Bývalá stáj Toro Rosso po svém přejmenování se na AlphaTauri dnes světu ukázala, s čím vstoupí do sezóny 2020 Formule 1. Vůz AT01 vznikal ve spolupráci s mateřským Red Bullem, cílem je výrazněji se prosadit ve středu pole.
S novým vozem v barvách módní společnosti AlphaTauri vlastněné Dietrichem Mateschitzem i letos závodit Pierre Gasly a Daniil Kvjat. Stáj by si po loňském 6. místě mezi konstruktéry chtěla polepšit a stanout na špici středu pole, již třetí rok bude využívat pohonné jednotky Hondy.
"Změna názvu nemá žádný vliv na to, jak jako tým F1 fungujeme na závodní trati nebo v našich továrnách ve Faenze a v Bicesteru. Jde nicméně o velmi významnou změnu v tom, jak se prezentujeme vnějšímu světu: nové jméno a nové barvy (bílá a mořská modrá) znamenají nové dlouhotrvající partnerství, které bude užitečné pro obě strany," uvádí šéf týmu Franz Tost.
"Loni jsme prožili velmi úspěšnou sezónu se 2 pódii a mezi konstruktéry jsme skončili šestí. To bylo fantastické, šlo o naši nejlepší sezónu od roku 2008. S dosaženými úspěchy jsme spokojeni, nyní jsme ale hladoví po dalších. Po technické stránce a v tom, jak zvládáme závodní víkend, jsme dosáhli výtečného pokroku, proto na tom chceme stavět a dále se zlepšit," říká Tost.
"Rok 2020 bude zvláštní výzvou pro všechny týmy, jelikož musíme vyvíjet dva koncepty vozů kvůli novým pravidlům pro rok 2021. Menší týmy z hlediska zdrojů a personálu, jako jsme my, budou čelit složitému úkolu nalézt to správné vyvážení ve snaze posouvat se ve vývoji letošního auta AT01 a jeho nástupce pro rok 2021, který bude kvůli radikálním změnám představovat novou éru Formule 1," pokračuje šéf AlphaTauri.
Šasi si AlphaTauri vyrábí kompletně sama. Zadní část, těhlice, přední i zadní zavěšení (z RB15), kompletní hydraulický systém a převodovky ji bude i nadále poskytovat Red Bull.
Jump onboard with @kvyatofficial as he takes the AT01 for a spin 👌#AlphaTauri #F1 pic.twitter.com/857YGGcNL8
— Scuderia AlphaTauri (@AlphaTauriF1) February 16, 2020A jak vidí letošní rok Honda? "Pravidla týkající se pohonných jednotek se od loňska sotva změnila. Proto jsme mohli udělat pokrok založený na zkušenostech získaných ze všech čtyř našich vozů loni. Věřím, že dokážeme udělat pokrok a naším cílem je dosáhnout ještě lepších výsledků než minulý rok," shrnuje technický ředitel japonského motoráře Tojoharu Tanabe.
Fotogalerie:Dropping the hottest new livery on the @f1 grid 💯 #AlphaTauriF1 #F1MeetsFashion pic.twitter.com/3C0UALyLhr
— Scuderia AlphaTauri (@AlphaTauriF1) February 14, 2020James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.