Další stáje se pochlubily nastartováním motorů za zády svých nových monopostů, Ferrari s loňským monopostem v sobotu vyrazilo k testování 18" pneumatik do Španělska.
Nejprve se videem pochlubila švýcarská stáj, která již dala dohromady skládačku o 15 tisících dílech. Potřebovala k tomu 8 tisíc výkresů a přes 100 tisíc pracovních hodin: "Jeden tým, dvě auta. Stovky lidí, kteří to umožnili," uvedla na Twitteru.
Na nový vůz C39 si ale budeme muset ještě týden počkat, ukáže ho ve středu na začátku předsezónního testování v 8:15 hod v boxech na okruhu Circuit de Catalunya.
1 team. 2 cars. Hundreds of people that make it possible. The C39 is coming... 🔥 pic.twitter.com/fcyNwZpZRY
— Alfa Romeo Racing ORLEN (@alfaromeoracing) February 7, 2020Letos za Alfa Romeo budou i nadále nastupovat Kimi Räikkönen a Antonio Giovinazzi, pomáhat jim bude nový rezervní pilot Robert Kubica, jenž ukončil své působení u Williamsu.
V neděli úspěšně nastartovala také AlphaTauri (bývalé Toro Rosso). Poprvé jsme si mohli poslechnout zvuk nové Hondy RA620H, která bude pohánět také mateřský Red Bull. Novů vůz odhalí tento pátek v známém Hangaru 7 v Salzburgu, nastupovat za ní budou Pierre Gasly s Daniilem Kvjatem.
Who else is Fired Up for the 2020 @f1 season? 🔊🔥 #AlphaTauri #F1 pic.twitter.com/edAbpnypYG
— Toro Rosso (@ToroRosso) February 9, 2020O víkendu jsme se dočkali také prvního testování na dráze, to když Ferrari vyrazilo do Jerezu, aby vyzkoušelo prototypy 18palcových pneumatik Pirelli pro příští sezónu F1.
Použilo k tomu upravený loňský monopost SF90, Charles Leclerc s ním bez potíží zvládl slušných 130 kol. Ferrari nedovolilo dodavateli pneumatik zveřejnit žádné fotografie z jízdy, samo tak pochopitelně také neučinilo. Scuderia nové auto ukáže již zítra, bude se jmenovat SF1000 - letos ji totiž čeká jubilejní 1000. velká cena.
Letos pomůžou Pirelli všechny týmy se speciálně upravenými vozy, které se všechny sejdou na dráze po sezóně v Abú Zabí. Italský dodavatel již zveřejnil plán soukromého testování pro letošní sezónu.
Time for track action @circuitodejerez with @ScuderiaFerrari: @Charles_Leclerc has started testing the new #Fit4F1 18-inch development tyres, 33 laps done so far! pic.twitter.com/NN8HmzV37h
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) February 8, 2020This afternoon’s action at the #Fit4F1 18-inch development tyre test is underway @circuitodejerez. @Charles_Leclerc is on track for @ScuderiaFerrari. 53 laps done so far, 25 C degrees track temperature, 20 C ambient. pic.twitter.com/ct3Ay8ouQY
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) February 8, 2020Job done @circuitodejerez! @ScuderiaFerrari driver @Charles_Leclerc has just concluded his first-ever test of the new @F1 Pirelli #Fit4F1 18-inch tyres for 2021 with a total of 130 laps! Well done, Charles! pic.twitter.com/ejQQINsrUS
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) February 8, 2020Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.