Kimi Raikkonen přestoupil před letošní sezonou z Ferrari do Alfy Romeo. Svou první sezonu v novém týmu by rozdělil na dvě různé poloviny.
Populární Kimi Raikkonen vyměnil po loňské sezoně Ferrari za Alfu Romeo. Sám finský pilot tento přesun před rokem kvitoval s odůvodněním, že už alespoň nebude muset chodit na tiskové konference, které jsou podle něj nudné. Pravdou je, že Alfa patří v porovnání s Ferrari k o dost menším týmům. Icemanovi to každopádně nevadí.
S bývalým Sauberem podepsal smlouvu na dva roky, nyní je proto přesně v polovině svého kontraktu. Právě uplynulou sezonu rozděluje Kimi na dvě poloviny. V té první byl jeho tým konkurenceschopný na velmi solidní úrovni. Po letní přestávce ale přišel propad a druhá polovina ročníku už pro švýcarský tým tak slavná nebyla. Je však paradoxem, že právě ve druhé části roku získala Alfa Romeo svůj nejlepší letošní výsledek. Stalo se tak na brazilském Interlagosu, kde si stáj připsala do své kasičky rovných 22 bodů. Raikkonen dojel na čtvrté příčce, jeho týmový kolega Giovinazzi byl pátý.
„Myslím, že naše sezona by se dala rozdělit na dvě různé poloviny. Ta první byla docela dobrá, druhá už méně. Ještě těsně po letní přestávce jsme měli dobrou rychlost, ale bohužel jsme nedokázali bodovat. Poté jsme byli pomalí a většinou neměli formu na to, abychom bojovali mezi prvními deseti. Výjimkou byla snad jen Brazílie, kde jsme dojeli na čtvrtém a pátém místě,“ dodává Fin.
Celkově hodnotí letošek pozitivně. Podle jeho slov se Alfa naučila spoustu nových věcí, které bude moci využít v příští sezoně. Bavíme se kupříkladu o předním křídle, které bylo vyvíjeno až do posledního závodu.
„Hodně jsme se toho naučili. Z tohoto pohledu to byl dobrý rok. Udělali jsme velký pokrok třebas v oblasti předního křídla, což budeme moci využít příští sezonu, abychom dosahovali lepších výsledků.“
Rozdíl v práci pro Ferrari a pro Alfu Romeo podle Raikkonena žádný není. Je to prý neustále o tom samém, ať už jste v jakémkoli týmu. „Práce je hodně podobná, setkání s inženýry, přípravy na závody, to vše je takřka totožné. Navíc jsem ve srovnání s lety u Ferrari pociťoval o dost méně stresu, což bylo příjemné," líčí ostřílený čtyřicetiletý bard.
Lewis Hamilton zhodnotil velký balíček vylepšení Ferrari v Rakousku jako krok vpřed, ale nikoli zásadní průlom. Podle něj Scuderia stále ztrácí na nejlepší týmy, zejména v závodním tempu.
Odchod Christiana Hornera z Red Bullu překvapil jak fanoušky, tak celý paddock. Brzy se však objevily teorie, že za jeho náhlým koncem stojí vnitřní napětí uvnitř týmu.
Při jízdě s Ferrari F2008 na Goodwoodu si Felipe Massa neodpustil vtipnou poznámku o svém ztraceném titulu z roku 2008. I po letech tak připomněl kontroverzní finále sezony, které mu uniklo v posledních vteřinách závodu.
Výkonnostní propad Red Bullu s monopostem RB21 nabírá na obrátkách – po sérii nepřesvědčivých výsledků se tým propadl až na čtvrtou příčku Poháru konstruktérů.
Svět Formule 1 celý týden žije odchodem Christiana Hornera z Red Bullu. Své stanovisko k této události už vyjádřil i jeden z mistrů světa.
Will Buxton a Jennie Gow se zamýšlejí nad tím, kam by mohla vést další kariérní cesta Christiana Hornera, pokud by opustil Red Bull. Zvažují jak jeho možný přesun do vedení F1, tak i variantu dočasného ústupu z veřejného prostoru.
Bývalý jezdec Red Bullu Sergio Perez nezavřel dveře za svou formulovou kariérou. Aktuálně jedná s několika stájemi a hledá cestu zpět na startovní rošt. Zda se mu podaří najít konkurenceschopné místo, ukážou následující týdny.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.