Dvě velké osobnosti Formule 1. Dvě různé doby a jedno jméno, které je spojuje. Tak by se dal popsat vztah Michaela, Schumachera, Lewise Hamiltona, potažmo Rosse Brawna. Právě Brawn se nyní snaží oba své bývalé svěřence porovnat.
Lewis Hamilton už má na svém kontě šest mistrovských titulů. To znamená, že ho dělí pouze jedna mistrovská koruna od vyrovnání rekordu Michaela Schumachera. Fenomenální Němec ovládl sedm světových šampionátů, přičemž tato meta se zdála být ještě nedávno naprosto nedosažitelná.
Hamilton a Mercedes však Formuli 1 od zavedení její hybridní éry počínaje rokem 2014 kralují. Brit totiž získal během této doby titul světového šampiona hned pětkrát. Poražen byl pouze jednou to, když jej v přímém týmovém souboji zdolal Nico Rosberg.
Oba velikáni našeho sportu, tedy Michael Schumacher i Lewis Hamilton spolupracovali během své kariéry s Rossem Brawnem. Němec u Ferrari a Benettonu, Brit pro změnu v době, kdy řídil Mercedes. Právě Brawn, který momentálně figuruje ve vedení celého šampionátu, se přitom své bývalé svěřence snaží porovnat.
Oba jsou podle něj velmi talentovaní. Jejich devízou prý je, že z ničeho dokáží vytvořit něco, což z nich dělá skutečné šampiony svého oboru. Velkou předností Lewise Hamiltona má být profesionalita a loajálnost vůči vlastnímu týmu. Schumacher vynikal podle Brawnových vzpomínek zejména v citu pro technickou stránku věci
„Michael měl fantastický cit pro detail. Uměl si auto správně nastavit. Lewis tohle nepotřebuje. Jejich doby jsou odlišné. Dnes jezdec sedne do auta, vyjede na trať a jeho závodní inženýr hned ví, co je potřeba. S Michalem jsme museli tyto věci analyzovat za jízdy podle jeho pocitů kdy mi on popisoval, jak se vůz chová v jednotlivých zatáčkách. Dnes mají inženýři tuto analýzu k dispozici už v momentě, kdy pilot zapne vysílačku,“ porovnává Brawn.
„Požadavky na jezdce jsou proto docela odlišné. Těžko říct, jak by si Lewis vedl v době, kdy byl potřeba větší technický cit. On si ale každopádně zasloužil každý svůj titul. Je mimořádně talentovaný, profesionální a oddaný týmu. Když jsem sledoval jeho kvalifikační kola, bylo to fenomenální,“ chválí Hamiltona Ross Brawn.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.