Druhý den předsezónních testů skončil. Nejrychlejší čas si v něm připsal Kimi Raikkonen s Alfou. Mercedes zaujal velmi zajímavým trikem.
- Na trať dnes ráno i po obědě jako první vyjel McLaren.- Nejrychlejší čas dopoledne předvedl Pérez s Racing Pointem, který okopíroval loňský Mercedes, odpoledne Räikkönen s Alfou Romeo.- Grosjean v závěru havaroval, zastavil Räikkönen poté, co mu záměrně došlo palivo. - Hamilton kroužil jako divý, ujel nejvíce kol (106). Mercedes předvedl zajímavou technickou vychytávku: piloti mohou pohybem volantu k sobě pomocí přední nápravy ovlivnit aerodynamiku (video níže).
As talking points go, this was quite a big one...#F1Testing pic.twitter.com/SNLY4oJqSp
— Formula 1 (@F1) February 20, 2020Průběh dne:
18:01 Je konec druhého dne předsezónních testů. Nejrychlejší čas si připsal Räikkönen, který byl ale v závěru nucen svůj vůz odstavit.
17:55 Pokračujeme. Na trati se okamžitě objevil Renault a Alpha Tauri.
17:51 Räikkönen stojí na trati. Červené vlajky.
17:35 Na trati krouží Gasly, Norris a Pérez.
17:25 Grosjean dostal hodiny a zezadu narazil do zdi v zatáčce číslo 4. Ale červenou vlajku to nezpůsobilo, Francouz odjel do boxů, další kola však už dnes nejspíš nenajede. Mechanici zakryly vchod do garáže a čeká je kus práce.
Due to rear wing damage following a spin, Romain will not be returning to the track today.#HaasF1 #F1Testing pic.twitter.com/HLNO3FrPOU
— Haas F1 Team (@HaasF1Team) February 20, 2020
17:23 Mercedes potvrzuje, že Bottas už se dnes na trať nevydá. Jedná se prý o elektronický problém.
17:20 1:17,091 min na sadě C5, takovým časem se může pochlubit Räikkönen, který si tak připsal nejrychlejší dnešní čas a jde do čela.
17:14 Svůj dnešní nejrychlejší čas právě zajel Albon (řadí se na čtvrté místo, 1:17,912 min.) i Vettel. Pro Ferrari je čas 1:18,154 min zároveň prozatím nejlepším časem testů. Němec se tak zařadil na šesté místo.
17:05 A máme tu změnu v tabulce časů. Na druhé místo jde Kimi Räikkonen s časem 1:17,535 min.
17:00 Grosjean odjel už 140 kol a je jedním ze šesti jezdců na trati. I druhý den je spolehlivost vozů ohromující. Dnes je však hlavním tématem Mercedes a jeho nová vychytávka, o které jsme již informovali.
Getting the gang back together ❤️Don’t tell them, but we’ve missed this lot... 😜 #DrivenByEachOther pic.twitter.com/IUCkE2Qxot
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) February 20, 2020
16:55 Blíží se nám poslední hodina dnešního barcelonského testování. Na trati je Vettel s C4.
16:48 Po delší době krouží Gasly a Alpha Tauri.
16:35 Bottas stále třináctý. Fin se evidentně soustředí na jízdy, které mají za cíl, aby správně vyhodnotily funkčnost aerodynamiky.
16:06. Na monopostu Haasu se pracuje v garáži.
15:54 Vettel se posouvá na šestou příčku. Tedy i před Leclerca. S pneumatikami C3.
15:48. Momentálně krouží Russell na žlutých.
15:27 Nyní v hodinách i Raikkonen. Fin se roztočil v závěrečné pasáži okruhu.
15:18 Bottas se dostal do hodin.
14:56 Vettel zrychluje. Nyní ztrácí na první místo 1.3. Stále je však jedenáctý.
