Pierre Gasly má pro sezonu 2020 jasný cíl. Se svým týmem Alpha Tauri chce získat další pódiová umístění.
Další z týmů, který představil svůj nový vůz, je stáj se jménem Alpha Tauri. Tedy bývalé Toro Rosso. V barvách juniorky Red Bullu, budou i letos závodit Pierre Gasly a Daniil Kvyat. Pro oba z nich přitom do značné míry půjde zlomový ročník, který dost možná rozhodne o dalším směřování jejich kariéry.
Zvlášť když oba jezdce potkal v minulosti stejný osud. Máme na mysli příležitost v top týmu a následně přeřazení zpět do stáje z takzvaného středu pole. Je tak jasné, že jestliže chtějí oba dostat ještě jednu šanci, coby majitelé elitních sedaček, tak budou muset zazářit.
Přesně toho si je vědom také Pierre Gasly. Francouz, který loňský ročník zahajoval jako pilot Red Bullu, jenže mizerné výkony jej katapultovaly zpět do Toto Rosso. Právě u STR přitom nakonec Gasly získal své dosavadně nejlepší umístění ve Formuli 1, když během loňské GP Brazílie vystoupal až na pódium.
Přesně v tomto duchu chce rodák z Rouenu pokračovat i letos, což deklaroval na oficiálním představení vozu pro následující ročník. „Loni to pro mě byla docela divoká sezona. Hodně jsem se toho naučil, to platí pro sportovní i osobní život. Bylo skvělé ji ukončit druhém místem v Brazílii. Je to druhý nejlepší výsledek týmu za čtrnáct let. Bylo by parádní, kdybychom letošní sezonu začali stejným způsobem, kterým jsme skončili tu minulou,“ hlásí mladý Francouz.
Konkurenceschopnost týmu však zatím předjímat nechce. Jeho přáním nicméně logicky je, aby byl vstup do sezony 2020, co nejpodařenější. „V továrně panuje dobrá atmosféra, všichni jsme nažhavení. Všichni doufáme, že nadcházející ročník pro nás bude ještě lepší než ten minulý,“ přeje si Gasly.
Na závěr pak chválí Hondu. Gasly už odjel dvě kompletní sezony s japonským motorem za zády, přičemž si cenní, jakého pokroku dokázala Honda během této doby dosáhnout. „Je skvělé, jak rychle se zlepšují. Byla to právě Honda, kdo měl klíčový podíl na našem brazilském pódiu. Jejich tvrdá práce začíná být konečně odměňována. Vím, že intenzivně pracují na dalším vývoji. Do budoucnosti proto hledím s optimismem,“ líčí Francouz.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.
Druhý volný trénink v Mexico City přinesl napínavé momenty a technické komplikace několika jezdců. Závěr ukázal vyrovnanou konkurenci a naznačil, že nadcházející závod bude velmi zajímavý.
Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.