Dvě velké osobnosti Formule 1. Dvě různé doby a jedno jméno, které je spojuje. Tak by se dal popsat vztah Michaela, Schumachera, Lewise Hamiltona, potažmo Rosse Brawna. Právě Brawn se nyní snaží oba své bývalé svěřence porovnat.
Lewis Hamilton už má na svém kontě šest mistrovských titulů. To znamená, že ho dělí pouze jedna mistrovská koruna od vyrovnání rekordu Michaela Schumachera. Fenomenální Němec ovládl sedm světových šampionátů, přičemž tato meta se zdála být ještě nedávno naprosto nedosažitelná.
Hamilton a Mercedes však Formuli 1 od zavedení její hybridní éry počínaje rokem 2014 kralují. Brit totiž získal během této doby titul světového šampiona hned pětkrát. Poražen byl pouze jednou to, když jej v přímém týmovém souboji zdolal Nico Rosberg.
Oba velikáni našeho sportu, tedy Michael Schumacher i Lewis Hamilton spolupracovali během své kariéry s Rossem Brawnem. Němec u Ferrari a Benettonu, Brit pro změnu v době, kdy řídil Mercedes. Právě Brawn, který momentálně figuruje ve vedení celého šampionátu, se přitom své bývalé svěřence snaží porovnat.
Oba jsou podle něj velmi talentovaní. Jejich devízou prý je, že z ničeho dokáží vytvořit něco, což z nich dělá skutečné šampiony svého oboru. Velkou předností Lewise Hamiltona má být profesionalita a loajálnost vůči vlastnímu týmu. Schumacher vynikal podle Brawnových vzpomínek zejména v citu pro technickou stránku věci
„Michael měl fantastický cit pro detail. Uměl si auto správně nastavit. Lewis tohle nepotřebuje. Jejich doby jsou odlišné. Dnes jezdec sedne do auta, vyjede na trať a jeho závodní inženýr hned ví, co je potřeba. S Michalem jsme museli tyto věci analyzovat za jízdy podle jeho pocitů kdy mi on popisoval, jak se vůz chová v jednotlivých zatáčkách. Dnes mají inženýři tuto analýzu k dispozici už v momentě, kdy pilot zapne vysílačku,“ porovnává Brawn.
„Požadavky na jezdce jsou proto docela odlišné. Těžko říct, jak by si Lewis vedl v době, kdy byl potřeba větší technický cit. On si ale každopádně zasloužil každý svůj titul. Je mimořádně talentovaný, profesionální a oddaný týmu. Když jsem sledoval jeho kvalifikační kola, bylo to fenomenální,“ chválí Hamiltona Ross Brawn.
Yuki Tsunoda stojí před rozhodujícím obdobím své kariéry u Red Bullu. Jezdec i tým potvrdili, kdy padne definitivní rozhodnutí.
Bývalý mechanik Red Bullu, Calum Nicholas, odhalil nové a zajímavé detaily o dění během kontroverzní Velké ceny Abu Dhabi 2021.
Guenther Steiner se po Velké ceně Mexika opět dostal do centra pozornosti, když vyzdvihl skvělý výkon Olivera Bearmana.
Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.