Sebastian Vettel se vrací k sezoně 2014, ve které u Red Bullu prohrál s Danielem Ricciardem. Uznává, že Australan předváděl tehdy dobré výkony, připomíná však, že ne všechno šlo tak, jak jak mělo jít
Čtyřnásobný mistr světa Sebastian Vettel letos v interním týmovém souboji prohrál s Charlesem Leclercem. Za celou dobu jeho kariéry to bylo teprve podruhé, kdy ve Formuli 1 nestačil na svého týmového parťáka. Poprvé k tomu došlo roku 2014. Tehdy Vettela překonal novic u Red Bullu Daniel Ricciardo. Němec poté zamířil k Ferrari.
Tam ho čekaly čtyři poměrně bezstarostné roky vedle Kimiho Raikkonena. Fin už tempu svého kolegy většinou nestačil, a tak se defacto smířil s rolí týmové dvojky, což se změnilo před tímto ročníkem. Icemana nahradil mladý Charles Leclerc, čímž se pro Sebastiana Vettela, jak se později ukázalo, začal opakovat scénář z roku 2014. Monačan nakonec zkušeného Němce zdolal, tím tak otřásl jeho pozicí v italské stáji.
Bývalý Sebastianův kolega z Red Bullu Mark Webber si myslí, že Vettel má problémy s vlastní sebedůvěrou, pokud se po jeho boku objeví silný týmový kolega. S tím však Seb zásadně nesouhlasí. „Nevidím to tak. Rozumím, že lidé vidí, že jsem na papíře v roce 2014 prohrál. Je to spravedlivé, protože statistiky hovoří ve prospěch Daniela, ale vzpomínám si, že ten rok nešlo vše, tak jak mělo.“ Hlásí Němec.
„Mým cílem v tomhle roce nebylo dostávat se na pódia. Mým cílem bylo vyhrávat závody. Možná se v tomhle náš přístup s Danielem lišil. Tenhle rok každopádně pro tým nebyl moc dobrý. Nechci tvrdit, že jsem měl smůlu. Zkrátka tam bylo několik momentů, kdy věci nevyšly, tak jak měly. Auto také nefungovalo ideálně, takže čísla mohou někdy zkreslovat realitu,“ dodává.
Do budoucna se Němec nikoho nebojí. Podle něj není ve Formuli 1 na strach místo. „Nemám problém s tím, jak se Danielovi dařilo. Zároveň se ale nikoho nebojím. V tomhle sportu se nemůžete bát, všichni chceme být ti nejlepší. To se se strachem vylučuje,“ ukončuje Vettel.
S blížícím se oznámením jezdecké sestavy pro první sezónu týmu Cadillac ve Formuli 1 se podle očekávání tým přiklání ke zkušeným závodníkům. To zároveň značně snižuje šance mladého amerického jezdce Coltona Herty na místo v nové stáji.
Podle neoficiálních zpráv Ferrari připravuje při nadcházející Velké ceně Itálie v Monze speciální poctu k 50. výročí prvního titulu mistra světa Nikiho Laudy.
Lewis Hamilton zažil u Ferrari svůj nejúspěšnější začátek kariéry u nové stáje. Sedminásobný mistr světa zůstává přesto optimistický a věří v dlouhodobou vizi týmu.
Jacques Villeneuve je přesvědčen, že za nedávnou nadvládu Red Bullu stojí především Max Verstappen. Podle něj by si tým měl více uvědomovat, že současné úspěchy nejsou jen zásluhou technické převahy, ale hlavně vynikajících jezdeckých schopností své hvězdy.
Poradce Cadillacu pro Formuli 1, Mario Andretti, vyzval fanoušky, aby brali za pravdu pouze oficiální informace týmu, zatímco stáj chystá oznámení složení jezdeckého dua pro sezonu 2026. Andretti tím reaguje na množící se spekulace a snaží se udržet kontrolu nad komunikací směrem k médiím i fanouškům.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.
Podle spekulací by Red Bull mohl do dohody o odchodu Christiana Hornera zařadit ustanovení, které by mu znemožnilo vrátit se do Formule 1 v jiné funkci. Pro stáj z Milton Keynes by šlo o preventivní krok, jak zabránit tomu, aby jejich bývalý šéf v budoucnu posílil konkurenci.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.
Lewis Hamilton se od svého příchodu do Ferrari v roce 2025 potýká s problémy, které budí velkou pozornost. Podle Juana Pabla Montoyi ale nemusí jít jen o výkon jezdce.
Sebastian Vettel podpořil návrat motorů V10 do Formule 1, které podle něj měly nezaměnitelný zvuk a charakter. „Nešlo jen o výkon, ale i o emoce, které dokázaly probudit v každém fanouškovi,“ řekl čtyřnásobný mistr světa.
Pilot Mercedesu upozorňuje, že dosavadní výsledky Andrey Kimiho Antonelliho ve Formuli 1 nemusí plně odrážet skutečný pokrok, kterého mladý nováček během své premiérové sezony dosáhl.