Charles Leclerc letos dokázal v interním týmovém souboji porazit Sebastiana Vettela. Estaban Ocon, jenž s Monačanem společně zápolil v nižších formulových sériích tento scénář očekával.
Po čtyřech letech vedle Kimiho Raikkonena čekala Sebastiana Vettela u Ferrari před letošní sezonou změna. Ostříleného finského veterána totiž nahradil ve druhém monopostu italské stáje mladý dravec Charles Leclerc. Ten se už od počátku netajil tím, že rozhodně nepřišel dělat pouhého nosiče vody. Ambiciózní a namotivovaný Monačan posléze ukázal svůj talent, když dokázal zkušenějšího Vettela pořádně potrápit a v konečném hodnocení šampionátu nakonec i porazit.
Leclerc ovládl dvě Velké ceny, konkrétně ty v Belgii a na italské Monze. Vettel stanul na nejvyšším stupínku jednou. Poté co dokázal zvítězit v Singapuru. Rozdíl mezi oběma jezdci činil v konečném pořadí Mistrovství světa rovných 24 bodů. Monačan obsadil čtvrtou příčku, Vettelovi náležela pátá pozice. Patrně největší krizí prošel jejich vzájemný vztah po závodě na brazilském Interlagosu, tehdy spolu oba kolidovali, což mělo za následek, že oba dva tuto Velkou cenu nedokončili.
Bylo to poprvé od roku 2014, kdy Sebastian Vettel nestačil v celkovém hodnocení na svého týmového parťáka, přičemž Estebana Ocona to nepřekvapilo. „Čekal jsem to, řekl jsem, že když bude mít Charles dostatečně dobré auto, aby vyhrával závody a kvalifikace, tak se tak stane a skutečně k tomu došlo. On si vše zaslouží, vybojoval si to. Také jsem řekl, že skončí před Vettelem a i k tomu došlo,“ říká mladý Francouz.
Ocon přitom Leclerca velmi dobře zná. Společně spolu totiž soupeřili v nižších formulových sériích. „Závodili jsme spolu už v minulosti, s ním tam byli ještě třeba Max Verstappen nebo Pierre Gasly. tvrdě jsme spolu bojovali, což nám umožnilo posouvat se v našem vývoji a neustále se zlepšovat,“ líčí.
Příští rok si budu moci vzájemné bitvy zopakovat. Esteban Ocon se po pauze trvající jednu sezonu vrací do Formule 1, neboť podepsal smlouvu s Renaultem. U francouzské stáje vytvoří tandem s Australanem Danielem Ricciardem.
A komu Ocon držel palce v minulosti? „Fandil jsem Michaelu Schumacherovi, jeho způsob nejen jízdy byl pro mě inspirující. Vždy nastavil laťku tak vysoko, jak jen to šlo. Můj design helmy je podobný těm, které míval on a příští rok se vracím k červené,“ uzavřel Francouz.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.