Luca Di Montezemolo je zapsán v historii Ferrari významným písmem. V čele automobilky z Maranella už sice od září roku 2014 nepůsobí, avšak přehled o dění s ní spojeném s udržuje neustále. Nyní se vyjadřuje k právě skončené sezoně a přidává rovněž výhled na tu následující.
Luca Di Montezemolo je v historii Ferrari významným jménem. Nyní dvaasedmdesátiletý Ital byl jedním ze základních stavebních kamenů mimořádných úspěchů, které stáj z Maranella sklízela na počátku tisíciletí. V čele Ferrari pak skončil v průběhu sezony 2014. I tak má ale o dění v Maranellu velmi dobrý přehled a díky tomu se k aktuálním otázkám také často vyjadřuje.
Nyní poskytnul rozhovor italským novinářům. Řeč přišla na ročník s označením 2019, současnou situaci i výhled do budoucnosti. Zkušený manažer se nechal slyšet, že měl letos od Ferrari větší očekávání, jedním z důvodů byla velmi dobrá forma během předsezonních testů, jenže k jejímu přenesení do ostrých závodů nedošlo.
Italové tak stále marně čekají na jakýkoli titul. Ten poslední – konstruktérský, získali v roce 2008. Pak o něj sice ještě dvakrát bojovali až do posledního závodu, přičemž pokaždé to bylo zásluhou Fernanda Alonsa (2010, 2012), ale Španěl společně s Ferrari na vysněný vrchol nedosáhl. Posléze už přišla nová hybridní éra a dominance Mercedesu. Ta trvá dodnes.
„Mám špatné vzpomínky na prohrané šampionáty v posledních závodech dané sezony, ale alespoň jsme si udržovali šanci na výhru až do samotného konce. To se letos, ani v minulých letech nestalo. Mrzí mě to,“ praví Montezemolo.
Příčiny neúspěchů jsou podle Itala komplexního rázu. Jde o celý balíček nedostatků, respektive věcí, které je třeba mít, ale Maranellu zkrátka něco z toho zatím pořád chybí. „Hlavním problémem je konkurenceschopnost vozu, nicméně jde také o strategie nebo jezdce. K vítězství v mistrovství světa potřebujete mít celou řadu ingrediencí,“ pokračuje.
Někdejší pravá ruka Enza Ferrariho si však myslí, že Ferrari má vše potřebné k tomu, aby znovu budilo u svých soupeřů respekt. „Já příští rok očekávám posun od Red Bullu s Hondou, ale také Ferrari má vše potřebné k tomu, aby mělo dobrý ročník. K tomu, aby se pokusilo vyhrát a když už se to nepovede, tak alespoň k tomu, aby bojovalo do posledního závodu.“
A co říká Montezemolo na současný jezdecký tandem, který řídí rudé vozy? „Leclerc je velmi talentovaný. Jde o schopného jezdce, velmi tvrdého a inteligentního. Dělá sice také chyby, ale umí se z nich poučit. Rozhodně může vyhrát mistrovství světa. Vettel se v týmu musí cítit pohodlně. Není pochyb o tom, že jeho řidičský um je na velmi dobré úrovni, ale tým mu musí naslouchat. Zvlášť, když se blíží konec jeho kontraktu. Je to velmi choulostivá situace,“ dodává Montezemolo.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.