Kimi Raikkonen přestoupil před letošní sezonou z Ferrari do Alfy Romeo. Svou první sezonu v novém týmu by rozdělil na dvě různé poloviny.
Populární Kimi Raikkonen vyměnil po loňské sezoně Ferrari za Alfu Romeo. Sám finský pilot tento přesun před rokem kvitoval s odůvodněním, že už alespoň nebude muset chodit na tiskové konference, které jsou podle něj nudné. Pravdou je, že Alfa patří v porovnání s Ferrari k o dost menším týmům. Icemanovi to každopádně nevadí.
S bývalým Sauberem podepsal smlouvu na dva roky, nyní je proto přesně v polovině svého kontraktu. Právě uplynulou sezonu rozděluje Kimi na dvě poloviny. V té první byl jeho tým konkurenceschopný na velmi solidní úrovni. Po letní přestávce ale přišel propad a druhá polovina ročníku už pro švýcarský tým tak slavná nebyla. Je však paradoxem, že právě ve druhé části roku získala Alfa Romeo svůj nejlepší letošní výsledek. Stalo se tak na brazilském Interlagosu, kde si stáj připsala do své kasičky rovných 22 bodů. Raikkonen dojel na čtvrté příčce, jeho týmový kolega Giovinazzi byl pátý.
„Myslím, že naše sezona by se dala rozdělit na dvě různé poloviny. Ta první byla docela dobrá, druhá už méně. Ještě těsně po letní přestávce jsme měli dobrou rychlost, ale bohužel jsme nedokázali bodovat. Poté jsme byli pomalí a většinou neměli formu na to, abychom bojovali mezi prvními deseti. Výjimkou byla snad jen Brazílie, kde jsme dojeli na čtvrtém a pátém místě,“ dodává Fin.
Celkově hodnotí letošek pozitivně. Podle jeho slov se Alfa naučila spoustu nových věcí, které bude moci využít v příští sezoně. Bavíme se kupříkladu o předním křídle, které bylo vyvíjeno až do posledního závodu.
„Hodně jsme se toho naučili. Z tohoto pohledu to byl dobrý rok. Udělali jsme velký pokrok třebas v oblasti předního křídla, což budeme moci využít příští sezonu, abychom dosahovali lepších výsledků.“
Rozdíl v práci pro Ferrari a pro Alfu Romeo podle Raikkonena žádný není. Je to prý neustále o tom samém, ať už jste v jakémkoli týmu. „Práce je hodně podobná, setkání s inženýry, přípravy na závody, to vše je takřka totožné. Navíc jsem ve srovnání s lety u Ferrari pociťoval o dost méně stresu, což bylo příjemné," líčí ostřílený čtyřicetiletý bard.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.