Max Verstappen a Red Bull dnes oznámili prodloužení vzájemného kontraktu. Helmut Marko popisuje, co k tomuto kroku rakouskou stáj vedlo.
Události dnešního dne rozpohybovaly zimní stojaté vody Formule 1 řeklo by se až nevídaným způsobem. Právě dnes bylo totiž oznámeno prodloužení smlouvy mezi Maxem Verstappenem a Red Bullem. Nečekaně. A to až do roku 2023. Přitom se všeobecně předpokládalo, že mladá holandská hvězda bude s podpisem nového kontraktu vyčkávat do poslední chvíle. To proto, aby si Max zajistil co nejlepší výchozí pozici pro budoucnost.
Velký zájem o jeho služby měl mít mistrovský Mercedes. Ostatně, Toro Wolff se svým obdivem k Verstappenovi nijak zvlášť netají, to samé můžeme koneckonců říct i v obráceném gardu. Právě z těchto důvodů bylo dnešní oznámení předčasné a snad i nečekané. Ne, že by se s Red Bullem nepočítalo, ale rozřešení této hádanky ještě nemělo být na pořadu dne.
Světlo do celé situace nyní vnáší odborný poradce Red Bullu Helmut Marko. Podle jeho slov se rakouská stáj bála spekulací, které spojovaly Lewise Hamiltona s Ferrari. Pokud by se tento scénář opravdu naplnil, první volbou Mercedesu pro uvolněnou sedačku by byl zřejmě Verstappen. Rudí býci by tak v mžiku přišly o svůj klenot. Právě tohle měl být pomyslný spouštěč celé akce.
"Upřímně, my byli pod tlakem. Těžko se odhadoval vývoj mezi Hamiltonem a Ferrari. Pokud by k tomu opravdu došlo, musel by se Mercedes logicky dívat po náhradě, přičemž Max by byl první na řadě,“ popisuje Helmut.
Dohodou s Verstappenem si podle něj Red Bull zajistil světlou budoucnost, ke které teď může vzhlížet s optimismem. „Jedná se pro nás o důležitý krok, momentálně se můžeme do budoucna dívat s optimismem,“ lebedí si Marko.
Zkušený manažer zároveň věří Hodně, která chce učinit další pokrok, což by mělo Rudým býkům zajistit možnost bojovat o mistrovské tituly. S kým naopak Marko příliš nepočítá je Ferrari. Myslí si, že hlavní boj se bude odehrávat mezi Hamiltonem a Verstappenem. Ferrari by do něj prý zasáhnout nemělo.
„V závěru sezony jsme byli před Ferrari. Nevypadalo to, že mají se svým morem výhodu, jako dříve. Také Honda odvádí parádní práci. Jsou na srovnatelné úrovni výkonu s Mercedesem. Věřím, že i oni nám mohou hodně pomoct. Stavba našeho vozu pokračuje velmi dobře, vypadá to, že budeme hotovi dřív než kdykoli před tím,“ uzavírá.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.