Polský jezdec (již loni, jak lze dnes uvést) závodil za stáj Williams, což byla současně jeho jediná aktivní sezóna po několikaleté pauze. Tradiční britskou stáj však ale na konci uplynulého ročníku opustil, avšak v prostředí F1 i nadále zůstává - jakožto rezerva pro Alfu Romeo.
Robert Kubica tedy prostředí Formule 1 neopouští, avšak z role aktivního pilota přechází na post záložníka a to u stáje Alfa Romeo. Prostředí švýcarského týmu nesoucího původně název Sauber již polský jezdec dobře zná, vždyť v roce 2006 u nich zastával testovací roli, přičemž v průběhu sezóny nahradil Jacquese Villeneuva na místě závodního pilota. S tehdejším týmem BMW Sauber pak zůstal i následující tři ročníky F1. Společně s Kubicou přechází také sponzor, což se odrazí i v názvu celé stáje - na soupisce sezóny 2020 se objeví Alfa Romeo Racing Orlen.
"V mém srdci náleží tomuto týmu zvláštní místo a těší mě, že tady vidím pár tváří ještě z let, kdy jsem v Hinwilu působil," říká polský jezdec se "skutečnou radostí" ze změny pro sezónu 2020. "Čas o okolnosti jsou samozřejmě odlišné, ale jsem přesvědčen, že najdu stejné zapálení a hlad po úspěchu. Těším se na to, až stáji Alfa Romeo Racing Orlen pomohu učinit další krok vpřed."
"Je jezdcem, jehož není třeba představovat - jeden z nejbrilantnějších své generace a jedním, jenž při boji o návrat po své nehodě v rallye ukázal skutečný význam lidského odhodlání. Jeho zpětná vazba bude neocenitelná, jelikož tlačíme náš tým na roštu směrem vpřed," přidává se také šéf stáje Frédéric Vasseur, jenž jedním dechem dodává, že se "již nemohou dočkat opětovné spolupráce s Kubicou".
Jak již bylo výše napsáno, do švýcarské stáje přestupuje z Williamsu také sponzor, petrochemická společnost Orlen. "Hodnota našeho loga překonala po 16 závodech hodnotu 110 milionů zlotých [19.3 milionu liber]," říká CEO a předseda představenstva Daniel Obajtek.
"Také jsme významně zvýšili zisk maloobchodní sítě. Budování celosvětového uznání značky nám rovněž umožnilo nastartovat proces přechodu na označení, pod nímž budou rozhodně fungovat všechny naše evropské čerpací stanice. Dnes jsme na této cestě podnikli naším spojením s týmem, jenž má nesmírnou tradici a historii další důležitý krok. Kubica jakožto jeden z nejrychlejších jezdců světa zůstává naším velvyslancem," dodává
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.