Dvě velké osobnosti Formule 1. Dvě různé doby a jedno jméno, které je spojuje. Tak by se dal popsat vztah Michaela, Schumachera, Lewise Hamiltona, potažmo Rosse Brawna. Právě Brawn se nyní snaží oba své bývalé svěřence porovnat.
Lewis Hamilton už má na svém kontě šest mistrovských titulů. To znamená, že ho dělí pouze jedna mistrovská koruna od vyrovnání rekordu Michaela Schumachera. Fenomenální Němec ovládl sedm světových šampionátů, přičemž tato meta se zdála být ještě nedávno naprosto nedosažitelná.
Hamilton a Mercedes však Formuli 1 od zavedení její hybridní éry počínaje rokem 2014 kralují. Brit totiž získal během této doby titul světového šampiona hned pětkrát. Poražen byl pouze jednou to, když jej v přímém týmovém souboji zdolal Nico Rosberg.
Oba velikáni našeho sportu, tedy Michael Schumacher i Lewis Hamilton spolupracovali během své kariéry s Rossem Brawnem. Němec u Ferrari a Benettonu, Brit pro změnu v době, kdy řídil Mercedes. Právě Brawn, který momentálně figuruje ve vedení celého šampionátu, se přitom své bývalé svěřence snaží porovnat.
Oba jsou podle něj velmi talentovaní. Jejich devízou prý je, že z ničeho dokáží vytvořit něco, což z nich dělá skutečné šampiony svého oboru. Velkou předností Lewise Hamiltona má být profesionalita a loajálnost vůči vlastnímu týmu. Schumacher vynikal podle Brawnových vzpomínek zejména v citu pro technickou stránku věci
„Michael měl fantastický cit pro detail. Uměl si auto správně nastavit. Lewis tohle nepotřebuje. Jejich doby jsou odlišné. Dnes jezdec sedne do auta, vyjede na trať a jeho závodní inženýr hned ví, co je potřeba. S Michalem jsme museli tyto věci analyzovat za jízdy podle jeho pocitů kdy mi on popisoval, jak se vůz chová v jednotlivých zatáčkách. Dnes mají inženýři tuto analýzu k dispozici už v momentě, kdy pilot zapne vysílačku,“ porovnává Brawn.
„Požadavky na jezdce jsou proto docela odlišné. Těžko říct, jak by si Lewis vedl v době, kdy byl potřeba větší technický cit. On si ale každopádně zasloužil každý svůj titul. Je mimořádně talentovaný, profesionální a oddaný týmu. Když jsem sledoval jeho kvalifikační kola, bylo to fenomenální,“ chválí Hamiltona Ross Brawn.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.