Pierre Gasly má pro sezonu 2020 jasný cíl. Se svým týmem Alpha Tauri chce získat další pódiová umístění.
Další z týmů, který představil svůj nový vůz, je stáj se jménem Alpha Tauri. Tedy bývalé Toro Rosso. V barvách juniorky Red Bullu, budou i letos závodit Pierre Gasly a Daniil Kvyat. Pro oba z nich přitom do značné míry půjde zlomový ročník, který dost možná rozhodne o dalším směřování jejich kariéry.
Zvlášť když oba jezdce potkal v minulosti stejný osud. Máme na mysli příležitost v top týmu a následně přeřazení zpět do stáje z takzvaného středu pole. Je tak jasné, že jestliže chtějí oba dostat ještě jednu šanci, coby majitelé elitních sedaček, tak budou muset zazářit.
Přesně toho si je vědom také Pierre Gasly. Francouz, který loňský ročník zahajoval jako pilot Red Bullu, jenže mizerné výkony jej katapultovaly zpět do Toto Rosso. Právě u STR přitom nakonec Gasly získal své dosavadně nejlepší umístění ve Formuli 1, když během loňské GP Brazílie vystoupal až na pódium.
Přesně v tomto duchu chce rodák z Rouenu pokračovat i letos, což deklaroval na oficiálním představení vozu pro následující ročník. „Loni to pro mě byla docela divoká sezona. Hodně jsem se toho naučil, to platí pro sportovní i osobní život. Bylo skvělé ji ukončit druhém místem v Brazílii. Je to druhý nejlepší výsledek týmu za čtrnáct let. Bylo by parádní, kdybychom letošní sezonu začali stejným způsobem, kterým jsme skončili tu minulou,“ hlásí mladý Francouz.
Konkurenceschopnost týmu však zatím předjímat nechce. Jeho přáním nicméně logicky je, aby byl vstup do sezony 2020, co nejpodařenější. „V továrně panuje dobrá atmosféra, všichni jsme nažhavení. Všichni doufáme, že nadcházející ročník pro nás bude ještě lepší než ten minulý,“ přeje si Gasly.
Na závěr pak chválí Hondu. Gasly už odjel dvě kompletní sezony s japonským motorem za zády, přičemž si cenní, jakého pokroku dokázala Honda během této doby dosáhnout. „Je skvělé, jak rychle se zlepšují. Byla to právě Honda, kdo měl klíčový podíl na našem brazilském pódiu. Jejich tvrdá práce začíná být konečně odměňována. Vím, že intenzivně pracují na dalším vývoji. Do budoucnosti proto hledím s optimismem,“ líčí Francouz.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Max Verstappen si za svůj manévr zasloužil černou vlajku a okamžité vyloučení ze závodu. Jeho ostrá slova vyvolala rozruch v paddocku i mezi fanoušky a znovu otevřela debatu o hranicích férového závodění.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.
Max Verstappen čelí hrozbě zákazu startu ve formuli 1. Po kontroverzní kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska dostal tříbodový trest a deset sekund penalizace. Celkem už má jedenáct trestných bodů – a k automatickému zastavení mu chybí jediný.
Lewis Hamilton v Barceloně bojoval s obtížemi a dojel původně sedmý, ale díky penalizaci Verstappena se posunul na šesté místo. Trať v Katalánsku mu ale příliš nevyhovovala a bude muset najít způsob, jak zlepšit svůj výkon do příštích závodů.
Max Verstappen obdržel od FIA tři trestné body za kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska. Spolu s dřívější desetisekundovou penalizací tak incident zasáhl nejen jeho výsledek v závodě, ale i bilanci v superlicenci. S celkovým počtem 11 bodů je úřadující mistr světa jediný bod od automatického zákazu startu v závodě.
Tři kola před cílem Velké ceny Španělska došlo k incidentu mezi Maxem Verstappenem a Georgem Russellem, při kterém Verstappen narazil do Russella. Za tuto kolizi obdržel Verstappen desetisekundovou penalizaci, která ho posunula z páté na desátou pozici a obdržel tři trestné body.
Aston Martin přišel o Lance Strolla ve Velké ceně Španělska kvůli zhoršujícím se bolestem pravé ruky a zápěstí, které ho nakonec donutily závod vynechat. Přesto se však objevily náznaky, že skutečný důvod jeho absence může být komplikovanější, než jak tým oficiálně uvádí.