Luca Di Montezemolo je zapsán v historii Ferrari významným písmem. V čele automobilky z Maranella už sice od září roku 2014 nepůsobí, avšak přehled o dění s ní spojeném s udržuje neustále. Nyní se vyjadřuje k právě skončené sezoně a přidává rovněž výhled na tu následující.
Luca Di Montezemolo je v historii Ferrari významným jménem. Nyní dvaasedmdesátiletý Ital byl jedním ze základních stavebních kamenů mimořádných úspěchů, které stáj z Maranella sklízela na počátku tisíciletí. V čele Ferrari pak skončil v průběhu sezony 2014. I tak má ale o dění v Maranellu velmi dobrý přehled a díky tomu se k aktuálním otázkám také často vyjadřuje.
Nyní poskytnul rozhovor italským novinářům. Řeč přišla na ročník s označením 2019, současnou situaci i výhled do budoucnosti. Zkušený manažer se nechal slyšet, že měl letos od Ferrari větší očekávání, jedním z důvodů byla velmi dobrá forma během předsezonních testů, jenže k jejímu přenesení do ostrých závodů nedošlo.
Italové tak stále marně čekají na jakýkoli titul. Ten poslední – konstruktérský, získali v roce 2008. Pak o něj sice ještě dvakrát bojovali až do posledního závodu, přičemž pokaždé to bylo zásluhou Fernanda Alonsa (2010, 2012), ale Španěl společně s Ferrari na vysněný vrchol nedosáhl. Posléze už přišla nová hybridní éra a dominance Mercedesu. Ta trvá dodnes.
„Mám špatné vzpomínky na prohrané šampionáty v posledních závodech dané sezony, ale alespoň jsme si udržovali šanci na výhru až do samotného konce. To se letos, ani v minulých letech nestalo. Mrzí mě to,“ praví Montezemolo.
Příčiny neúspěchů jsou podle Itala komplexního rázu. Jde o celý balíček nedostatků, respektive věcí, které je třeba mít, ale Maranellu zkrátka něco z toho zatím pořád chybí. „Hlavním problémem je konkurenceschopnost vozu, nicméně jde také o strategie nebo jezdce. K vítězství v mistrovství světa potřebujete mít celou řadu ingrediencí,“ pokračuje.
Někdejší pravá ruka Enza Ferrariho si však myslí, že Ferrari má vše potřebné k tomu, aby znovu budilo u svých soupeřů respekt. „Já příští rok očekávám posun od Red Bullu s Hondou, ale také Ferrari má vše potřebné k tomu, aby mělo dobrý ročník. K tomu, aby se pokusilo vyhrát a když už se to nepovede, tak alespoň k tomu, aby bojovalo do posledního závodu.“
A co říká Montezemolo na současný jezdecký tandem, který řídí rudé vozy? „Leclerc je velmi talentovaný. Jde o schopného jezdce, velmi tvrdého a inteligentního. Dělá sice také chyby, ale umí se z nich poučit. Rozhodně může vyhrát mistrovství světa. Vettel se v týmu musí cítit pohodlně. Není pochyb o tom, že jeho řidičský um je na velmi dobré úrovni, ale tým mu musí naslouchat. Zvlášť, když se blíží konec jeho kontraktu. Je to velmi choulostivá situace,“ dodává Montezemolo.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.