Kimi Raikkonen přestoupil před letošní sezonou z Ferrari do Alfy Romeo. Svou první sezonu v novém týmu by rozdělil na dvě různé poloviny.
Populární Kimi Raikkonen vyměnil po loňské sezoně Ferrari za Alfu Romeo. Sám finský pilot tento přesun před rokem kvitoval s odůvodněním, že už alespoň nebude muset chodit na tiskové konference, které jsou podle něj nudné. Pravdou je, že Alfa patří v porovnání s Ferrari k o dost menším týmům. Icemanovi to každopádně nevadí.
S bývalým Sauberem podepsal smlouvu na dva roky, nyní je proto přesně v polovině svého kontraktu. Právě uplynulou sezonu rozděluje Kimi na dvě poloviny. V té první byl jeho tým konkurenceschopný na velmi solidní úrovni. Po letní přestávce ale přišel propad a druhá polovina ročníku už pro švýcarský tým tak slavná nebyla. Je však paradoxem, že právě ve druhé části roku získala Alfa Romeo svůj nejlepší letošní výsledek. Stalo se tak na brazilském Interlagosu, kde si stáj připsala do své kasičky rovných 22 bodů. Raikkonen dojel na čtvrté příčce, jeho týmový kolega Giovinazzi byl pátý.
„Myslím, že naše sezona by se dala rozdělit na dvě různé poloviny. Ta první byla docela dobrá, druhá už méně. Ještě těsně po letní přestávce jsme měli dobrou rychlost, ale bohužel jsme nedokázali bodovat. Poté jsme byli pomalí a většinou neměli formu na to, abychom bojovali mezi prvními deseti. Výjimkou byla snad jen Brazílie, kde jsme dojeli na čtvrtém a pátém místě,“ dodává Fin.
Celkově hodnotí letošek pozitivně. Podle jeho slov se Alfa naučila spoustu nových věcí, které bude moci využít v příští sezoně. Bavíme se kupříkladu o předním křídle, které bylo vyvíjeno až do posledního závodu.
„Hodně jsme se toho naučili. Z tohoto pohledu to byl dobrý rok. Udělali jsme velký pokrok třebas v oblasti předního křídla, což budeme moci využít příští sezonu, abychom dosahovali lepších výsledků.“
Rozdíl v práci pro Ferrari a pro Alfu Romeo podle Raikkonena žádný není. Je to prý neustále o tom samém, ať už jste v jakémkoli týmu. „Práce je hodně podobná, setkání s inženýry, přípravy na závody, to vše je takřka totožné. Navíc jsem ve srovnání s lety u Ferrari pociťoval o dost méně stresu, což bylo příjemné," líčí ostřílený čtyřicetiletý bard.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.
Jezdec IndyCar z týmu Andretti se stane testovacím pilotem Cadillacu ve Formuli 1. Pomůže Valtterimu Bottasovi a Sergiu Pérezovi s přípravami na vstup stáje do šampionátu v roce 2026.
Lando Norris přiznal, že jeho osobnost a přístup k závodění se liší od špičkových jezdců F1, Maxe Verstappena a Oscara Piastriho. Podle něj to ovlivňuje nejen jeho výkon, ale i způsob, jakým zvládá tlak na trati.
Max Verstappen po Zandvoortu otevřeně kritizoval Red Bull a přiznal, že souboj se sesterským týmem Racing Bulls by se vůbec neměl odehrávat.
Šéf Mercedesu Toto Wolff připustil, že Hamiltonův odchod do Ferrari mu ulehčil situaci, protože se tak vyhnul těžkému rozhodnutí o Britově budoucnosti u stříbrných šípů.
Půl století uplynulo od chvíle, kdy Niki Lauda poprvé korunoval svou kariéru mistrovským titulem. Ve službách Ferrari tehdy začal psát příběh, který z něj učinil jednu z největších ikon F1.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce