Helmut Marko hodnotí návrat Pierre Galsyho do Toro Rosso. Porovnává jej s tím, jak stejnou situaci zvládl Daniil Kvjat během roku 2016. Zároveň také říká, co mohl Galsy udělat u Red Bullu lépe.
Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko se opět vrací k nepovedenému angažmá Pierre Gaslyho u Rudých býků. Mladý Francouz zdědil sedačku vedle Maxe Verstappena po Danielu Ricciardovi, přičemž se neosvědčil. To mělo za následek, že ve stáji, které šéfuje Christian Horner nakonec ani nedokončil sezonu. Poslední kapkou, která rozhodla o tom, že čelním představitelům rakouského týmu přetekl pověstný pohár trpělivosti byla GP Maďarska. Zatímco Verstappen bojoval během tohoto závodu o vítězství, Gasly zápolil s takzvanými týmy druhého sledu.
Do další Velké ceny v Belgii už coby pilot Red Bull nenastoupil, neboť jej nahradil Alex Albon. Helmut Marko si myslí, že Gasly si za svůj osud může do značné míry sám. Podle odborného poradce si mladý Francouz vytyčil moc ambiciózní cíl v podobě Maxe Verstappena, kterého chtěl už od prvního závodu porážet. Pokud by zvolil skromnější cestu, mohl dle slov Helmuta dopadnout lépe.
„Pierre měl akceptovat, že Max je rychlejší. Měl se k němu snažit přibližovat po malých krůčcích. Místo toho zkoušel měnit spoustu věcí, snažil se upravovat nastavení vozu, svůj jízdní styl, snažil se jezdit agresivněji. Necítil se zkrátka dobře, což postupně vedlo k nemalým chybám. Myslím, že si za to může z velké části sám,“ praví Helmut, jenž však jedním dechem dodává, že Gaslyho návrat do Toro Rosso byl výjimečný.
Zkušený manažer se posléze vyjádřil o tom, jak důležitá je u pilotů psychika, přičemž sám přiznal, že tak dobrý návrat od Gaslyho nečekal. Francouz to podle něj zvládl mnohem lépe než Kvjat, který byl během sezony 2016 zlomený. „Vidíte, jak důležitou roli hraje psychika. Kdybych řekl, že jsem od něj čekal tak dobrý návrat, lhal bych. Překvapil mě. Zvládl to velmi dobře, takový Kvjat byl tenkrát zlomený,“ vzpomíná Marko.
Také Kvjat se však může vrátit zpět do top týmu. Myslí si to alespoň Helmut Marko. Ten ruského bohatýra pochválil především za závody v Německu, kde ruský pilot slavil pódium, popřípadě v Abú Zabí. Tam prý Daniil pracoval pro změnu velmi dobře s pneumatikami. Měl by však prý zapracovat na vyrovnanosti výkonů.
A proč Red Bull nesáhl po Nicu Hülkenbergovi, o němž se v souvislosti s rakouským týmem jednu chvíli notně spekulovalo? Marko tvrdí, že nechtěl porušit svoji filozofii sázky na vlastní odchovance. Proto nakonec zůstaly zkušenému jezdci dveře k Rudým býkům zavřené.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.