14:47 Christian Horner se nechal slyšet, že po konci první třetiny letošního šampionátu se pozornost Red Bullu přesune k revoluční sezoně 2021.
14:35 Vettel začíná pozvolněji. Jeho první čas je o 2.5 sekundy pomalejší, než v případě lídra Péreze. Němec jede na bílých gumách.
14:26 Sebastian Vettel vyjíždí na trať.
14:19 Na trati krouží Raikkonen s Alfou. Nazuty má žluté pneumatiky.
14:00 Přestávka končí, pokračujeme, McLaren opět jako první na dráze.
13:50 Mercedes svým řešením způsobil v padoku velký rozruch. James Allison ho na technické konferenci během oběda označil jako dvojosé řízení (DAS: dual-axis steering). "Jde o nový systém, nazýváme ho DAS. Otevírá další možnosti a vytváří novou dimenzi řízení. Budeme z něj těžit během sezóny. Jak funguje a proč jej máme, to si necháme pro sebe."
We call it DAS - Dual Axis Steering! 🛠 James has an update on today's hot topic of #F1Testing... 👇 pic.twitter.com/kKDHJqzutK
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) February 20, 2020S FIA vše bylo konzultováno, v této oblasti by tedy týmy měly mít jasno, co mohou a co ne. Mercedes má na voze podle šéfa Tota Wolffa ještě další dvě vychytávky, které se v F1 ještě nikdy neobjevily.
13:20 Omlouváme se za technické problémy, které jste většina z nás měla s našimi stránkami.
13:00 V Barceloně začíná hodinová přestávka, týmy jdou obědvat. Mercedes potvrzuje, že používá fintu s volantem i to, že nejde o záležitost pouze pro testy. Podle nich jde o mód řízení, neporušují tedy pravidla. Geniální.
That's a wrap for the morning session! 🏁48 laps on the board for @SChecoPerez and P1 on the timesheets as we break for lunch 🤜🤛#F1Testing #F1 pic.twitter.com/xe0qccQW6n
— BWT Racing Point F1 Team (@RacingPointF1) February 20, 202012:55 Před obědem krouží Gasly, Grosjean, Leclerc, Russell a Räikkönen. Doposud jsme se nesetkali s žádným přerušením, týmy jsou zatím 100% spolehlivé.
12:40 Norris vyráží na trať, dnes toho ujel poměrně málo - jen 48 kol.
Getting some more laps in before lunch. ⏱️#F1Testing #MCL35 pic.twitter.com/7cxIj7iEWF
— McLaren (@McLarenF1) February 20, 202012:30 Hamilton zajíždí své 100. kolo.
12:15 Třičtvrtě hodiny před polední přestávkou a Hamilton už má na kontě 90 kol. Slušné!
12:00 Norris zrychlil na 1:18,537, i přesto zůstává poslední.
11:50 Albon posouvá Red Bull na třetí místo: 1:18,155 min.
11:40 Mercedes používá zajímavý trik: piloti na rovinkách potáhnou volant k sobě, čímž se změní sbíhavost kol. To má pozitivní vliv na aerodynamiku: nižší odpor vede následně k vyšším maximálním rychlostem, ovlivňuje i zahřívání pneumatik. Tuto vychytávku nebude tak snadné zkopírovat, konkurenci to může trvat i půl roku, dokonce může být zapotřebí vyměnit šasi.
11:20 Grosjean si polepšil na 1:18,496 min. McLaren pokračuje, střídá rychlé-pomalé kolo na nejtvrdší směsi.
11:05 Norris je jediný bez času, na kontě má ale 24 kol. McLaren se rozjížděl pomaleji, vždy po jednom okruhu mířil do boxů. Hamilton jich zvládl už 40.
