Sebastian Vettel se vrací k sezoně 2014, ve které u Red Bullu prohrál s Danielem Ricciardem. Uznává, že Australan předváděl tehdy dobré výkony, připomíná však, že ne všechno šlo tak, jak jak mělo jít
Čtyřnásobný mistr světa Sebastian Vettel letos v interním týmovém souboji prohrál s Charlesem Leclercem. Za celou dobu jeho kariéry to bylo teprve podruhé, kdy ve Formuli 1 nestačil na svého týmového parťáka. Poprvé k tomu došlo roku 2014. Tehdy Vettela překonal novic u Red Bullu Daniel Ricciardo. Němec poté zamířil k Ferrari.
Tam ho čekaly čtyři poměrně bezstarostné roky vedle Kimiho Raikkonena. Fin už tempu svého kolegy většinou nestačil, a tak se defacto smířil s rolí týmové dvojky, což se změnilo před tímto ročníkem. Icemana nahradil mladý Charles Leclerc, čímž se pro Sebastiana Vettela, jak se později ukázalo, začal opakovat scénář z roku 2014. Monačan nakonec zkušeného Němce zdolal, tím tak otřásl jeho pozicí v italské stáji.
Bývalý Sebastianův kolega z Red Bullu Mark Webber si myslí, že Vettel má problémy s vlastní sebedůvěrou, pokud se po jeho boku objeví silný týmový kolega. S tím však Seb zásadně nesouhlasí. „Nevidím to tak. Rozumím, že lidé vidí, že jsem na papíře v roce 2014 prohrál. Je to spravedlivé, protože statistiky hovoří ve prospěch Daniela, ale vzpomínám si, že ten rok nešlo vše, tak jak mělo.“ Hlásí Němec.
„Mým cílem v tomhle roce nebylo dostávat se na pódia. Mým cílem bylo vyhrávat závody. Možná se v tomhle náš přístup s Danielem lišil. Tenhle rok každopádně pro tým nebyl moc dobrý. Nechci tvrdit, že jsem měl smůlu. Zkrátka tam bylo několik momentů, kdy věci nevyšly, tak jak měly. Auto také nefungovalo ideálně, takže čísla mohou někdy zkreslovat realitu,“ dodává.
Do budoucna se Němec nikoho nebojí. Podle něj není ve Formuli 1 na strach místo. „Nemám problém s tím, jak se Danielovi dařilo. Zároveň se ale nikoho nebojím. V tomhle sportu se nemůžete bát, všichni chceme být ti nejlepší. To se se strachem vylučuje,“ ukončuje Vettel.
Carlos Sainz po Velké ceně Miami ostře kritizoval tým Williams za chyby, kvůli kterým podle něj přišel o šanci na lepší výsledek. Nejvíc ho rozčílilo nedodržení týmových pokynů, špatná strategie a kolize s Hamiltonem těsně před cílem.
Lewis Hamilton a Ferrari poutali v Miami pozornost spíše negativně. Britův frustrovaný rádiový projev zastínil jeho výkon a otevřel otázky ohledně týmové strategie.
Spekulace o možném odchodu Maxe Verstappena z Red Bullu neutichají. Helmut Marko sice dříve nevyloučil, že by čtyřnásobný mistr světa mohl tým opustit, teď ale situaci vidí klidněji a věří, že jezdec zůstane až do roku 2026.
Lando Norris v podcastu zavzpomínal na dětství a zdůraznil, že klíčem k jeho úspěchu ve Formuli 1 byla přísná, ale podpůrná výchova s důrazem na disciplínu a hodnoty. Jeho láska k závodění začala u videoher, ale k výsledkům ho dovedla hlavně tvrdá práce a pokora.
Šéf McLarenu Andrea Stella ocenil Oscara Piastriho za mimořádnou vyzrálost a práci s pneumatikami, kterou podle něj zvládá jako ostřílený matador. Mladý Australan tak potvrzuje, že McLaren v něm našel klíčového muže pro budoucnost.
Flavio Briatore označil rezignaci Olivera Oakse za nečekanou a přiznal, že výměna Doohana za Colapinta byla nezbytná. Podle kritiků tím ale Alpine jen dál potvrzuje, že sportovní vize ustupují zákulisnímu vlivu a tlaku sponzorů, přičemž Briatore zůstává skrytým šéfem.
Soupeři McLarenu vyjádřili obavy ohledně toho, jak stáj pracuje s teplotami zadních pneumatik, což vyvolalo podezření z možného technického triku. FIA ale nyní učinila přítrž všem spekulacím a situaci definitivně uzavřela.
Carlos Sainz starší zvažuje kandidaturu na prezidenta FIA poté, co jej k tomu vyzvaly vlivné osobnosti motorsportu nespokojené se současným vedením. Mohammed Ben Sulayem čelí rostoucí kritice kvůli sérii kontroverzí a odchodů klíčových funkcionářů.
Lewis Hamilton prožil ve Ferrari napjatý víkend. Po sporné týmové režii, váhavém rozhodování a frustraci v rádiové komunikaci se rozhodl osobně uklidnit šéfa Frederica Vasseura. „Nebudu se omlouvat za to, že jsem bojovník,“ vzkázal po závodě. Vasseur jeho emoce chápe.
Argentinský jezdec Franco Colapinto nastoupí do závodního vozu Alpine už při nadcházející Velké ceně Emilia Romagna. Tým se sídlem v Enstone ho povýšil z pozice rezervního jezdce, aby nahradil Jacka Doohana, který odstartoval sezónu.
James Oakes opouští pozici šéfa týmu Alpine F1 po pouhých šesti závodech sezony 2025. Jeho nečekaný odchod naznačuje, že tým se i nadále potýká s problémy, a to jak na trati, tak v zákulisí vedení.
Lewis Hamilton v reakci na své emotivní rádiové výstupy během závodů vysvětlil, že nejde o známku frustrace, ale důkaz, že v sobě stále má vášeň a odhodlání vítězit. Podle něj právě tyto spontánní reakce ukazují, že i po letech v šampionátu mu na výsledcích záleží stejně intenzivně jako na začátku kariéry.