Stáj Racing Point dnes v rakouském Mondsee u svého hlavního sponzora BWT odhalila svůj růžový monopost pro sezónu 2020 Formule 1.
Přítomni byli oba závodní jezdci - Sergio Pérez i Lance Stroll i jeho otec Lance. Ten odkoupil podíl v Aston Martinu, proto příští rok dojde k přejmenování závodního týmu podle britské automobilky. Zbarvení zůstává podobné tomu loňskému, chybí však loga velkého sponzora SportPesa.
Nový vůz ihned zamíří do Barcelony, kde ve středu začínají předsezónní testy. Stáj sídlící v Silverstone se ho bude snažit co nejlépe připravit na začátek nové sezóny a vylepšit v ní loňské 7. místo mezi konstruktéry a dostat se alespoň na 4. příčku, kterou v letech 2016 a 2017 okupovala (tehdy pod vedení Vijaye Mallyi jako Force India): "Chceme být špičkou středu pole," potvrzuje šéf týmu Otmar Szafnauer.
"Od roku 2017 si hluboce užíváme partnerství s BWT a těší nás, že můžeme oslavit čtvrtý společný rok s nimi jako s titulárním partnerem. Tato rozšířená spolupráce odráží loajalitu, oddanost a energii, kterou přinášejí do rodiny Racing Pointu. Těší mě, že můžeme zahájit naší sezónu zde v Mondsee, v domově BWT, a vrhnout světlo na cennou práci, kterou BWT dělá pro rozvoj udržitelnost. Společně jsme si užili mnoho pamětihodných okamžiků na trati i mimo ni a teď se těšíme na další v sezóně 2020," dodává Szafnauer.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.