Flavio Briatore se zamýšlí nad situací u Ferrari. Pokud by měl volit on sám, dal by před Lewisem Hamiltonem přednost Charlesovi Leclercovi. Podle Itala je ve Formuli 1 klíčový dobrý vůz, nikoliv nejdražší možný pilot.
V posledních týdnech a měsících se začíná velmi čile diskutovat o budoucí jezdecké sestavě u Ferrari. Některé zdroje hovoří o tom, že dny Sebastiana Vettela v červeném jsou pomalu ale jistě sečteny. Nahradit by jej mohl šestinásobný mistr světa Lewis Hamilton, který přiznal, že měl s vrchními představiteli italské automobilky schůzku. Šlo však prý spíše o zdvořilostní akt. Spekulace každopádně neutichly. Ferrari má mít navíc také zájem o současného šéfa Mercedesu Tota Wolffa. Flavio Briatore ovšem jejich příchod Maranellu nedoporučuje.
Bývalý šéf Renaultu či Benettonu svoje stanovisko zdůvodňuje mimo jiné financemi. Podle zákulisních informací bere Charles Leclerc 9 miliónu dolarů ročně, tedy v základní gáži, když nepočítáme různé bonusy. Vettelův plat je pro srovnání několikanásobně vyšší, alespoň to tvrdí mnohé zdroje. Lewis Hamilton má od Mercedesu zajištěný roční příjem ve výši 40 milionů.
„Pokud bych měl volit mezi Hamiltonem a Leclercem, vzal bych určitě Leclerca. Už z důvodu toho, že Ferrari stojí o dost méně peněz,“ hlásí Briatore.
A co Toto Wolff v Maranellu? Flavio Briatore si nemyslí, že jde o pravděpodobnou variantu. Nedává mu smysl, proč by měl akcionář jedné stáje přestoupit do té druhé. Italové by se dle Flavia měli soustředit především na svůj vůz. To je podle jeho mínění klíč ke všemu. „Ve Formuli 1 je klíčovou věcí vůz. Renault dal Ricciardovi velkou sumu peněz, ale udělali by lépe, kdyby ty finance dali do vývoje svého monopostu. Bez dobrého auta nedokážete nic,“ má jasno Ital.
Briatore dále zmínil příklad Fernanda Alonsa. Se Španělem společně slavili dva mistrovské tituly u Renaultu, přičemž Flavio byl dlouhou dobu rovněž jeho manažerem. „Fernando dokázal vůz Ferrari posunout na další úroveň, což jiný pilot týmu nezvládl. Přesto se v Maranellu musí soustředit na technickou stránku věci, aby na Mercedes ztráceli maximálně desetinu. Pak může pilot ztrátu nejen dorovnat, ale také sám udělat rozdíl. Pokud ale budou ztrácet tři až pět desetin, nepomůže jim žádný jezdec,“ uzavírá.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.