Bývalá stáj Toro Rosso po svém přejmenování se na AlphaTauri dnes světu ukázala, s čím vstoupí do sezóny 2020 Formule 1. Vůz AT01 vznikal ve spolupráci s mateřským Red Bullem, cílem je výrazněji se prosadit ve středu pole.
S novým vozem v barvách módní společnosti AlphaTauri vlastněné Dietrichem Mateschitzem i letos závodit Pierre Gasly a Daniil Kvjat. Stáj by si po loňském 6. místě mezi konstruktéry chtěla polepšit a stanout na špici středu pole, již třetí rok bude využívat pohonné jednotky Hondy.
"Změna názvu nemá žádný vliv na to, jak jako tým F1 fungujeme na závodní trati nebo v našich továrnách ve Faenze a v Bicesteru. Jde nicméně o velmi významnou změnu v tom, jak se prezentujeme vnějšímu světu: nové jméno a nové barvy (bílá a mořská modrá) znamenají nové dlouhotrvající partnerství, které bude užitečné pro obě strany," uvádí šéf týmu Franz Tost.
"Loni jsme prožili velmi úspěšnou sezónu se 2 pódii a mezi konstruktéry jsme skončili šestí. To bylo fantastické, šlo o naši nejlepší sezónu od roku 2008. S dosaženými úspěchy jsme spokojeni, nyní jsme ale hladoví po dalších. Po technické stránce a v tom, jak zvládáme závodní víkend, jsme dosáhli výtečného pokroku, proto na tom chceme stavět a dále se zlepšit," říká Tost.
"Rok 2020 bude zvláštní výzvou pro všechny týmy, jelikož musíme vyvíjet dva koncepty vozů kvůli novým pravidlům pro rok 2021. Menší týmy z hlediska zdrojů a personálu, jako jsme my, budou čelit složitému úkolu nalézt to správné vyvážení ve snaze posouvat se ve vývoji letošního auta AT01 a jeho nástupce pro rok 2021, který bude kvůli radikálním změnám představovat novou éru Formule 1," pokračuje šéf AlphaTauri.
Šasi si AlphaTauri vyrábí kompletně sama. Zadní část, těhlice, přední i zadní zavěšení (z RB15), kompletní hydraulický systém a převodovky ji bude i nadále poskytovat Red Bull.
Jump onboard with @kvyatofficial as he takes the AT01 for a spin 👌#AlphaTauri #F1 pic.twitter.com/857YGGcNL8
— Scuderia AlphaTauri (@AlphaTauriF1) February 16, 2020A jak vidí letošní rok Honda? "Pravidla týkající se pohonných jednotek se od loňska sotva změnila. Proto jsme mohli udělat pokrok založený na zkušenostech získaných ze všech čtyř našich vozů loni. Věřím, že dokážeme udělat pokrok a naším cílem je dosáhnout ještě lepších výsledků než minulý rok," shrnuje technický ředitel japonského motoráře Tojoharu Tanabe.
Fotogalerie:Dropping the hottest new livery on the @f1 grid 💯 #AlphaTauriF1 #F1MeetsFashion pic.twitter.com/3C0UALyLhr
— Scuderia AlphaTauri (@AlphaTauriF1) February 14, 2020Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.