Flavio Briatore se zamýšlí nad situací u Ferrari. Pokud by měl volit on sám, dal by před Lewisem Hamiltonem přednost Charlesovi Leclercovi. Podle Itala je ve Formuli 1 klíčový dobrý vůz, nikoliv nejdražší možný pilot.
V posledních týdnech a měsících se začíná velmi čile diskutovat o budoucí jezdecké sestavě u Ferrari. Některé zdroje hovoří o tom, že dny Sebastiana Vettela v červeném jsou pomalu ale jistě sečteny. Nahradit by jej mohl šestinásobný mistr světa Lewis Hamilton, který přiznal, že měl s vrchními představiteli italské automobilky schůzku. Šlo však prý spíše o zdvořilostní akt. Spekulace každopádně neutichly. Ferrari má mít navíc také zájem o současného šéfa Mercedesu Tota Wolffa. Flavio Briatore ovšem jejich příchod Maranellu nedoporučuje.
Bývalý šéf Renaultu či Benettonu svoje stanovisko zdůvodňuje mimo jiné financemi. Podle zákulisních informací bere Charles Leclerc 9 miliónu dolarů ročně, tedy v základní gáži, když nepočítáme různé bonusy. Vettelův plat je pro srovnání několikanásobně vyšší, alespoň to tvrdí mnohé zdroje. Lewis Hamilton má od Mercedesu zajištěný roční příjem ve výši 40 milionů.
„Pokud bych měl volit mezi Hamiltonem a Leclercem, vzal bych určitě Leclerca. Už z důvodu toho, že Ferrari stojí o dost méně peněz,“ hlásí Briatore.
A co Toto Wolff v Maranellu? Flavio Briatore si nemyslí, že jde o pravděpodobnou variantu. Nedává mu smysl, proč by měl akcionář jedné stáje přestoupit do té druhé. Italové by se dle Flavia měli soustředit především na svůj vůz. To je podle jeho mínění klíč ke všemu. „Ve Formuli 1 je klíčovou věcí vůz. Renault dal Ricciardovi velkou sumu peněz, ale udělali by lépe, kdyby ty finance dali do vývoje svého monopostu. Bez dobrého auta nedokážete nic,“ má jasno Ital.
Briatore dále zmínil příklad Fernanda Alonsa. Se Španělem společně slavili dva mistrovské tituly u Renaultu, přičemž Flavio byl dlouhou dobu rovněž jeho manažerem. „Fernando dokázal vůz Ferrari posunout na další úroveň, což jiný pilot týmu nezvládl. Přesto se v Maranellu musí soustředit na technickou stránku věci, aby na Mercedes ztráceli maximálně desetinu. Pak může pilot ztrátu nejen dorovnat, ale také sám udělat rozdíl. Pokud ale budou ztrácet tři až pět desetin, nepomůže jim žádný jezdec,“ uzavírá.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.