Pilot Red Bullu Max Verstappen cítí, že jeho výkonnost roste každý rokem. Mladý Nizozemec by letos chtěl poprvé stanout na místě určeném pro mistra světa.
Maxi Verstappenovi je stále pouze 22 let. Mladý Holanďan se už přesto řadí mezi zkušené piloty, kteří stojí na startovním roštu Formule 1. To koneckonců není žádné překvapení, když si uvědomíme, že současný pilot Red Bullu debutoval v královně motorsportu před pěti lety, tehdy v barvách Toro Rosso.
Okamžitě zaujal. Jeho talent byl patrný na první pohled. Také proto dostal velmi brzy šanci u prvního týmu Rudých býků, stalo se tak během ročníku 2016. Od té doby už sedačku elitní stáje neopustil. Uznává však, že se na začátku svého působení ve F1 dopustil řady zbytečných chyb. Z nich se ale prý dokázal rychle poučit, díky čemuž se zlepšuje i dnes.
„Dnes už opravdu nejsem nováček. Než jsem přišel do F1, tak jsem absolvoval pouze jednu sezonu ve F3. Z tohoto pohledu to byl ohromný skok. Dopustil jsem se několika chyb, které bych jinak udělal ve Formuli 2. Nicméně se rychle učím, pracuju na sobě,“ říká Verstappen.
Lídr Red Bullu zároveň odhaluje svůj recept na úspěšnou kariéru. Podle něj je třeba být komplexním pilotem, který je schopný za pochodu přemýšlet o věcech, jež mohou nastat. Právě tohle si prý vyžaduje velkou dávku soustředění, což je pro závodníka z Maxova pohledu klíčové.
„Musíte se umět soustředit na řízení a stejně tak na další věci okolo. Jakmile se budete soustředit pouze na jízdu samotnou, tak podle mě nemáte moc šancí na úspěch. Zvládnete možná jedno rychlé kolo, ale to bude vše. Tyhle věci se dají částečně vypilovat tréninkem, ale jen ten vám nepomůže. Stejně tak potřebujete dávku přirozeného talentu,“ líčí Holanďan
On sám se spoustu věcí naučil od svého kolegy v Red Bullu Daniela Ricciarda. Australan pro něj měl být jakýmsi mentorem, přesně takto na své začátky u Rudých býků dnes Verstappen vzpomíná. „Když jsem přišel do Red Bullu, hodně jsem pozoroval věci, které dělá Daniel Ricciardo. Oba máme odlišný jízdní styl, ale i tak jsem se od něj naučil celou řadu věcí. Teď už vím, jak se v autě chovat a co od něj očekávat. Tyhle společné roky mi pomohly, praví dvaadvacetiletý pilot.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.
Před startem sezóny 2025 ve Formuli 1 vzbudila FIA rozruch svými kroky k omezení jezdců, které vyvolaly bouřlivé reakce v paddocku. Zároveň se objevují spekulace o možném návratu ikonických motorů V10, což by mohlo změnit dynamiku celého šampionátu a přilákat zpět některé velké hráče.
Stáj z Faenzy využila shakedown na okruhu Enza a Dina Ferrariho, kde Juki Tsunoda a Isack Hadjar absolvovali 200 km za volantem nového VCARB 02. Tento monopost, výrazně inspirovaný technologiemi Red Bullu z Milton Keynes, má ambici prosadit se ve středu startovního pole.
Lewis Hamilton se naplno věnuje přípravám na svou debutovou sezónu ve Ferrari. Před oficiálními testy v Bahrajnu už absolvoval čtyři soukromé testy, aby se co nejlépe sžil s novým prostředím.
Aston Martin se chystá na příchod Adriana Neweyho do továrny. Konstruktér zatím nemohl zasahovat do vývoje vozu Aston Martin pro sezónu 2025, ale od března začne přispívat k vylepšení modelu AMR25.
Euforie tifosi a nadšené úsměvy provázejí Lewise Hamiltona prvními týdny ve Ferrari, na které fanoušci dlouho čekali. Přestože cesta k úspěchu nebude snadná, úvod připomíná pohádkový začátek plný očekávání a radosti. Zůstává však otázkou, zda se tento pohádkový sen promění ve skutečný vítězný příběh.