Polský jezdec (již loni, jak lze dnes uvést) závodil za stáj Williams, což byla současně jeho jediná aktivní sezóna po několikaleté pauze. Tradiční britskou stáj však ale na konci uplynulého ročníku opustil, avšak v prostředí F1 i nadále zůstává - jakožto rezerva pro Alfu Romeo.
Robert Kubica tedy prostředí Formule 1 neopouští, avšak z role aktivního pilota přechází na post záložníka a to u stáje Alfa Romeo. Prostředí švýcarského týmu nesoucího původně název Sauber již polský jezdec dobře zná, vždyť v roce 2006 u nich zastával testovací roli, přičemž v průběhu sezóny nahradil Jacquese Villeneuva na místě závodního pilota. S tehdejším týmem BMW Sauber pak zůstal i následující tři ročníky F1. Společně s Kubicou přechází také sponzor, což se odrazí i v názvu celé stáje - na soupisce sezóny 2020 se objeví Alfa Romeo Racing Orlen.
"V mém srdci náleží tomuto týmu zvláštní místo a těší mě, že tady vidím pár tváří ještě z let, kdy jsem v Hinwilu působil," říká polský jezdec se "skutečnou radostí" ze změny pro sezónu 2020. "Čas o okolnosti jsou samozřejmě odlišné, ale jsem přesvědčen, že najdu stejné zapálení a hlad po úspěchu. Těším se na to, až stáji Alfa Romeo Racing Orlen pomohu učinit další krok vpřed."
"Je jezdcem, jehož není třeba představovat - jeden z nejbrilantnějších své generace a jedním, jenž při boji o návrat po své nehodě v rallye ukázal skutečný význam lidského odhodlání. Jeho zpětná vazba bude neocenitelná, jelikož tlačíme náš tým na roštu směrem vpřed," přidává se také šéf stáje Frédéric Vasseur, jenž jedním dechem dodává, že se "již nemohou dočkat opětovné spolupráce s Kubicou".
Jak již bylo výše napsáno, do švýcarské stáje přestupuje z Williamsu také sponzor, petrochemická společnost Orlen. "Hodnota našeho loga překonala po 16 závodech hodnotu 110 milionů zlotých [19.3 milionu liber]," říká CEO a předseda představenstva Daniel Obajtek.
"Také jsme významně zvýšili zisk maloobchodní sítě. Budování celosvětového uznání značky nám rovněž umožnilo nastartovat proces přechodu na označení, pod nímž budou rozhodně fungovat všechny naše evropské čerpací stanice. Dnes jsme na této cestě podnikli naším spojením s týmem, jenž má nesmírnou tradici a historii další důležitý krok. Kubica jakožto jeden z nejrychlejších jezdců světa zůstává naším velvyslancem," dodává
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.