🧡💙 #MCL35 pic.twitter.com/Mj2IMLs2bb
— McLaren (@McLarenF1) February 20, 202010:55 Racing Point předvedl znovu nejrychlejší čas na C3 pneumatikách. Jeho nový vůz je loňskou kopií Mercedesu, podle Szafnauera to je přirozené, když od něj odebírají spoustu dílů včetně převodovky a motoru: "Přece nebudeme kopírovat Red Bull." Podobně to činí i Haas a Alfa Romeo s Ferrari. Na pomoc velkých týmů si včera stěžoval Carlos Sainz, McLaren si vše vyvíjí sám.
10:25 Ricciardo se prosazuje do čela: 1:17,749. Za něj se posouvá AlphaTauri: 1:18,749
10:13 Ferrari na výsluní - 1:18,355 na C3 pneumatikách.
10:05 AlphaTauri před Mercedesem - Gasly zvládl kolo za 1:18,563 na C3 směsi.
9:55 Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko si hodně pochvaluje spolehlivost: ta je podle něj lepší než kdykoliv dříve. Pokud jde o auto RB16, je o něco kritičtější: "Balík ještě není tak přesvědčivý." Inženýry tedy čeká nějaká práce jak v oblasti aerodynamiky, tak i mechaniky.
9:50 Ricciardo jde na druhé místo (1:19,140), Leclerc je mu v patách (1:19,202).
Howdy folks... it’s a car-shuffle kinda morning! @danielricciardo providing the stylish garage exit. He’s in the #RS20 throughout this morning. Esteban back in this afternoon. #RSspirit #F1Testing pic.twitter.com/pWj7FQ9hBK
— Renault F1 Team (@RenaultF1Team) February 20, 20209:45 Vettelovi je dnes lépe, odpoledne by měl podle Ferrari vystřídat ve voze SF1000 Leclerca. Ten si včera dělal poznámky o chování vozu, ty se díky fotografům dostali na veřejnost: "Kdysi jsem si je dělal jinak, s tablety, ale teď jsem se vrátil k osvědčené klasice, protože se mi párkrát stalo, že jsem o všechny své poznámky přišel a na schůzku jsem po 150 kolech dorazil bez nich, což bylo trochu nešikovné. Jsem zpět u sešitu a pera, což je příjemné. Odjedeme tolik kol, že to ke konci dne může být matoucí. Psaní mi pomáhá si připomenout, abych byl na schůzkách preciznější."
. @Charles_Leclerc showing the notes he took during testing 👀📸 : via @Gianludale27 #F1 #Testing pic.twitter.com/ustJPWBK4s
— Charles Leclerc Fan Page (@LeclercNews) February 19, 2020
9:30 Leclerc má na kontě šest kol, zatím žádné měřené. Ferrari své pomalejší časy obhajuje změnou přístupu k předsezónním testům, větším množstvím paliva v autě a málo výkonným módům pohonné jednotky - jde tedy o záměr. Loni testům kralovalo, v Melbourne ale překvapivě ztrácelo. Letos by se takovému šoku chtělo vyhnout.
9:15 Hamilton dále zrychluje na 1:20,933 min.
9:08 Pilot AlphaTauri dostává smyk, bez poškození míří do boxů. Mercedes na C3 pneumatikách 1:21,978 min.
Going for an early morning spin 🤪Those chilly Barcelona mornings can bite at any moment, as Pierre Gasly found out ❄️#F1 #F1Testing pic.twitter.com/d3rPnSPreF
— Formula 1 (@F1) February 20, 2020
9:05 První čas si připisuje Gasly - 1:37,755 min. Hamilton pohodlně před ním 1:30,978 min.
Morning 👋 Lewis kicks off today’s second day of #F1Testing at BCN! pic.twitter.com/L9Aqv772aX
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) February 20, 2020
9:00 Začíná druhý den, na trať vyráží Norris následovaný Russellem.
All hands on deck. 🙌🏻 #F1Testing pic.twitter.com/dzGXyvXrya
— Alfa Romeo Racing ORLEN (@alfaromeoracing) February 20, 2020
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.