Mistrovská stáj Formule 1 konečně odhaluje svůj vůz pro sezónu 2020 poté, co v pondělí týden ukázala jen nové zbarvení na starším monopostu. W11 dnes po Silverstonu hned proženou závodní piloti Lewis Hamilton a Valtteri Bottas.
Mercedes se bude letos snažit o vytvoření rekordu v podobě sedmi titulů v řadě za sebou - v hybridní éře ještě stále nenašel přemožitele. Získal nového partnera - společnost Ineos, kvůli které upravil své zbarvení: na voze je více červené v oblasti airboxu či bočnic křídel.
Nový vůz W11 je evolucí loňského W10, patnáct set zaměstnanců se však přes zimu snažilo vylepšit všechny detaily včetně pohonné jednotky, s jejímž výkonem loni zaostával za Ferrari.
Taking it to the track 👊 @ValtteriBottas and W11 have hit it off nicely! It is #ValentinesDay after all... 😉 pic.twitter.com/SlTUZ2jfTV
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) February 14, 2020"U Mercedesu je patrná velká hrdost na to, že jsme dokázali vyhrál minulý šampionát a nyní máme šest doublů za sebou, což se ještě nikomu nepovedlo. Zároveň je tam ale také spousta skepticismu, jelikož víme, že na úspěchy z minulosti nemůžeme spoléhat," upozorňuje šéf týmu Toto Wolff.
"Všichni opět začínáme s nulou bodů a my věříme, že rok 2020 bude obzvlášť náročný, protože se týmy na něj hodně soustředili a některé začnou svou pozornost přesouvat k roku 2021. Vyvážit to správně je velmi důležité, není to nejjednodušším úkolem," říká Wolff.
Na co se Mercedes při vývoji W11 zaměřil? "Pravidla zůstala v podstatě stejná, takže to bylo jen o tom, abychom nepolevili ve vývoji balíku, který ná loni velmi dobře fungoval. Kdybychom se snažili jen šperkovat loňský základ, tak bychom došli k nějakým ziskům, ale mohlo by nás to nakopat kvůli zákonu klesající návratnosti," odpovídá technický ředitel James Allison.
"Chtěl jsme změnit hlediska konceptu auta, která není možné měnit během sezóny, abychom pro novou sezónu získali plodnější platformu. Pokusili jsme se udělat několik pečlivě vybraných změn v architektuře, abychom pokračovali ve silném vývojovém tempu i přes poněkud stárnoucí pravidla," vysvětluje Allison.
Konkrétně pak vybírá tři oblasti: "Jedna je vpředu, jedna uprostřed a jedna na zádi. V předu jsme akceptovali větší strukturální složitost kolem těhlic a ráfků kol, abychom poskytli celkově výkonnější komplet. Uprostřed jsme následovali trend z boxové uličky tím, že jsme snížili boční nárazové trubice, což vede k aerodynamickým ziskům. Na zádi jsme šli do dobrodužnějšího rozvržení zavěšení, abychom uvolnili příležitosti pro aerodynamický vývoj."
"Pracovali jsme jako vždycky na každém milimetru čtverečním auta, abychom se našli zlepšení za této stabilní sady pravidel. Byli jsme za to odměněni množstvím přítlaku, který jsme našli od posledního loňského závodu. To nám dodává důvěru, že tři naše projekty poskytly rozumné základy pro vybudování výkonosti, která by jinak u auta pro rok 2019 nebyla možná," usmívá se Allison.
Fotogalerie:
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.
Martin Brundle nastínil, co bude klíčové pro Landa Norrise, má-li v letošní sezóně porazit týmového kolegu Oscara Piastriho. Podle bývalého pilota F1 musí Norris ve zbytku šampionátu potvrdit svou zkušenost, jezdeckou vyzrálost a pravidelně přivážet silné výsledky, pokud si chce udržet pozici jedničky v týmu McLaren.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.