Další stáje se pochlubily nastartováním motorů za zády svých nových monopostů, Ferrari s loňským monopostem v sobotu vyrazilo k testování 18" pneumatik do Španělska.
Nejprve se videem pochlubila švýcarská stáj, která již dala dohromady skládačku o 15 tisících dílech. Potřebovala k tomu 8 tisíc výkresů a přes 100 tisíc pracovních hodin: "Jeden tým, dvě auta. Stovky lidí, kteří to umožnili," uvedla na Twitteru.
Na nový vůz C39 si ale budeme muset ještě týden počkat, ukáže ho ve středu na začátku předsezónního testování v 8:15 hod v boxech na okruhu Circuit de Catalunya.
1 team. 2 cars. Hundreds of people that make it possible. The C39 is coming... 🔥 pic.twitter.com/fcyNwZpZRY
— Alfa Romeo Racing ORLEN (@alfaromeoracing) February 7, 2020Letos za Alfa Romeo budou i nadále nastupovat Kimi Räikkönen a Antonio Giovinazzi, pomáhat jim bude nový rezervní pilot Robert Kubica, jenž ukončil své působení u Williamsu.
V neděli úspěšně nastartovala také AlphaTauri (bývalé Toro Rosso). Poprvé jsme si mohli poslechnout zvuk nové Hondy RA620H, která bude pohánět také mateřský Red Bull. Novů vůz odhalí tento pátek v známém Hangaru 7 v Salzburgu, nastupovat za ní budou Pierre Gasly s Daniilem Kvjatem.
Who else is Fired Up for the 2020 @f1 season? 🔊🔥 #AlphaTauri #F1 pic.twitter.com/edAbpnypYG
— Toro Rosso (@ToroRosso) February 9, 2020O víkendu jsme se dočkali také prvního testování na dráze, to když Ferrari vyrazilo do Jerezu, aby vyzkoušelo prototypy 18palcových pneumatik Pirelli pro příští sezónu F1.
Použilo k tomu upravený loňský monopost SF90, Charles Leclerc s ním bez potíží zvládl slušných 130 kol. Ferrari nedovolilo dodavateli pneumatik zveřejnit žádné fotografie z jízdy, samo tak pochopitelně také neučinilo. Scuderia nové auto ukáže již zítra, bude se jmenovat SF1000 - letos ji totiž čeká jubilejní 1000. velká cena.
Letos pomůžou Pirelli všechny týmy se speciálně upravenými vozy, které se všechny sejdou na dráze po sezóně v Abú Zabí. Italský dodavatel již zveřejnil plán soukromého testování pro letošní sezónu.
Time for track action @circuitodejerez with @ScuderiaFerrari: @Charles_Leclerc has started testing the new #Fit4F1 18-inch development tyres, 33 laps done so far! pic.twitter.com/NN8HmzV37h
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) February 8, 2020This afternoon’s action at the #Fit4F1 18-inch development tyre test is underway @circuitodejerez. @Charles_Leclerc is on track for @ScuderiaFerrari. 53 laps done so far, 25 C degrees track temperature, 20 C ambient. pic.twitter.com/ct3Ay8ouQY
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) February 8, 2020Job done @circuitodejerez! @ScuderiaFerrari driver @Charles_Leclerc has just concluded his first-ever test of the new @F1 Pirelli #Fit4F1 18-inch tyres for 2021 with a total of 130 laps! Well done, Charles! pic.twitter.com/ejQQINsrUS
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) February 8, 2020Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.