Pierre Gasly má pro sezonu 2020 jasný cíl. Se svým týmem Alpha Tauri chce získat další pódiová umístění.
Další z týmů, který představil svůj nový vůz, je stáj se jménem Alpha Tauri. Tedy bývalé Toro Rosso. V barvách juniorky Red Bullu, budou i letos závodit Pierre Gasly a Daniil Kvyat. Pro oba z nich přitom do značné míry půjde zlomový ročník, který dost možná rozhodne o dalším směřování jejich kariéry.
Zvlášť když oba jezdce potkal v minulosti stejný osud. Máme na mysli příležitost v top týmu a následně přeřazení zpět do stáje z takzvaného středu pole. Je tak jasné, že jestliže chtějí oba dostat ještě jednu šanci, coby majitelé elitních sedaček, tak budou muset zazářit.
Přesně toho si je vědom také Pierre Gasly. Francouz, který loňský ročník zahajoval jako pilot Red Bullu, jenže mizerné výkony jej katapultovaly zpět do Toto Rosso. Právě u STR přitom nakonec Gasly získal své dosavadně nejlepší umístění ve Formuli 1, když během loňské GP Brazílie vystoupal až na pódium.
Přesně v tomto duchu chce rodák z Rouenu pokračovat i letos, což deklaroval na oficiálním představení vozu pro následující ročník. „Loni to pro mě byla docela divoká sezona. Hodně jsem se toho naučil, to platí pro sportovní i osobní život. Bylo skvělé ji ukončit druhém místem v Brazílii. Je to druhý nejlepší výsledek týmu za čtrnáct let. Bylo by parádní, kdybychom letošní sezonu začali stejným způsobem, kterým jsme skončili tu minulou,“ hlásí mladý Francouz.
Konkurenceschopnost týmu však zatím předjímat nechce. Jeho přáním nicméně logicky je, aby byl vstup do sezony 2020, co nejpodařenější. „V továrně panuje dobrá atmosféra, všichni jsme nažhavení. Všichni doufáme, že nadcházející ročník pro nás bude ještě lepší než ten minulý,“ přeje si Gasly.
Na závěr pak chválí Hondu. Gasly už odjel dvě kompletní sezony s japonským motorem za zády, přičemž si cenní, jakého pokroku dokázala Honda během této doby dosáhnout. „Je skvělé, jak rychle se zlepšují. Byla to právě Honda, kdo měl klíčový podíl na našem brazilském pódiu. Jejich tvrdá práce začíná být konečně odměňována. Vím, že intenzivně pracují na dalším vývoji. Do budoucnosti proto hledím s optimismem,“ líčí Francouz.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.