Další stáje se pochlubily nastartováním motorů za zády svých nových monopostů, Ferrari s loňským monopostem v sobotu vyrazilo k testování 18" pneumatik do Španělska.
Nejprve se videem pochlubila švýcarská stáj, která již dala dohromady skládačku o 15 tisících dílech. Potřebovala k tomu 8 tisíc výkresů a přes 100 tisíc pracovních hodin: "Jeden tým, dvě auta. Stovky lidí, kteří to umožnili," uvedla na Twitteru.
Na nový vůz C39 si ale budeme muset ještě týden počkat, ukáže ho ve středu na začátku předsezónního testování v 8:15 hod v boxech na okruhu Circuit de Catalunya.
1 team. 2 cars. Hundreds of people that make it possible. The C39 is coming... 🔥 pic.twitter.com/fcyNwZpZRY
— Alfa Romeo Racing ORLEN (@alfaromeoracing) February 7, 2020Letos za Alfa Romeo budou i nadále nastupovat Kimi Räikkönen a Antonio Giovinazzi, pomáhat jim bude nový rezervní pilot Robert Kubica, jenž ukončil své působení u Williamsu.
V neděli úspěšně nastartovala také AlphaTauri (bývalé Toro Rosso). Poprvé jsme si mohli poslechnout zvuk nové Hondy RA620H, která bude pohánět také mateřský Red Bull. Novů vůz odhalí tento pátek v známém Hangaru 7 v Salzburgu, nastupovat za ní budou Pierre Gasly s Daniilem Kvjatem.
Who else is Fired Up for the 2020 @f1 season? 🔊🔥 #AlphaTauri #F1 pic.twitter.com/edAbpnypYG
— Toro Rosso (@ToroRosso) February 9, 2020O víkendu jsme se dočkali také prvního testování na dráze, to když Ferrari vyrazilo do Jerezu, aby vyzkoušelo prototypy 18palcových pneumatik Pirelli pro příští sezónu F1.
Použilo k tomu upravený loňský monopost SF90, Charles Leclerc s ním bez potíží zvládl slušných 130 kol. Ferrari nedovolilo dodavateli pneumatik zveřejnit žádné fotografie z jízdy, samo tak pochopitelně také neučinilo. Scuderia nové auto ukáže již zítra, bude se jmenovat SF1000 - letos ji totiž čeká jubilejní 1000. velká cena.
Letos pomůžou Pirelli všechny týmy se speciálně upravenými vozy, které se všechny sejdou na dráze po sezóně v Abú Zabí. Italský dodavatel již zveřejnil plán soukromého testování pro letošní sezónu.
Time for track action @circuitodejerez with @ScuderiaFerrari: @Charles_Leclerc has started testing the new #Fit4F1 18-inch development tyres, 33 laps done so far! pic.twitter.com/NN8HmzV37h
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) February 8, 2020This afternoon’s action at the #Fit4F1 18-inch development tyre test is underway @circuitodejerez. @Charles_Leclerc is on track for @ScuderiaFerrari. 53 laps done so far, 25 C degrees track temperature, 20 C ambient. pic.twitter.com/ct3Ay8ouQY
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) February 8, 2020Job done @circuitodejerez! @ScuderiaFerrari driver @Charles_Leclerc has just concluded his first-ever test of the new @F1 Pirelli #Fit4F1 18-inch tyres for 2021 with a total of 130 laps! Well done, Charles! pic.twitter.com/ejQQINsrUS
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) February 8, 2020Christian Horner byl v úterý oficiálně odvolán z vedení týmu Red Bull a ve středu se emotivně rozloučil se zaměstnanci v továrně v Milton Keynes. Red Bull zároveň zpřísnil komunikaci s médii a veškerá veřejná prohlášení nyní řídí centrála v Salcburku.
Red Bull provedl zásadní změnu ve svém vedení, když se rozhodl ukončit spolupráci s Christianem Hornerem. Max Verstappen na tuto nečekanou zprávu reagoval s klidem a zaměřil se na pokračování sportovních cílů týmu.
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.