Charles Leclerc letos dokázal v interním týmovém souboji porazit Sebastiana Vettela. Estaban Ocon, jenž s Monačanem společně zápolil v nižších formulových sériích tento scénář očekával.
Po čtyřech letech vedle Kimiho Raikkonena čekala Sebastiana Vettela u Ferrari před letošní sezonou změna. Ostříleného finského veterána totiž nahradil ve druhém monopostu italské stáje mladý dravec Charles Leclerc. Ten se už od počátku netajil tím, že rozhodně nepřišel dělat pouhého nosiče vody. Ambiciózní a namotivovaný Monačan posléze ukázal svůj talent, když dokázal zkušenějšího Vettela pořádně potrápit a v konečném hodnocení šampionátu nakonec i porazit.
Leclerc ovládl dvě Velké ceny, konkrétně ty v Belgii a na italské Monze. Vettel stanul na nejvyšším stupínku jednou. Poté co dokázal zvítězit v Singapuru. Rozdíl mezi oběma jezdci činil v konečném pořadí Mistrovství světa rovných 24 bodů. Monačan obsadil čtvrtou příčku, Vettelovi náležela pátá pozice. Patrně největší krizí prošel jejich vzájemný vztah po závodě na brazilském Interlagosu, tehdy spolu oba kolidovali, což mělo za následek, že oba dva tuto Velkou cenu nedokončili.
Bylo to poprvé od roku 2014, kdy Sebastian Vettel nestačil v celkovém hodnocení na svého týmového parťáka, přičemž Estebana Ocona to nepřekvapilo. „Čekal jsem to, řekl jsem, že když bude mít Charles dostatečně dobré auto, aby vyhrával závody a kvalifikace, tak se tak stane a skutečně k tomu došlo. On si vše zaslouží, vybojoval si to. Také jsem řekl, že skončí před Vettelem a i k tomu došlo,“ říká mladý Francouz.
Ocon přitom Leclerca velmi dobře zná. Společně spolu totiž soupeřili v nižších formulových sériích. „Závodili jsme spolu už v minulosti, s ním tam byli ještě třeba Max Verstappen nebo Pierre Gasly. tvrdě jsme spolu bojovali, což nám umožnilo posouvat se v našem vývoji a neustále se zlepšovat,“ líčí.
Příští rok si budu moci vzájemné bitvy zopakovat. Esteban Ocon se po pauze trvající jednu sezonu vrací do Formule 1, neboť podepsal smlouvu s Renaultem. U francouzské stáje vytvoří tandem s Australanem Danielem Ricciardem.
A komu Ocon držel palce v minulosti? „Fandil jsem Michaelu Schumacherovi, jeho způsob nejen jízdy byl pro mě inspirující. Vždy nastavil laťku tak vysoko, jak jen to šlo. Můj design helmy je podobný těm, které míval on a příští rok se vracím k červené,“ uzavřel Francouz.
Max Verstappen přijímá pokles formy Red Bullu a soustředí se na učení s aktuálním vozem. Jeho cílem je být připraven na technické změny v roce 2026.
Na Esports World Cupu v Rijádu zavzpomínal Lando Norris na své dětství plné motorek, které formovalo jeho závodnické schopnosti. Britský pilot McLarenu přiznal, že právě tyto zkušenosti ho naučily odvaze, soustředění a soutěživému duchu, který dnes uplatňuje ve Formuli 1.
Nico Hülkenberg i Gabriel Bortoleto vyzdvihli výrazný pokrok týmu Kick Sauber v sezoně 2025, který jim dodává sebevědomí před nadcházející proměnou v Audi.
Formule 1 se připravuje na zásadní obrat v technických pravidlech, která vstoupí v platnost už příští rok.
Sebastian Vettel, čtyřnásobný mistr světa, zůstává skeptický k plánovaným pravidlům Formule 1 pro rok 2026. Podle něj není jisté, zda nová éra skutečně přinese atraktivnější a vyrovnanější závodění, jak si vedení šampionátu slibuje.
Max Verstappen připouští, že Red Bull po ztrátě dominance prochází lehkou přestavbou. Podle něj nejde o krizi, ale o přirozenou reakci na to, že soupeři stáhli náskok.
Letní přestávka F1 2025 není pouhým volnem, ale klíčovým obdobím pro načerpání sil těla, odpočinek mysli a posílení týmového ducha. Jezdci i týmy kombinují regeneraci, lehký trénink, koníčky a cestování, aby se po návratu do Zandvoortu v závodním tempu opět objevili svěží a připraveni na boj o každý bod šampionátu.
Zak Brown po uzavření diskuse kolem Landa Norrise upozorňuje, že podobný příběh se nyní přesouvá na Charlese Leclerca. Podle něj se otázka, zda dokáže proměnit pole position ve vítězství, stává dalším horkým tématem sezóny.
Max Verstappen definitivně ukončil spekulace o své budoucnosti. Nizozemský šampion potvrdil, že i v roce 2026 bude hájit barvy Red Bullu.
Guenther Steiner varuje, že Lewis Hamilton by mohl opustit F1, pokud nové předpisy pro sezónu 2026 nepodpoří jeho výkony. Britský pilot podle něj trpí poklesem sebevědomí a Ferrari by muselo dodat vůz, který mu sedne.
Max Verstappen dostal varování za odhození ručníku z kokpitu během maďarského tréninku; FIA zdůraznila, že i malé předměty na trati mohou být nebezpečné.
George Russell komentuje zásadní změnu v Mercedesu letošní sezonu, kdy Lewis Hamilton odešel do Ferrari a jeho místo zaujal mladý Andrea Kimi Antonelli.