Alex Wurz odhaluje svoji predikci pro následující ročník Formule 1. Největším favoritem bude podle něj znovu Lewis Hamilton. Brit by se však prý měl mít na pozoru před Maxem Verstappenem.
Sezona 2019 před nějakou dobou skončila. Máme proto zimní přestávku, která ještě pár měsíců potrvá. Svět Formule 1 ale neutichl. Různí odborníci a zasvěcené osoby totiž odhadují, jak by mohl vypadat ročník s označením 2020. Tak jako například Alex Wurz. Někdejší pilot Benettonu nebo Williamsu předpokládá, že největším favoritem na zisk mistrovského titulu bude opět Lewis Hamilton. Zkušený Brit by v takovém případě vyrovnal rekord Michaela Schumachera. Jenž získal sedm mistrovských primátů.
A největší Hamiltonův soupeř? Wurz by si vsadil na Verstappena. Pravdou je, že Red Bull s Hondou letos prožili velmi dobrý první rok svého společného partnerství. Dá se proto očekávat, že příští sezonu laťku ještě zvýší. To si myslí také pětačtyřicetiletý Rakušan. „Myslím, že Hamilton bude opět největším favoritem, ale Verstappen by mu to mohl pořádně znepříjemnit. Byl jsem překvapen velkým pokrokem Hondy. V závěru ročníku bylo těžké odhadovat, kdo bude favoritem, v kvalifikaci nebo v závodech, věřím, že to v tomhle duchu bude pokračovat,“ říká.
Rakušan neláme hůl ani nad Ferrari. Věří, že Sebastian Vettel se znovu vrátí do své obvyklé formy. Letos to měl podle Wurzových slov těžké, protože mu nesedl koncept, který stáj z Maranella pro svůj vůz zvolila, to samé lze říct taktéž o pneumatikách. Příští rok by to však prý mohla být v podání čtyřnásobného mistra světa jiná písnička, zvlášť když se Ferrari nakonec rozhodlo změnit koncept svého vozu a znovu vsadit na více přítlaku.
„Nebyl na tom dobře. Trápil se ve voze i s pneumatikami, ale já si všimnul, že má pořád velkou chuť. Bylo to patrné z našich rozhovorů. Nelze ho podceňovat, jeho um je pořád na velmi vysoké úrovní,“ praví Alex.
Formule 1 letos udělala významný krok z pohledu své budoucnosti, když schválila revoluční technická pravidla pro sezonu 2021. Wurz s nimi souhlasí. Chystané změny podle něj přinesou vyrovnanější závody a tím pádem atraktivnější šampionát. „Pokud je sport vyrovnaný, je přitažlivější. Snáze ho uvedete na trh. Bylo to vidět na konci této sezony, přesně v tomto duchu jsou stvořena nová pravidla. Rozdíly mezi týmy se zmenší,“ hlásí Wurz.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.