Polský jezdec (již loni, jak lze dnes uvést) závodil za stáj Williams, což byla současně jeho jediná aktivní sezóna po několikaleté pauze. Tradiční britskou stáj však ale na konci uplynulého ročníku opustil, avšak v prostředí F1 i nadále zůstává - jakožto rezerva pro Alfu Romeo.
Robert Kubica tedy prostředí Formule 1 neopouští, avšak z role aktivního pilota přechází na post záložníka a to u stáje Alfa Romeo. Prostředí švýcarského týmu nesoucího původně název Sauber již polský jezdec dobře zná, vždyť v roce 2006 u nich zastával testovací roli, přičemž v průběhu sezóny nahradil Jacquese Villeneuva na místě závodního pilota. S tehdejším týmem BMW Sauber pak zůstal i následující tři ročníky F1. Společně s Kubicou přechází také sponzor, což se odrazí i v názvu celé stáje - na soupisce sezóny 2020 se objeví Alfa Romeo Racing Orlen.
"V mém srdci náleží tomuto týmu zvláštní místo a těší mě, že tady vidím pár tváří ještě z let, kdy jsem v Hinwilu působil," říká polský jezdec se "skutečnou radostí" ze změny pro sezónu 2020. "Čas o okolnosti jsou samozřejmě odlišné, ale jsem přesvědčen, že najdu stejné zapálení a hlad po úspěchu. Těším se na to, až stáji Alfa Romeo Racing Orlen pomohu učinit další krok vpřed."
"Je jezdcem, jehož není třeba představovat - jeden z nejbrilantnějších své generace a jedním, jenž při boji o návrat po své nehodě v rallye ukázal skutečný význam lidského odhodlání. Jeho zpětná vazba bude neocenitelná, jelikož tlačíme náš tým na roštu směrem vpřed," přidává se také šéf stáje Frédéric Vasseur, jenž jedním dechem dodává, že se "již nemohou dočkat opětovné spolupráce s Kubicou".
Jak již bylo výše napsáno, do švýcarské stáje přestupuje z Williamsu také sponzor, petrochemická společnost Orlen. "Hodnota našeho loga překonala po 16 závodech hodnotu 110 milionů zlotých [19.3 milionu liber]," říká CEO a předseda představenstva Daniel Obajtek.
"Také jsme významně zvýšili zisk maloobchodní sítě. Budování celosvětového uznání značky nám rovněž umožnilo nastartovat proces přechodu na označení, pod nímž budou rozhodně fungovat všechny naše evropské čerpací stanice. Dnes jsme na této cestě podnikli naším spojením s týmem, jenž má nesmírnou tradici a historii další důležitý krok. Kubica jakožto jeden z nejrychlejších jezdců světa zůstává naším velvyslancem," dodává
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.