Pierre Gasly má pro sezonu 2020 jasný cíl. Se svým týmem Alpha Tauri chce získat další pódiová umístění.
Další z týmů, který představil svůj nový vůz, je stáj se jménem Alpha Tauri. Tedy bývalé Toro Rosso. V barvách juniorky Red Bullu, budou i letos závodit Pierre Gasly a Daniil Kvyat. Pro oba z nich přitom do značné míry půjde zlomový ročník, který dost možná rozhodne o dalším směřování jejich kariéry.
Zvlášť když oba jezdce potkal v minulosti stejný osud. Máme na mysli příležitost v top týmu a následně přeřazení zpět do stáje z takzvaného středu pole. Je tak jasné, že jestliže chtějí oba dostat ještě jednu šanci, coby majitelé elitních sedaček, tak budou muset zazářit.
Přesně toho si je vědom také Pierre Gasly. Francouz, který loňský ročník zahajoval jako pilot Red Bullu, jenže mizerné výkony jej katapultovaly zpět do Toto Rosso. Právě u STR přitom nakonec Gasly získal své dosavadně nejlepší umístění ve Formuli 1, když během loňské GP Brazílie vystoupal až na pódium.
Přesně v tomto duchu chce rodák z Rouenu pokračovat i letos, což deklaroval na oficiálním představení vozu pro následující ročník. „Loni to pro mě byla docela divoká sezona. Hodně jsem se toho naučil, to platí pro sportovní i osobní život. Bylo skvělé ji ukončit druhém místem v Brazílii. Je to druhý nejlepší výsledek týmu za čtrnáct let. Bylo by parádní, kdybychom letošní sezonu začali stejným způsobem, kterým jsme skončili tu minulou,“ hlásí mladý Francouz.
Konkurenceschopnost týmu však zatím předjímat nechce. Jeho přáním nicméně logicky je, aby byl vstup do sezony 2020, co nejpodařenější. „V továrně panuje dobrá atmosféra, všichni jsme nažhavení. Všichni doufáme, že nadcházející ročník pro nás bude ještě lepší než ten minulý,“ přeje si Gasly.
Na závěr pak chválí Hondu. Gasly už odjel dvě kompletní sezony s japonským motorem za zády, přičemž si cenní, jakého pokroku dokázala Honda během této doby dosáhnout. „Je skvělé, jak rychle se zlepšují. Byla to právě Honda, kdo měl klíčový podíl na našem brazilském pódiu. Jejich tvrdá práce začíná být konečně odměňována. Vím, že intenzivně pracují na dalším vývoji. Do budoucnosti proto hledím s optimismem,“ líčí Francouz.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.
Helmut Marko po dvaceti letech končí ve své poradní roli u týmů Red Bull. Jeho odchod zasahuje i okruh lidí kolem Maxe Verstappena, který ho dříve označil za „druhého otce“.