Kimi Raikkonen přestoupil před letošní sezonou z Ferrari do Alfy Romeo. Svou první sezonu v novém týmu by rozdělil na dvě různé poloviny.
Populární Kimi Raikkonen vyměnil po loňské sezoně Ferrari za Alfu Romeo. Sám finský pilot tento přesun před rokem kvitoval s odůvodněním, že už alespoň nebude muset chodit na tiskové konference, které jsou podle něj nudné. Pravdou je, že Alfa patří v porovnání s Ferrari k o dost menším týmům. Icemanovi to každopádně nevadí.
S bývalým Sauberem podepsal smlouvu na dva roky, nyní je proto přesně v polovině svého kontraktu. Právě uplynulou sezonu rozděluje Kimi na dvě poloviny. V té první byl jeho tým konkurenceschopný na velmi solidní úrovni. Po letní přestávce ale přišel propad a druhá polovina ročníku už pro švýcarský tým tak slavná nebyla. Je však paradoxem, že právě ve druhé části roku získala Alfa Romeo svůj nejlepší letošní výsledek. Stalo se tak na brazilském Interlagosu, kde si stáj připsala do své kasičky rovných 22 bodů. Raikkonen dojel na čtvrté příčce, jeho týmový kolega Giovinazzi byl pátý.
„Myslím, že naše sezona by se dala rozdělit na dvě různé poloviny. Ta první byla docela dobrá, druhá už méně. Ještě těsně po letní přestávce jsme měli dobrou rychlost, ale bohužel jsme nedokázali bodovat. Poté jsme byli pomalí a většinou neměli formu na to, abychom bojovali mezi prvními deseti. Výjimkou byla snad jen Brazílie, kde jsme dojeli na čtvrtém a pátém místě,“ dodává Fin.
Celkově hodnotí letošek pozitivně. Podle jeho slov se Alfa naučila spoustu nových věcí, které bude moci využít v příští sezoně. Bavíme se kupříkladu o předním křídle, které bylo vyvíjeno až do posledního závodu.
„Hodně jsme se toho naučili. Z tohoto pohledu to byl dobrý rok. Udělali jsme velký pokrok třebas v oblasti předního křídla, což budeme moci využít příští sezonu, abychom dosahovali lepších výsledků.“
Rozdíl v práci pro Ferrari a pro Alfu Romeo podle Raikkonena žádný není. Je to prý neustále o tom samém, ať už jste v jakémkoli týmu. „Práce je hodně podobná, setkání s inženýry, přípravy na závody, to vše je takřka totožné. Navíc jsem ve srovnání s lety u Ferrari pociťoval o dost méně stresu, což bylo příjemné," líčí ostřílený čtyřicetiletý bard.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.