektně splnit dopolední plán. Všechno jsme zvládli, což je působivé vzhledem k tomu, kolik práce jde do těchto vozů. Soustředili jsme se na aerodynamické testy s měřicími přístroji na voze, pak jsme se věnovali práci na nastavení – na větších změnách, než bychom dělali během závodního víkendu, kdy to je spíše o jemném ladění.“
„Během testů k tomu máte příležitost a můžete pozorovat, jak auto reaguje na tyto velké změny. Měl jsem z něj dobrý pocit, auto se chová dobře a je rychlé. Jsem si nicméně jistý, že ho můžeme hodně zrychlit. Jde opravdu o dobrý výchozí bod, ale stále je ještě velmi brzy, takže to ještě nic neznamená,“ hodnotí finský pilot.
Technický ředitel James Allison však vypadal hodně spokojeně: „Jde o velmi pozitivní začátek zimního testování. Oba piloti odvedli během dne slušnou práci. Odškrtli jsme si ze seznamu několik procedurálních položek, které jsme potřebovali zvládnout před Melbourne a hlavní položky nastavení při ladění zavěšení. Jsme rádi, že kromě dobré spolehlivosti oba jezdci hlásili výbornou ovladatelnost. Těšíme se na náročnější učení v následujících dnech testování.“
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.