Alex Wurz odhaluje svoji predikci pro následující ročník Formule 1. Největším favoritem bude podle něj znovu Lewis Hamilton. Brit by se však prý měl mít na pozoru před Maxem Verstappenem.
Sezona 2019 před nějakou dobou skončila. Máme proto zimní přestávku, která ještě pár měsíců potrvá. Svět Formule 1 ale neutichl. Různí odborníci a zasvěcené osoby totiž odhadují, jak by mohl vypadat ročník s označením 2020. Tak jako například Alex Wurz. Někdejší pilot Benettonu nebo Williamsu předpokládá, že největším favoritem na zisk mistrovského titulu bude opět Lewis Hamilton. Zkušený Brit by v takovém případě vyrovnal rekord Michaela Schumachera. Jenž získal sedm mistrovských primátů.
A největší Hamiltonův soupeř? Wurz by si vsadil na Verstappena. Pravdou je, že Red Bull s Hondou letos prožili velmi dobrý první rok svého společného partnerství. Dá se proto očekávat, že příští sezonu laťku ještě zvýší. To si myslí také pětačtyřicetiletý Rakušan. „Myslím, že Hamilton bude opět největším favoritem, ale Verstappen by mu to mohl pořádně znepříjemnit. Byl jsem překvapen velkým pokrokem Hondy. V závěru ročníku bylo těžké odhadovat, kdo bude favoritem, v kvalifikaci nebo v závodech, věřím, že to v tomhle duchu bude pokračovat,“ říká.
Rakušan neláme hůl ani nad Ferrari. Věří, že Sebastian Vettel se znovu vrátí do své obvyklé formy. Letos to měl podle Wurzových slov těžké, protože mu nesedl koncept, který stáj z Maranella pro svůj vůz zvolila, to samé lze říct taktéž o pneumatikách. Příští rok by to však prý mohla být v podání čtyřnásobného mistra světa jiná písnička, zvlášť když se Ferrari nakonec rozhodlo změnit koncept svého vozu a znovu vsadit na více přítlaku.
„Nebyl na tom dobře. Trápil se ve voze i s pneumatikami, ale já si všimnul, že má pořád velkou chuť. Bylo to patrné z našich rozhovorů. Nelze ho podceňovat, jeho um je pořád na velmi vysoké úrovní,“ praví Alex.
Formule 1 letos udělala významný krok z pohledu své budoucnosti, když schválila revoluční technická pravidla pro sezonu 2021. Wurz s nimi souhlasí. Chystané změny podle něj přinesou vyrovnanější závody a tím pádem atraktivnější šampionát. „Pokud je sport vyrovnaný, je přitažlivější. Snáze ho uvedete na trh. Bylo to vidět na konci této sezony, přesně v tomto duchu jsou stvořena nová pravidla. Rozdíly mezi týmy se zmenší,“ hlásí Wurz.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.