Výhoda Alfy Romeo oproti Ferrari? Méně stresu, říká Raikkonen

Kimi Räikkönen v Abú Zabí
Kimi Räikkönen v Abú Zabí, foto: Alfa Romeo Racing
Pavel Mandát , F1NEWS.CZ 22. prosince 2019 22:40
Sdílej:

Kimi Raikkonen přestoupil před letošní sezonou z Ferrari do Alfy Romeo. Svou první sezonu v novém týmu by rozdělil na dvě různé poloviny.

Populární Kimi Raikkonen vyměnil po loňské sezoně Ferrari za Alfu Romeo. Sám finský pilot tento přesun před rokem kvitoval s odůvodněním, že už alespoň nebude muset chodit na tiskové konference, které jsou podle něj nudné. Pravdou je, že Alfa patří v porovnání s Ferrari k o dost menším týmům. Icemanovi to každopádně nevadí.

S bývalým Sauberem podepsal smlouvu na dva roky, nyní je proto přesně v polovině svého kontraktu. Právě uplynulou sezonu rozděluje Kimi na dvě poloviny. V té první byl jeho tým konkurenceschopný na velmi solidní úrovni. Po letní přestávce ale přišel propad a druhá polovina ročníku už pro švýcarský tým tak slavná nebyla. Je však paradoxem, že právě ve druhé části roku získala Alfa Romeo svůj nejlepší letošní výsledek. Stalo se tak na brazilském Interlagosu, kde si stáj připsala do své kasičky rovných 22 bodů. Raikkonen dojel na čtvrté příčce, jeho týmový kolega Giovinazzi byl pátý.

„Myslím, že naše sezona by se dala rozdělit na dvě různé poloviny. Ta první byla docela dobrá, druhá už méně. Ještě těsně po letní přestávce jsme měli dobrou rychlost, ale bohužel jsme nedokázali bodovat. Poté jsme byli pomalí a většinou neměli formu na to, abychom bojovali mezi prvními deseti. Výjimkou byla snad jen Brazílie, kde jsme dojeli na čtvrtém a pátém místě,“ dodává Fin.

Celkově hodnotí letošek pozitivně. Podle jeho slov se Alfa naučila spoustu nových věcí, které bude moci využít v příští sezoně. Bavíme se kupříkladu o předním křídle, které bylo vyvíjeno až do posledního závodu.

„Hodně jsme se toho naučili. Z tohoto pohledu to byl dobrý rok. Udělali jsme velký pokrok třebas v oblasti předního křídla, což budeme moci využít příští sezonu, abychom dosahovali lepších výsledků.“

Rozdíl v práci pro Ferrari a pro Alfu Romeo podle Raikkonena žádný není. Je to prý neustále o tom samém, ať už jste v jakémkoli týmu. „Práce je hodně podobná, setkání s inženýry, přípravy na závody, to vše je takřka totožné. Navíc jsem ve srovnání s lety u Ferrari pociťoval o dost méně stresu, což bylo příjemné," líčí ostřílený čtyřicetiletý bard.

Stalo se
Novinky
Toto Wolff v Ázerbájdžánu

Toto Wolff ví, že první havárie Lewise Hamiltona ve Ferrari není důležitá

Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.

Novinky
Lewis Hamilton při testech Ferrari.

VIDEO: Lewis Hamilton havaroval při testu Ferrari v Barceloně

Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.

Novinky
Max Verstappen v rozhovoru s Johnym Herbertem v závodě v Belgii

Johnny Herbert končí: Ex-pilot F1 už nebude od sezóny 2025 sportovní komisař

Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.

Novinky
Kimi Antonelli

Hamiltonův nástupce Andrea Kimi Antonelli může řídit auto v provozu. Získal řidičák

Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.