Pilot Red Bullu Max Verstappen cítí, že jeho výkonnost roste každý rokem. Mladý Nizozemec by letos chtěl poprvé stanout na místě určeném pro mistra světa.
Maxi Verstappenovi je stále pouze 22 let. Mladý Holanďan se už přesto řadí mezi zkušené piloty, kteří stojí na startovním roštu Formule 1. To koneckonců není žádné překvapení, když si uvědomíme, že současný pilot Red Bullu debutoval v královně motorsportu před pěti lety, tehdy v barvách Toro Rosso.
Okamžitě zaujal. Jeho talent byl patrný na první pohled. Také proto dostal velmi brzy šanci u prvního týmu Rudých býků, stalo se tak během ročníku 2016. Od té doby už sedačku elitní stáje neopustil. Uznává však, že se na začátku svého působení ve F1 dopustil řady zbytečných chyb. Z nich se ale prý dokázal rychle poučit, díky čemuž se zlepšuje i dnes.
„Dnes už opravdu nejsem nováček. Než jsem přišel do F1, tak jsem absolvoval pouze jednu sezonu ve F3. Z tohoto pohledu to byl ohromný skok. Dopustil jsem se několika chyb, které bych jinak udělal ve Formuli 2. Nicméně se rychle učím, pracuju na sobě,“ říká Verstappen.
Lídr Red Bullu zároveň odhaluje svůj recept na úspěšnou kariéru. Podle něj je třeba být komplexním pilotem, který je schopný za pochodu přemýšlet o věcech, jež mohou nastat. Právě tohle si prý vyžaduje velkou dávku soustředění, což je pro závodníka z Maxova pohledu klíčové.
„Musíte se umět soustředit na řízení a stejně tak na další věci okolo. Jakmile se budete soustředit pouze na jízdu samotnou, tak podle mě nemáte moc šancí na úspěch. Zvládnete možná jedno rychlé kolo, ale to bude vše. Tyhle věci se dají částečně vypilovat tréninkem, ale jen ten vám nepomůže. Stejně tak potřebujete dávku přirozeného talentu,“ líčí Holanďan
On sám se spoustu věcí naučil od svého kolegy v Red Bullu Daniela Ricciarda. Australan pro něj měl být jakýmsi mentorem, přesně takto na své začátky u Rudých býků dnes Verstappen vzpomíná. „Když jsem přišel do Red Bullu, hodně jsem pozoroval věci, které dělá Daniel Ricciardo. Oba máme odlišný jízdní styl, ale i tak jsem se od něj naučil celou řadu věcí. Teď už vím, jak se v autě chovat a co od něj očekávat. Tyhle společné roky mi pomohly, praví dvaadvacetiletý pilot.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.