Flavio Briatore se zamýšlí nad situací u Ferrari. Pokud by měl volit on sám, dal by před Lewisem Hamiltonem přednost Charlesovi Leclercovi. Podle Itala je ve Formuli 1 klíčový dobrý vůz, nikoliv nejdražší možný pilot.
V posledních týdnech a měsících se začíná velmi čile diskutovat o budoucí jezdecké sestavě u Ferrari. Některé zdroje hovoří o tom, že dny Sebastiana Vettela v červeném jsou pomalu ale jistě sečteny. Nahradit by jej mohl šestinásobný mistr světa Lewis Hamilton, který přiznal, že měl s vrchními představiteli italské automobilky schůzku. Šlo však prý spíše o zdvořilostní akt. Spekulace každopádně neutichly. Ferrari má mít navíc také zájem o současného šéfa Mercedesu Tota Wolffa. Flavio Briatore ovšem jejich příchod Maranellu nedoporučuje.
Bývalý šéf Renaultu či Benettonu svoje stanovisko zdůvodňuje mimo jiné financemi. Podle zákulisních informací bere Charles Leclerc 9 miliónu dolarů ročně, tedy v základní gáži, když nepočítáme různé bonusy. Vettelův plat je pro srovnání několikanásobně vyšší, alespoň to tvrdí mnohé zdroje. Lewis Hamilton má od Mercedesu zajištěný roční příjem ve výši 40 milionů.
„Pokud bych měl volit mezi Hamiltonem a Leclercem, vzal bych určitě Leclerca. Už z důvodu toho, že Ferrari stojí o dost méně peněz,“ hlásí Briatore.
A co Toto Wolff v Maranellu? Flavio Briatore si nemyslí, že jde o pravděpodobnou variantu. Nedává mu smysl, proč by měl akcionář jedné stáje přestoupit do té druhé. Italové by se dle Flavia měli soustředit především na svůj vůz. To je podle jeho mínění klíč ke všemu. „Ve Formuli 1 je klíčovou věcí vůz. Renault dal Ricciardovi velkou sumu peněz, ale udělali by lépe, kdyby ty finance dali do vývoje svého monopostu. Bez dobrého auta nedokážete nic,“ má jasno Ital.
Briatore dále zmínil příklad Fernanda Alonsa. Se Španělem společně slavili dva mistrovské tituly u Renaultu, přičemž Flavio byl dlouhou dobu rovněž jeho manažerem. „Fernando dokázal vůz Ferrari posunout na další úroveň, což jiný pilot týmu nezvládl. Přesto se v Maranellu musí soustředit na technickou stránku věci, aby na Mercedes ztráceli maximálně desetinu. Pak může pilot ztrátu nejen dorovnat, ale také sám udělat rozdíl. Pokud ale budou ztrácet tři až pět desetin, nepomůže jim žádný jezdec,“ uzavírá.
Druhý volný trénink v Mexico City přinesl napínavé momenty a technické komplikace několika jezdců. Závěr ukázal vyrovnanou konkurenci a naznačil, že nadcházející závod bude velmi zajímavý.
Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.