Polský jezdec (již loni, jak lze dnes uvést) závodil za stáj Williams, což byla současně jeho jediná aktivní sezóna po několikaleté pauze. Tradiční britskou stáj však ale na konci uplynulého ročníku opustil, avšak v prostředí F1 i nadále zůstává - jakožto rezerva pro Alfu Romeo.
Robert Kubica tedy prostředí Formule 1 neopouští, avšak z role aktivního pilota přechází na post záložníka a to u stáje Alfa Romeo. Prostředí švýcarského týmu nesoucího původně název Sauber již polský jezdec dobře zná, vždyť v roce 2006 u nich zastával testovací roli, přičemž v průběhu sezóny nahradil Jacquese Villeneuva na místě závodního pilota. S tehdejším týmem BMW Sauber pak zůstal i následující tři ročníky F1. Společně s Kubicou přechází také sponzor, což se odrazí i v názvu celé stáje - na soupisce sezóny 2020 se objeví Alfa Romeo Racing Orlen.
"V mém srdci náleží tomuto týmu zvláštní místo a těší mě, že tady vidím pár tváří ještě z let, kdy jsem v Hinwilu působil," říká polský jezdec se "skutečnou radostí" ze změny pro sezónu 2020. "Čas o okolnosti jsou samozřejmě odlišné, ale jsem přesvědčen, že najdu stejné zapálení a hlad po úspěchu. Těším se na to, až stáji Alfa Romeo Racing Orlen pomohu učinit další krok vpřed."
"Je jezdcem, jehož není třeba představovat - jeden z nejbrilantnějších své generace a jedním, jenž při boji o návrat po své nehodě v rallye ukázal skutečný význam lidského odhodlání. Jeho zpětná vazba bude neocenitelná, jelikož tlačíme náš tým na roštu směrem vpřed," přidává se také šéf stáje Frédéric Vasseur, jenž jedním dechem dodává, že se "již nemohou dočkat opětovné spolupráce s Kubicou".
Jak již bylo výše napsáno, do švýcarské stáje přestupuje z Williamsu také sponzor, petrochemická společnost Orlen. "Hodnota našeho loga překonala po 16 závodech hodnotu 110 milionů zlotých [19.3 milionu liber]," říká CEO a předseda představenstva Daniel Obajtek.
"Také jsme významně zvýšili zisk maloobchodní sítě. Budování celosvětového uznání značky nám rovněž umožnilo nastartovat proces přechodu na označení, pod nímž budou rozhodně fungovat všechny naše evropské čerpací stanice. Dnes jsme na této cestě podnikli naším spojením s týmem, jenž má nesmírnou tradici a historii další důležitý krok. Kubica jakožto jeden z nejrychlejších jezdců světa zůstává naším velvyslancem," dodává
Red Bull provedl zásadní změnu ve svém vedení, když se rozhodl ukončit spolupráci s Christianem Hornerem. Max Verstappen na tuto nečekanou zprávu reagoval s klidem a zaměřil se na pokračování sportovních cílů týmu.
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.